Ooh dat klinkt wel heel positief! Spannend dat je zaterdag een terugplaatsing krijgt. Ik ga voor je duimen. En hopelijk zet het herstel na de punctie ook door.
Wat een enorme domper dat er van de 14 eicellen maar 2 embryo's zijn overgebleven! Had je zo gegund dat het er wat meer waren, dan ga je toch wat relaxter de wachtperiode in. Maar alles kan nog en alleen de tijd zal het leren! Als je er in ieder geval maar 1 overhoudt, er zijn genoeg dames na de eerste terugplaatsing zwanger geworden. Daar gaan we voor! Ja ik kan echt niet wachten om te beginnen! Het is een iets lagere dosis dan de vorige keer, omdat ze 41 eicellen toch wel iets te enthousiast vonden. We gaan nu voor kwaliteit boven kwantiteit. Maar het blijft spannend dat de dosis is aangepast, want 7 embryo's was een prachtig resultaat en ik zou er eigenlijk niet minder willen omdat er nog zo veel afvalt. En het al ronde 3 is...
Pff, ik vond dit wel de spannendste dagen tot je hoort of en hoeveel embryo's er over zijn. Maar wel een mooie score alvast! Goed teken dat ze voor een 5 daagse willen gaan!
Ach, hoe je het ook bekijkt, het blijft ongelooflijk rot dat het nog niet gelukt is. Het is ook een hele uitputtingsslag om steeds die teleurstellingen te krijgen. Ik hoop echt dat 2025 ons jaar wordt!
Voorlopig vind ik het meevallen. Ik hoop dat er nog de helft overblijft dan is het nog een mooi aantal. Please laat dat niet een naïeve gedachte zijn. Maar de spanning zal wel toenemen de komende dagen!
Kan mij inderdaad voorstellen dat ze 41 eicellen iets te veel vinden. Maar begrijp helemaal dat 7 embryo's wel wat meer vertrouwen geeft tijdens het wachten. Inderdaad omdat er nog zoveel afvallen. Hopelijk zorgt dat ook voor wat betere kwaliteit
Vind ik heel knap hoor!! Met zo'n mooi aantal bevruchtingen is het ook wel fijner afwachten. Neehoor, niet naïef! Ik hoop heel hard met je mee dat je minstens de helft overhoudt, en anders waren we samen naïef.
Ja daarom, het is een beetje dubbel. En het lastige is dat je van tevoren niet weet wat de beste optie is. Ben alleen een beetje bang dat het stimuleren met een lagere dosis te lang gaat duren. Dat is de eerste keer gebeurd (stimuleren duurde 12 dagen langer dan gepland) waardoor we een minder resultaat hadden. Dus nu goed in de gaten houden met de echo's of alles snel genoeg groeit.
Ja dat maakt het wel extra lastig, je weet nooit van te voren wat het beste gaat werken. Is deze lagere dosis ook de dosis van de eerste keer? Of gaan ze er tussen in zitten? Mijn eerste poging werd afgebroken omdat de opbrengst te laag was. Ze waren bang voor overstimulatie dus hadden mij op een lage dosis Gonal-f gezet. Had van te voren af aangegeven dat het te laag zou zijn. Dat bleek ook wel. Uiteindelijk dus afgebroken. Willen ze bij jou eventueel ophogen als blijkt dat het toch te laag is?
Ik heb gisteren een terugplaatsing gehad van een mooie embryo. Zo spannend!! Er zijn 5 overgebleven embryo’s, waarvan dus 1tje teruggeplaatst en nog eentje zou een abnormale zijn (maar wel goede kwaliteit). Blij met de 5 dat was wat ik toch minstens had gehoopt. De vrouw van het labo gaf wel wat minder nieuws. Blijkbaar is er niets (behalve de abnormale embryo) overgebleven van de IVF. Alle overgebleven embryo’s komen uit de ICSI groep. Ze weten niet goed hoe het komt. Mogelijks doet de eicel niet de juiste selectie van het zaad en neemt minder kwalitatief zaad, waardoor het niet verder kan delen. Voor volgende keer (als die er komt) zal het 100% ICSI worden. Maar voor nu dus niet toch opgelucht met de 5! Ik voelende wel met vlagen enorm slecht. Misselijk, opgezette buik, moe,… volgende dag kan het dan opeens over zijn.
