@Poeme wat balen dat er nog maar zo weinig zaten, hopelijk zitten er de volgende keer meer. Ik duim nog steeds voor je. @cinta Is inderdaad al heel mooi dat er al zoveel klaar liggen. Spannend ook voor jou nu weer. Wel minder dat je de ampullen moet mengen enz voordat je kan spuiten dan is zo'n gonal f pen wel handiger. Ik heb dan wel al een kindje maar het maakt het er niet minder spannend om. River is op de natuurlijke manier gekomen alleen clomid 50 mg gekregen om een eisprong te krijgen. En nu ICSI. Ik snap er af en toe niets van... Het is wel zo dat we weten dat het kan, maar wel frustrerend waarom het nu niet wil lukken. Het kwam ook hard aan toen we hoorde dat we van IUI naar ICSI zouden gaan. Dit had ik niet verwacht toen we voor een tweede gingen. En zoals je zelf zegt, niet opgeven het kan nog he! We gaan gewoon heel hard duimen dat deze poging zal slagen!
Hoi! Wat is het hier ontzettend rustig..ik schrijf toch weer even een updateje Vorige week Donderdag hadden we de eerste FM...de respons was wat teleurstellend in vergelijking met de vorige poging met Gonal F. Ik had nu 6 follikels..maar allemaal nog erg klein...na een week spuiten was dit volgens de gyn een tegenvallende respons. Toen 75 IE meer Fostimon moeten gaan spuiten vanaf Donderdag...eergisteen weer voor echo geweest..nu zaten er 15 follikels, maar ook allemaal nog klein..nu vandaag weer voor een FM..ik hoop toch echt dat de follikels groter zijn geworden anders kunnen ze geen punctie uitvoeren... Hoe is het met de rest?? Groetjes Cintsa..
@cinta ik ga voor je duimen dat de follikels door groeien! @hier. Ik ben vorige week dinsdag 22 Jan opgenomen in het ziekenhuis. Vanwege overstimulatie. Ik ben 16 kilo aan vocht aangekomen het zit in mijn. Buik, benen en labia. Vooral dat laatste is een ramp. Ik kan nu niet mijn bed uit. Heb een Catheter en zuurstof. Sinds gister is eindelijk de omkeer gekomen n ben ik meer gaan plassen! Ook lek ik vocht bij mijn benen. Twee dagen geleden woog ik nog 64 kilo en nu 59,5 kilo. Ik ben zo opgelucht! Mijn infuus is van 3 liter naar 1,5 liter per dag gezet. Ik hoop zelf dat ik het weekend naar huis mag. Maar het is afwachten. Mijn bloed wordt al dunner en de rest van de waardes worden ook beter. Ze prikken elke dag bloed. Dit even in het kort. Zo'n erge overstimulatie komen ze niet zo vaak voor, maar gelukkig is alles voor een goed doel geweest want ik ben wel zwanger! Hierdoor hielt ik ook meer vocht vast. Het is nog erg onwerkelijk, maar dat komt door die overstimulatie etc. 19 febr heb ik de eerste echo. Erg spannend allemaal
Jeetje Romie was een verhaal... Maar wel zwanger dus! Hopelijk mag je snel naar huis. Hier maandag de punctie gehad en maar twee eicellen gevonden in de vier follikels. Morgen hoor ik of het embryo's zijn geworden en als dat zo is dan worden ze ook morgen teruggeplaatst... Duimen dus maar...
Hi, @Romy jeetje ik schrik van je verhaal..wat ontzettend vervelend dat je zo'n hevige hyperstimulatie hebt gekregen..Fijn dat je het vocht nu weer lijkt te verliezen...maar wat SUPER dat je toch heel pril zwanger bent!!!Dat maakt toch eigenlijk een heleboel goed toch?? @Poema,hoe is het gegaan, waren er embryos ontstaan en is er 1 of beide teruggeplaatst?? Ik ben gisteren weer voor FM geweest..volgens de gyn waren de follikels goed gegroeid..nu vanavond de pregnyl spuiten om 22.15 (ben dan op mijn werk dus hoop maar geen alamoproe..ik laat gewoon ef alles voor wat het is..die moet gewoon om 22.15) en dan Maandagochtend om 9.15 de punctie.. Ik zie er echt heel erg tegenop..de meeste follikels zitten nu aan de rechterkant en dat is nu juist de eierstok die ze de vorige keer lastig konden aanprikken...Was zo pijnlijk...maar ja..het zal toch even moeten..maar zie er wel enorm tegenop.. Hopelijk kunnen ze er eitjes in vinden en nog meer hoop ik dat er bevruchting(en) optreden en dat ze goed doordelen.. Groetjes Cintsa
@ cintsa jeetje wat een spanning voor je hè? Gelukkig zijn ze wel goed gegroeid en maandag dus wel de punctie. Heel veel succes! Bij mij zijn er vrijdag twee top embryo's teruggeplaatst. Ze waren heel goed gedeeld en al in het compacte stadium, dus niet meer te tellen hoeveel cellen precies. Heb nu wel last van mijn zij en haal me alweer van alles, van goed tot slecht, in mijn hoofd... Enige wat ik kan doen is afwachten... Jij normaal heel veel succes maandag!!!
