Start IVF/ICSI in November/December '12

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cintsa, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hallo,

Na 2 jaar proberen in verwachting te raken, vele onderzoeken, een iui en een vroege mk...zijn wij nu bezig in ons eerste ICSI traject.

Gisteren heb ik mijn allereerste decapeptyl injectie gezet. Ik zag er wel tegen op om mezelf te injecteren(doe het dagelijks bij anderen;))..maar achteraf is het me gelukkig genoeg meegevallen...

Ik zou graag willen kletsen met meiden die net als wij, ook in November, of December..of iig rond deze tijd ook zijn begonnen met ICSI of al het traject hebben doorlopen, om ervaringen uit te wisselen..Gewoon ook kletsen over hoe we ons voelen, de spanningen, hoop etc etc..

Ik merk dat ik daar toch wel behoefte aan heb, vind het allemaal behoorlijk spannend...

Helaas heb ik eigenlijk alleen negatieve verhalen gehoord over ICSI..van mensen, familie die ook aangeven het niet nogmaals te doen...en ook niet in verwachting zijn geraakt...Ik hoop echt dat ik hier ook wat positieve verhalen kan lezen!!;)

Groetjes Cintsa

2. meninakip

meninakip Lid

11 nov 2012
    5
    0
    0
    Rotterdam
    #2 meninakip, 11 nov 2012
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
    Hey ik ben deze maand ook gestart met ivf. Ik ben inmiddels al klaar met prikken. Heb afgelopen vrijdag me punctie gehad. Daarna bleek dat het icsi word ipv ivf. Morgen ochtend bellen of er een terugplaasting gaat plaats vinden. Dus ik ben nu heel zenuwachtig voor dat 0_O..

Groetjes.

3. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    @Meninakip, wat spannend!!!En, gaat er een terugplaatsing plaatsvinden en wanneer??:)

Hoe heb je het spuiten ervaren?Heb je veel last gehad van bijweringen??Hoe ging bij jou de punctie??

Ik zit echt nog helemaal in het begin, heb net twee dagen deca gespoten..vind het allemaal spannend...

Hoelang proberen jullie in verwachting te raken?Zijn er nog cryo's ingevroren??

Groetjes cintsa

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Infantem Amor wees mij op dit topic :) Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik woensdag de punctie heb.

Jezelf injecteren blijft iets raars. Subcutaan met een prikpen valt mee, maar zodra het een lange naald is doe ik mn ogen dicht. Dus dan is het meer darten haha.

5. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi Kiekies!

Wat leuk dat je via infantem amor(die ken ik idd;)) hier ook komt kletsen, meelezen etc..

Wa spannend dat je Woensdag de punctie hebt!Ja dat jezelf spuiten vind ik idd ook raar.ik zag er erg tegen op..maar het is gelukkig maar subcutaan.De decapeptyl valt me erg mee, en had begrepen dat de gonal f idd zoiets is als een insulinepen..dus dat zal waarschijnlijk nog makkelijker zijn...Alleen de laatste pregnyl ja..dat weet ik eigenlijk niet watvoor injectie dat is...We zien het wel..Ik zit nog helemaal in de beginfase..

Heb je veel last gehad van bijwerkingen van het spuiten of viel het bij jou mee?Ik heb helaas eigenlijk alleen maar negatieve verhalen gehoord, dus dat werkt niet echt bemoedigend;)

Mag ik vragen naar welk ziekenhuis jullie gaan?iig alvast veel succes komende Woensdag..spannend...

Groetjes Cintsa

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Pregnyl moet intamusculair. Werk zelf ook in de zorg dus toen deed een collega dat. Nu heb ik Ovitrelle, zit ook in een prikpen lekker makkelijk.

Ik heb zelf 16 dagen geinjecteerd met Puregon. Begonnen met 125IE, daarna 150IE en afgelopen 5x 200IE. Dit omdat de follikels opstandig waren. De aanhouder wint...

