Weer even goed bijgelezen hoor. @Muldes ik ben ook benieuwd naar hoe je echo was! @Eva123 en hoe gaat het bij jou met stimuleren? En hoe was je echo? @EnolaT na wat je hebt meegemaakt kan ik me voorstellen dat het nog wel even spannend blijft. Maar wat super fijn dat je zo'n knaltest hebt!
Welkom, wat leuk dat je mee wilt schrijven! Wat rot dat het na zo'n tijd nog niet gelukt is, en dat terwijl je er zelf vanalles aan probeert te doen. Ik hoop dat IVF goed gaat werken voor jullie!❤️ Botte naalden heb ik inderdaad ook wel eens gehad, maar dan bij de fyremadel. Het kan wel eens helpen om dan de naald een heel klein beetje schuin in te brengen vanuit het puntje van de naald (moet je hem even goed bekijken van tevoren). Of gewoon hard duwen. Maar heel irritant wel, vooral dat het per soort medicatie lijkt te verschillen hoe bot de naaldjes zijn. Ben je inmiddels al ongesteld geworden? Heel herkenbaar het twijfelen aan je lichaam en en of je iets moet veranderen. Bij ons zijn er ook geen afwijkingen, we doen dit traject om het overdragen van een erfelijke ziekte te voorkomen. Behalve PCOS dan, maar dat zou bij een terugplaatsing niet zo veel problemen op moeten leveren.
Wel vervelend dat je niet een exacte uitslag hebt gekregen dan, zo veel onduidelijkheid dan. Daar hoor je in het UMC vast meer over. Weet je al wanneer jullie daar terecht kunnen? Oh vandaar! Ja dan klinkt PGT ICSI inderdaad wel als een logische volgende stap. Hopelijk is de zaadkwaliteit genoeg voor ICSI.
Lijstje Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3 Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 4 Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1 Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2 Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 2 EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1 Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1 Muldes-29 - 34 jaar - 2e kindje - ICSI-TESE Isala Afspraken 3 maart - Muldes29 - eerste echo 7 maart - Eva321- 2e controle nav stimuleren met Gonal F. Medio maart - Berenmama - uitslag PGT 13 maart - Maria94 - afspraak internist 19 maart- EnolaT- 1ste echo Half april - Wildflower - start ICSI 4 Testdatum Zwanger Newbie123 - 1/09/2025 EnolaT- 29/10/2025 Emma1994 - 28/01/2025
Ik kreeg de afspraak van de internist, dit zou pas half mei zijn, dat duurt mij natuurlijk te lang. Toen ben ik even gaan 'shoppen' (zo noemde de mevrouw aan de telefoon dat haha) bij een ander ziekenhuis waar ik wel snel terecht kon, daar heb ik volgende week al een afspraak kunnen krijgen dus dat is echt fijn! Gisteren al bloed laten prikken, wel wat afwijkende waarden, ik hoop dat het de terugplaatsing niet in de weg zit.
Goed bezig!! Lekker shoppen hoor!! Wat moet je anders als je aan het wachten bent. Hopelijk zijn de waarden gewoon goed! Lijkt me echt heel irritant als zoiets nog tussendoor komt. Indrukwekkend hoe jij alles van iedereen bijhoudt en naar andere mensen informeert. @Eva321 Ben ook benieuwd naar jouw echo!
Wat goed dat je verder bent gaan informeren! En zo fijn dat je ergens anders eerder terecht kan. Het hele traject vraagt al dat jullie zo veel wachten. Dan wil je niet ook nog eens heel lang hoeven te wachten op een terugplaatsing.
@Muldes hoe gaat het bij jou? Ik zie trouwens nu pas welk ziekenhuis jullie onder behandeling zijn. Wij zijn daar ook gestart voordat duidelijk was dat wij een pgt traject in gingen. @Eva321 heb je een goede echo gehad? Spannend dat je vrijdag weer een echo krijgt. Hopelijk liggen er een mooi aantal follikels klaar. @Wildflower hoe gaat het met jou?
Gaat eigenlijk naar omstandigheden wel goed. Ben niet heel verdrietig, maar duw het misschien ook wel wat weg. Vind het namelijk heel stom om verdrietig te zijn en al die emoties te hebben.. Of misschien komt het doordat het vooruitzicht minder hopeloos is dan waar ik bang voor was voordat we met deze poging begonnen. Ik weet het niet.. Waar ik misschien nog wel het meeste van baal is dat we eigenlijk heel graag een weekje weg zouden willen en komt het beste uit in maart, aangezien we half april voor de volgende poging willen gaan. Nu doet mijn opdrachtgever nogal moeilijk met de dagen dat ik weg zou willen (ben zzp'er en werk met contracten). Zij staat volledig in haar recht hoor, maar voelt gewoon heel vervelend om een nee te krijgen.
Hi, Zou ik hier mogen mee schrijven? Ik begin 11 april met prikken voor ivf maar zie dat er meerdere van jullie nog moeten wachten op een TP of een nieuwe ivf poging in gaan waardoor ik misschien redelijk gelijk met jullie ga lopen.
Hoi meiden, Gisteren hebben ze 5 eitjes kunnen zien van 10 a 11 mm. Nu nog even groeien zei de verpleegkundige.. Ik had toch gehoopt dat er meer zouden zijn, zeker omdat ik ook een hogere dosering Gonal-F spuit dan de vorige keer waar 6 eitjes uit zijn gekomen. Vrijdag maar weer kijken en dan hopelijk een datum voor de punctie. Daar zit ik toch wel een beetje tegen aan te hikken...
