@cinta morgen is de grote dag. De punctie.... Spannend Gister weer terug geweest en in totaal zitten er 11 de grootste twee waren al 23 en 24mm en er zat nog een kleintje die misschien er nog bij komt. Ik merk wel dat mijn buik en vooral mijn zij wat gevoeliger begint te worden. Je voelt dat er flink wat gaande is van binnen. Gister om 17.30 de laatste gonal f en decapeptyl gespoten en om 23 uur de pregnyl gespoten. Deze moest nu 34 uur voor de punctie ipv 36 uur. Morgen om 8 uur naproxen paracetamol en diagram innemen. Om half 9 zaad inleveren en om 9 uur de punctie. @cinta moet jij ook een Rustmaand na de eerste poging? Wij wel. Hoorde ik gister. Maar ik hoop zo dat deze poging gaat lukken. Hoe is het met de anderen? Her is hier inderdaad erg rustig...
Hier ben ik ook weer. Maandag begonnen met spuiten voor de tweede ivf poging. Dit keer het korte schema en ik barst van de koppijn. Zou dat met de gonal f te maken kunnen hebben? Vorige keer geen last van gehad. Ik spuit nu deca en daarbij 450 eh gonal f. Best veel dus... Ook ben ik er op de een of andere manier minder mee bezig dan de eerste keer. Ik had me er toen eigenlijk op ingesteld dat het allemaal wel zou lukken maar helaas. Ben nu opeens een stuk nuchterder en besef veel meer dat het gewoon weer kan mislukken.... Ben eigenlijk stukken minder positief ofzo. Gek hè?
Hoi, @Romy hoe was de punctie gegaan???Hopelijk zijn er mooie emmy's ontstaan.. @Poema, ja je moet wel veel eenheden spuiten.ik denk wel dat je hoofdijn zeker gerelateerd kan zijn aan de Gonal F.Ik heb ook Gonal F gespoten, maar ik had geen hoofdpijn, wel buikpijn, moe...Ik spoot 187,5 eenheden. Ik ben gisteren weer naar de kliniek geweest..voor een evaluatiegesprek...de Gyn vroeg of ik nog een poging wilde doen..ja tuurlijk!!Hij wilde het wel anders aan gaan pakken...Ik krijg nu een ander stimulatiehormoon..namelijk Fostimon..iemand van jullie ervaring mee?Hij wilde dit proberen omdat het een humaan hormoonpreparaat is en er bij sommigen betere eicellen mee gekregen worden..Wel het lange protocol. Dus toen zei hij op dag 21 mag je beginnen met decapeptyl..dus ik zei..ow..mag ik ook deze cyclus weer beginnen??Hij zei dat er een maand tussen moet hebben gezeten en dat blijkt dus. Ik zat gisteren wel op dag 22 van mijn cylcus..maar dat maakte volgens heb niet uit..Dus gisteren heel onverwacht weer begonnen met spuiten van decapeptyl... Ik dacht pas volgende maand...dus het liep een beetje anders als verwacht...maar voelt toch wel goed om weer bezig te zijn....hoop zooooooooooo dat het nu wel gaat lukken!!! Groetjes Cintsa
Spannend Cintsa! En wat fijn dat je gelijk mocht beginnen weer he?! Heel veel succes. Laten we elkaar op de hoogte houden!
@cinta wat fijn dat je nu al mag starten! Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. @poema spannend jij ook al weer begonnen. Hoe gaat het met je? Donderdag de punctie gehad 11 follikels aangeprikt. En 11 eitjes zijn er ook uitgekomen. Het zaad was voldoende voor icsi. Punctie was redelijk te doen. Rechts aanprikken was pijnlijk maar het was te doen. Sinds vandaag veel buikpijn. Dus probeer zo veel mogelijk te drinken. Mijn buik is ook wat opgezet en heb een opgeblazen gevoel . Hopelijk snel voorbij. Vandaag terugplaatsing gehad van een top Emmy volgens de arts. En nog 8 andere die nog aan het delen zijn om ingevroren te kunnen worden. Dus ik hoop voor het geval dat extra achter de hand te hebben. Hadden jullie ook na de terugplaatsing dat je een heel klein beetje bloed verloorde? Ik had dat bij de iui ook wel eens en dit gebeurt eigenlijk op dezelfde wijze ongeveer. Dus hopelijk is het niet ergs. 29 januari mag ik testen. Poeh wat ver weg nog.
Dames, Lees net jullie topic een beetje, heb namelijk een vraag. Welke ziekenhuis of kliniek zitten jullie? Heb zondag iui gehad maar met weinig zaadcellen (zit in bernhoven veghel) Dus volgende stap ivf of icsi.... Iemand ervaring met catharina eindhoven? Alvast bedankt en jullie ook nog veel succes
@lobke ik heb in bernhoven veghel 6 keer iui gehad en ben daarna doorgestuurd naar het Catharina ziekenhuis. Hen zondag de eerste terugplaatsing via icsi gehad. Vraag maar wat je wilt je weten
Ja dames, morgen heb ik de eerste follikelmeting. Ben heel benieuwd, vorige keer had ik er maar twee dus ik hoop echt op meer... Spannend dus!