Heb last van opvliegers en ben wat emotioneler dan normaal. Dus het valt wel mee. Ben nu 2 kilo aangekomen maar is niet heel erg, zo er weer van af :D
    Laat je niet gek maken door alle verhalen. Elk persoon is anders. Hoewel ik soms ook erg op andere verhalen af ga haha..

Wij zitten in het Haga ziekenhuis in DenHaag, werken samen met Lumc in Leiden. Alles tot en met de punctie in DenHaag. Bevruchting en terugplaatsing in het Lumc.

7. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi Kiekies!

Bedankt voor je reactie...
    Ik ben nog maar twee dagen bezig met spuiten, maar tot nu toe voel ik me niet anders dan anders..Dat gauw emotioneel zijn heb ik ook vaker als ik moet gaan menstrueren..dus dat zou misschien wel kunnen...ach..als dat het enige is:)We zien het wel..ik moet onthouden dat het tijdelijk is..

Dat aankomen, ja..ik ben al niet de slankste..dus die paar kilo zullen misschien nieteens opvallen...en gaan er ook wel weer af..

Okay, ja dat had ik idd ook wel verwacht dat pregnyl intramusculair moet..Ik heb me er bewust nog niet al teveel in verdiept, misschien een beetje uit zelfbescherming...
    Maar mezelf intramusculair injecteren..hmzz ja ik denk dat ik dat ook door een collega laat doen..om dat nou bij mezelf te moeten doen, weet niet of ik dat zou durven..

Okay..in Den Haag...ik zie aan je handtekening dat je al een paar jaar bezig bent...nu ik aan het reageren ben kan ik je onderschrift niet zien, maar is dit je eerste icsi?

Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken!!!En dat we ervaringen kunnen blijven uitwisselen..

Sprak infantem amor net nog even op msn..(raar moet er nu aan denken dat ik haar gebruikersnaam gebruik en niet haar echte naam;)) Heb haar even bedankt dat ze je heeft gewezen op dit topic..blij om het er nu met iemand over te kunnen hebben die in hetzelfde schuitje zit..

Mag ik vragen watvoor werk je doet in de zorg?Ik ben verpleegkundige en werk in de thuiszorg..Nu even met de hond lekker het bos in..en dadelijk nog een avonddienst..

Groetjes Cintsa

8. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi Allemaal

Mag ik mee kletsen met jullie?
    Ik heb vandaag een intake gesprek gehad voor ICSI. Nu wachten op mijn menstruatie die als het goed is deze week komt.
    Ik vind het ook allemaal erg spannend.

Ik lees dat jullie allebei al begonnen zijn met spuiten.
    @meninakip en weet je al of er een terugplaatsing gaat plaatsvinden? spannend hoor.

Betreft de pregnyl. ik heb deze al 6 keer gehad bij de IUI en deze hoeft NIET intramusculair gespoten te worden. maar gewoon subcutaan. het is wel een gemene vloeistof. je moet hem heel langzaam inspuiten. hij prikt/brand een beetje. ik liet deze altijd in het ziekenhuis zetten, maar dat zal nu niet gaan omdat we nu in een ander ziekenhuis zitten, wat toch wat verder rijden is. Daarom laat ik het nu een collega spuiten, ik zit zelf ook in de zorg ben ziekenverzorgende bij een thuiszorg organisatie.
    Ik ga van de week mijn manager op de hoogte brengen van de situatie, erg benieuwd hoe ze er op zal reageren.
    Hoe doen jullie dat rond de dag van de punctie met werken in de zorg. Wij hebben best wel zware klanten en weet niet zo goed hoe ik het allemaal dan moet gaan regelen...

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Romie welkom :) Bij mij moest de pregnyl wel im. Raar he dat het zo verschilt per ziekenhuis. De dag van de punctie ben ik vrij. Tenminste ik sta dan ziek gemeld. Je krijgt zoveel medicatie dat je high bent en die dag moet je ook rust houden. Toevallig ben ik de dag na de punctie ook rooster vrij.

Cintsa, haha vindt het ook raar om haar gebruikersnaam te gebruiken. Moest er wel even aan herinnerd worden. Ken haar van zp maar we hebben echt een band, heel gek!
    Die bijwerkingen vallen inprincipe wel mee. Ik reageer wel wat feller zodra ik pregnyl of ovitrelle heb gekregen. Maar dat zijn ook veel meer IE.

