Start IVF/ICSI december 2024 & jan/feb 2025 ♡

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 26 nov 2024.

1. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Knap dat je je kunt inhouden hoor!! Dan heb je straks ook gelijk meer duidelijkheid. Zo apart dat je opeens vanalles voelt als je erop let. Heb het ook gehad bij de eerste terugplaatsing, ik was zo misselijk dat ik dacht dat het raak was. Nou helaas niet en toen ik erop lette merkte ik vaker misselijk te zijn voor mijn menstruatie.
    Ik snap je zelfbescherming heel goed hoor, dat is iets heel natuurlijks. Maar wat je gevoel ook zegt, het heeft geen invloed op de uitkomst en het enige wat je kunt doen is wachten. Hopelijk wordt alle moeite en het (zenuwslopende) wachten straks beloond!❤️

Wildflower vindt dit leuk.
  2. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Gewoon een 100% score, dat is wel heel bijzonder! Helaas heb je er inderdaad weinig aan als het vervolgens niet blijft zitten. Hopelijk gaat dat deel dit keer wel goed!❤️
    Haha ja je weet nooit precies wanneer het is, maar half maart dat schiet al op!
    Ja het zou een goed idee zijn als er een limiet zit op Google.:p

Eva321 vindt dit leuk.
  3. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Wauw, gefeliciteerd!!:) Begrijpelijk dat het spannend blijft, maar zoals je zegt het is een hele grote stap in de goede richting!

4. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Vandaag werd ik gebeld door het AMC met de PGT uitslag, 2 weken eerder dan verwacht. Gelukkig goed nieuws gekregen, 3 embryo's die teruggeplaatst kunnen worden (1 niet conclusief en 4 risico op de ziekte dus die 5 zijn afgevallen). Echt super opgelucht, meer dan ik durfde te hopen!:D
    Vandaag ook weer bloed laten prikken voor witte bloedcellen, die zijn de laaste maanden meestal te laag geweest en nu helaas weer. Er moet eerst worden uitgezocht hoe dat komt en of dat van invloed is op een terugplaatsing en daarna gaan we pas verder. Gezien de wachttijden bij de internist en dan nog onderzoeken denk ik dat we nog een paar maanden geduld moeten hebben. Dus eerst dit pad maar bewandelen en dan door. Ik vind het zelf ook heel belangrijk dat de omstandigheden zo goed mogelijk zijn.
    Voor nu vooral heel blij en opgelucht!!

5. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 3
    Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1.6
    EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1

Afspraken
    27 februari - Wildflower - evaluatie ICSI poging 3
    Medio maart - Berenmama - uitslag PGT
    19 maart- EnolaT- 1ste echo
    April/mei - Maria94 - afspraak internist

Testdatum
    27 februari - Wildflower

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025
    EnolaT- 29/10/2025
    Emma1994 - 28/01/2025

6. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Aaah wat ontzettend fijn dat je al bent gebeld. En dat er 3 embryo's zijn vrij gegeven!
    Echt heel blij voor je!
    Gaan ze de gene die niet conclusief is eventueel nog opnieuw testen?

Wat merk je in de praktijk van te weinig witte bloedcellen?
    Ik snap wel dat je dat eerst op orde wil hebben. Je wil de kans op een goede terugplaatsing zo optimaal mogelijk hebben.
    Wel vervelend dat de internist een lange wachttijd heeft. Hopelijk komt er toch snel een plekje vrij.

Maar zo zo fijn voor je dat er 3 embryo's zijn om terug te plaatsen!

Maria94 vindt dit leuk.
  7. Eva321

Eva321 Lid

16 jun 2024
    56
    37
    18
    Vrouw
    Wauw, wat goed!! Blij voor je! En wat fijn dat ze eerst gaan onderzoeken wat voor eventuele invloeden er kunnen zijn.
    Alles voor een positief resultaat!

Maria94 vindt dit leuk.
  8. Eva321

Eva321 Lid

16 jun 2024
    56
    37
    18
    Vrouw
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 3
    Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 2
    EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1

Afspraken
    27 februari - Wildflower - evaluatie ICSI poging 3
    4 maart - Eva321- controle nav stimuleren met Gonal F.
    Medio maart - Berenmama - uitslag PGT
    19 maart- EnolaT- 1ste echo
    April/mei - Maria94 - afspraak internist

Testdatum
    27 februari - Wildflower

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025
    EnolaT- 29/10/2025
    Emma1994 - 28/01/2025

9. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    103
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Hopelijk kan ik snel aansluiten bij deze club van 1!