@romie: dank! Je ben heel benieuwd. Ik voel me wel erg opgeblazen dus er zou haast wel wat moeten zitten denk ik zo. Volgende week dan dus hopelijk de punctie.
Hoe bevalt het je daar? Fijne gyn?....moet jij zelf injecties geven en hoe gaat dat...hoe was jou ervaring met de punctie... Ik zie er zoooo tegenop!!...hoelaat had je icsi zondag? Want was daar ook geweest voor het zaad van manlief te bewerken voor iui...mss heb ik je ge zien Waar kom je vandaan.omdat je ook in veghel en ehv zit..wat is jullie leeftijd? Hoeveel zaadcellen had manlief... Srry voor de zovele vragen...ben zo gespannen over het traject
@lobke, ik zit ook in het catharina... team van mensen, niet één vaste gyn of verpleegkundige... wel allemaal kundig naar mijn gevoel, alleen communicatie tussen gewone gyn afdeling en ivf afdeling verloopt niet helemaal goed... ik was verkeerd geïnformeerd op de gewone gyn afdeling... wel vervelend, maar ja... Wel mensen die meedenken, luisteren en tijd hebben voor je vragen, tenminste zo heb ik het tot nu toe ervaren... Het blijft een (groot) ziekenhuis en ook zij hebben een programma waar ze jou in passen, dus wat dat betreft wordt er veel rekening gehouden met hoe het daar past en niet hoe het hele traject zo kort mogelijk kan worden gemaakt... die ervaring heb ik in elk geval... tja... beetje 2 kanten qua ervaring dus... heb er wel vertrouwen in moet ik zeggen, dus vandaar ook dat we wel gewoon daar blijven. Moet zelf spuiten zetten, toen ik aangaf dat ik dat nog nooit had gedaan heb ik in het gesprek met de ivf verpleegkundige ook direct een proefspuit mogen zetten, fijn dus qua begeleiding... Verder weet je misschien al wel dat ze in eindhoven alleen het lange traject doen? Dus 3e dag van je menstruatie start pil, 17e dag van je menstruatiecyclus start decapeptyl, dit spuit je zo'n 14-21 dagen en dan heb je een uitgangsecho en mag je in principe starten met menopur of gonal f, de hormonen om je folikels te stimuleren... Ik ben 9 januari begonnen met de pil, en denk dat ik pas zo half/eind (rond 15-20) maart weet of ik zwanger ben of niet... Dus wel lange periode... Nou ja... ik hoop dat je hier wat aan hebt qua uitleg... succes! @poema... duimen voor jou dat er nu een mooi aantal folikels groeit!!
Snap er niks van: ik spuit echt mega veel gonal F (450 eh) en er zijn maar drie goede follikels te zien. Wel nog klein, halve cm, maar goed. Is toch weird??? Vrijdag weer echo.
Hoi allemaal.. @Romie...hoe gaat het met jou???Wanneer zou je mogen testen??Ik vond die twee weken zoooooooooooo lang duren en zo ontzettend spannend...precies op de dag van testen begon ik te menstrueren...Hoop dat het bij jou wel goed gaat.. @Lobke...Ik ben onder behandeling bij de geertgen Kliniek in Elsendorp.Het bevalt me daar eigenlijk heel erg goed.Er hangt absoluut geen klinische sfeer zoals in het ziekenhuis.Je kunt aangeven welke gynaecoloog je zou willen hebben(bij FM metingen niet altijd mogelijk, maar ze proberen het wel)..Er zijn geen wachtlijsten..en een ontzettend persoonlijke benadering. Je wordt goed begeleid, hebt altijd nadat je bij de gyn bent geweest nog een gesprek met de VPK die in alle rust je dingen uitlegt en je evt vragen beantwoord.Wat ik vooral erg fijn vind is dat ze echt met je meedenken en dat ze je voorstellen ook bespreken en rekening houden met zoals jij het graag zou willen(binnen de mogelijke grenzen natuurlijk).Ik heb voor deze kliniek mede geozen omdat ik in het ziekenhuis minder fijne ervaringen heb gehad... @Poema, Hopelijk zijn er de volgende meting meer follikels bijgekomen..(ik had in 2 dagen tijd toen 5 follikels erbij)Bij mij starten ze deze ronde met Fostimon..dat is een humaan hormoonpreparaat, de Gonal f is een recombinant en sommige vrouwen reageren beter op een humaan hormoon.Ik had wel 15 follikels de eerste poging, maar uiteindelijk toch maar 1 emmy..Dus vandaar dat ze dit willen proberen.misschien dat ze als de "opbrengst" lager blijft ook na deze poging bij jou ook een ander stimulerend hormoon gebruiken?Succes..iig meid.. Ik ben gisteren gaan menstrueren dus zal zo even bellen voor een afspraak voor de uitgangsecho..Ik had de vorige keer niet zo heel erg veel last van de deca..maar deze keer wel...erg moe, hoofdpijn, buikpijn...Maar heb ook stress van het werk dus kan daar natuurlijk ook mee te maken hebben.. Groetjes Cintsa
