Start IVF/ICSI december 2024 & jan/feb 2025 ♡

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 26 nov 2024.

1. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.494
    464
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 4
    Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 2
    EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1
    Muldes - 34 jaar - 2e kindje - ICSI-TESE 1 Isala
    Sterrenbloem - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Chan90 - 34 jaar - 1e kindje - ICSI 1

Afspraken
    10 april - Maria94 - uitslag internist
    Half april - Wildflower - start ICSI 4
    rond 21 april - echo voor eisprong
    23 april - Eva321- 8 weken echo

Testdatum
    1 april - Muldes

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025
    EnolaT- 29/10/2025
    Emma1994 - 28/01/2025
    Eva321 - 4/12/2025

2. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    590
    290
    63
    Vrouw
    Zo dat is balen! Je was er al een beetje bang voor. Zo stom dat je gelijk weer een hele cyclus moet wachten als je hem mis he. Het voordeel is dat je nu wel weet hoe je lichaam reageert. En je cyclus zal wel lekker kort zijn met zo'n snelle eisprong.:p

Berenmama vindt dit leuk.
  3. Sterrenbloem

22 jan 2025
    10
    11
    3
    Vrouw
    #703 Sterrenbloem, 2 apr 2025
    Laatst bewerkt: 2 apr 2025
    @Muldes Hoe voel je je? Heb je gisteren nog een test gedaan?
    En @Eva321 Wow, geweldig nieuws. Gefeliciteerd!

@Berenmama, wat balen dat je eisprong al geweest is. Hopelijk wordt je nu snel weer ongesteld en start de volgende cyclus snel. Goed dat je dan al eerder mag komen voor een echo. Ik herken wel wat je zegt over dat de kans op een kerstwondertje nu voorbij is. Zelf voel ik ook heel erg dat als deze poging niet gaat lukken, dat daarmee de kans dat ik in 2025 moeder ga worden verkeken is. En ergens maakt het me niet uit wanneer het gebeurd, als het ooit maar mag gebeuren, maar toch maakt het idee van weer zonder kindje aan het kerstdiner te zitten me een beetje verdrietig.

Wij moeten nog tot zaterdag wachten testen, mocht ik natuurlijk niet ongesteld worden voor die tijd. Ik heb sinds gisteravond een beetje een zwaar gevoel in mijn onderbuik, een beetje ongesteldachtig dus ik vrees nu toch wel echt dat mijn menstruatie eraan zit te komen, maar goed dit kan natuurlijk ook iets anders betekenen. Zo spannend!

Hoe gaat het met de anderen hier?

Berenmama vindt dit leuk.
  4. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    240
    103
    43
    Vrouw
    @Eva321 Wat goed!! Gefeliciteerd!! Lijkt me inderdaad heel onwerkelijk!

@Muldes Heel benieuwd hoe jouw test gisteren was.. hoop dat het toch nog positief heeft uitgepakt.

@Berenmama pfoee wat is dat balen zeg!! Al zo lang gewacht en nu iets té lang gewacht met de echo.. En dan nu helemaal in natuurlijke cyclus terugplaatsen?

@Maria94 Oh fijn dat er al iets bekend is! En fijn dat het mee lijkt te vallen. Ja waarschijnlijk nu in je beenmerg wat hogere aanmaak om het tekort aan te vullen, of niet? Nu nog maar een weekje wachten totdat je officieel de uitslag krijgt?

Ja die pasen is wel heel dubbel hoor.. Vorig jaar met pasen begonnen we ook precies met poging 1, toen vonden we het allemaal nog heel grappig :roflmao:, maar nu toch ook wel confronterend dat we alweer een jaar verder zijn. Maargoed, hopelijk deze keer wel dat gouden ei :p.

Wij gaan lekker een weekje op vakantie vanaf morgen. Dus wel echt super fijn om er echt even tussenuit te zijn! Gent is toch niet helemaal vakantie..

@Sterrenbloem Spannend!! Zo vervelend al die klachten van tevoren he.. Ik hoop heel erg dat het gewoon goede tekenen zijn hoor!

5. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    Helaas was zondag mijn menstruatie volledig doorgebroken, dus het was niet nodig om te testen ‍♀️. Maandagochtend heb ik de uitslag doorgegeven en zouden ze overleggen over hoe nu verder. Diezelfde dag met de pil mogen beginnen, dus poging 2 was direct een feit!
    Wel willen ze de Gonal-F vervangen.. omdat ze van mening zijn dat het aantal bevruchtingen erg laag (2 x maar 1 bevruchting) is met de verwachting na de punctie (gemiddeld 10 eitjes geïnjecteerd). Ik ben benieuwd...

@Berenmama wat enorm balen zeg, die hele cyclus wachten... kan me voorstellen dat je echt denkt hoe kan dit gebeuren...

@Sterrenbloem Wat enorm spannend!!

@Maria94 je geduld wordt op de proef gesteld...

@Wildflower jouw datum begint ook dichterbij te komen, al gaat het vast niet snel genoeg.

@Eva321 hoe gaat het met je? Hopelijk niet teveel kwaaltjes! Echo gepland zie ik, fijn!!

6. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 4
    Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 2
    EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1
    Muldes - 34 jaar - 2e kindje - ICSI-TESE 2 Isala
    Sterrenbloem - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Chan90 - 34 jaar - 1e kindje - ICSI 1

Afspraken
    10 april - Maria94 - uitslag internist
    Half april - Wildflower - start ICSI 4
    rond 21 april - echo voor eisprong
    23 april - Eva321- 8 weken echo
    30 april - Muldes - eerste echo

Testdatum

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025
    EnolaT- 29/10/2025
    Emma1994 - 28/01/2025
    Eva321 - 4/12/2025

7. Sterrenbloem

22 jan 2025
    10
    11
    3
    Vrouw
    @Muldes, fijn dat je meteen aan poging 2 bent mogen beginnen. Dan kun je toch weer meteen wat meer vooruit kijken, op naar de volgende poging met hopelijk een mooi resultaat!

Ik heb zelf vanmorgen een eerste test gedaan, ik kon niet meer wachten. Officieel is morgen pas de testdag. Ik zag zelf eerst geen streepje dus mijn vriend en ik waren elkaar moed aan het inpraten voor een volgende poging, maar toen hij nog eens keek zag hij een heel licht streepje, en nu zie ik het ook. Morgen is pas de officiële testdag, dus dit kan misschien ook nog van de ovitrelle zijn? We durven nog niet echt blij te zijn, maar we hebben dus nog wel hoop voor morgen.

Bijgevoegde bestanden:

Berenmama, Muldes, Chan90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    240
    103
    43
    Vrouw
    Als morgen jouw officiële testdag is, is dit zeker geen ovitrelle meer! Dit ziet er heel goed uit hoor!! :D

9. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    240
    103
    43
    Vrouw
    @Muldes wat jammer dat het niet gelukt is! Hoe vind je het om meteen door te gaan? Wij hadden die keuze ook, ik vond het toch wat fijner om een kleine pauze te hebben om diverse redenen.

Bij ons zijn de bevruchtingen ook erg laag. Het lijkt erop dat AOA (eicelactivatie) bij ons echt meerwaarde heeft. Misschien voor jullie ook iets om (na deze poging) naar te kijken?

Muldes vindt dit leuk.
  10. Emma1994

Emma1994 Lid

17 jan 2025
    28
    21
    3
    Vrouw
    Hoi lieve meiden,

Bij mij is helaas na 9wk2d het hartje gestopt. Het voelt als een herhaling van de vorige keer en ik ben er kapot van.

Ik had weer heel veel bloedverlies maar geen krampen, maar de kindjes bleven beide keren doorgroeien. Dus dan is het toch schrikken als het toch stopt. Ze vonden ook een hematoom in/aan m’n baarmoeder.

Ik twijfel enorm of ik onderzoek ga doen naar herhaalde miskramen of het gewoon nog een keer ga proberen met ivf. Mijn vriend denkt dat het ‘pech’ is, maar ik twijfel omdat beide miskramen zo op elkaar lijken.

Herkennen jullie mijn verhaal en hoe de miskramen zijn gegaan?

11. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    240
    103
    43
    Vrouw
    Ach lieve @Emma1994 wat verschrikkelijk!! Je zou denken dat bij een eenlingzwangerschap er kleiner risico is dat het misgaat dan bij een tweeling.. heel veel sterkte met het verwerken. Hopelijk kan er een verklaring gevonden worden waar iets aan te doen is.

12. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    @Sterrenbloem wauww.. dit vind ik wel veelbelovend hoor. Als morgen idd de officiële testdag is, kan Ovitrelle niet meer aan de orde zijn...♡

@Wildflower AOA zegt me niks? ik was ook in twijfel om meteen door te gaan, maar wel voor gekozen.. kost toch al meer tijd met de pil vooraf...

@Emma1994 wat een verschrikkelijk nieuws!! Veel sterkte samen om dit te verwerken♡

13. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    607
    450
    63
    Vrouw
    Ik had mij hier laatst voorgesteld maar niet meer meegeschreven door drukte van de verbouwing thuis etc. Ik wil nu toch wat actiever proberen mee te schrijven. Volgende week vrijdag start ik eindelijk met prikken. Ik moet beginnen met triptofem en dan heb ik 20 april een echo om te kijken hoeveel eiblaasjes er klaar liggen en dan bepaald de arts wanneer ik begin met meriofert om te stimuleren.

@Berenmama wat balen dat je eisprong al geweest is en je nu een hele maand moet wachten.. dat wachten is gewoon altijd shit.

@Muldes Balen dat je menstruatie doorgebroken is! Wel fijn dat je meteen weer door kan naar de volgende poging.

@Sterrenbloem gefeliciteerd! Heb je vandaag nog een keer getest?

@Emma1994 wat verdrietig zeg! Ik snap dat je twijfelt om onderzoek te doen naar herhaalde miskramen. Wellicht iets wat je met de arts kan overleggen?

Ik heb de laatste pagina even teruggelezen en gereageerd. Als ik op iemand niet heb gereageerd dan is dat niet bewust geweest hoor!

14. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    590
    290
    63
    Vrouw
    Wat heel verdrietig! Vreselijk dat je dit nog een keer moet meemaken. Kan het hematoom de miskraam verklaren? Misschien zou je met de arts kunnen bespreken hoe zinvol het is om er onderzoek naar te laten doen. Er is voor beide opties iets te zeggen. Na 2 miskramen is de kans op nog een miskraam verhoogd maar de kans dat het wel een doorgaande zwangerschap wordt is statistisch gezien alsnog veel groter.
    Heel veel sterkte voor jullie!❤️

15. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    590
    290
    63
    Vrouw
    @Leonie1208 leuk dat je weer mee wilt schrijven! Drukke tijd achter de rug dus. Fijn dat je na het lange wachten nu bijna gaat beginnen! Hoe voel je je erbij?

@Sterrenbloem ziet er goed uit, duidelijk streepje hoor! Heb je nog een keer getest?

@Muldes wat rot dat het niet gelukt is en dat deze ronde er dan gelijk op zit. Wel goed dat je snel door kunt, een ander middel kan echt een verschil maken, hopelijk pakt het voor jou goed uit! Bij mij was de overstap naar een ander middel een goede keuze.

Muldes vindt dit leuk.
  16. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    590
    290
    63
    Vrouw
    Hopelijk ben je lekker aan het genieten van je vakantie! Haha nee Gent lijkt me ook geen leuk uitje meer...

Donderdag de uitslag! Mogelijk zijn er dan nog vervolgonderzoeken nodig (ga ik wel een beetje vanuit als ik m'n dossier zo lees). Als het mee zit kan dat allemaal net binnen mijn huidige menstruatiecyclus maar dan wel echt net aan dus spannend!!

Ohh toen ook echt rond de pasen. Ja op een gegeven moment is de lol er wel vanaf he. Voordat wij begonnen zei ik ook dat ik het "spannend en leuk" vond, nou van dat leuke is nu niks meer over.:roflmao:
    We gaan gewoon voor dat gouden ei voor jou!

17. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    240
    103
    43
    Vrouw
    @Muldes AOA (eicelactivatie) is doormiddel van extra calcium toevoegen op bepaalde momenten. De gynaecoloog legde uit dat het effectief is als het bij de eerste stappen in het bevruchtingsproces mis gaat. Ze denken ook dat als het bij die eerste stappen ligt, dat het probleem vaker bij de zaadcel ligt (en je zou kunnen redeneren dat het bij TESE zaad vaker het geval is). Wij hadden in totaal 11 rijpe eicellen in poging 1+2, waaruit 1 embryo en de rest geen tekenen van bevruchting (en 1 die het bevruchtingsproces niet had overleefd) zonder AOA, en de laatste poging met AOA van 4 rijpe eicellen 1 bevruchtingsproces niet overleefd en de overige 3 allemaal tekenen van bevruchting van waaruit 1 goed embryo. Als je naar het totaal aantal embryo’s kijkt dus geen verschil, maar weten niet wat er gebeurd zou zijn als we bijvoorbeeld wel 6 rijpe eicellen hadden. Wil je vooral niet onzeker of in verwarring brengen, maar bij ons lijkt het dus wel effectief (vind dit ook lastig om te adviseren aan je merk ik). Ben benieuwd wat nu de aanpassing van de medicatie voor je gaat doen!

Muldes vindt dit leuk.
  18. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    240
    103
    43
    Vrouw
    @Leonie1208 Fijn dat je nu begonnen bent!! Spannend zeg! Is triptofem ook iets wat de eicellen laat groeien of legt het juist alles even stil? Goede besteding van je wachttijd met de verbouwing lijkt me! Of gaf het je alleen maar meer drukte en stress?

@Maria94 Jaa heerlijk, lig lekker op een bedje op het strand in Malaga nu! Heel fijn om even hoofd leeg te maken en op te laden voor de volgende ronde zo! Merk dat ik het langzaam allemaal iets beter los lijk te kunnen laten. Hopelijk heeft dat ook effect! Kon eerder ook echt heel erg stressen over het feit dat ik gestresst en niet lekker in mijn vel zat door dit alles.

Wat denk je dat ze nog aan onderzoeken gaan doen? Nog een keertje bloedprikken? Hoop inderdaad dat het precies gaat passen!

Spannend heb ik het altijd wel gevonden. Leuk niet echt helaas.. wel altijd erg opgelucht dat het fysieke me erg meeviel. En het luchtige gehad van ‘doen we even’ of het gevoel dat ik me toch wel erg aangesteld had als het een keer een klein beetje de goede kant op zou gaan. Little did I know.. :rolleyes:

Maria94 vindt dit leuk.
  19. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    590
    290
    63
    Vrouw
    Ohh wat heerlijk klinkt dat! Echt zo goed dat jullie dit doen voor de start van de volgende poging. In een andere omgeving vind ik het ook makkelijker om het wat los te laten. En al helemaal als het zonnetje dan ook nog schijnt!

In mijn dossier staat iets over evt. onderzoek naar auto immuunziekten. Een bloedonderzoek zou max 2-3 weken duren en als daar dan wel wat uitkomt hangt daar dan mogelijk ook weer een behandeling aanvast dus ik hoop van niet!

Ik vond het fysiek ook heel erg meevallen, die punctie en injecties ben ik al lang weer vergeten. Maar het mentale is echt zo vies tegengevallen. Wij wisten al van tevoren dat we niet op een natuurlijke manier kinderen zouden krijgen vanwege de erfelijke ziekte die we niet willen doorgeven. Dus de eerste PGT poging was ook de eerste keer dat we probeerden om zwanger te raken, daarom vond ik het toen nog leuk maar zodra we er eenmaal in zaten... Hoewel er vooraf was verteld dat de kans 50% is na 3 PGT pogingen dat het lukt (en bij ons volgens de arts iets hoger, omdat we jong zijn en waarschijnlijk geen verminderde vruchtbaarheid hebben), heb ik dat volledig aan de kant geschoven.

Wildflower vindt dit leuk.
  20. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    240
    103
    43
    Vrouw
    Jaa was er ook wel echt aan toe! En voel me heerlijk opgeladen nu! Echt zo’n gek idee dat ik alweer over 2 weken mijn eerste injectie zal gaan zetten. Deze wachtperiode is echt omgevlogen! Misschien ook doordat we er zelf regie over hadden.

Pfoe als je dat zo leest 50% kans op succes bij 3 pogingen is toch wel weinig eigenlijk hè! Snap zeker wel dat je die stap neemt natuurlijk. Hoop dat jullie bij de goede 50% zitten!!
    Spannend de komende dagen wat ze nog meer willen bij de internist en dat het niet nog extra vertraging geeft.

Deel Deze Pagina