Start IVF/ICSI december 2024 & jan/feb 2025 ♡

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 26 nov 2024.

1. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Haha ja dat is ook weer zo, met de nadruk op 'af en toe' voor mijn gevoel. Soms probeer ik het wachten maar te omarmen, het is een soort tussenfase waar nog niks bepaald is. Op het moment van slecht nieuws verlang ik toch weer terug naar die wachtperiode. Maar we hopen natuurlijk allemaal dat het nu een keer positief nieuws gaat worden voor iedereen hier!

Zou best logisch zijn dat het daardoor gevoeliger is, eerst meerdere grote follikels kweken terwijl er in normale cyclus meestal maar 1 is. Hoge dosissen hormonen. Daarna met een holle naald in je buik tekeer gaan tijdens de punctie, daar is je lichaam niet zo blij mee.:roflmao:

Wildflower vindt dit leuk.
  2. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Ik heb ook altijd een pijnlijke ovulatie maar ik gaf de Letrozol daar altijd de schuld van. Bijzonder wel dat de ene vrouw het wel voelt of zelf veel pijn heeft en de ander nergens last van.

@Maria94 het ervaren als een soort tussenfase is wel herkenbaar. Het wachten is echt heel lastig maar het is ook een fase waarbij er hoop is op een positieve uitkomst. De kansen op een goede afloop bestaan dan nog.

Heb het zelf even lastig merk ik. De negatieve gedachten overheersen op het moment. Het idee dat het niet is gelukt en het verdriet dat het met zich meebrengt. Gemengd met een vleugje paniek omdat we dan weer van voren af aan moeten beginnen.
    Gaat nergens over want het is nog te vroeg voor een conclusie. Hoop dat ik het weer een beetje kan loslaten.

Maria94 vindt dit leuk.
  3. Emma1994

Emma1994 Lid

17 jan 2025
    28
    21
    3
    Vrouw
    @Wildflower heb je al iets gehoord van het ziekenhuis? Zal wel spannend zijn voor je. Ik hoop dat er veel bevrucht zijn.

@Maria94, Dit is echt een goede manier om er mee om te gaan. Ik heb gister ook in mn yoga les een 'goed gesprek' met mn baarmoeder gevoerd. Ben helemaal niet spiritueel of zweverig maar het was toch fijn om even lief te zijn en te herkennen dat er echt veel is gebeurd de afgelopen tijd in mn buik (ben ook geopereerd). En ik denk dat je er uiteindelijk toch geen invloed op hebt, dus liefdevol zijn en hardop uitspreken naar je embryo dat het spannend is kan denk ik echt helpen.

@EnolaT Wellicht helpt het om even hardop deze angst uit te spreken en jezelf even een uur/avond te geven om er helemaal in te zitten en te herkennen dat het ook echt spannend is.Het is ook gewoon spannend en kut en slopend. Proberen er mee te leven en er niet aan toe te geven maakt voor mij altijd lastiger. Afleiding zoeken kan helpen, alleen soms kost het wegstoppen ook veel energie. Dus even keihard huilen kan soms helpen om de volgende dag weer het los te laten. Ik hoop dat het je een beetje helpt <3.

Maria94, EnolaT en Wildflower vinden dit leuk.
  4. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    Echt hè! Heb ook een haat-liefde verhouding met wachten. Merk dat hoe langer het wachten duurt ik vaak ook weer wat stabieler word, maar als ik terugkijk op de afgelopen 2-3 jaar is het lange wachten ook juist super slopend en gevoel er aan toe te zijn dat er een keer duidelijkheid komt.

Maria94 vindt dit leuk.
  5. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    @EnolaT begrijpelijk dat je je zo angstig voelt. Je hebt nu iets wat zomaar weer tussen je vingers kan glippen. Mijn ervaring is ook dat hoe harder je er tegen vecht hoe heftiger die angst wordt. Maar heb ook niet de oplossing hoe hier vanaf te komen. Dikke knuffel voor jou. Mij helpt het liedje ‘Have a little faith’ van Son Mieux me in angstige tijden om te troosten.

Maria94 en EnolaT vinden dit leuk.
  6. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    Ik word vanaf 13.30u gebeld. Ben echt heel gespannen.. zo bang voor slechte uitslag. Maar probeer positief te blijven!

EnolaT vindt dit leuk.
  7. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Bedankt meiden. Jullie hebben ook helemaal gelijk hoor. Ik moet het er gewoon even laten zijn ipv tegen te vechten.