Hoi! @Romie..Hoe gaat het??Wanneer mag je voor je eerste echo?? @Poema..wow wat fijn dat er twee topembryos zijn teruggeplaatst!!Ik dacht dat ze sinds 1 jan 2013 nog maar 1 embryo mogen terugplaatsen??iig de eerste twee icsipogingen...?Of heb je er al twee pogingen opzitten?Ik dacht nog maar eentje.. Iig hoop ik dat de embryos zich lekker innestelen.. Ik heb vanmorgen de punctie gehad...is me wel meegevallen..al was het wel weer behoorlijk pijnlijk..bij sommige follikels... Op de een of andere mnaier vinden mijn eierstokken het nodig om niet mee te werken, ze 'wandelen"zoals de gyn dat noemde..maar ja..even doorzettten..en gelukkig was het toch nog best snel klaar.. Ze hebben 17 follikels weggehaald en daarin zaten 15 eicellen.Nu dus afwachten of er een bevruchting of hopelijk meerdere optreedt..morgen bellen ze me daarover.. Ben wel erg moe nu en nog suf van de dormicum..napijn valt nu genoeg mee..wel bloedverlies..had ik vorige keer niet.. Hoef pas Donderdag weer te werken, dus dat is wel fijn. Groetjes Cintsa
Ik mag 19 febr voor de eerste echo. Zo spannend weer... Ik ben vanmiddag thuis gekomen uit het ziekenhuis. Pff ben kapot. Valt toch vies tegen. Maar ja wat wil je na twee weken plat gelegen te hebben. Ik lig heerlijk thuis in bed. Ik kon met moeite de trap op. Dus ik blijf voorlopig maar even boven denk ik... Maar goed, ik heb er alles voor over. Zolang die kleine maar goed doorgroeit. @cinta wat fijn dAt de punctie mee viel en wat een mooi aantal eitjes! Ik ga voor je duimen op mooie Emmy's @poema wat fijn dat ze er twee teruggeplaatst zijn. Ik duim voor je dat ze er mooi blijven zitten.
@cintsa: wat een mooie score! Ik duim voor meerdere bevruchtingen! Enne... ik ben de 40 al gepasseerd, dus dan mag je kiezen: 1 of 2 embryos terugplaatsen. Vandaar
Hey! @Puma ja wel mooie score, maar het gaat om de kwalitiet en niet om de kwantiteit he?Maar ik hoop echt dat ik vandaag goed nieuws krijg dat er iig 1 bevruchting is opgetreden... Pff ze laten je altijd zo lang in spanning..zullen wel weer op t laatste moment bellen.. Ow okay ja dat wist ik achteraf ook wel..had je al eens geschreven...als ik de mogelijkheid had zou ik er ook twee laten terugplaatsen hoor!! Groetjes Cintsa
Hoi, Ze hebben gebeld...van de 15 eitjes waren er 10 geschikt voor Icsi..uiteindelijk zijn er 4 bevrucht..eentje is ingevroren en de andere drie laten ze doordelen..ik hoop dat er uiteindelijk iig eentje overblijft.. Vorige keer hadden we ook veel eitjes en relatief weinig bevruchtingen...dus zoals ik al zei..kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.. Groetjes Cintsa
@cinta ik ga voor je duimen dat de andere nog mooi doordelen en je er eentje teruggeplaatst gaat krijgen. Wanneer gaan ze dat doen?
