Start IVF/ICSI februari/maart/april 2024

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 21 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamaMari14

28 sep 2023
    68
    19
    8
    Vrouw
    Ik lig met een dekentje op de bank te Netflixen, net idd een paracetamol op. Iemand nog leuke series als tip?

2. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Ah nee, ik schreef net een heel verhaal en weg!

Ik heb net de eerste echo gehad en we mogen stimuleren. 11 follikels aan beide kanten en ga 150 mg gonal prikken naast de decapeptyl. Fingers crossed en hoop echt dat er een aantal mooi en gelijktijdig mogen groeien! Laatste dagen had ik het ook gehad. Gisterochtend zelfs ziek gemeld wat ik nooit doe! Bij geslapen en smiddags nog training kunnen geven. Aan beide kanten zit wel een cyste en de rechter is gegroeid. Gasn ze vaker moeten prikken of doorprikken. Mr anyway ik ben vooral blij dat we door mogen naar de volgende stap die ons hopelijk dichterbij een kindje zal brengen!

Gossie, SamaMari14 en Pippa96 vinden dit leuk.
  3. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Hoe gaat het nu?

Oeh, ik kijk niet zoveel. Fool me ones lijkt me leuk!

4. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Hoe gaat het nu Pippa?

5. Pippa96

Pippa96 Actief lid

16 nov 2023
    132
    76
    28
    Vrouw
    Wat goed! Weer een stapje verder. Ik hoop voor je dat ze mooi doorgroeien

Aya20 vindt dit leuk.
  6. Pippa96

Pippa96 Actief lid

16 nov 2023
    132
    76
    28
    Vrouw
    Ik ben niet gebeld en dat is goed nieuws. Dus ik ga er nu voorzichtig vanuit dat ze in ieder geval 1 embryo hebben en dat de terugplaatsing morgen doorgaat.
    Heel erg spannend... Merk dat ik het ook wel lastig vind om mezelf te concentreren op het werk. Alles lijkt nu zo onbelangrijk als je in zo'n proces zit.

Gossie, Aya20, Maria94 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Dank je wel. Hoeveel had jij er aan het begin als ik vragen mag?

8. Pippa96

Pippa96 Actief lid

16 nov 2023
    132
    76
    28
    Vrouw
    Bij de eerste echo zagen ze 9 follikels. Uiteindelijk hebben ze 11 eicellen gevonden bij de punctie. Ik weet dus nog niet hoeveel hiervan embryo's zijn geworden.

9. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    609
    307
    63
    Vrouw
    Ja het gaat steeds beter gelukkig! We krijgen rond 10 mei de uitslag. En daarna kunnen we (hopelijk) de terugplaatsing plannen!

Uit eten en bios is altijd goed! Wat heerlijk, Bali!! Even lekker opgeladen van tevoren.
    Dat is extra vervelend dat je je eigen medicatie niet mag gebruiken. En goede nacht slaap kan wonderen doen! Goed luisteren naar je lichaam hoor, dit traject is niet niks.

10. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    609
    307
    63
    Vrouw
    Oh jeetje wat naar, klinkt inderdaad wel pijnlijk als je eierstokken niet netjes stil willen liggen.
    16 Eicellen is echt een hele mooie score!! Hopelijk zijn er veel embryo's aan het groeien. Heb je al gehoord hoeveel bevruchtingen er waren?

11. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    609
    307
    63
    Vrouw
    @Pippa96 alvast succes met de terugplaatsing morgen!!

@Aya20 dat is goed nieuws!! Fijn dat je mag gaan stimuleren! Hopelijk gaat alles goed groeien en voel je je snel wat beter.:)

@Flora85 hoe ging de follikelmeting bij jou vandaag?

Pippa96 vindt dit leuk.
  12. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Super veel geluk gewenst morgen Pippa!!

Pippa96 vindt dit leuk.
  13. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Zo spannend lijkt me ook. Straks lekker slapen en dan ga je ervoor!

Pippa96 vindt dit leuk.
  14. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Wat fijn dat het steeds beter gaat. Werk jij ook?
    En zo ja, wat doe je?

Ja, was heerlijk. Bali ook idd ja, tis lastig soms he. Beetje moe, hoofdpijn, af en toe wat erger en wanneer kies je dan voor jezelf? Wat dat betreft leer ik dat nu nog weer meer en neem ik wel goed rust. Idd hopelijk neemt het stimuleren de klachten weg. Ik hoorde alleen wel dat de moeheid blijft. Klopt dat? Ik doe veel yoga nu. Dat helpt mij.

15. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Hopelijk met jou ook alles goed, Flora85?

16. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    609
    307
    63
    Vrouw
    Ja zeker, echt fijn om alles weer een beetje op te pakken. Ik werk in de thuiszorg maar voornamelijk op kantoor. Dat is echt een goede afleiding, ik wilde na de punctie daarom ook zo snel mogelijk weer aan het werk (wat achteraf misschien niet heel slim was).

Inderdaad lastig om te bepalen wanneer je even op de rem moet trappen. Wat goed dat je dat steeds beter kunt. Ik had andere medicatie dan jij, de vermoeidheid bleef bij mij tijdens het stimuleren, verder geen bijwerkingen gehad gelukkig (wel een paar keer huilen om niks maar dat was meer de spanning denk). Voordeel van vermoeidheid is wel dat je dan vaak goed slaapt 's nachts waardoor de tijd sneller lijkt te gaan.:)
    Yoga is wel heel fijn! Ik doe dat ook graag en meditatie vind ik ook heel rustgevend.

Aya20 vindt dit leuk.
  17. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Hey, wat fijn dat je zo n afleiding vindt in werk! Ik vind dat ook, maar omdat ik een super goede focus moet hebben werk ik nu liever iets meer gespreid. Ik kan niet even een minuutje uit t raam staren. ;)

Normaal vind ik de tijd snel gaan, zeker sinds wij een kleine hebben.. maar nu.. gaat het ineens veel langzamer. Slapen helpt idd!! :)

Wat leuk dat jij yoga en meditatie ook fijn vind. Normaal ga ik naar de sportschool, mr nu houd ik het bij yoga. Heb ook ooit de opleiding gedaan, dus komt goed uit.

Ik ben ook benieuwd hoe vaak ik een echo moet na de eerste echo.. vind dat met werk wel lastig. Gelukkig ben ik na volgende week woe 1,5 week vrij, mr moest nu dus al mensen uit de agenda halen voor volgende week.

Heb je nu nog hetzelfde gevoel (van ging de tijd mr sneller) als voor de punctie?

18. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    609
    307
    63
    Vrouw
    Ja dat snap ik wel, je wilt liever je werk goed doen en alert kunnen zijn.

Iritant he! De tijd mag nu juist wel even lekker snel gaan. Bij mij gaat de tijd ook heel langzaam, het voelt echt als hele nutteloze weken.

Wat goed dat je je activiteiten nu ook aanpast, met yoga kun je toch lekker in beweging blijven. Gaaf dat je de opleiding hebt gedaan! Merk je dat je er daar nu ook wat aan hebt?

Altijd lastig dat je niet weet wat je te wachten staat, die ongeplande echo's... Hopelijk zijn het er niet zo veel en het kan ook per keer verschillen. De eerste poging heb ik 7 echo's gehad maar dat was wel uitzonderlijk, dit keer gelukkig maar 3. Wat fijn dat je even vrij hebt van werk straks. Dat scheelt wel qua plannen.

19. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Hoi, ik begrijp dat het bij jou ook echt eindeloos moet voelen! Wat doe jij naast je werk om de tijd door te komen?

7 echo's klinkt als heel veel idd. Ze wilden het iig goed bijhouden dan!

Ik heb nu al buikpijn. Dag drie stimuleren. Voelt als menstruatiepijn. Heb door endometriose veel pijn gehad in het verleden. Zo erg is het niet, mr vraag me af of dit niet wat vroeg is. Ik voel me kwa stemming en vermoeidheid beter. Kon gisteravond zelfs niet slapen. En minder drukkend gevoel in mijn hoofd. Dus das erg fijn. Nu snap ik dat mensen zich idd wel voelen opknappen door het stimuleren. Had jij ook buikpijn?

Ja, ik maak daar zeker gebruik van en besef opnieuw hoeveel yoga kan betekenen. Heerlijk.

Fijne dag! Ik ben aan t werk :)

20. SamaMari14

28 sep 2023
    68
    19
    8
    Vrouw
    We zijn inderdaad dinsdag gebeld, er waren uiteindelijk 13 eicellen rijp en 7 daarvan zijn bevrucht. Nu de lange wachtdagen tot de geplande terugplaatsing zaterdagmiddag - net zoals bij Pippa geen bericht = goed bericht maar het is echt zenuwslopend.

@Pippa96 hoe ging je terugplaatsing? Ik duim voor je dat het een plakker is!!

@Aya20 wat vervelend dat je buikpijn erbij hebt gekregen, het is best vroeg inderdaad maar misschien is het met endometriose anders?

Deel Deze Pagina