Start IVF/ICSI december 2024 & jan/feb 2025 ♡

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 26 nov 2024.

1. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    145
    88
    28
    Wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Ik snap dat je dan weer even tijd nodig bent om de teleurstelling een plekje te geven.

Zelf heb ik nog nooit progesteron gebruikt. Ik heb de vorige keer mijn ovulatie opgewekt met Letrozol en daarna een tp gekregen. De artsen zien dit als een natuurlijke cyclus dus geen progesteron.
    Had het de laatste keer wel benoemt maar daar werd niet op ingegaan. Arts wou het in ieder geval niet voorschrijven. Terwijl ik het wel een keer wil proberen.
    Misschien dat ik wel ga vragen of ze hier op willen prikken mocht ik wel weer een keer zwanger worden. Om te zien hoe hoog het is, want het kan volgens mij echt iedere keer verschillen.
    Of toch vanwege de progesteron een keer kies voor tp in kunstmatige cyclus.

Heb nu wel wat last van de medicatie. Hoofdpijn (had ik de vorige keer ook) en af en toe flinke moodswings. Maar goed het loopt ook niet helemaal lekker op het werk dus dat helpt ook niet.
    Vrijdag begin ik ook met de Meriofert erbij. Ben benieuwd of die ook nog bijwerkingen gaat geven.

Sterrenbloem vindt dit leuk.
  2. Opnaaronswondertje

16 apr 2025
    33
    23
    8
    Vrouw
    Wat rot… :( dikke knuffel voor jou!!! ❤️

Sterrenbloem vindt dit leuk.
  3. Opnaaronswondertje

16 apr 2025
    33
    23
    8
    Vrouw
    Ik ben heel bang dat t voor mij gedaan is…. kreeg gisteravond (raar tijdstip) opeens de neiging om te testen. Dag 9 na terugplaatsing, negatief. Vanochtend nog eens, negatief. Misschien ben ik wat vroeg. Maar vanochtend had ik ook een heeeel klein beetje bruin bloed met afvegen en ik voel nu ook lichte menstruatie achtige krampjes :(

4. Sterrenbloem

22 jan 2025
    20
    25
    3
    Vrouw
    Oh snap zo goed dat dit je angstig maakt. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, en het is pas klaar wanneer het klaar is, maar snap heel goed dat je hier onzeker van wordt. Ik duim nog heel hard voor je!

Opnaaronswondertje vindt dit leuk.
  5. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.517
    512
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Oh nee, wat lees ik allemaal hier... Hele dikke knuffel voor iedereen waar het voor nu niet gelukt is <3

Maar ook wat positieve berichten gelezen, gefeliciteerd!

Ik heb morgen de eerste echo, heel spannend!

Opnaaronswondertje en Mootje13 vinden dit leuk.
  6. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.517
    512
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 31 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 4
    Berenmama - 38 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 2
    EnolaT- 34 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 2
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1
    Muldes - 34 jaar - 2e kindje - ICSI-TESE 2.2
    Sterrenbloem - 35 jaar - 1e kindje - IVF 1.3
    Chan90 - 34 jaar - 1e kindje - ICSI 1
    Leonie1208 - 33 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Opnaaronswondertje - 34 jaar - 1e kindje - ICSI 1

Afspraken
    4 juni - Berenmama - eerste echo
    10 juni - Sterrenbloem - echo ter voorbereiding op cyro terugplaatsing
    11 juni - Wildflower - eerste echo
    13 juni- EnolaT- 1e echo na stimulatie
    17 juni - Maria94 - eerste echo
    10 juli - Wildflower - afspraak uroloog

Testdatum

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025
    Eva321 - 4/12/2025
    Berenmama - 20/1/2026
    Leonie1208 - 22/1/2026
    Wildflower - 23/1/2026
    Maria94 - 28/1/2026

7. Mootje13

Mootje13 Lid

24 apr 2025
    41
    19
    8
    Vrouw
    @Opnaaronswondertje ik hoop heel erg voor je dat dit niet doorzet

Ik zelf heb me prik medicatie weer binnen heeft me vriend opgehaald inverband werk maar zie nu dat ik ineenkeer ovaleap heb gekregen en geen gonal f hebben er meerdere hier beide gebruikt en wat is jullie ervaring met ovaleap

Opnaaronswondertje vindt dit leuk.
  8. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    356
    199
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig! Sterkte weer met het verwerken!

