Start IVF/ICSI februari/maart/april 2024

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 21 feb 2024.

  1. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    @Springinhetveld1990 nee wat klote! Logisch dat je je down voelt, zeker na al 3 terugplaatsingen. Dikke knuffel❤️

    Het moet de volgende keer gewoon raak zijn! Hoe sta je erin nu je aan de 4e terugplaatsing gaat beginnen?
     
  2. SuzyCQ

    SuzyCQ Lid

    18 mrt 2024
    79
    76
    18
    Vrouw
    Ik kom elke keer toch stiekem even op het forum om te kijken of je al uitslag hebt, Maria. HEEL erg benieuwd en ik hoop zo voor jou/jullie dat je een mooie uitslag krijgt.

    Hier is het echt even heel rustig. Hebben eind mei de afspraak bij de Fertiliteitskliniek en tot die tijd is er eigenlijk weinig gaande. Ik merk dat ik het wel lastig vind om dingen te plannen voor juni, omdat ik stiekem hoop dat we eigenlijk meteen na die afspraak mogen starten. Echter, ik heb ook geleerd dat ALLES in dit traject langer duurt dan dat ik wil/dacht, dus ik ga er maar vanuit dat het juli wordt haha.

    Hoe is 't met de rest van de dames?
     
  3. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Wat lief! Helaas nog steeds niks gehoord, ben steeds minder hoopvol dat het goed is.

    Al dat wachten he! Ik hoop voor je dat je snel mag gaan starten. En inderdaad een beetje duidelijkheid zou wel fijn zijn! Hoe voel je je verder?

    Ik ben ook heel benieuwd hoe het met iedereen gaat!
     
  4. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Vandaag contact gehad met het ziekenhuis waar de test wordt uitgevoerd (Maastricht). De uitslag zal er max binnen een week zijn.
     
  5. SamaMari14

    28 sep 2023
    66
    19
    8
    Vrouw
    Wat vervelend zeg dat het allemaal zo lang duurt, ik kan me zo goed voorstellen dat je na zo'n lange tijd toeleven naar deze week ontzettende stress krijgt van dit alles.

    Hopelijk komen ze snel over de boeg met de uitslagen, ik duim voor je!! <3
     
    Maria94 en Florette vinden dit leuk.
  6. Florette

    Florette Lid

    21 apr 2024
    25
    7
    3
    Vrouw
    Pfff wat irritant!!
     
  7. Florette

    Florette Lid

    21 apr 2024
    25
    7
    3
    Vrouw
    Dit herken ik wel, vind het heel irritant dat ik ook constant aan het tellen ben en aan het plannen, hoe zit dit met vakanties en zo... Arts zei tegen mij je moet lekker op vakantie gaan daar plannen we gewoon omheen! En toen dacht ik alleen maar ik wil nergens om heen plannen ik wil dit fixen!

    Ik heb zaterdag eerste echo... Ben erg benieuwd!
     
    Danielledkx vindt dit leuk.
  8. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Wat spannend!! Hoe gaat het met stimuleren? Merk je er veel van?
     
    Florette vindt dit leuk.
  9. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Gelukkig best goed nieuws hier!:D 2 embryo's zijn vrijgegeven voor terugplaatsing, 3 hebben een risico op de ziekte en 2 zijn niet conclusief (waarvan er 1 goed genoeg is om nog eens te testen maar doen ze pas na de laatste punctie indien nodig).

    Dus in ieder geval 2 kansen! Heel gek om nu opeens in een andere fase beland te zijn, toewerken naar de terugplaatsing. Dat gaat in de natuurlijke cyclus zijn met ovulatietesten. Iemand tips om je voor te bereiden op de terugplaatsing? Of iets om je baarmoederslijmvlies te verbeteren? Ik ga weer aan een nieuwe googlezoektocht beginnen (ben misschien een beetje controlfreak).:o:
     
    Florette en SamaMari14 vinden dit leuk.
  10. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Lijstje
    Maria94 - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 2
    Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF
    SamaMari14 - 32 jaar - 1e kindje - ICSI/AOA 3
    Pippa96 - 27 jaar - 1e kindje - ICSI 1
    Aya20 - 2e kindje
    Florette - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT
    Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT poging 2, tp4
    Springinhetveld - 33jaar - 3de kindje - ICSI poging 1, tp3

    Belangrijke datum/afspraak
    SamaMari14 - eind mei begin ICSI 3.0 met Menopur 300
    Florette - 18/5 follikelmeting
    Danielledkx - 21/5 eerste echo tp4
    Maria94 - half mei 1e terugplaatsing

    Testdatum

    Zwanger
    Meisjes91
    Aya20
     
  11. Danielledkx

    10 apr 2024
    91
    49
    18
    Vrouw
    Wat fijn! Voor wat betreft tips. Ik eet gewoon zo gezond mogelijk en neem daarnaast een vitamine B complex, ubiquinol, vitamine D en omega 3 (combi DHA/EPA). Ubiquinol ook meer als onderhoudsdosis mochten we een 3e ronde gaan doen. Lees ook nog weleens dat vrouwen acupunctuur doen of voetreflex massage. Maar zelf nooit aan gewaagd. Als je bms normaal gesproken gewoon dik wordt en je een eisprong hebt, is er gewoon een goede kans! Heb zelf dus wel 1 cyclus laten monitoren om de progesteron waarde te checken. Maar als je altijd een normale cyclus hebt gehad met normale luteale fase, dan kun je er wel vanuit gaan dat dit gewoon goed is. Doet jouw ziekenhuis ook helemaal natuurlijk? Dus zonder ovitrelle en utrogestan?

