Heel veel geluk Aya! Ik hoop dat het voor jou gelijk een "plakker" is. En die hormonen... erg herkenbaar... ik huil ook om alles
Wat fijn dat er in ieder geval een bevruchting is! Ik ga voor je duimen morgen! En daarna inderdaad maar weer wachten. Wat een geduld moet je hiervoor hebben en wat pittig allemaal. Steeds maar weer een nieuwe onzekerheid.
Welkom! Alleen de reden is natuurlijk niet zo leuk. Wat rot dat de eerste 2 terugplaatsingen geen zwangerschap zijn gebleven. Hoe sta je er dit keer in? 3 Keer is scheepsrecht dus dit zou hem moeten zijn! Lijkt me wel heel dubbel om op moederdag te testen maar hoe bijzonder zou het zijn als je juist dan positief test!
Ah nee wat een slecht nieuws! Had zo gehoopt dat het anders zou lopen. Knap hoe je al weer bezig bent met de volgende stap. Wij hadden de eerste poging ook een slechter resultaat dan verwacht. Van de 20 eicellen waren er 2 embryo's over (voor de genetische test). Meerdere bevruchte eicellen waren degeneratief en vanaf dag 3 stopte het delen van de meeste embryo's. Ik heb toen een cursus 'verbeter je eicelkwaliteit' gevolgd en ben 3 maanden voor de punctie begonnen met supplementen en bepaalde leefstijlaanpassingen. Daarnaast ook accupunctuur en een ander hormoonschema. Ik ben ervan overtuigd dat alles bij elkaar voor een veel beter resultaat heeft gezorgd de 2e punctie. Op dag 5 waren er dit keer 24 embryo's over, alleen was niet alles goed genoeg voor de genetische test. Het wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jou ook op die manier zal werken maar ik vond vooral de cursus heel interessant dat je leert hoe alles werkt op je eicelkwaliteit.
Klinkt jnderdaad wel pijnlijk als je moet niezen, dan komt er extra druk op te staan. Hopelijk gaat het inmiddels wat beter! Rustig aan doen is soms een uitdaging he maar je lichaam geeft het niet voor niks aan als het nog niet gaat. De pijn was snel weg bij mij alleen de vermoeidheid duurt lang, gaat steeds beter maar nog niet helemaal zo fit als voor de punctie. Dat is ook wel vreemd inderdaad dat er eerst meer follikels waren. En je houdt je daar toch wel een beetje aan vast van tevoren en natuurlijk valt het dan heel erg tegen! En wat lief dat je vriend ook mee ademde en je zo gesteund heeft. Gelukkig hoef je het dan niet helemaal alleen te doen.
En hebben ze je vragen een beetje kunnen beantwoorden? Ja mijn leefstijl heb ik vooral aangepast omdat de eerste poging niet succesvol was en ik er voor mezelf alles aan gedaan wilde hebben. Ik heb werkelijk overal op gelet. Voeding, beweging, toxines, ontspanning en ga maar door. Accupunctuur vond ik vooral prettig voor de ontspanning, dat heeft heel veel geholpen. Maar in principe moet een 'normale' leefstijl echt wel genoeg zijn. Als je van jezelf gezond leeft is dat al top! Dat is wel minder prettig dat het gehaast lijkt te zijn. Toch zou ik vooral je vragen stellen hoor, je bent vast njet de enige die nog vragen heeft. En voor de mensen in het ziekenhuis is alles misschien zo vanzelfspreken maar als je hiermee begint is dat het totaal niet. Alles is nieuw en hoe goed je je ook inleest meestal heb je toch wel vragen. Ahh dank je! Ik hoop het ook, dan is de druk wat minder hoog..
Hoi Maria! Klinkt geweldig dat programma. Goed dat je er zo mee bezig bent. Ook geen suikers meer? Dat zou mij heel moeilijk lijken. Ik zit al mnd aan de chinese thee en doe ook accupunctuur en nu acupressuur, waarvan ik me hard afvraag of ik wel op de juiste punten druk. Deze laatste moet ik namelijk zelf doen. Wij drinken ook al mnd geen alcohol, maar of t goed genoeg gaat zijn? Ik lees 24 zoveel eicellen.. dat is toch overstimulatie of niet? Sorry als ik daarin iets gemist heb. Klinkt wel geweldig, want het maakt de kans wellicht groter.
Ooh bedankt !! Haha ja ik ook. Het is niet niets hoor die hormonale disbalans. Ik heb sws altijd al fikse pms. Zeker na mijn eersre zwangerschap is dit behoorlijk toegenomen. Blijkbaar is er sindsdien iets veranderd. Wel kan ik veel beter tegen de kou, wat dan een voordeel is. Ben jij ook gevoelig voor disbalans? En bedankt voor je gelukswens! Heel spannend. Ben jij nu weer aan het werk? Vind je je wat balans wat nu na de teleurstelling? Ik hoop het van harte!!
