Fijn dat je al weet dat het waarschijnlijk in de natuurlijke cyclus zal zijn. Misschien moet ik het toch ook eens gaan informeren bij het ziekenhuis voordat er straks nog meer tijd overheen gaat. Mag je ook na de punctie bepalen of je een maand wilt overslaan? Je zou het bijvoorbeeld kunnen laten afhangen van het aantal embryo's. Als het er weinig zijn wil je misschien het 'perfecte moment' afwachten (wat natuurlijk ook weer niet echt bestaat maar wel met omstandigheden die zo gunstig mogelijk zijn). Maar aan de andere kant, ze geven je de keuze dus beide opties zullen vast even goed zijn! Ik heb zelf mijn gezonde leefstijl wat meer losgelaten na de punctie (niet super ongezond maar wel af en toe een paar glazen wijn en meer koekjes/snoepjes). Als er maar 1 embryo goed is kies ik er denk voor om nog een maand te wachten om dan gedurende mijn hele cyclus zo gezond mogelijk te leven zodat mijn baarmoederslijmvlies optimaal is. Maar dat is mijn eigen gevoel. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Wij zijn onder behandeling in het AMC, en jij? Ik ben over het algemeen wel tevreden, ik vind alleen de psychische begeleiding minder. Ik ervaar juist dat veel beslissingen buiten mij om worden genomen, er wordt wel gevraagd wat ik wil maar het echte overleg en de beslissing gebeuren daarna pas zonder mijn aanwezigheid. Bijvoorbeeld de keuze om de punctie een dag uit te stellen, vooraf hoorde ik wel de voors en tegens en heb ik mijn mening gegeven maar ik hoorde later pas welke keuze de arsten hadden gemaakt. Ik heb graag de controle en dat heb je al zo weinig in dit traject.
Fijn dat de punctie erop zit en dat het mee viel! Heb je daarna nog veel pijn (gehad)? Fijn dat je vriend de punctie ook goed is doorgekomen en jou kon steunen, niet flauw gevallen dus? Het is ook zo spannend allemaal, je hebt er geen invloed op wat je eicellen nu gaan doen. Maar 8 is echt wel een mooi aantal, je lichaam hoefde de energie niet over te veel eicellen te verdelen dus misschien is dat juist positief! Wanneer hoor je meer? En heb je al een datum voor de terugplaatsing?
Wow wat bizar dat mensen dit tegen jou zeggen!! Blijkt maar weer dat mensen echt totaal geen idee hebben. En ik vind echt niet dat je klaagt, goed dat je het even uit. Ik begrijp je gevoel over meer compassie verwachten ook wel. Na de uitkomst van onze eerste ICSI zei iemand: ja maar je had er tenminste nog één! Of een tijd geleden “ohhhh wat spannend een punctie!”, alsof je naar een achtbaan ging in plaats van een heftige medische procedure ondergaat. Heel gek… Wat fijn dat de punctie goed ging!! En 8 is een mooi aantal toch? Het gaat uiteindelijk ook om de embryo's en er hoeft niet altijd veel af te vallen. Wanneer hoor je het en mag je gelijk door naar een verse TP?
Helaas vanochtend (op mijn NOD dag, 14 dagen na punctie) een witte early test. Dus ik heb het echt afgeschreven... Wij hebben nu 2 ICSI's gehad, wat op zich meevalt maar de slechte embryo's (slechte deling ervan) is echt een slecht teken, alles is gefragmenteert en deelt niet goed. Dus dan zit er gewoon iets mis in het DNA/de cellen... we horen het 6 mei wel van de Gyn, ben benieuwd hoe zij hiernaar kijkt. Ben gelukkig inmiddels alweer een stuk vrolijker, en vooral weer bezig met de volgende stap. Veel aan het researchen over allerlei methodes en vitamines.
Welkom Florette <3 Is het je eerste ICSI behandeling? Spannend inderdaad, als je vragen hebt laat maar weten
He verdorie Pippa, wat kut. Daar mag je gewoon heel verdrietig om zijn. Inderdaad, hopelijk zit er tussen die 3 gewoon een plakker tussen! Weet je al wanneer je terug mag voor de volgende terugplaatsing?
Ah wat k*t. Fijn dat je wel wat vrolijker kunt zijn al. Ik ben ook heel benieuwd wat jullie gynaecoloog hierover zegt. Goed om te lezen dat je nog niet opgeeft (zou ik ook niet doen ).
Nee nog niet. Maar ik vermoed dat dit begin juni zal zijn want je moet verplicht een maand rust. Donderdag moet ik voor de vorm nog testen en dan de uitslag doorbellen ook al weten we al dat het negatief is. Dan horen we hopelijk ook wat de vervolgstappen zijn.