Maria94 vindt dit leuk.
  10. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    103
    43
    Vrouw
    Oh wat fijn!!! Heel erg blij en opgelucht voor jou!! Gefeliciteerd!
    Wel heel erg balen dat de witte bloedcellen al die tijd zo laag zijn. Snap wel dat je daar eerst op wacht voordat je een terugplaatsing gaat doen. Maar wel weer een nare kink in de kabel.

Maria94 vindt dit leuk.
  11. Josefientje

25 feb 2025
    14
    4
    3
    Vrouw
    Hee meiden,

Wat een fijn gesprek is dit. Zelf sta ik pas aan de vooravond van Icsi pgt. Mijn vriend is drager van translocatie 13:14 en heeft slecht zaad. Dit over het slechte zaad hebben we vorige week gehoord van de huisarts. We worden nu doorgestuurd naar UMC.

Ik merk dat het veel met me doet en maak me zorgen of we wel (goede) kansen hebben met slecht zaad (vorm, snelheid en beweeglijkheid) en de genetische afwijking. Hebben jullie nog tips of advies voor me nu ik aan het begin van dit traject sta?

liefs

Maria94 vindt dit leuk.
  12. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.498
    464
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Weer even bijgelezen, wat is er veel gebeurd! Gefeliciteerd, @Emma1994 en @EnolaT !
    En @Maria94 ,ja het wachten duurt laaaang, haha... ik ben wel al over de helft. Nog drie weken tot de uitslag!

Maria94 vindt dit leuk.
  13. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Super lief jullie reacties allemaal!!
    Het gevoel van opluchting overheerst, al ben ik wel heel ongeduldig dit extra wachten er nog tussen komt.:p
    Maar 3 is echt zo'n mooi aantal, het geeft heel veel hoop.
    De niet conclusieve kan niet opnieuw getest worden vanwege de kwaliteit, maar we hebben nog een niet conclusieve uit de vorige ronde die wel getest kan worden.
    Lastig om te zeggen eigenlijk of ik er wat van merk, ben wel heel erg moe en ook vaak verkouden. Maar dat kan beide ook komen door de stress van de laatste tijd en allergieën.
    Inderdaad wel heel fijn dat dit nu onderzocht wordt, we moeten eerst zeker weten of het niet van negatieve invloed kan zijn voor een terugplaatsing. En jullie zullen wel begrijpen dat ik er bovenop zit dus als het me te lang duurt ga ik bellen of kijken of ik ergens anders terecht kan.:roflmao:

14. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Het duurt heeeeel lang! Maar het aftellen is nu wel echt begonnen he! Nog steeds hard aan het duimen voor je dat het het wachten waard is.❤️

Berenmama vindt dit leuk.
  15. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Wat leuk dat je mee wilt kletsen! Maar wat rot dat jullie dit traject ook nodig hebben. Zoals ik het lees zijn jullie hier pas kortgeleden achtergekomen.

Wij doen het PGT traject vanwege een erfelijke ziekte in de familie, dus net een ander verhaal. Ik kan mij je zorgen goed voorstellen, wel een goede vraag denk om bij de arts neer te leggen, over hoe jullie kansen worden ingeschat.
    Ik vind het zelf heel fijn om erover te praten met anderen die dit ook meemaken. Ik ben vanaf de tweede poging open geweest naar iedereen in mijn omgeving, het is net wat je prettig vindt maar voor mij was het een grote opluchting om niet meer zo geheimzinnig te hoeven doen. En zo fijn om niet meer constant de vraag te krijgen of we al een keer aan kinderen beginnen. Doe vooral wat goed voelt voor jou, je bent niemand verplicht iets wel of niet te delen.

Verder bestaat het grootste deel van het traject uit wachten, dat gedeelte heb ik toch wel onderschat. Er is ook niet zo veel wat je daaraan kunt doen natuurlijk, behalve leuke dingen plannen om de tijd door te komen.
    Als je specifieke vragen hebt over het traject, laat het dan gerust weten!
    Ik hoop dat je de komende tijd wat meer duidelijkheid krijgt!