Hey, zeker een goede oefening om weer opnieuw te kunnen oefenen met rustig aandoen. De pijn is al enorm verbeterd. Wat naar dat je nog vermoeid bent door de punctie? Hoe komt dat zo? Ja, ik merk.wel dat mijn vriend en ik dit echt samen doen. Dat voelt heel goed. Hij vindt t ook spannend en is er ook veel mee bezig. Jouw vriend ook? Ja, het viel idd een beetje tegen, maar in het ziekenhuis bleven ze maar enthousiast en benoemen dat 8 wel een soort streven is.. ik heb echt geen idee. Als ik jouw aantal lees is dat heel iets anders. Ik hoop gewoon dat ze kwalitatief goed zijn. Ben heel zenuwachtig, ook betreft hoeveel er bevrucht zijn. En ben ook al heel blij dat dat iig een is! Hoe heet jouw eicel kwalitatief programma?
Nou ik ben van nature een erg ongeduldig persoon dus elke vorm van wachten heb ik moeite mee. 21 mei hebben we afspraak met onze arts om de volgende poging te bespreken. Ik zal moeten leren geduldig te zijn
Bij toeval op dit forum gestuit. Ik zie dat jouw traject zowat hetzelfde verloopt als die van mij. Eerste poging ook 2 aangedane embryo's en tweede poging ook 7 gebiopteerde embryo's. Nog een paar weekjes wachten zie ik voor jou?
Lijstje Maria94 - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 2 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF SamaMari14 - 32 jaar - 1e kindje - ICSI/AOA 2 Pippa96 - 27 jaar - 1e kindje - ICSI 1 Aya20 Florette - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT Daniëlle - 28 jaar - 1e kindje - ICSI PGT - poging 2, tp 4 Belangrijke datum/afspraak Flora85 - 8/4 of 9/4 follikelmeting Pippa96 - 5/4 follikelmeting Aya20 - 9/4 echo SamaMari14 - 6/5 bespreking uitslag ICSI @ Gent Maria94 - rond 10/5 uitslag PGT embryo's Florette - 18/5 follikelmeting Testdatum Pippa96 - 25/4 SamaMari14 - 26/4 Zwanger
Dankjewel! Eerst was ik echt mega negatief, maar ik heb er wel gewoon weer vertrouwen in ofzo. Op den duur moet het toch gewoon lukken zou je denken en ik raakte de afgelopen tijd helemaal niet meer zwanger en dan vorige maand toch weer heel even. Dus misschien dat er toch weer iets bezig is… ik hoop het! Inderdaad.. heel dubbel, zou het aller mooiste cadeau zijn maar tegelijkertijd wel dubbel confronterend als het dan niet zo is.
Ja ik vond het heel fijn om een programma te volgen, omdat ik via het ziekenhuis weinig tips kreeg over hoe je zelf de eicelkwatiteit kunt verbeteren. Ik heb het online programma van Inge van der Velpen gevolgd maar zie dat die nu niet beschikbaar is. Ik heb wel suikers gegeten alleen wel minder bewerkt voedsel. Oh dat klinkt ook goed! Is dat een speciale theemix voor vruchtbaarheid? Vind je accupunctuur ook zo fijn voor de ontspanning? Accupressuur heb ik zelf niet geprobeerd op die manier, heb wel een accupressuurmatje maar die drukt niet op specifieke punten. Het lastige is dat je vooraf nooit weet of iets voor jou werkt maar ik ben er wel van overtuigd dat het belangrijk is om te doen wat voor jou goed voelt. Dat zorgt ook al voor rust. 41 Eicellen zelfs, waarvan 24 dag 5 embryo's en uiteindelijk 7 die goed genoeg zijn voor een biopt voor de genetische test. De arts was niet bang voor overstimulatie omdat ik een andere laatste (trigger) injectie heb gekregen en geen verse terugplaatsing. Omdat wij in het pgt traject zitten willen ze het liefst wel veel eicellen omdat er heel veel afvalt dus maak je niet te veel zorgen door jouw aantal te vergelijken hoor.
Hoe ging de terugplaatsing? Ja rust is heel belangrijk! Ik denk dat het daar bij mij een beetje mis is gegaan in combinatie met een grote punctie, ik vermoed dat ik daardoor langer moe ben gebleven. Maarja ik werd thuis ook gek van de spanning dus ik wilde op de 4e dag na de punctie echt weer aan het werk. Liever vermoeidheid dan het idee hebben dat je doordraait. Heel fijn hoe jullie er zo samen in staan! Ook al gebeurt er veel bij de vrouw, het is een wens die je samen hebt. Mijn vriend steunt me wel maar vindt het vooral heel confronterend dat hij zelf ook 50% kans heeft op dementie op jonge leeftijd. Dat is natuurlijk ook de reden dat we in dit traject zitten. Moet zeggen dat ik het ook een hele angstige gedachte vind en er regematig wakker van lig dus ik begrijp hem wel goed. Aan de andere kant heel dankbaar dat een kindje van ons (als het zo mag zijn) deze ziekte niet zal krijgen. 8 Is wat ik hoor ook echt een heel mooi aantal! En inderdaad, het gaat uiteindelijk om de kwaliteit. Misschien is het wel heel positief dat je energie over minder eicellen verdeeld hoefde te worden. Wanneer krijgen jullie te horen hoeveel embryo's er zijn? Ik duim voor je!!
Ohh wat lastig! Soms lijkt het wel een soort test waarin je geduld steeds meer op de proef wordt gesteld. Echt zo balen dat je dan nog extra lang moet wachten!