Punctie zit er op. Blijkbaar waren er toch heel wat meer follikels dan verwacht! Tijdens de punctie hoorde ik de arts zeggen; dit zijn er wel wat meer den 10 a 12… uiteindelijk te horen gekregen dat we 16 eicellen hebben!! Morgen telefoontje met hoeveel bevruchtingen er zijn. Heb de afgelopen week niet zo veel meegeschreven. Ik merkte echt op dat ik er niet veel mentale ruimte voor heb. Hoop terug wat actiever mee te schrijven nu!
Ah ja door de PCOS heb je natuurlijk een veel minder voorspelbare cyclus. Wel fijn dat je nu een vrij duidelijke planning hebt of niet? En goede vraag inderdaad! Bij mij gaan we misschien in de luteale fase starten dus ik denk dat het niet veel uitmaakt als je al start voor je menstruatie is begonnen.. Maar dat is ook iets wat ik niet zeker weet hoor en wil ik ook nog verder navragen.
Ja gelukkig kwam dat wel goed uit. Hebben eerst wat tijd gehad om het na te vragen bij ASR en nu blijkt dat ze waarschijnlijk veel minder vergoeden dan andere verzekeraars dus wat dat betreft is de timing perfect. Ik kijk normaal ook erg uit naar de feestdagen, maar nu ergens wel blij als het weer voorbij is. Oud en nieuw krijg ik ook steeds meer een hekel aan.. Wéér een jaar met lege handen.. Wil liever wat afleiding, maar de afleiding die je hebt is regelmatig confronterend (vrienden/familie met kinderen).
Wauw! Mooi aantal! Dat is toch nog positiever uitgepakt dan je dacht zeg! Hopelijk morgen weer een positief bericht! Hoe ging de punctie verder en hoe voel je je nu? Doe zo actief mee als je wil en voel je vooral niet verplicht.. dit is wel de laatste plek waar je je verplicht moet voelen tot iets.
Ik vind het ook heel fijn om te lezen dat we er niet alleen voor staan! 10 Eicellen bij de punctie is een heel mooi aantal, hoeveel er overblijven kan per persoon en ook per punctie totaal verschillen. Er zijn wel statistieken bekend maar ik weet uit ervaring dat het anders kan lopen. Ik had bijvoorbeeld heel veel eicellen, maar daardoor kan de kwaliteit weer achteruit lopen waardoor je minder overhoudt.
Wat fijn dat het achter de rug is en nog met meer eicellen dan je had verwacht! Heel fijn om dit goede nieuws van je te horen, was erg benieuwd! Maar voel je inderdaad niet verplicht om heel actief te zijn. Spannend weer morgen! Ik ga voor je duimen!
Dat beschrijf je echt zo goed! Inderdaad dat "lege handen" gevoel. Natuurlijk is er echt nog zo veel meer in het leven maar je wilt je allergrootste wens eindelijk een keer in vervulling laten gaan. En met de jaarwisseling weer het besef dat er een jaar voorbij is gegaan. Toch ook ergens wel lekker om dat rot jaar achter je te laten en in een nieuw jaar verder te gaan met nieuwe kansen. En zo confronterend om dan veel vrienden met kinderen om je heen te zien terwijl je die vreugde niet kunt delen. Ook al leeft iedereen erg mee, het kan op zo'n moment enorm eenzaam voelen.
Ze geven aan 6-8 weken nodig te hebben. Ik hoop niet dat de feestdagen nog invloed hier op hebben. Hebben al wel vast een belafspraak gekregen voor 3 februari. Wat fijn voor jou dat de startdatum nu ook steeds dichterbij komt. Krijg je het zelfde protocol als de vorige keer?
Fijn dat de punctie achter de rug is. Viel het mee? En wat een ontzettend mooie score zeg! Hopelijk krijg je vandaag goed nieuws te horen.
Helaas hebben wij maar 2 gebiopteerde embryo's. Wij zijn echt wel dankbaar dat er überhaupt iets is overgebleven. Maar zijn ook wel verdrietig dat het er maar 2 zijn.
Lief!! Ik merkte dat ik me echt in mijn cocon wou begeven, ik denk dat het nu wel wat voorbij is. Dat was heel wat positiever!! Nooit durven denken. Mijn man zijn mond viel op de grond en ik moest huilen toen ze het zeiden. De punctie ging echt goed! Ik heb gewoon mijn ogen gesloten, ook dus wat in mijn cocon gekropen. Heb er dus maar weinig van ervaren. Maar eens de verdoving begon uit te werken voelde ik me echt beroert. Ik ben maar liefst 5 keer net niet flauw gevallen op weg naar de auto en mijn man had die al tot aan de deur gereden. De rest van de namiddag op bed gelegen, maar vandaag toch wat voorzichtig huishoudelijke taakjes kunnen doen!
Vandaag kregen we trouwens telefoon dat er 2 eitjes onrijp waren dus daar konden ze niets mee… Van de 14 zijn er 11 met zekerheid bevrucht. 2 tonen wel tekenen van bevruchting maar lopen wat achter. Een terugplaatsing zou zaterdag plaatsvinden. Omdat er zoveel eitjes nog over zijn gaan ze voor een 5daagse. Best eng, wat als er toch niets over blijft op dag 5?
Pff wat een teleurstelling, dat snap ik wel. Je hoopt toch dat er wat meer mee gaat naar de bioptie… Dikke knuffel!!
Zo had ik het nog niet bekeken! Misschien moet ik er ook zo weer naar gaan kijken. Voor mijn gevoel kan het alleen nog maar beter worden en niet slechter. Maar tegelijkertijd besef ik me dat dit al de 3e keer op die manier Oud&Nieuw vier met veel hoop en verwachting naar het komende jaar.. en dat is ook wel echt heel verdrietig.
Dat snap ik echt zo goed!! Wat een spanning altijd he! En toch schrap zetten voor de volgende teleurstelling, maar bizar lijkt het me als het dan toch ineens heel positief uit lijkt te pakken. Gelukkig maar! Hopelijk zet het herstel goed door!