Start IVF/ICSI december 2024 & jan/feb 2025 ♡

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 26 nov 2024.

1. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Fijn dat je nog niet gebeld bent!
    Veel succes straks met de terugplaatsing!

Wildflower vindt dit leuk.
  2. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Goed dat je hebt gebeld. Wel ontzettend balen dat er niks is ingevroren. Weet je ook op welke dag ze gestopt zijn met groeien?
    Ga heel hard voor je duimen dat deze blijft plakken.

3. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Ja je kan inderdaad gewoon niks doen. Testen geeft dan toch een gevoel van controle ofzo.
    En ik heb er natuurlijk zelf voor gekozen om zo ver voor nod en testdatum ziekenhuis te gaan testen.
    Ik hoop dat als ik volgende week het ziekenhuis kan bellen voor het plannen van een echo het testen wat kan loslaten.

4. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    @Maria94 hoe gaat het wachten bij jou?

5. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Wat een goed nieuws, lijkt me dat het spannend blijft tot de embryo veilig in je buik zit maar niet gebeld is heel goed!! Dan gaat het toch echt gebeuren vandaag!

6. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    He getsie, hoop echt dat je er niet nog een nodig gaat hebben voorlopig. Maar een extra embryo zou misschien wel wat minder druk geven.

7. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Niet te streng zijn voor jezelf hoor, het is toch heel logisch dat je zoekt naar bevestiging. Dat zou wel heel fijn zijn, dat je weet dat het goed zit. Hebben je vorige zwangerschappen die een miskraam werden het gered toch de eerste echo? Het lijkt me zo lastig om nu vertrouwen te hebben na wat je hebt meegemaakt. Dit is wel een heel sterk embryo dus wat dat betreft heb ik goede hoop voor je!!

8. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Nou, ik weet het niet zo goed. Vooral heel erg moe (ben met werken aan het opbouwen maar dat gaat ook niet helemaal lekker) en ik denk afgevlakt. In ieder geval niet erg enthousiast maar ook niet heel erg verdrietig ofzo. En het gevoel alsof er steeds gevaar dreigt, een soort onrust. Had gehoopt dat het allemaal wel minder zou worden nadat we hoorden dat er zo veel embryo's getest konden worden maar het is denk toch een soort laatstekans-angst. Mijn vriend wil hierna niet nog een ronde dus er hangt veel vanaf. Als wil ik hem natuurlijk wel ompraten mocht het nu niet lukken.:p
    Maar 1 voordeel, ik slaap veel dus de tijd gaat nog redelijk vlot voorbij.

9. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Ik heb 2 keer een missed abortion gehad. Waarvan bij 1 zwangerschap wij bij de eerste echo wel een kloppend hartje hebben gezien. Week later was het hartje gestopt (8w).
    En twee vroege miskramen bij 5 weken.

10. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Ik snap wel wat je schrijft. Alsof je in een permanente staat van onrust zit.
    Jullie kennen helaas de realiteit van de cijfers/kansen. Ik hoop heel erg dat hier jullie gouden embryo tussenzit.

Lijkt mij ook wel pittig dat je vriend heeft aangegeven niet nog een poging te willen doen. Maar ook voor mannen is het natuurlijk een mentaal pittig traject. Is het vooral vanwege de teleurstelling dat hij niet nog een poging wil?
    Krijgen jullie een eventuele vierde poging nog vergoed?

11. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    Terugplaatsing achter de rug! Andere embryo heeft het helaas niet gehaald, dus voor mij ook alle hoop op deze ene. Opluchting en blijdschap overheerst nu bij mij. Zijn wel de club van 1 embryo zo! :|:o: Hopelijk is dat voor jou zometeen anders @Maria94!

Super jammer @Emma1994 dat die andere het niet tot invriezen hebben gehaald. Wel goed dat je hebt gebeld om zo duidelijkheid te krijgen.

De rest ga ik later even goed lezen en op reageren als ik thuis ben.

12. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Yes fijn de terugplaatsing achter de rug is :).
    Hopelijk is dit jullie plakker. Wanneer mag je testen van het ziekenhuis?

