Start IVF/ICSI februari/maart/april 2024

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 21 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.364
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je dat vraagt! Je bent echt super attent, dat wil ik graag even gezegd hebben :)

Voor mij is het de allereerste keer ja … Ik moet vanavond voor de eerste keer prikken (cyclusdag 2), dus super spannend!

2. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    607
    306
    63
    Vrouw
    Wat lief, dank je! Jij ook toen ik er midden in zat!

Ohh dat is wel spannend! Maar je kunt dit! We moeten er wel wat voor over hebben he. Neem vooral de tijd dan komt het helemaal goed!:)
    Ik nam zelf steeds een stukje chocola tijdens het prikken (dan wel hele lekkere chocola natuurlijk). Dan was het zelfs een soort momentje om naar uit te kijken. Nu scheelt het dat ik prikken totaal niet erg vind. Het enige is dat sommige vloeistoffen een beetje prikken tijdens het inspuiten maar dan helpt het on het wat rustiger in te spuiten.

3. Pippa96

Pippa96 Actief lid

16 nov 2023
    132
    76
    28
    Vrouw
    Veel succes met de eerste! Ik zit op dag 4 van prikken en het valt mij tot nu toe erg mee. Hopelijk is dat voor jou ook zo.

SamaMari14 vindt dit leuk.
  4. SamaMari14

28 sep 2023
    68
    19
    8
    Vrouw
    Hoi @Maria94 dank je wel! Ik lees al een tijdje stilletjes mee, en ben stiekem voor jullie allemaal aan het duimen!

Ik ben vorige week donderdag begonnen met menopur, en vandaag met ganirelix, donderdag de eerste follikel meting dus heel spannend omdat het andere hormonen zijn dan de vorige keer!

Had gelezen dat jullie tweede ICSI met 7 embryo’s is geëindigd, wat fijn zeg, hopelijk heel veel die mogen worden teruggeplaatst!

Pippa96 vindt dit leuk.
  5. Pippa96

Pippa96 Actief lid

16 nov 2023
    132
    76
    28
    Vrouw
    Zaterdag de eerste prik gezet en diezelfde nacht enorme hoofdpijn gekregen en moeten overgeven. Dus je kunt wel zeggen dat ik er iets van merkte;) Gelukkig is dat maar een keer geweest en voel ik mij nu gewoon prima. Beetje drukkend gevoel onderin mn buik maar misschien beeld ik me dat wel in...

6. Pippa96

Pippa96 Actief lid

16 nov 2023
    132
    76
    28
    Vrouw
    Lijstje
    Maria94 - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 2
    Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF
    SamaMari14 - 31 jaar - 1e kindje - ICSI 2 + AOA
    Pippa96 - 27 jaar - 1e kindje - ICSI 1

Belangrijke datum/afspraak
    Maria94 - rond 10/5 uitslag PGT embryo's
    Flora85 - 8/4 of 9/4 follikelmeting
    SamaMari14 - 4/4 follikelmeting
    Pippa96 - 5/4 follikelmeting

Testdatum

Zwanger[/QUOTE]

7. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik hoop dat ik ook mag meedoen. Ik ben nu sinds vorige week aan de decapeptyl en voel me een beetje lonely omdat ik niemand in mijn dichte omgeving ken die ivf/ixci heeft gedaan. Ik lees dat sommigen van jullie al veel ervaring hebben. Wat knap!!! Om dit toch weer opnieuw te ondergaan. Onze eersre dochter was er naar één keer en ik heb toen nog meegedaan aan moeders voor moeders. Niet denkende dat ik zelf nog in een traject terecht zou komen. Wel endometriose en achteraf was ik na onze dochter beter aan de pil gegaan. Ik voel me best een beetje wazig/anders door de decapeptyl en ben heel moe. Herkennen degene dit die het al gebruikt hebben? Wel blij dat ik weer aan het werk ben en ik begrijp dat ik in de wachtweken het beste wat extra afleiding zoek!?

8. Pippa96

Pippa96 Actief lid

16 nov 2023
    132
    76
    28
    Vrouw
    Welkom Aya20! Ik heb zelf geen ervaring met decapeptyl maar iemand anders hier misschien wel...

9. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    [/QUOTE]
    Wat spannend allemaal ! Ontzettend veel succes gewenst! Ik startte op 28 maart met prikken en heb op 9 april een echo. Dan start ik waarschijnlijk met stimuleren en heb dan rond de 23e de punctie.

Maria94 vindt dit leuk.
  10. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Wat heb jij gebruikt? En hoe voel je je nu tijdens het stimuleren?

11. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    607
    306
    63
    Vrouw
    @Pippa96 wat fijn dat het prikken je meevalt! Je lichaam wilde je vast vertellen dat er wat gebeurde!:thumup: Fijn dat het daarna wel beter is gegaan.
    Ik had ook een drukkend gevoel onder in mijn buik al na een paar dagen prikken, dacht het me in te beelden. Bleken er 30 follikels te groeien aan die kant...:rolleyes:
    Ik zie dat je vrijdag de echo hebt dus je follikels hebben nog even om lekker door te groeien voordat ze zich moeten laten zien!