Lijstje Maria94 - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 2 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF SamaMari14 - 32 jaar - 1e kindje - ICSI/AOA 2 Pippa96 - 27 jaar - 1e kindje - ICSI 1 Aya20 Florette - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT Belangrijke datum/afspraak Flora85 - 8/4 of 9/4 follikelmeting Pippa96 - 5/4 follikelmeting Aya20 - 9/4 echo SamaMari14 - 6/5 bespreking uitslag ICSI @ Gent Maria94 - rond 10/5 uitslag PGT embryo's Florette - 18/5 follikelmeting Testdatum Pippa96 - 25/4 SamaMari14 - 26/4 Zwanger
Hoi, bedankt voor je compassie!! Nou, idd wat een rare opmerkingen terwijl er zoveel vanaf afhangt.. mensen denken blijkbaar dan niet bs over de gevolgen, de impact van een punctie! Ik.las jouw berichtjes. Wat verdrietig.. en je benoemt dus dat het vrij weinig perspectief biedt voor een volgende icxi behandeling? Ik hoop dat de gynaecoloog antwoord kan geven waarom dit gebeurd. Ligt het ad eicel, de zaadcellen of het samengaan? Het valt mij op dat er vaak ook geen antwoorden zijn of ervaren jullie dit nu (hopelijk) anders in Gent? Ja, 8 eicellen. Ik heb ook geen idee of dit weinig is!? In het ziekenhuis zeiden ze dat dit een mooi aantal is. Maar als er nu veel afvallen... poeh spannend!
Hoi! Ik.moest net niezen en het deed super veel pijn. Denk (en dat vind ik heel lastig) dat ik vandaag nog rustig aan moet doen. Gisteren had ik wel napijn, maar door de endometriose pijn die ik eerder had, valt het dsn ook mee. Voelt als een dikke beurse plek. Hoelang moest jij herstellen? Ja, bedankt. Er moeten alleen niet teveel afvallen. Ik begrijp ook echt niet waar de rest is gebleven, gezien ik 15 follikels had. Raar! Gynaecoloog heeft echt goed gekeken, zei ze. Ik vind het echt spannend. Wachten , hopelijk niet gebeld worden!
Mijn vriend ademde mee. Heel fijn. Hij was niet misselijk, de setting was ook wel heel prettig. Na die tijd konden we op een scherm met het lab meekijken en zagen hoe er een aantal eicellen gevonden werden. Hoe gaat het nu met jou?
Hmm ja dat is wel een goed idee van je, na de punctie bepalen hoe verder qua wachtmaand of niet. Ik ben van plan morgen even met het secretariaat te bellen met wat vragen. Wat goed dat je zo actief bezig bent met je leefstijl, ikzelf ben er tot nu toe vrij ‘laks’ in. Ik leef altijd wel redelijk gezond maar heb afgelopen weekend nog alcohol gedronken en doe verder nog niets extra of zo. Wat voor dingen had/heb jij nog meer gedaan om alles te bevorderen? Ik ben in elk geval wel altijd actief en eet redelijk gezond. Lees ook veel overal acupunctuur maar voor nu gaat het me nog ‘te ver’ in m’n hoofd of zo. Wij zitten bij het UMC. Tot nu toe ben ik tevreden, hoewel ik het contact soms gehaast vind. We hadden laatst een afspraak met alle uitleg en toen voelde ik wel echt dat we binnen het uur klaar moesten zijn. Waardoor ik nu toch nog met wat vragen zit. En voel me dan direct weer opgelaten en ‘die vervelende meid die nog extra vragen wil stellen’. Dank voor het delen van jouw ervaring, ga proberen daar ook op te letten tijdens mijn traject! ps hoop echt voor je dat er meer dan 1 goeie embryo is!!
Mijn vriend ademde mee. Heel fijn. Hij was niet misselijk, de setting was ook wel heel prettig. Ze noemden ons een topteam. Na die tijd konden we op een scherm met het lab meekijken en zagen hoe er een aantal eicellen gevonden werden. En nu ben ik rete zenuwachtig betreft het vervolg.
Ja dat klopt, ik doe alles voor het eerst nu! Zo benieuwd hoe ik ga reageren op alle hormonen en zo. Heb jij een goed gevoel over je terugplaatsing vrijdag?
Ik sluit me ook graag hier aan! Volgende week vrijdag de 3e terugplaatsing. De 1e heeft niets gedaan en de 2e is helaas weer geëindigd in een biochemische zwangerschap. Moeilijk om hoop te houden maar we gaan het proberen. Dit gaat de 1e keer ooit zijn dat ik niet vroeg ga testen maar we wachten om samen te testen, op moederdag is onze testdag.
Lijstje Maria94 - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 2 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF SamaMari14 - 32 jaar - 1e kindje - ICSI/AOA 2 Pippa96 - 27 jaar - 1e kindje - ICSI 1 Aya20 Florette - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI Belangrijke datum/afspraak Flora85 - 8/4 of 9/4 follikelmeting Pippa96 - 5/4 follikelmeting Aya20 - 9/4 echo SamaMari14 - 6/5 bespreking uitslag ICSI @ Gent Maria94 - rond 10/5 uitslag PGT embryo's Florette - 18/5 follikelmeting Testdatum Pippa96 - 25/4 SamaMari14 - 26/4 Parelbaby - 12/5 Zwanger
Morgen om 14 u heb ik de terugplaatsing. Er is dus een bevruchting geweest. Verder wilden ze niets aan de telefoon zeggen. Ik ben heel benieuwd en zie nu al op tegen de spanning die daarna komt.. mr goed stap voor stap! Afgelopen dagen vond ik spannend en pijnlijk. Het is loslaten nu.. maar eigenlijk was t dat altijd al. Ik voelde me emotioneel laatste 2 dagen en weet zeker dat het samenhangt met de hormonen.. lichamelijk ook verzwakt na de punctie. Neem zoveel mogelijk rust nu.. Wat een traject!