Nee, ik weet nog niet wanneer we er terecht kunnen. We weten dit pas 1,5 week dus wachten nog op bericht van UMC. Ik heb in de tussentijd veel met Suzy gekletst (die jij ook kent via het forum). Ik zag dat zij in precies onze situatie zat vorig jaar dus zodoende dat ik haar heb geraadpleegd en tips heb gevraagd. Heeft enorm geholpen om deze eerste weken door te komen ❤️. Echt hartverwarmend hoe iedereen er zo voor elkaar is hier! Want in het echte leven heb je toch vooral mensen om je heen die heel lief zijn maar het niet écht snappen.
@Leonie1208 Welkom!! Spannende tijd met uitzicht op de start van IVF. Zie je er erg tegenop? @Eva321 Ah altijd spannend de eerste echo. Herkenbaar ook die teleurstelling als het er minder zijn dan waar je op hoopte. Aan de andere kant is 5 van deze grootte echt nog maar het begin en kunnen er zomaar nog een aantal bijkomen hoor! Succes met afwachten tot de volgende. Hoe voel je je verder? @Josefientje yes het is helaas een heel eenzaam proces.. En ook als je wel mensen in je omgeving hebt die ook fertiliteitsproblemen hebben, kan dat juist extra lastig zijn, vooral als je ineens níet meer in hetzelfde schuitje zit.. ben daarom ook bewust gestopt met dat opzoeken. Konden ze wel iets zeggen over de gemiddelde wachttijd bij het UMC of niet? Opzich is het niet gek om toch alvast te informeren met welke wachttijd je rekening moet houden bij de poli waar je naartoe verwezen bent. Dan weet je een beetje waar je aan toe bent.
Lijstje Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3 Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 4 Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1 Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2 Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 2 EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1 Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1 Muldes-29 - 34 jaar - 2e kindje - ICSI-TESE Isala Sterrenbloem - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1 Afspraken 3 maart - Muldes29 - eerste echo 7 maart - Eva321- 2e controle nav stimuleren met Gonal F. Medio maart - Berenmama - uitslag PGT 13 maart - Maria94 - afspraak internist 19 maart- EnolaT- 1ste echo Half april - Wildflower - start ICSI 4 12 maart - Sterrenbloem - 1e echo na stimuleren met Gonal F Testdatum Zwanger Newbie123 - 1/09/2025 EnolaT- 29/10/2025 Emma1994 - 28/01/2025
Ja ik hoop het! Echt heel stom, sinds ik weet dat er 3 embryo's goed zijn wil ik echt door. Ik weet nu al dat ik dan vroeg ga testen, de testdrang begint al toe te slaan terwijl er nog niks is haha. Wat super lief van je! Ben zo begaan met iedereen en hoop zo dat we hier allemaal een positieve uitkomst hebben. Heel fijn om met mensen te kunnen kletsen die het begrijpen. En ieder weer met een ander verhaal. Ik vind het heel moedig hoe je erin staat! Op naar de volgende poging die er inderdaad echt wel hoopvol uitziet! En als er verdriet is mag het er ook zijn. Soms weet je ook niet hoe je je moet voelen als je tussen hoop en angst leeft. Wat super balen dat je tussendoor niet een weekje weg kunt, juist zo fijn om even op te laden.
Wat fijn zeg, echt een hele lieve meid! Als ik het even niet meer weet kan ze me altijd geruststellen. Ik had net voor haar de terugplaatsingen dus we hebben nogal wat getuurd op elkaars zwangerschapstesten. Er komt zo veel op je af, dan helpt het inderdaad echt om met iemand te praten die weet hoe het kan gaan. Dat herken ik echt helemaal! Iedereen leeft mee maar je kunt je haast niet voorstellen hoe het is om in een traject te zitten (of eraan te moeten beginnen) als je dat zelf niet hebt meegemaakt. Vooral het mentale deel wordt vaak onderschat.
@Eva321 spannend! Altijd lastig om vertrouwen te hebben als je een eerdere poging hebt om mee te vergelijken. En inderdaad, ze zijn nu nog niet heel groot dus er kan altijd wat bijkomen. Aan de andere kant, meer is ook niet altijd beter voor de kwaliteit en dat is nou net iets wat niet meetbaar is op een echo. Ben benieuwd hoe het vrijdag is! @Leonie1208 welkom, natuurlijk mag je meeschrijven! Ik zie in je onderschrift dat je al veel IUI pogingen hebt gehad. Hopelijk is IVF hetgene wat je nodig hebt om zwanger te worden en te blijven!❤️ Heb je al een medicatieschema gekregen?
Ja als je er bovenop zit gaat het toch sneller gelukkig! Zeg dat, als ik een woord zou moeten kiezen om het traject samen te vatten dan is het wel wachten. En hoe gaat het met jou?
@Leonie1208, welkom! Spannend dat je binnenkort gaat starten met ivf. @Eva21, fijn dat er al 5 follikels zichtbaar waren. Er kunnen er nog meer bijkomen hoor. Meer is trouwens niet perse beter. Hoe gaat het met de hormonen, is het nog te doen? @Wildflower fijn dat het wel oke gaat. Mooi dat je hoopvol naar de toekomst kan kijken. Er zijn inderdaad ook gewoon nog kansen. Maar het is ook oke als je wel verdrietig bent. Wel vervelend dat je geen vrij kan krijgen op het moment dat je zou willen. Soms is een break in dit traject net het gene wat nodig is om weer vol goede moed en energie verder te kunnen. Hier gaat het wel oke. Maar heb wel het idee dat de (ochtend) misselijkheid gaat beginnen nu. Ergens fijn want dan is mijn lichaam nog steeds bezig met de hcg. Maar het misselijk zijn opzich is natuurlijk helemaal niet fijn.