Hoi! Heb morgen om 9.20 een afspraak staan voor de uitgangsecho..hopelijk liggen er follikels klaar om gestimuleerd te worden... @Lobke, over het Catharina heb ik ook wel goede verhalen gehoord hoor!Maar ik zelf vind het gewoon fijn dat het allemaal zo gemoedelijk gaat in het Geertgen, een erg persoonlijke benadering.De gastvrouw vangt je de eerste keer ook op en leidt je rond.Wat betreft de prikinstructies weet ik eerlijk gezegd niet hoe ze dat daar doen...ik ben namelijk zelf verpleegkundige en prik elke dagMaar de verdere uitleg etc vind ik alktijd erg prettig.Als je iets wilt weten mag je altijd vragen.Je kunt ook gewoon eens kennismaken bij het Geertgen, vind je het niet fijnkun je alsnog voor het Catharina gaan..of andersom natuurlijk.. Groetjes Cintsa
@lobke, sorry voor de late reactie, maar heb het zo druk op mijn werk en dan die kleine erbij, huishouden haha hoort er allemaal bij. Het is mij goed bevallen in het catharina ziekenhuis, ik vond de gewone afdeling wat onpersoonlijker, grote wachtruimte, personeel wat onvriendelijker maar op de 11 etage waar alles gebeurd, echo's puncties, terugplaatsingen etc werken hele lieve verpleegkundige. Fijne artsen. Nadat je bij de arts bent geweest is er altijd een tijd gereserveerd dat je aansluitend bij de verpleegkundige terecht kunt. zij leggen alles duidelijk uit hoe verder, wanneer je moet komen, als je vragen hebt etc. Je krijgt een duidelijke prikinstructie, ik zelf ben wijkziekenverzorgende dus had daar verder niet zoveel info over nodig maar ze nemen rustig de tijd voor je. Een kennis van me loopt ook in het catharina en die heeft daar de eerste keer onder begeleiding van de verpleegkundige een proefspuit mogen zetten bij zichzelf, dus het is allemaal netjes geregeld. Ik vind het erg fijn daar. Ik ben afgelopen zondag daar van 10.30 tot 11.20 uur ongeveer geweest. samen met mijn man. ik weet niet hoe laat jij? ik ben 28 en mijn man is 32. we hebben al een dochtertje en die is alleen via extra hormonen op de normale manier verwekt zeg maar. Maar het zaad is veel slechter geworden, het zit meestal rond de 1.2 miljoen, dit was de laaste keer. maar het is ook 5 miljoen geweest maar ook 200 duizend. dus ik was nu al blij dat het gelukkig boven het miljoen zit. Ik zag dat fiona al wat uitgelegd heeft hoe het in zijn gang gaat bij het catharina. als je verder nog vragen hebt, vraag gerust.
@cinta helemaal vergeten op jou te reageren. het gaat al veel beter met me, mijn buik is nog wel gevoelig van binnen en wat zeurderige rugpijn. verder wat sneller moe. ik mag officieel 29 jan testen. Ik vind die wachtweken echt killing hoor.... normaal bij de iui werkt ik rond dag 10 na de inseminatie al ongesteld, tenmiste verloor dan al bloed. Ik hoop nu niet.. ik hoop helemaal geen bloed! pfff Spannend voor jou morgen ik hoop voor je dat er een mooi aantal klaarliggen. Ik duim voor je! Laat je even iets weten?
Hoi.. Vandaag dus bij de kliniek geweest... Volgens de gynaecoloog zag het er goed uit (eileiders en baarmoeder)...aan de linkerkant lagen nu 5 follikels en aan de rechterkant 8.. Vandaag moet ik beginnen met fostimon 225 IE...Ik had de vorige poging Gonal f..dat was gewoon een prikpen dus heel erg handig.Maar nu moet ik dus elke dag 3 ampullen oplossen...iets lastiger..maar zal wel goed komen.. Woensdag heb ik weer een afspraak staan voo een follikelmeting. @Romy, ja die wachtweken vond ik ook echt verschrikkelijk...duurde zo lang en elke keer de angst als je naar het toilet ging dat er bloed was..Helaas was dat dus bij mij ook op de dag dat ik mocht testen.. Het scheelt denk ik wel dat sommigen van jullie die al een kindje hebben, gewoon weten dat ze zwanger kunnen worden en ook al een kindje hebben gedragen zeg maar....Je weet dat het kan lukken...ik weet dat niet...daarom ben ik ook zo pessimistisch denk ik...Op de een of andere manier heb ik niet veel hoop meer... maar dit is poging twee, zijn zoveel die wel zwanger raken via icsi ook pas bij de 2e of 3e poging dus ik moet de moed niet opgeven.. Groetjes Cintsa