16. Josefientje

25 feb 2025
    14
    4
    3
    Vrouw
    hee Maria, wat lief je reactie! Ik weet dit pas 4 dagen ja, dus het is heel vers. Wel weten we sinds september van de chromosomale afwijking waarbij de kans iets verhoogd zou zijn op slecht zaad. Helaas blijkt dat dus ook nog eens zo te zijn. Ik heb via dit forum een lieve meid ontmoet die precies dezelfde situatie had en via Icsi pgt zwanger is geraakt. Dat is wel bemoedigend. Zij heeft trouwens een lofzang gegeven over Gent als ziekenhuis. Zeker voor PGT.

Hoe kijken jij/jullie daar tegenaan? Is natuurlijk een hele hoop extra werk qua reizen etc. Maar ik vind het wel de moeite waard om te verkennen als ze daar zoveel verder zijn.

17. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Welkom Josefientje.Wij zijn ook gestart met het PGT traject vanwege een gebalanceerde translocatie bij man.
    Ik heb in december de punctie gehad en wij hadden 1 embryo die was goedgekeurd. Deze is 10 februari teruggeplaatst en ik ben nu zwanger.

Het meest pittige van het hele traject vind ik toch steeds het wachten. Dat heb ik wel onderschat.
    Wij doen het traject in het UMCG en zijn daar zeer tevreden over.

18. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    103
    43
    Vrouw
    @Josefientje Welkom! Leuk dat je mee komt praten. Ik heb geen ervaring met ICSI PGT, maar hebben wel voor onze derde poging de overstap gemaakt naar Gent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het reizen elke keer wel erg intensief vind. Met name ook doordat het verkeer soms heel erg tegen kan zitten. Wij slapen dan regelmatig een nachtje in een hotel in de buurt zodat we wat minder reisstress hebben. De eerste twee pogingen in Nederland gedaan. Ik merk wel een verschil tussen Nederland en Belgie wat betreft hoe precies ze alles opvolgen etc. Maar voor veel mensen is deze zorg in Nederland gewoon goed genoeg en leidt het tot het juiste resultaat. Terugkijkend zou ik het denk ik niet anders gedaan hebben, hooguit een poging eerder zijn overgestapt (tussen poging 1 en 2). Natuurlijk erg persoonlijk. Waar ook wel eea vanaf hangt is je verzekering. Ik zat eerst bij ASR en zij vergoedden maar een deel van de poging (ondanks dat ze een contract hadden met het UZ Gent, maar niet voor IVF/ICSI).

19. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Wat heftig dat de uitslag dan ook zo slecht is. Altijd heel erg fijn om hoopvolle verhalen te horen! Er is medisch gezien gelukkig zo veel mogelijk. En wat fijn dat haar hebt kunnen praten hoe het is met zo'n vergelijkbare situatie.

Het is echt een persoonlijke keuze. Ik zou zelf wel open staan voor het buitenland (al zouden we naar Australië moeten bij wijze van haha) maar mijn vriend staat er niet voor open. België en Duitsland vindt hij al heel ver gaan dus wij zijn in NL gebleven (AMC). Je weet natuurlijk ook niet of ik in België wel zwanger was geweest. Ik merk wel dat het in Nederland weinig experimenteel is en ik ervaar ook dat ik zelf overal bovenop moet zitten. Aan de andere kant, als ik ergens mee kom (weer een extra onderzoek of toch terugplaatsen in de kunstmatige cyclus) gaan ze daar wel in mee.
    Maar zeker verstandig om beide opties af te wegen!
    Staat jouw vriend open voor een traject in het buitenland?

20. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    @Wildflower heeeel veel succes morgen!! Echt zo spannend (nogal een understatement). Ik hoop zo dat jij je ook mag aansluiten bij de club van 1 en dat jij dan ook het levende bewijs bent dat "je er maar 1 nodig hebt". En "drie keer is scheepsrecht" is dan ook op jou van toepassing voor deze derde poging.
    In ieder geval, ik denk aan je en hoop zo dat het nu echt een keer zo mag zijn!❤️

Wildflower vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina