Start IVF/ICSI december 2024 & jan/feb 2025 ♡

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 26 nov 2024.

1. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Wat onwijs verdrietig en heftig dit.:( Helemaal omdat je al zo veel miskramen hebt meegemaakt en PGT dit juist zou moeten voorkomen (natuurlijk geen 100% garantie maar betere kansen). Wat moet dit zwaar zijn voor jullie zeg. Heel veel sterkte.

2. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    Wat een ontzettend verdrietig nieuws!! Heel veel sterkte gewenst om dit samen te verwerken allemaal....♡

3. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    103
    43
    Vrouw
    Och, wat afschuwelijk!! Zo ontzettend verdrietig.. geen woorden voor.. Hoop heel erg voor jullie dat er toch nog een wonder gebeurt in de komende week.. Heel veel sterkte de komende tijd.

4. Eva321

Eva321 Lid

16 jun 2024
    55
    37
    18
    Vrouw
    Wauw! Gefeliciteerd hoor!!

Chan90 vindt dit leuk.
  5. Eva321

Eva321 Lid

16 jun 2024
    55
    37
    18
    Vrouw
    Och, wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte om dit weer een plekje te kunnen gaan geven. <3

6. Chan90

Chan90 Lid

7 mrt 2025
    23
    20
    3
    Vrouw
    Jeetje wat een verdrietig nieuws :( heel veel sterkte de komende tijd om dit te verwerken samen!

7. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.496
    464
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Oh nee... heel veel sterkte voor jullie! :(

8. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.496
    464
    83
    Vrouw
    Gelderland
    @Chan90 en @Muldes Veelbelovend daar bij jullie, resp. fingers crossed! Wow!

Ik was nog nooit zo blij met mijn menstruatie als vandaag. Het is begonnen! Maandag had ik mijn laatste provera tablet en nu mooi volgens de boekjes ongesteld geworden. Gelijk gebeld met het ziekenhuis en een afspraak voor een echo gekregen voor 31 maart. As zaterdag t/m woensdag moet ik letrozol nemen om mijn eigroei wat sneller te laten verlopen. Maar daarna zullen we alles in een natuurlijke cyclus verder doen. Als ik het goed heb berekend, dan zou ik 2 april mijn eisprong krijgen (mits de letrozol goed werkt en ik daardoor een keertje een mooie cyclus heb). Hopelijk gaat het niet sneller, straks missen we de eisprong? 31 maart is natuurlijk krap voor de eisprong dan...

Eva321 en Maria94 vinden dit leuk.
  9. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.496
    464
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 4
    Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 2
    EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1
    Muldes - 34 jaar - 2e kindje - ICSI-TESE 1 Isala
    Sterrenbloem - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Chan90 - 34 jaar - 1e kindje - ICSI 1

Afspraken
    14 maart - Sterrenbloem - 2e echo na stimuleren met Gonal F
    18 maart - Muldes - verse terugplaatsing
    19 maart - EnolaT- 1ste echo
    31 maart - Berenmama - echo voor eisprong
    10 april - Maria94 - uitslag internist
    Half april - Wildflower - start ICSI 4

Testdatum
    30 maart - Eva321
    31 maart - Muldes

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025
    EnolaT- 29/10/2025
    Emma1994 - 28/01/2025[/QUOTE]

10. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Wat fijn zeg, nu komt de terugplaatsing wel heel dichtbij! Wel spannend qua timing, maar ze zullen vast weten hoe dit werkt. Wordt het bij jou alleen met echo's opgevolgd of doe je ook ovulatuetesten? Bij ons was het beleid in de natuurlijke cyclus juist alleen met ovulatietesten en zonder echo. Maar ik gebruikte geen medicatie om alles op gang te brengen.

Berenmama vindt dit leuk.
  11. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.496
    464
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Bij mij doen we een soort mix: opstarten met medicijnen, maar de rest natuurlijk. Als de echo een bijna-eisprong laat zien, hoef ik denk ik geen ovu-test meer te doen (ik heb zels voor de zekerheid een ovitrelle spuit meegekregen), maar stel dat ik minder reageer op de letrozol en het eitje nog even nodig heeft, kan ik me voorstellen dat ze mij vragen om nog ovu-testen te gebruiken.

Hoe gaat het met jou?

Wat ik mij tot nu toe nog niet kan voorstellen: hoe mijn baarmoederslijmvlies straks weet wat het moet doen (een embryo laten innestelen). In een natuurlijke cyclus is je ei 24 uur in leven en als het bevrucht wordt, maak je meteen de zwangerschapshormonen aan waardoor je baarmoeder zich voorbereidt op de innesteling. Als het ei niet wordt bevrucht, gaat je lichaam alles voorbereiden voor de menstruatie.
    Maar bij mij laten ze het eitje dus "doodgaan" en pas 6 dagen later transfereren ze een embryo in de baarmoeder. Zonder extra hormonen. Hoe kan dit überhaupt lukken? Heel fascinerend, ik hoop zo dat het lukt!

Maria94 vindt dit leuk.
  12. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    103
    43
    Vrouw
    @Berenmama fijn dat je nu echt ergens naartoe aan het werken bent! En inderdaad heel fascinerend hoe het allemaal werkt.. Maar blijkbaar werkt dit, anders zouden ze het natuurlijk niet doen.

@Sterrenbloem hoe gaat het met jou? Ben benieuwd hoe het allemaal afgelopen is.

@Eva321 en @Muldes spannende week voor jullie! Begint er al een testdrang op te komen of valt het mee?

13. Sterrenbloem

22 jan 2025
    10
    11
    3
    Vrouw
    Het gaat goed hier. Op de tweede echo waren er al wat meer follikels te zien en op de derde waren het er ineens best veel. Vorige week woensdag is de punctie geweest en afgelopen zaterdaq heb ik een verse terugplaatsing gehad. Dat vond ik heel bijzonder, om zo te kunnen zien hoe het embryo in de baarmoeder wordt geplaatst. Ik ben zo enorm blij dat we het tot deze stap hebben geschopt. Wat het resultaat van deze poging ook gaat zijn, we weten nu in ieder geval dat we tot dit stadium kunnen komen en dat geeft hoop!

We weten nog niet of er ook andere embryo's zijn ingevroren, dat horen we waarschijnlijk aankomende woensdag.

Ik vond alles vorige week zo spannend dat het me niet lukte om hier updates te plaatsen, maar ik heb wel actief meegelezen met alles wat er hier gebeurde.

@EnolaT wat een verschrikkelijk bericht heb jij gekregen. Wat is het toch oneerlijk. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!

@Berenmama, fijn dat je nu echt bent begonnen. Spannende tijd!

@Eva321 en @Muldes succes met de laatste wachtdagen totdat jullie kunnen testen. Dat komt echt heel erg dichtbij nu.

@Chan90 wat fantastisch. Van harte gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met je?

Wildflower, Maria94 en Chan90 vinden dit leuk.
  14. Sterrenbloem

22 jan 2025
    10
    11
    3
    Vrouw
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 4
    Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 2
    EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1
    Muldes - 34 jaar - 2e kindje - ICSI-TESE 1 Isala
    Sterrenbloem - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Chan90 - 34 jaar - 1e kindje - ICSI 1

Afspraken
    18 maart - Muldes - verse terugplaatsing
    19 maart - EnolaT- 1ste echo
    31 maart - Berenmama - echo voor eisprong
    10 april - Maria94 - uitslag internist
    Half april - Wildflower - start ICSI 4

Testdatum
    30 maart - Eva321
    31 maart - Muldes
    5 april - Sterrenbloem

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025
    EnolaT- 29/10/2025
    Emma1994 - 28/01/2025[/QUOTE][/QUOTE]

15. Eva321

Eva321 Lid

16 jun 2024
    55
    37
    18
    Vrouw
    Ik heb voor het eerst de zogeheten testdrang vandaag ervaren. Ik dacht vanmorgen dat mijn menstruatie ging beginnen, zeurende pijn in rug en buik, maar dat is weer verdwenen. Niet getest. Ik wacht rustig af tot het weekend.

Zit morgen op dag 9 na de terugplaatsing van een 3-daags embryo. Met de vorige verse terugplaatsing werd ik ongesteld op dag 10, dus daar houd ik ook rekening mee.

Ook spannend voor jou @Sterrenbloem ! Voel je je goed?

Wildflower en Maria94 vinden dit leuk.
  16. Chan90

Chan90 Lid

7 mrt 2025
    23
    20
    3
    Vrouw
    Dankjewel! Jaa op zich wel goed, kan het nog steeds niet helemaal bevatten, maar goed dat zal nog wel even duren ook denk ik.
    Voor jullie ook een spannende tijd nu, ben heel benieuwd voor jullie ook!! Hopelijk vliegen de dagen voorbij!:thumup:

Maria94 vindt dit leuk.
  17. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Fijn dat je dan zo min mogelijk medicatie nodig hebt, alleen bij het opstarten. Bijzonder hoe dat werkt he! Dat er gewoon van je eigen cyclus gebruikt wordt gemaakt. Gelukkig heeft je embryo na de eisprong wel lang genoeg de tijd om in te nestelen.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Ik ben druk bezig met de online leefstijl cursus en merk nu al dat ik me wat beter voel. Wel een fijne afleiding tijdens het wachten. En vooral een nuttige manier om de wachttijd door te komen.

18. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Goed om te horen dat de terugplaatsing achter de rug is! Inderdaad zo bijzonder om de embryo in je buik te hebben, ik vond het ook een heel speciaal moment.

19. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    591
    292
    63
    Vrouw
    Wat spannend deze dagen!! Ik duim voor je!

20. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    243
    103
    43
    Vrouw
    @Sterrenbloem Fijn dat er toch nog veel meer follikels bij waren gekomen en dat je een terugplaatsing hebt gehad. Onze eerste terugplaatsing vond ik ook een super speciaal moment. Klopt inderdaad wat je zegt; dat je zo ver bent gekomen is al heel veel winst gevoelsmatig. Super spannend de komende weken weer! Ben je er al erg mee bezig? Hoop op een mooi bericht vandaag voor jullie! Weten jullie wel hoeveel er bevrucht waren of niet?

@Maria94 wat fijn dat je zo'n nuttige en fijne afleiding hebt gevonden voor het wachten. Je bent al bijna op de helft van de wachttijd op de uitslag van de beenmergpunctie toch?

Bij mij is mijn menstruatie weer begonnen, dus dat betekent dat ik waarschijnlijk rond pasen weer zal gaan opstarten met de volgende stimulatie. Tijd gaat dan toch wel weer echt snel!

@Eva321 succes met afwachten! Bij mij blijkt dat altijd toch de beste tactiek. Zodra ik ga testen kan ik echt nergens anders meer aan denken.

Deel Deze Pagina