Wat een mooi resultaat 5 embryo's. Nu dus op het wachtbankje. Hopelijk meteen een plakker Kan mij voorstellen dat het even schrikken was om te horen dat er niks over is gebleven vanuit de ivf. Maar wel fijn dat dit nu bekend is en bij een eventuele volgende poging alleen icsi plaats vindt. Maar hopelijk is dat helemaal niet nodig voor jullie
Wat fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad! En een mooi resultaat 5 embryo's, of vond je het wat tegenvallen? Wel apart inderdaad dat ze allemaal uit de ICSI groep komen. Hopelijk is het nu in één keer raak! Veel succes met wachten!
Gho ik had wel zo iets van hopelijk minstens 5 en het zijn er ook 5, dus wel opgelucht dat het er niet minder waren. Maar de statistieken die we mee kregen waren best wel wat hoger, dus die 5 waren echt wel laag ingeschat op die basis. Dus iets wat teleurgesteld, maar langs de andere kant kon het even goed niets zijn, dus toch gewoon blij met hetgeen dat we hebben! En we hebben ook wel weer geleerd wat er nog fout loopt in het proces.
De dosis zit er wel tussenin, nu 187,5EH Ovaleap. De eerste poging 150EH (Fostimon dus wel een ander middel) en de 2e poging 225EH Ovaleap. Maar inderdaad, je weet achteraf pas hoe het gaat. Wat enorm balen dat je eerste poging daardoor is afgebroken, en jammer dat er niet naar je is geluisterd dat je de dosis laag vond. Gelukkig telt dat qua vergoeding niet als een poging maar toch erg vervelend dat je er zo veel tijd moeite in hebt gestoken voor niks. Ik krijg wel regelmatig echo's en ophogen is dan zeker een optie.
Spannend!!! Nu (geduldig) afwachten! Snap je teleurstelling wel hoor! Hoewel 5 echt een prachtig aantal is hoop je natuurlijk op zo veel mogelijk kansen. Ik hoop vooral voor je dat je de cryo's voorlopig helemaal niet nodig gaat hebben en dat deze terugplaatsing hem gaat worden! Wat bizar dat IVF helemaal niet blijkt te werken bij jullie. En gelukkig dat ICSI dus echt een top resultaat geeft! Dan zijn jullie in ieder geval weer wat wijzer geworden. En hoe voel je je nu? Zijn de klachten wat afgenomen?
Ik hoop het ook!! Maar ergens krijg ik echt veel stress en druk van buitenaf. Opmerkingen als ‘oh dan ga je deze kerst nog zwanger zijn’ of mensen die je uitgerekende datum al gaan uittellen en zeggen dat ik zwangerschapszomerkledij van hen mag lenen. Echt een paar bruggen te ver voor mij. Ik voel me echt weer beter! Vandaag nog amper pijn gehad, af en toe een steek, maar that’s it. Blij dat ik terug normaal kan functioneren en me weer goed voel.
Ohh verschrikkelijk die opmerkingen. "Ik weet zeker dat het nu gaat lukken", nou nee, je mag het heel hard hopen maar niemand weet of en wanneer het gaat lukken. Dat is juist zo zwaar, soms lijkt het wel alsof anderen daar (goedbedoeld) aan voorbij gaan. Die zwangerschapskleding ook zo verschikkelijk, als ik dat had aangenomen stond het nu al maanden op zolder niet wetende of je het ooit kunt gebruiken. Ik voel je helemaal! Heel fijn dat het wat beter gaat! Dan is het ook makkelijker om wat afleiding te zoeken. Wat is trouwens de officiële testdatum?