Wel jammer dat het andere embryo het niet heeft gehaald.

13. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    #413 Wildflower, 17 feb 2025
    Laatst bewerkt: 17 feb 2025
    Herkenbaar, ik heb ook wel lang naar deze poging gekeken alsof dit echt de laatste poging zou zijn. Dat zou het zeker zijn als we niet het gevoel hebben dat er nog meer in zou zitten. Merkte dat dat idee mij wel erg in de weg zat en ben toen meer overgestapt op 'dat zien we dan wel, nu nog niet te druk over maken' wat voor mij wel veel meer rust gaf en die druk van dat definitieve als het hierna zou stoppen eraf haalt. Moet je partner er natuurlijk wel een beetje hetzelfde instaan.
    Hebben jullie ook nagedacht over een plan B, of is die er niet?

14. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    Zeker jammer, maar met onze aantallen overheerst echt het gevoel dat we blij zijn met 1. Daarnaast ook wel gevoel dat het nog niet klaar is voor ons als deze het niet redt. Eigenlijk 28/2 bloedprikken of 2/3 urinetest, maar we hebben dus 27/2 al een evaluatie staan van deze poging die we door laten gaan en we mogen dan al aan het einde van de middag prikken zodat we de volgende dag nog niet terug hoeven.

Maria94 vindt dit leuk.
  15. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    104
    43
    Vrouw
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 3
    Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1.6
    EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1

Afspraken
    30 januari - Emma1994 - start stimulatie
    27 februari - Wildflower - evaluatie ICSI poging 3
    Medio maart - Berenmama - uitslag PGT
    Medio maart - Maria94 - uitslag PGT

Testdatum
    4 februari 2e test - Bonusmama3.0
    22 februari- EnolaT
    27 februari - Wildflower

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025

16. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Wat verdrietig allemaal, en dat je dit ook op verschillende termijnen hebt meegemaakt. Het zal een hele spannende tijd voor je zijn. Heb je nog een keer getest? Je officiële testdatum komt steeds dichterbij!

17. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Ja precies, en ik ga al zo goed op onduidelijkheid... Helaas hebben we steeds aan de verkeerde kant van de statistiek gezeten. Maar ik mag toch hopen dat er van de 8 wel iets overblijft.

Heel lastig dat we er anders in staan, maar opzich prima dat we dat gesprek voor nu geparkeerd hebben. Zo'n beslissing hangt ook helemaal af van hoe het nu verder gaat. En ik snap hem ook wel, we waren samen een stuk gelukkiger voor dit traject. Het geeft ook geen garanties op een zwangerschap. De vierde krijgen wel wel vergoed dus dat is het probleem niet gelukkig!

18. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Gelukkig heb je je embryo aan boord!! Ik kan me voorstellen dat het een opluchting is, het is gewoon een goede kans!
    Als het bij jullie dan allemaal in 1x raak is wil ik wel bij de club aansluiten.:p Maar jeetje, inderdaad, het maakt het wel heel spannend hoor als je 1 kans hebt. Ik blijf heel hard hopen voor jullie allemaal!

19. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw
    Wel een hele mooie manier om er zo in te staan! Dat moet ik ook maar tegen mezelf zeggen! Het hangt inderdaad heel erg af van de vorige poging, maar ik vind een poging met een terugplaatsing en dus een kans genoeg reden om door te gaan (niet tot in het oneindige natuurlijk). Er zijn heel veel opties: wel op de natuurlijke manier proberen met risico op de ziekte, mijn vriend kan zich laten testen of hij het gen en dus ook de ziekte heeft (maar daar moet dan alleen 'nee' uit komen natuurlijk:p), zaaddonor, nog een PGT poging (of 2 of 3) of toch de keuze om helemaal te stoppen. We hebben afgesproken om dit pas te bespreken indien deze poging niet lukt. Dan leggen we alle opties naast elkaar en vragen we ook medisch advies over hoe groot de kans is dat de ziekte over zoveel jaar te genezen is.

20. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    595
    292
    63
    Vrouw

Deel Deze Pagina