Is inderdaad onze 1e icsi. Hiervoor is het een aantal keer geannuleerd. Plus zaad van vriend werd opeens heel slecht waardoor het ook een jaar 'stil' heeft gestaan door onderzoeken en operatie.

Ben zelf leerling VIG in het verpleeghuis op pg afdeling. Zijn veel zware mensen maar collega's weten van situatie af. Die zullen het weekend zware mensen doen of samen. Is wel lief van ze! Teamleider had al gezegd dat ik niet teveel belast mag worden het weekend, ze weten niet waarom, niet gezegd dat de eventuele terugplaatsing het weekend plaats vindt.

10. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hoi!

Wij hebben 29 november afsrpaak op ivf door te spreken. hebben inmiddels al 7 iui's achter de rug waarvan 3 gestimuleerd met hormonen, dus het spuiten is al wel bekend. Ik heb wel al een receptje van microgynon gekregen om op cd 1 mee te beginnen. Heeft bij jullie ook iemand dit?

Cintsa, laten we hopen dat we elkaar zsm positieve verhalen mogen vertellen :)

maninakip, spannend joh! viel de punctie mee?

Kiekies en Cintsa, ik had geen last vd hormonen maar was ook nog een lage dosis. En daarbij deed het ook nog eens niet veel meer voor me dan mijn eigen cyclus (qua follikel aantallen en eisprong) dus beetje verspilde moeite.

Jeej, Kiekies zie dat je al een tijd bezig bent in de mmm. Hopelijk wordt deze icsi een succes.

Wat frapant weer dat ik in de mmm topics zo vaak mensen tegenkom uit de zorg en sociale werk.

11. meninakip

meninakip Lid

11 nov 2012
    5
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meiden,

Nou na een wat onrustige ochtend had ik het ziekenhuis gebeld om te vragen of er een terugplaatsing zou plaats vinden. Ik zat helemaal te trillen aan de telefoon en toen werd er gezegd dat ik een half uur later moest terug bellen want ze hadden nog geen fax gekregen. Grrr echt vervelend moest ik nog een half uur in spanning zitten. Nou half uur later weer aan de telefoon en ja vanmiddag om kwart over drie vind de terugplaatsing plaats yeeee:D. Daar aangekomen werd er verteld dat er van de 9 gevonden eicellen er 8 bruikbaar waren. Van de 8 zijn er 3 bevrucht. Kheb er 1 'teruggekregen' en die andere 2 staan nog op de kweek. Ze gaan morgen kijken of ze verder zijn gaan delen en als dat zo is worden ze ingevroren. Maar daar krijg ik pas over 2 weken bericht over. Ik hoop zo dat ze goed genoeg zijn.
    En nu gaan we die vervelende wachtweken in.

*FINGERSCROSSED*

Het spuiten ging opzich wel goed alleen kreeg ik die Decapeptyl de laatste paar dagen er moeilijk in. Gonal - f en de Ovitrelle vond ik makkelijker om te spuiten die naalden waren ook veel fijner. Ik heb er niet echt bijwerkingen van gehad. Alleen last van zwaardere borsten. De punctie vond ik dit keer tegenvallen. Misschien omdat ik verkouden was dus dan ben ik zowiezo al wat zwakker. Iig was de verdoving pijnlijker dan de punctie zelf eigenlijk. Ze hadden 18 follikels aangeprikt.
    Ik heb mezelf een hele week ziek gemeld, zodat ik kan bijkomen van die punctie. Ik heb nu op het moment nog steeds last van me buik dus dan is het wel zo fijn om het rustig aan te doen.

Ik doe me behandeling trouwens in het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam. Alles tot aan de punctie gebeurt daar, de bevruchting en terugplaatsing gebeurt in het Erasmus Medisch Centrum ook in Rotterdam.

12. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Zuuske welkom! Heb zelf nooit de pil moeten slikken terwijl wij ook moesten stimuleren.. Hebben ze niet gezegd waarom?

Maninakip ooh wat fijn dat je er 1 terug heb geplaatst. Hopelijk zijn de andere 2 goed genoeg om een eskimootje te maken en heb je ze voorlopig niet nodig!!
    Heb je heel veel kast van je buik? Of doet het zeer bij inspanning? Ik mag woensdag!

13. meninakip

meninakip Lid

11 nov 2012
    5
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Kiekies,

Ja mn eierstokken zijn nog heel dik vandaar dat ik er nog last van heb. Ik merk het zeker als ik me inspan dus voor mezelf moet ik het gewoon rustig aan doen. Is af en toe wel vervelend maar ik heb er alleen mezelf mee. Wat ga je woensdag doen?

14. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Heb woensdag de punctie :D heb 'savonds wel iets gepland dus dat wordt dan denk paracetamol innemen. Donderdag vrij, heerlijk op de bank hangen.

15. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Welkom alle dames!!

Wat ontzettend fijn dat er meer reacties komen!!Super!
    Ben erg blij dat we met z'n allen ervaringen kunnen delen, met elkaar kunnen hopen en ook teleurstellingen delen...

Ben net thuis van het werk, had avonddienst..valt me idd ook dat er veel in de zorg werken, zal wel toeval zijn, maar zeker frappant.

Ik ga nu eerst slapen, heb er meer dan 50 u opzitten afgelopen week dus nu lekker twee dagen vrij...en komende week gelukkig maar 20 uurtjes...

Ik zal morgen op jullie reageren,

welterusten..groetjes Cintsa:)

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.547
    2.017
    113
    Even een tipje. Er is mij gezegd dat je na de tp rustig aan moet doen. Ik heb het zo geregeld met mijn werkgever dat de dag van de punctie en dag erna ziektwet is en ook de dag van de tp is ziektewet.
    Ik werk in de kinderopvang en ben dus ook veel aan het tillen.

17. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Meninakip, veel succes! Klinkt onwijs goed!

Cintsa, drukke week dus. Doe het rustig aan.

Kiekies, jij ook veel succes. Woensdag al, wat gaat het snel!

Ik geloof dat de pil is om je cyclus uit te stellen, maar begrijp dat je normaal tegerlijkertijd (of iig paar dagen later) andere medicatie gebruikt. Lastig is dat ik pas een week later afspraak met arts heb waarin ze van alles uit gaat leggen. Het is heeel druk op de afdeling dus kan het goed zijn dat wij in januari pas aan de beurt komen. Denk toch niet dat ik dan nu al met de pil ga beginnen, dat is gewoon 2 cyclussen het tegenovergestelde van wat we willen ;). Maar ik ga vooraf de poli nog wel bellen hoor, om het goed na te vragen. Heb er nu alleen even niet zo'n zin in. Ben nl bang daadwerkelijk te horen te krijgen dat het pas 2013 wordt...Dat kan écht niet, dat duurt veel te lang. Heb haast, getsiederrie, tiktak tiktak.

18. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Ik zou ook graag met jullie meekletsen... wij zijn nog wat minder ver dan de meesten van jullie.. weten sinds vorige week dat we icsi moeten ivm slecht zaad van vl...
    intake gesprek op 10 december...
    heb ik wel meteen een vraag waar jullie misschien antwoord op hebben... ik moet als het goed is zo 15-16 december ongesteld worden, denken jullie dat alles dan ook al zou kunnen gaan starten, of zou ik nog een cyclus moeten wachten?
    Wij hebben in een ander ziekenhuis al allerlei onderzoeken gehad, waaruit bleek dat bij mij alles in orde was en zaad dus echt zeer weinig (100.000 cellen) en daarvan ook nog maar 5% goed bewegend... is al twee keer getest en beide keren vergelijkbare resultaten.
    Oorzaken zijn ook al onderzocht, maar niks gevonden... dus al wel veel onderzoeken gehad, nu verwijzing maar ik vroeg me af of er daar weer zaken onderzocht moeten worden of dat het allemaal ook al zo snel kan gaan starten?
    O ja, en ik geloof dat de 18e de informatieavond daar gepland staat.
    Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen...

19. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hallo!:)

@meniniakip Wat fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan en dat er misschien nog twee bevruchte eitjes kunnen worden ingevroren!Spannend de komende twee weken...succes...hoop zo ontzettend dat het gaat lukken!

@Kiekies...Ik heb ook een echte band met haar..we hebben ook al een keer afgesproken met nog een andere meid van het forum..was erg gezellig.Ik spreek haar bijna elke dag wel op msn en binnenkort gaan we naar die andere meid toe die is net bevallen van een tweeling:)Leuk dat je toch echt een band kunt opbouwen via zo'n forum:)

Morgen, de punctie...zie je er tegen op of valt het mee?Ik zal iig aan je denken..gaat vast helemaal goedkomen!En Donderdag lekker bankhangen..rustig aan doen..echt fijn dat je vrij bent..

@Zuuske, ik kan me voorstellen dat je graag nog dit jaar kunt starten...Begrijp dat je liever niet wilt bellen omdat je misschien dan te horen krijgt dat het pas in 2013 kan starten, maar deze onzekerheid lijkt me ook niet fijn;)(al herken ik het wel hoor, dat uitstellen van bellen, haha)

@Fiona, natuurlijk mag je ook met ons mee kletsen..Jullie verhaal lijkt erg veel op die van ons(mijn man en ik)als ik je verhaal zo lees...Ook wij hebben al veel onderzoeken gehad en de zaadkwaliteit komt overeen met die van jou man. Bij mij lijkt alles normaal te zijn, maar ze hebben niet alles onderzocht.Na 1 kr iui is er besloten tot ICSI.
    Ik weet niet of jullie meteen kunnen beginnen, ligt ook aan het ziekenhuis, kliniek waar je loopt denk ik.
    Bij ons werd er toen we al doorverwezen waren naar de kliniek nog eerst 1 uiu poging gedaan(in mijn normale cyclus), daarna konden we meteen starten met icsi.Werd geen verder onderzoek meer gedaan, behalve dan wat bij iedereen gebeurt het bloed afnemen en testen op hepatitis b, c, HIV en syfilis..
    Wij zitten ook nog in de beginfase..ben sinds Zaterdag aan het spuiten met decapeptyl

@Romy Ik werk in de thuiszorg en wij hebben twee clienten die cytostatica gebruiken..De meeste collega's weten dat ik hiermee bezig ben, maar lang niet allemaal.Tot nu toe heb ik steeds kunnen ruilen zodat ik niet naar die clienten hoef te gaan..maar het brengt wel veel stress om dat allemaal te regelen omdat die clienten in de route zitten die ik 's morgens meestal werk.Hopelijk kun jij ook de wat minder zware clienten doen?

Hoe ik dat ga doen na de terugplaatsing..nog geen idee..het is momenteel erg druk bij ons, personeelstekort...je kent het wel..de zorg;)Maar ik weet ook nog niet wanneer die is, of die uberhaupt kan plaatsvinden..zodr aik dat weet kijk ik dan wel hoe ik dat ga oplossen..

Nou een heel verhaal, fijne dag allemaal!

Groetjes Cintsa

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Cintsa,

Ja bij ons hebben ze wel ook al alles onderzocht... ze zijn namelijk bij mij begonnen omdat ik vond dat ik erg kort ongesteld werd (1-1,5 dag) dus dit hebben ze allemaal nagekeken dmv echo's en bloedprikken... ook hiv ed zijn getest en alles was normaal...
    Ben zeer benieuwd wat ze gaan zeggen... jij dus afgelopen zaterdag begonnen met spuiten... dan nog een week of 2-3 tot de punctie? Ja ik weet er zoals je misschien wel merkt nog niet heel veel van.... heb mezelf wel ingelezen, maar weet nog niet precies hoe of wat...
    Wij worden nu doorverwezen naar het catharinaziekenhuis in eindhoven..
    Jij in elk geval heel veel succes!! Je had nog niet veel last van het spuiten of wel?

Deel Deze Pagina