Ik heb nooit een TP gehad van een cryo dus kan je daar niet mee helpen. Nu moet ik wel tot week 12 of 13 van de zwangerschap door blijven gaan met utrogestan (tp direct na punctie).

9. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    356
    199
    43
    Vrouw
    Duurt dan toch wel weer lang allemaal hè. Ben je er aan toe om weer een terugplaatsing te krijgen?

10. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    356
    199
    43
    Vrouw
    Oh wat spannend en stom dat de test negatief is.. heb je nog getest of heeft je menstruatie doorgezet?

11. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    356
    199
    43
    Vrouw
    Zo spannend!! Duim voor jou!

Berenmama vindt dit leuk.
  12. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    145
    88
    28
    Succes vandaag! Hopelijk een mooi kloppend hartje te zien

13. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.517
    512
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben een kloppend hartje gezien ♥
    Het was volgens mij een oud apparaatje, het was namelijk best wazig en bij het opmeten kwam ze op 7+5, dus 4 dagen verder. Maar dat kan natuurlijk niet, omdat we weten hoe oud de embryo was en wanneer de ovulatie en terugplaatsing... Met dit termijn is het opmeten niet zo precies, maar bij mijn twee andere kinderen was het precies kloppend en dat is nu toch een aantal jaar geleden. Misschien groeit ie goed? Wij zijn in ieder geval erg opgelucht en dankbaar! Volgende week wordt ik nog belafspraak met de pgt-arts en wij kunnen nu verder met een "gewone" verloskundige.

Opnaaronswondertje, EnolaT, Maria94 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Chan90

Chan90 Lid

7 mrt 2025
    36
    26
    18
    Vrouw
    Jaa duurt heel lang, vind vooral vervelend dat ik geen idee heb wanneer het komt..
    Aan de ene kant wel maar aan de andere kant vind ik het ook heel dubbel om weer een tp te krijgen, maar denk dat dat er bij hoort..

15. Chan90

Chan90 Lid

7 mrt 2025
    36
    26
    18
    Vrouw
    Wat fijn voor jullie!!❤️ bij ons was het toen ook groter, Wij kregen van de vk te horen dat dat vaak is in het begin bij ivf/icsi, dat ze dan sneller groeien en later stagneren, dus wie weet komt het daardoor?

16. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.517
    512
    113
    Vrouw
    Gelderland

Bijgevoegde bestanden:

17. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.517
    512
    113
    Vrouw
    Gelderland
    dat wist ik nog niet, dat zal het wel zijn!

18. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    356
    199
    43
    Vrouw
    Ah yes wat fijn!! Gefeliciteerd! Ik heb volgende week de echo.. hoop op hetzelfde resultaat! Hoe voel je je?

19. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    356
    199
    43
    Vrouw
    Ja kan het me goed voorstellen dat het dubbel is.. en extra spannend en slopend als je weer een positieve test zal hebben of het dit keer wel goed blijft gaan..
    Hopelijk komt snel je cyclus goed op gang!

Chan90 vindt dit leuk.
  20. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    752
    463
    63
    Vrouw
    Wat naar dat het niet gelukt is! En dan ook zo vroeg ongesteld.

Goed dat je het voor elkaar hebt gekregen dat de terugplaatsing in de kunstmatige cyclus kan. Al is het maar om wat anders geprobeerd te hebben. Ik heb voor de 2e terugplaatsing ook gevraagd of ik progesteron kon krijgen (ik denk dat ik dit nodig heb, omdat ik dagen voor mijn menstruatie al spotting heb). Alleen progesteron was niet mogelijk, omdat daar onvoldoende bewijs voor zou zijn. Die terugplaatsing lukte niet dus daarom heb ik bij deze (de derde) terugplaatsing ook om de kunstmatige cyclus gevraagd. Ik moet progesteron en estradiol tot 12 weken zwangerschap gebruiken. Naast vermoeidheid weinig bijwerkingen van de medicatie. En fijn dat (als je baarmoederslijmvlies goed is opgebouwd tijdens de eerste echo) alles volgens planning gaat, je hoeft niet te wachten tot je zelf een eisprong krijgt.

Met mij gaat het goed! Er is echt een last van mijn schouders gevallen. Ik gum het jullie allemaal ook zo! Blijft wel spannend tot de echo maar het gaat tot nu toe precies zoals het zou moeten! Ik moet wel opbiechten dat ik gisteren nog een testje heb gedaan (wilde ze opmaken) maar ik probeer te werken aan vertrouwen.

Deel Deze Pagina