@SamaMari14 wat lief dat je stiekem hebt geduimt voor ons, het heeft vast goed geholpen, bij ons in ieder geval een goed resultaat! Wat lief, ja ik hoop dat er meerdere goede tussen zitten, maar met 1 zou ik ook al blij zijn! (Zeg ik nu.:roflmao:)
    Spannend hoor donderdag! Ik ga duimen voor een goede echo! Zeker spannend met een andere mix aan medicatie, maar dat is vast goed afgestemd aangezien dit je tweede IVF ronde is. Ben je voor de 2e poging overgestapt naar Gent of was je daar al onder behandeling?

12. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    607
    306
    63
    Vrouw
    Natuurlijk mag je meepraten! Heel herkenbaar dat het soms eenzaam voelt als je niemand hebt in de omgeving ide hetzelfde meemaakt. Heb je met vrienden/familie wel gedeeld dat je in dit traject zit?
    Dat moet wel onverwachts zijn geweest dat het de eerste keer lukte om zwanger te raken en dat het nu niet wil lukken. Wat goed dat je toen andere aanstaande moeders hebt geholpen! Hopelijk gaat het bij jou nu ook snel lukken!
    Ik heb geen ervaring met de medicatie die jij gebruikt. Maar fijn dat jullie begonnen zijn! Weer een stapje in de goede richting.:)

De wachtweken na de terugplaatsing heb ik nog niet meegemaakt. Wel het wachten op de uitslag van de genetische test en de uitslag van het aantal dag 5 embryo's. Ik kon na deze punctie niet wachten om weer te gaan werken, omdat ik zo zenuwachtig was voor het telefoontje met het aantal embryo's. Dat hielp wel als afleiding!

13. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    607
    306
    63
    Vrouw
    Lijstje
    Maria94 - 29 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 2
    Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF
    SamaMari14 - 31 jaar - 1e kindje - ICSI 2 + AOA
    Pippa96 - 27 jaar - 1e kindje - ICSI 1
    Aya20

Belangrijke datum/afspraak
    Maria94 - rond 10/5 uitslag PGT embryo's
    Flora85 - 8/4 of 9/4 follikelmeting
    SamaMari14 - 4/4 follikelmeting
    Pippa96 - 5/4 follikelmeting
    Aya20 - 9/4 echo

Testdatum

Zwanger
    Meisjes91

14. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    607
    306
    63
    Vrouw
    Lijstje een beetje aangepast omdat @Meisjes91 eraf was gevallen. En ik heb jou erop gezet @Aya20 als je dat goed vindt.:)

Meisjes91 en Aya20 vinden dit leuk.
  15. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.364
    113
    Vrouw
    Wat een slim ideetje! :) Het viel me alles mee hoor. Je voelt inderdaad die vloeistof, maar pijn kan ik het niet noemen!

Hoe gaat ie bij jou inmiddels? Houd je het afwachten nog een beetje vol?

16. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.364
    113
    Vrouw
    Hier ben je niet lonely hoor :)

Hoe oud is je dochter en hoe ben je bij ivf/icsi terecht gekomen?

17. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.364
    113
    Vrouw
    Hoor ik meer hoor! Kan van de groeiende eierstokken zijn.

Pippa96 vindt dit leuk.
  18. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.364
    113
    Vrouw
    Ik zie dat jij AOA doet/laat doen. Mag ik vragen wat dat is? :rolleyes:

19. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.364
    113
    Vrouw
    Lief, dankjewel! Mij viel het ook mee, van die spuit voel je echt niets :)

Pippa96 vindt dit leuk.
  20. Aya20

Aya20 Actief lid

2 apr 2024
    104
    43
    28
    Vrouw
    Ah hartstikke bedankt voor je welkom :) doet goed! Ik lees dat jij dus heel veel follikels hebt, maar dat het dus ook afhangt van de genetische test? Is het nu voor jou de tweede keer? 30 klinkt heel goed, ik las dat 10 gemiddeld is? Ik duim echt voor jou dat er mooie embryo's ontstaan en dat je zwanger raakt! Heb je veel pijn? Of enkel drukkend gevoel?

Ja, ik heb een paar goede vriendinnen/vrienden die ervan afweten plus mijn opdrachtgever. Dit geeft wel wat lucht. Mijn vriend was heel veel weg deze eerste week, mr probeert nu goed voor mij te zorgen. Ik merk wel dat ik grote gezelschappen lastiger vindt, omdat ik me heel wazig voel, haha. Mijn werk waarin ik één op één werk vind ik wel fijn en is idd wel afleiding. Ik slaap alleen iedere avond al super vroeg en heel diep en lang. Ook wel lekker.

Deel Deze Pagina