Start IVF/ICSI in November/December '12

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cintsa, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @Frida, ohhh spannend...... ik hoop het zo voor je!
    Ik haal ze er nu ook eerder uit en nog langzamer inspuiten en dan gaat het al wat beter..

@kiki voor jou ook spannende dagen. ik hoop voor je dat je snel positief mag testen.
    Op deze dag is het al een emotionele dag en als je dan ook nog eens vol hormonen etc zit snap ik dat je dan nog emotioneler bent...

2. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Hoi meiden,

Ik zou graag met jullie willen meekletsen. Wij zitten nu al bijna 3 jaar in de mmm. Eind September zijn wij begonnen met onze 1ste ivf poging na langdurig slikken van clomid, onderzoeken & 6 mislukte iui pogingen. de verse tp van onze 1ste ivf poging is mislukt. Nu krijgen wij morgen te horen of mijn baarmoederslijmvlies goed genoeg is om 17 dec een cryo terugplaatsing te krijgen (2 stuks worden er dan teruggeplaatst als ze goed ontdooien).

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Helaas, hier is de eerste IVF niet goed gegaan. Gisteren al beetje roze en 's avonds meer bloedachtig roze en slijm. Vanmorgen met digitale test 'niet zwanger'. Zat gisteren op wachtdag 10 na tp. Mijn eerste ivf is dus helaas mislukt...

4. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Gylaine!

Balen Poema! Hier helaas hetzelfde nieuws... Vanmorgen zwangerschapstest omo wit en daarna rood bij het afvegen.. Ben er stuk van..

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @kiki: wat kut he? Kon jij ook vandaag echt testen? Ik eigenlijk pas vrijdag (volgens zh zelfs pas zondag...)

Heb jij ook echt rood bloed?
    Bij mij was het donkerroze slijmerig... niet echt knalrood bloed. Maar ja, een digitale test die zegt 'niet zwanger' is wel redelijk duidelijk lijkt me...

Wat ga jij nu doen?

6. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht vandaag testen, 16 dagen na punctie. De eerste keer teste ik een dag ervoor al dik positief... Ja was net echt hel rood, maar nu niks.. Heel erg pijn in mijn rug dus het zit er zeker aan te komen...
    Wellicht kun je zondag nog voor de zekerheid testen, hoeveel dagen na punctie zit je nu?
    Ik heb 3 januari een afspraak over hoe nu verder, hebben er nog 3 in de vriezer dus hopelijk nog 1 x een cryo tp en toch maar eens vragen hoe het kan? De eerste icsi was meteen raak en nu 3 cryo tp en een verse tp die niet lukken... Straks is er toch iets stuk na de bevalling ofzo? Ben zo verdrietig, het lijkt alsof het gewoon niet mag lukken bij ons...

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Wat een rotnieuws lees ik hier allemaal!!!:( En vooral zo voor de feestdagen!!! Maar kop op meiden.. Hopen dat 2013 meer geluk brengt!!!! SUcces allemaal!!!

8. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi!

@Poema en Kiki, wat ontzettend rot!!!!!*knuffel*..Veel sterkte..
    Ik hoop echt zo dat 2013 wel een wondertje gaat brengen!"Gelukkig"heb je nog wel cryos @Kiki..

Ik heb het erg druk met het werk, misschien ook wel goed..want anders zat ik nog meer te piekeren..
    Heb steeds behoorlijke krampen onderin en weet natuurlijk niet of dat goed/slecht nieuws is..Mijn darmen zijn ook wel wat van slag door de utrogestanbolletjes geloof ik..maar zijn toch andere krampen dan van de darmen...Op de een of andere manier heb ik ook niet veel hoop...en we hebben ook geen cryos dus dan zou ik het hele proces weer opnieuw moeten..:(Maar goed..ik moet nog even geduld hebben..is nog maar dag 5 na TP...

Op mijn werk waren collega's eerst heel begripvol..ik wil nl niet naar bepaalde clienten omdat ze chemokuren hebben en ik nu dus echt niet in aanraking wil komen met cytostatica. (dit heeft immers een remmend effect op de celdeling)...In de kliniek zeiden ze ook dat ik dit als het kon beter kon vermijden.Het gaat om 3 clienten..dus soms wel een heel geregel, omdat er 2 van standaard in mijn route zitten...
    Gisteren merkte ik dat sommige collega's het nu wel vervelend beginnen te vinden dat we steeds moeten ruilen enzo..maar ja..ik ben nu gewoon ERG voorzichtig..in hun ogen misschien wel wat te overdreven..hoe denken jullie hierover??

Ik bescherm me natuurlik wel met beschermende maatregelen maar de kans is groot dat ik alsnog in contact kom met cytostatica omdat je toch vanalles aanraakt enzo wat misschien wel besmet is maar dat zie je natuurlijk niet..

Poema...misschien moet je anders later nogeens testen?Ik mag pas 16 dagen na punctie testen, dus dan heb je wel een beetje vroeg getest..misschien kan de test de hcg nu nog niet detecteren?

Mag eigenlijk de 20e testen, maar heb mijn TP pas op dag 5 gehad..dus dan wordt dat ook later testen denk ik..want ze zijn nu uitgegaan van de punctie...en aangezien emmy wat langzamer deelde kan ik misschien beter wat langer wachten...misschien begint mijn menstruatie ook wel al eerder.

Pff..vind die wachtweken nu al erg lang duren..en spannend..

Groetjes Cintsa

9. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    @ Poema en kiki wat verschrikelijk kl*ten nieuws, je bent nog vroeg met testen dus misschien was je idd wel te vroeg met testen en was het iets niets waar je je zorgen over moet maken
    @ Kiki.. ook kl*ten nieuws voor jou :( wel fijn dat jullie een paar cryo's hebben maar dat maakt het verdriet er nu niet minder om

Heel veel sterkte beiden

Hier mijn testen nog positief, morgen mag ik de kliniek bellen om een afspraak te maken om in week 6/7 een echo te laten maken.. zo onwerkelijk dit

10. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Nou helaas slecht nieuws gehad vanmorgen.
    We mogen nog niet beginnen deze cyclus. We hebben wel al alle medicijnen enzovoorts in huis, maar er is geen plaats om prikinstructie te geven in de komende weken, dus helaas komen we niet aan de beurt.
    Ben echt zo teleurgesteld en verdrietig... weet nog niet wanneer we wel mogen starten, maar ja... voelt echt super ontzettend klote!
    xx

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @ Fiona: nouja wat achterlijk zeg. Een prikinstructie stelt echt niks voor. Wat een onzin dat omdat ze daar geen plek hebben je nog niet mag beginnen. Is echt vijf minuten uitleg, nog niet eens. Welk ziekenhuis zit je?

Tja, hier nog steeds wel bloed maar niet megeveel. Heb nog steeds ergens beetje hoop omdat het niet echt zwaar doorzet. Morgen zit ik 14 dagen na tp... Toch nog een kruidvat test doen? Ik weet het niet meer...

12. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    @Poema ik zou zeker nog een kruidvattest doen als ik kou was..je geeft aan dat het geen helderrood bloed is...en dat t niet echt doorzet...ik zou het wel doen om zeker te weten..

@Fiona dat is idd wel erg rot..die prikinstructies zijn zo gepiept..ik heb ze nieteens gehad trouwens, maar komt omdat ik zelf elke dag al injecteer(gelukkig bij andere mensen;))...Jammer dat ze alleen omdat er geen tijd is voor de instructie je weer een hele cyclus laten wachten..Idd welk ziekenhuis is dat??

Ik heb steeds veel pijn in mijn onderbuik en last van de onderrug..ben bang dat dat geen goed teken is..voelt als menstruatie die er aan zit te kmen..ik hoop het echt niet...wat een emotionele achtbaan zeg deze dagen..

Groetjes Cintsa

13. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja...vind het ook echt belachelijk maar ja...kan niet veel hè..wij zitten in eindhoven catharina in eindhoven..
    Poema wat spannend zeg...hoop echt dat het niks betekent die bloeding..
    Cintsa..voor jou ook echt heel spannend! Wanneer mag je testen?
    Nou vanmiddag nog ff telefoontje afwachten..ben benieuwd wanneer we dan wel mogen starten..

14. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    @Fiona,

Vraag anders eens of de thuiszorg je prikinstructies mag komen geven??Ik bedoel die instructies stellen echt weinig voor, de uitleg is zo gegeven.
    Ik weet niet waar je woont, maar als je bij Eindhoven in de buut woont wonen wij niet zover van elkaar vandaan.Ik ben zelf verpleegkundige, als het mocht zou ik je met alle liefde de prikinstructies willen geven..
    Verpleegkundigeen inmiddels ook ervaringsdeskunidge door zelf te prikken;)

Dat van de thuiszorg zou je kunnen vragen..ik ken een ander iemand die liet de thuiszorg elke dag komen, omdat ze echt niet zelf durfde spuiten en ook niemand anders kende...

Alle spuiten die ik heb gehad tijdens de icsi poging zijn subcutaan(in het onderhuids bindweefsel, net onder de huid), dus zelfs een verzorgende ig zou het mogen doen.Intramusculair spuiten(in de spier) dat mogen alleen verpleegkundigen.

Ben benieuwd wat ze vanmiddag zeggen,

groetjes Cintsa

15. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Heb hier vanmorgen nog een 2v5 gedaan van kruidvat. Maar ook die bleef angstaanjagend wit. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het deze keer niet gelukt is. Vanavond maar eens een goed wijntje drinken met vriendinnetjes en op naar de nieuwe ronde in januari.
    @cintsa: hoe is het met jou? Wanneer mag je testen?
    @fiona: laat je even weten wanneer je mag starten?

16. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @fiona belachelijk dat je niet mag starten. die prikinstructie stelde echt niets voor, omdat ik al weet hoe ik moet spuiten, omdat ik andere mensen ook spuit, hebben ze er niet veel over gezegd. Verder alleen uitgelegd wanneer ik moet komen en wanneer je met de pil begint en wanneer met de deca en een datum voor de echo om te kijken of je mag starten met gonal F. binnen een kwartier stonden we weer buiten.
    Ik had ook geluk dat ik in de maand december nog kon starten, wel langer deca daardoor spuiten, maar dat het ik er wel voor over, anders was het voor mij ook pas volgend jaar geweest. Nu in januari de punctie als het allemaal goed gaat.

@poema wat balen he negatief getest, hopelijk volgende ronde meer succes.

@Frida, joepie! gefeliciteerd meis!

Verder hier gister K*t nieuws gekregen, manlief komt weer thuis te zitten na drie maanden gewerkt te hebben... Hiervoor een jaar thuis gezeten zonder werk en nu nog maar drie maanden ww en dan helemaal niets meer. Mijn wereldje stond gister letterlijk en figuurlijk op zijn kop. Net nu we middenin een icsi traject zitten...............

17. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    @Poema, wat ontzettend rot...wanneer zou je eigenlijk mogen testen?Hopelijk lukt het in een volgende ronde wel...Wel knap dat je er toch zo redelijk positief in staat..Mijn wereldje stort wel effe in als ik weeeeeer ga menstrueren of de test weer omowit blijft..Soms denk ik echt dat het net lijkt of het ons niet gegund is om papa en mama te worden..
    Ik mag pas testen 16 dagen na de punctie..dusssss nog ongeveer een week geduld hebben.

Ik ben erg moe en heb veel last van pijn in onderbuik, lage rugpijn en last van mijn borsten..maar dat komt allemaal door die utrogestanbolletjes..Heb gelezen dat die de menstruatie ook tegenhouden...Ik heb echt het gevoel dat ik moet gaan menstrueren...Vond jij het niet ontzettend rot dat wachten tot je kunt testen???Ik wel..wil graag duidelijkheid..maar zal toch nog (lang)geduld moeten hebben.Ben beetje :(..zal misschien door de hormonen komen;)Sorry dat jullie dat "gezeur"van mij moeten lezen..;)

@Romie..Wat rot dat je man weer thuis komt te zitten, wat een rot- periode is dit ook he die economische crisis...Ik hoop echt dat hij gauw weer een baan vindt...*duim*...

Groetjes Cintsa

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @cintsa; geen gezeur, is gewoon je hart luchten. Tja, ook ik mocht pas 16 dagen na de tp testen en dat zou zondag zijn. Maarja, als je dan bloed verliest doe je het toch eerder. Wilde zowieso vandaag gaan testen.
    Sta er inderdaad nog wel positief in, maar goed, ik ben bevoorrecht want ik heb al een pracht van een dochter van bijna vier. Dat scheelt denk ik wel.
    Ja, dat wachten is hel. Vooral de tweede week vond ik drama. Dacht soms echt: ik kan gewoon niet meer wachten. Maarja, wat moet je? Je kunt niet anders. Ik ga in ieder geval voor je duimen. Alles wat jij noemt had ik ook en ik dacht dus dat het goed zat. Maar kwam bij mij allemaal door de hormonen. Er is dan echt geen pijl op je eigen lijf te trekken... Heel weird vind ik...
    Sterkte met wachten! Ik ga nu maar weer wachten op de volgende menstruatie... dan mag ik het korte schema met nog meer hormonen gaan prikken...

19. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Hey meiden,

afgelopen week slecht nieuws gehad onze cryo poging is stop gezet, hebben jullie dit ook meegemaakt. Ik heb nu veel last nog van de bijwerkingen van de medicatie. Hoop snel ongesteld te worden en te kunnen beginnen met de volgende cryo terugplaatsing poging!

@ Poema, kikki82 : Wat verschrikkelijk voor jullie! Dikke knuffel

@ fiona1983 : Ik begrijp hoe je je voelt wij hebben precies hetzelfde gehad. Wij moesten 3 maanden wachten voordat we ingepland konden worden voor in de info middag + prikinstructie. Bij ons lag het eraan dat de mensen die de info middag hadden gelijk ingepland werden en daarom konden wij niet eerder.

@ Romie : Wat verschrikkelijk nieuws in deze al moeilijke tijd ik ga voor jullie duimen dat je man weer snel aan het werkt komt!

@ Cintsia : Hoe gaat het met je??, heb je er al een testje op gewaagd?

20. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @Cinta en @Gylaine ik hoop dat het duimen gaat helpen. het is ook nog eens een rot tijd nu... er zitten er zoveel thuis... We hopen maar op het beste.

Hier begin ik steeds meer last te krijgen van de deca, hoofdpijn, moe moe moe en opvliegers. Hopelijk allemaal voor een goed doel. 27 dec komt gelukkig steeds meer in zicht...

@cinta wanneer mag je testen? spannend.

@gylaine ow nee wat rot dat je cryo poging is stop gezet. waarom is dit? niet goed ontdooid? Ik geloof goed dat je dan snel ongesteld wilt worden zodat je weer verder kunt...

Deel Deze Pagina