@Romie..fijn dat je weer thuis bent..doe het rustig aan! @Poema/Romie..Ik krijg als het goed is morgen te horen of er een terugplaatsing zal gaan plaatsvinden en ook wanneer.Ligt natuurlijk aan de ontwikkeling van de emmy's.. Idd spannend allemaal... Groetjes Cintsa
Hoi, Ik heb Zaterdag de terugplaatsing gehad...van een blastocyste emmy type 2... De andere embryos deelden ook netjes door, maar ze konden ze blijkbaar toch niet invriezen..ze zouden bellen als dat mogelijk was maar ze hebben helaas niet gebeldIk begrijp dat niet..waren ook mooi doorgedeeld en van goede quali ondanks embryoloog..snap niet waarom ze ze dan niet kunnen invriezen... Hopelijk blijft Emmy deze keer wel bij ons..poging 2 nu wel 1 cryo maar die is als 2 cellig embryo al ingevroren... Ik heb zo'n last van mijn onderbuik steeds..krampjes...spoms aanhoudende pijn..last van mijn tepels..ze zijn erg gevoelig en jeuken..vind het zo rot dat je niet weet of dat nu juist pos of neg is..En erg moeeeeeeee maar dat was ik ook al van het spuiten van de deca en fostimon.. Groetjes Cintsa
Hi, Hoe issie met iedereen hier??Het is zo stil... @Poema..jij hebt al mogen testen??Of nog net niet??Hoe gaat het met je??? @Romie..Met jou ook alles okay??Hyperstimulatie weer helemaal tot rust gekomen?? Ik heb nu vandaag menstruatieachtige pijn...als het maar niet nu al dat is..ik vind die wacvht weken echt verschrikkelijk... Een heleboel zeggen test dan alvast..maar dat wil nu nog niks zeggen... Gr Cintsa
Hier nog rustig aan. Afgelopen maandag zagen de op de echo dat er nog steeds veel vocht in mijn buik zat en dat mijn eierstokken ook nog opgezet waren. Ook hebben we het hartje zien kloppen. Wat een opluchting. Vocht neemt nog steeds af. Mijn buik wordt steeds minder. Zit nu ook onder mijn normaal gewicht. Van kleine dingen doen wordt ik erg moe. S avonds vallen regelmatig mijn ogen dicht. Gister heel erg misselijk geweest. Heb ik bij mijn dochtertje ook heel erg gehad. @cinta testen is nog echt veel te vroeg. Gebruik je ook utrogestan? Want dat kan je ook aardig in de war brengen. Ik had ook van die menstruatie klachten en zie het is goed gekomen. Het wil nog helemaal niets zeggen. Je lichaam kan je zo voor de gek houden. Ja poema heb je al getest??
@Romie... Okay dus toch nog veel vocht in de buik en toch onder je normale gewicht...Kan me voorstellen dat je nog gauw moe bent, je hebt de laatste tijd natuurlijk ook weinig kunnen/mogen doen...Hoop dat je je gauw beter voelt.. Wat SUPER dat jullie het hartje hebben zien kloppen...lijkt me een erg mooi moment.. Ik weet dat de utrogestan je voor de gek kan houden...Het is zo frustrerend..je voelt vanalles en je hebt geen idee wat er daarbinnen gaande is..Nu ben ik ook wat grieperig..dus kan daar ook mee te maken hebben, maar dit zijn toch wel echt menstruatieachtige pijnen.. Weet dat het te vroeg is om te testen, maar je hoort toch regelmatig anderen al op dag 9 dpo testen die pos. testen..iemand die hier op het forum ook kletst waar ik veel contact mee heb die heeft ook net pos. getest al op dag 9 dpo..Ik weet ik moet geduld hebben, maar het liefst wist ik nu waar ik aan toe was...Die onzekerheid maakt je zo "wanhopig" Wachten duurt lang Heb je Dinsdag weer een echo?Op welke dag had jij getest?? Groetjes Cintsa
Ik heb zelf niet getest. Ik lag toen in het ziekenhuis. Ik heb 10 Jan de punctie gehad en ze hebben 25 Januari een bloedtest gedaan. Hcg was toen van 100 naar 230 gestegen. Had eerder die week ook al een bloedtest gehad maar toen kon het nog alle kanten op gaan. Ik heb dinsdag gewoon weer mijn echo. Ik hoop wel dat ik over een tijdje naar de verloskundige mag. Als dinsdag alles goed is ga ik me wel alvast bij de verloskundige melden. Ja ik weet het de Wachtweken zijn echt verschrikkelijk. Je gaat op alles letten. Succes nog met wachten. Ik snap dat je het nu al wilt weten want dat had ik ook. Ja ik ken ook iemand die na 9 dagen al positief testen maar dat was na een cryo terugplaatsing, ik weet niet of dat verschild. Je kunt het altijd proberen maar je weet dat het fan nog alle kanten op kan gaan..