    Hier op cd15 ook nog steeds op zoek naar m'n eisprong. Frustrerende ronde dit, waardes gaan van hoog naar laag steeds:o:.
     
  12. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Dank je voor de uitgebreide tips!:) De meeste supplementen heb ik nog staan dus dat komt mooi uit. Accupunctuur heb ik voor de punctie ook gedaan en ga ik nu ook weer doen.
    Het is allemaal helemaal natuurlijk, zonder trigger injectie of progesteron. Hoe is dat bij jou afgesproken? Ergens wel spannend maar omdat alles regelmatig is moet ik er inderdaad wel op kunnen vertrouwen.

    Wat frustrerend dat zoeken! Maar dat 15 is nog niet zo heel veel toch? Ik zit meestal op 17/18/19. Maar ik snap dat het natuurlijk niet snel genoeg kan gaan! Het duurt al lang genoeg allemaal.;)
     
  13. Danielledkx

    10 apr 2024
    91
    49
    18
    Vrouw
    Ja hier ook zonder enige ondersteuning. Dat maakt het idd wel spannender! Nee dag 15 valt ook wel mee, maar ik ben gewoon ongeduldig:roflmao:. We testen vrolijk door.... wel fijn dat je een regelmatige cyclus hebt, ben ik jaloers op! Vliegen aardig wat testjes doorheen zo... ben benieuwd wat er te zien is op de echo de 21e als ik m'n piek dan nog niet gevonden heb.

    Wanneer verwacht jij je 1e tp te hebben?:D
     
    Maria94 vindt dit leuk.
  14. Florette

    Florette Lid

    21 apr 2024
    25
    7
    3
    Vrouw
    Hmm ja gaat wel goed, één keer migraine gehad en heeel veel duizelig geweest maar verder valt het eigenlijk wel mee!! Hoe is het met jou nu?
     
    Maria94 vindt dit leuk.
  15. Florette

    Florette Lid

    21 apr 2024
    25
    7
    3
    Vrouw
    Als in, hoe is het nieuws nu geland en ben je opgelucht?
     
  16. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Ik hoop dat je snel een positieve ovlulatietest hebt!:) Ik zou er ook ongeduldig van worden hoor als het onregelmatig was, dan weet je maar nooit wat je kunt verwachten. Inderdaad heel blij met een regelmatige cyclus!

    Ik verwacht zondag ongeveer mijn menstruatie en dan rond dag 18 een positieve ovulatietest. En dan een week later de terugplaatsing. Na die weken wachten gaat het nu opeens heel snel voor mijn gevoel.:D
     
    Danielledkx vindt dit leuk.
  17. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Oh dat is wel heel vervelend! Heb je vaker migraine? Gelukkig dat het verder mee valt! Zaterdag je eerste follikelmeting toch?
     
  18. Maria94

    Maria94 Actief lid

    30 sep 2023
    182
    70
    28
    Vrouw
    Vooral heel opgelucht, komt ook door mijn zelfbeschermingsmechanisme waardoor mijn verwachtingen ongeveer 0 waren. Maar als je me voor we hieraan begonnen had gezegd dat we maar 2 goede embryo's zouden hebben na 2 puncties zou ik heel teleurgesteld zijn geweest. Zeker als je bedenkt dat er in totaal 60 eicellen zijn gevonden met de 2 puncties bij elkaar.
    Zo zie je maar dat je continue je verwachtingen bijstelt. Maar op dit moment vooral heel blij dat we 2 kansen hebben!:D
     
    Florette vindt dit leuk.
  19. SuzyCQ

    SuzyCQ Lid

    18 mrt 2024
    79
    76
    18
    Vrouw
    Jaaa, wat goed! Gefeliciteerd. En ik snap he-le-maal hoe je je verwachtingen telkens bijstelt, máár wat de fertiliteitsarts bij mij wel zei is dat een kans op een geslaagde terugplaatsing na in een PGT-traject wel echt beduidend hoger ligt. Zeker omdat de embryo echt vrij sterk moet zijn om zo ver te zijn gekomen (als 't ware) dus dan is de slagingskans gewoon echt wel verhoogd. Wat goed, ben heel benieuwd. Zie in het overzicht half mei staan, maar ik denk dat je half juni je eerste terugplaatsing gaat hebben?
     
  20. SamaMari14

    28 sep 2023
    66
    19
    8
    Vrouw

    Wat fijn @Maria94!! En fijn dat je niet teleurgesteld bent inderdaad.

    Als ik het goed begrepen heb is er nog kans dat er nog meer embryo's bijkomen? Hoe werkt dat eigenlijk, gaan ze die nog eens testen?
     

Deel Deze Pagina