Maria94 en Wildflower vinden dit leuk.
  8. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Ik ben heel hard voor je aan het duimen!

9. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    Oké: ik ben gebeld: er waren 4 rijpe eicellen waarvan er 2 bevrucht zijn!! Zo zo zo opgelucht! Ik weet dat we er nog niet zijn, maar laten we de positiviteit vasthouden. Betekent gewoon de helft bevrucht ipv 1 op in totaal 11 eicellen in de eerdere twee pogingen bij elkaar opgeteld.

Maria94 en EnolaT vinden dit leuk.
  10. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Yes wat fijn, 2 bevruchtingen! Wat een opluchting moet dat geven

11. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    Ja heel erg! Nog super spannend, maar we zijn weer een paar stapjes dichter bij dat bankje! :D

12. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Precies deze horde hebben jullie gehad;)
    Nu op naar de terugplaatsing.

13. Emma1994

Emma1994 Lid

17 jan 2025
    28
    21
    3
    Vrouw
    Wat fijn!! Wanneer heb je de terugplaatsing? Wij hebben hem net gehad, de allereerste. Was er 1 echt goed, en 2 laten ze nog even doorgroeien of ze misschien ingevroren kunnen worden. Dat is wel spannend dat dit misschien voor nu de enige kans is, maar ben wel blij dat er een heel goed is.
    Lig nu met sokken in bed, ondanks dat de dokter zegt dat hij er niet uit kan vallen ben ik toch heel even gaan liggen nog .

Maria94, EnolaT en Wildflower vinden dit leuk.
  14. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    Ah super fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad! Hopelijk halen die andere twee het ook nog naar de vriezer.
    Wij hebben in principe maandag een terugplaatsing, tenzij ze allebei voor die tijd al gestopt zijn met delen. Fingers crossed!!

15. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Wat fijn dat je de terugplaatsing nu hebt gehad.
    Vooral even doen wat je wil, en als dat in bed liggen is lekker doen!
    Nog even spannend dus wat de andere 2 gaan doen. Hopelijk ontwikkelen deze ook mooi door.
    Succes op het wachtbankje.

16. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat er een embryo is teruggeplaatst! Heel hard duimen dat de andere 2 nog doorgroeien en vooral hopen dat je die 2 voorlopig niet nodig hebt! Groot gelijk, lekker doen waar jij je goed bij voelt.

17. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Dat is goed nieuws!! Zeker wel een goede score als de helft bevrucht is. Laat ze nu maar lekker doorgroeien!

18. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Zeker! Aan de ene kant heel angstig hoe het afloopt maar iets in mij wil ook een keer door met mijn leven. Als ik foto's van een paar jaar geleden terugkijk van toen ik nog echt gelukkig was ben ik zo klaar met dit hele traject. Alleen ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ik ooit gelukkig kan zijn als dit niet lukt. Zo dubbel allemaal. Maar voor nu houden we de moed erin!! Ook al is het poging 3, zolang er kansen zijn kan het altijd nog lukken en is er hoop!

19. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Heel apart inderdaad dat iedereen het anders voelt, ik heb tijden (denk wel 12/13 jaar) de pil geslikt dus al die jaren geen normale cyclus meegemaakt.

Wat rot dat je je zo voelt! Hoe gaat het vandaag met je? Die stomme wachtdagen ook... Inderdaad echt te vroeg om te weten of het gelukt is dus het kan nog alle kanten opgaan. Ik blijf duimen voor je!❤️ Jouw embryo heeft al zo veel obstakels doorstaan (bevruchting, doordelen, bioptie, genetische test), al die stappen zijn al gelukt!

20. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Dat deze embryo al zo veel heeft doorstaan vind ik ergens ook geruststellend ofzo. Het heeft inderdaad al zoveel obstakels overwonnen daar waar anderen afvielen. Dan moet het wel een sterk embryo zijn.

Ik voel van alles maar ik realiseerde mij ook dat het kan komen omdat ik dat natuurlijk wil.
    Heb daarom gisteren toch een test gedaan, met het idee veel te vroeg natuurlijk.
    Maar ik zag toch een heel licht streepje en heb meteen een andere test gedaan en deze gaf ook heel licht positief aan.
    Vanochtend weer getest en nog steeds heel licht maar wel donkerder als gisteren.
    Vind het heel spannend en hoop zo dat de testen aankomende dagen verder gaan oplopen.

Wildflower en Maria94 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina