Ooo dat is balen inderdaad zuuske... herken het gevoel!! Wel fijn dat je meteen antwoord kunt krijgen op je vragen he... dat geeft in elk geval weer een beetje duidelijkheid... En frida welkom hier... ook voor jou echt spannende tijd zo!!
@ Shady.. spannend zeg.. Goed of niet dan, nu al 5 mooie klaar liggen.. @ Romie.. andere bericht word idd rustiger.. helaas @ Cintsa.. Zelf ben ik op de 3e dag gaan bloeden bij deca gebruik (na eerste daarvoor lichtgebloed te hebben bij pilgebruik), 3 dagen flink daarna lichte spotting.. Maar het verschilt zo per persoon, kan best zijn dat je helemaal geen bloeding krijgt Het spuiten tussen Gonal-F en punctie duurt gemiddeld 2 weken, ook dit verschilt natuurlijk per persoon niet wetend hoe je reageerd op de hormonen etc.
Hallo allemaal, ook ik ben begonnen met een IVF traject. Lees hier al paar dagen mee. Ik spuit nu twee weken deca en heb vandaag de uitgangsecho gehad. Alles zag er prima uit en ik mag morgen beginnen met de gonal f. Ik ben zelf na een dikke week (8 dagen) deca spuiten ongesteld worden en ik doe het lange protocol, zonder slikken van de pil. Vind het nu opeens heel snel gaan allemaal! Spannend hoor voor ons allemaal! (ik heb trouwens onbegrepen onvruchtbaarheid en gezien mijn leeftijd (40) nu dus aan de IVF. Om zwanger te worden van mijn dochter, hebben we twee jaar over gedaan... En nu alweer bijna drie jaar bezig zonder resultaat voor een tweede)
Hoi Poema.... welkom hier.... gezellig dat je ook mee komt babbelen... En of t spannend is allemaal haha... heb nog nooit in me leven zolang en zoveel spannenning gehad haha.... maar we doen t voor een goed doel toch... Spannend dat je morgen begint met prikken... hoeveel Gonal-f moet je spuiten? ikzelf heb gister de laatste gezet (100 eh) en vanavond nog 1 x de cetrotide in me been en om half 12 de ovitrelle.... Op naar zaterdag half 11 voor de punctie....(bibberdebibber) vanmorgen de 2de fm meting gehad en ze vonden t er super uitzien... 6 grote follikels te zien 1 van 19 mm al en de rest tussen de 12 en 19 in... en daarom heen wat kleinere. Hele uitleg gehad over de punctie en ademhalingstechnieken ook net haha...nou schoot er al bijna van in een paniekaanval pff... laat t maar lekker op me afkomen...neem aan dat ze me goed verdoven toch... Vroeg me wel af... (misschien dat iemand van jullie dat weet) je mag geen nagellak op voor de zuurstof ed (word aan een infuus gelegd) maar ik heb acrylnagels op en zouden die er dan helemaal af moeten?? ( heb ik weer wat te doen vanaaf ) of zou ik gewoon alleen de nagellak eraf kunnen halen en de acryl laten zitten? Beetje rare vraag misschien maar ik weet t echt niet. en las pas thuis dat dat erop stond haha... Liefs Shady
Hallo, Ik ben nog steeds niet aan het menstrueren, normaal word ik echt altijd op dag 26 ongesteld, nu ik de decapeptyl spuit dus blijkbaar niet??Frustrerend want ik moet direct bellen bij menstruatie voor een uitgangsecho..De kliniek waar ik bij ben, die sluit van 18-12 tot 2 wkn erna..Hoop iig voor die tijd nog wel de puntie en TP te kunnen hebben..Maak me daar een beetje druk over...Stresskipje dat ik ben @Poema welkom!Leuk dat je mee komt kletsen, ook wij doen het lange traject en zonder gebruik van de pil vooraf..Ik ben nu 5 dagen deca aan het spuiten, dan na uitgangsecho start wrsch gonal f... Idd spannend allemaal! @Shady..okay dus zaterdag de punctie...Idd ik zou het gewoon over je heen laten komen.Zou het ook wel spannend vinden, maar bij iedereen gaat het anders..de een vindt het heel erg meevallen en de ander vind het juist tegenvallen.. Ik denk wel dat ik als ik jou was de acrylnagels eraf zou halen...de saturatiemeter kan denk ik niet een juiste meting verrichten als er een laagje tussen je eigenlijke nagel en het apparaat in zit(de acryl)...Ik denk dat het meten van de saturatie dan lastig wordt(O2 gehalte in je bloed)...al kunnen ze m ook op een teen zetten Maar ik weet niet of je al je nagels eraf zou moeten halen, is misschien niet nodig..ze meten de saturatie meestal op je wijsvinger..misschien is het al genoeg dat je deze twee er alleen afhaalt..dan hoef je daarna niet weer alles opnieuw, maar alleen die 2 vingers Ik heb nog nooit geen acrylnagels gehad, dus weet niet of dat kan om alleen twee vingers opneiuw te laten doen??Zou het even navragen voor de zekerheid voordat je al je nagels eraf hebt gehaald en maar 2 nodig waren Groetjes Cintsa
@cintsa: ik werd pas na 8 of 9 dagen deca spuiten ongesteld. Normaal ook veel eerder, dus heeft wel degelijk effect die deca op je menstruatie. @shady: even bellen met het zh over die nagels?
@Poema, okay dus jij ook pas na 8 a 9 dagen ongesteld, bij gebruik deca..dankjewel voor het meedelen, dan voel ik me wat geruster
@cintsa: jep. ik begon me ook al zorgen te maken maar het kwam uiteindelijk goed. En goed ook.. pffff Wel nu weer over gelukkig. En vanavond eerste spuit Gonal F. Ik ga overigens 300EH spuiten
Fijn dat het nu gelukkig weer over is.Rare vraag, maar hebben ze de uitgangsecho tijdens je menstruatie gemaakt?? OKay 300 IE Gonal f..geen idee hoeveel ik er moet gaan spuiten, is ook van veel factoren afhankelijk he..Heb je geen last van bijwerkingen van de deca??Bij mij valt het mee, alleen erg moe..maar ja kan ook van het vele werken komen...Gonal F spuiten zijn injectiepennen toch??En dan kun je de eenheden gewoon instellen net als bij insulinepennen?? Voor mij allemaal nog onbekend Groetjes Cintsa
Klopt, de Gonal-f is een injectie pen net als bij insuline... kan hem op de juiste eh instellen... Ik kreeg ook een uitgangsecho tijdens men mestruatie.. vond t wel een vies idee maar viel uiteindelijk allemaal mee.. Ik bel morgen wel even t ziekenhuis op idd om te vragen of er wat nagels afmoeten wil wel dat ze t goed kunnen meten allemaal... haha.... t erop zetten is geen probleem want ben zelf nagelstyliste dus kan t zelf erop zetten weer... gr Shady
haha we zijn een clubje geworden dames Sjonge jonge als ik jullie verhalen allemaal lees vind ik het toch ook wel spannend worden hoor!!! Ik kijk er op zich vrij nuchter tegenaan steeds, maar als ik dan al die dingen lees over infuus en de spuiten vooraf enzovoorts... brrr... Maar ja... moet er iets voor over hebben natuurlijk he! Wel ontzettend fijn dat we elkaar zo een beetje op de hoogte kunnen houden en kunnen helpen waar nodig... hoewel ik wel nogal wat op jullie achterloop haha... hopelijk mag ik nog wel in december starten, maar ja... punctie e.d. zal toch sowieso pas in januari zijn op zijn vroegst... Shady alvast veel succes zaterdag!! Laat je even wat weten?
Nee, bij mijngas de menstruatie al weer zo goed als over toen ik mijn echo kreeg. Ach, ze zijn wel wat gewend in het zh denk ik altijd maar Van de deca ben ik ook erg moe en erg duizelig. Dat is wel echt vervelend. Schijnt over te gaan met het spuiten van Gonal F. Dat is inderdaad een pen met een vulling. Naaldje moet je er zelf opdraaien, dosering instellen, prikken en dan drukken op de achterkant. Leegspuiten tot is weer op nul staat. Maar moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment met de gebruiksaanwijzing op de bank zitten om nog een keer door te nemen hoor . Om 21 uur prik ik altijd. Dus zo direct eerst de de deca en dan de gonal. Ben benieuwd!
Heb bij iui in de gestimuleerde cyclus al heel wat gonalf gezet, voor mij dus niet nieuw. Ik had er niet zo'n last van maar dat waren tenslotte maar 75 eh. Hoeveel moeten jullie nu voor ivf zetten? Voor wie nog niet geprikt heeft, deze tip; Ga erbijop bed of bank liggen. Dan ben je het meest ontspannen en kun je de naald er zo in laten zakken ipv steken.
hier helaas weer ongesteld geworden... ik weet het, was te verwachten, maar blijft toch balen... Nu maar op naar de afspraak over 3,5 week en proberen te zorgen dat we ook meteen aan de gang kunnen (hoewel ik dat nu ook betwijfel aangezien het allemaal niet loopt zoals we willen, maar goed...) xx
@ Shady heel veel s6 morgen met de punctie @ Zuuske, naast de decapeptyl spuiten zet ik elke avond 200eh puregon (zelfde als gonal-F) @ Fiona.. Wat verschrikkelijk balen. Wat zou het mooi zijn geweest als de rest jullie bespaard was gebleven Goed weekend allemaal
Goedemorgen, @Shady veel succes vandaag!Laat je evene weten hoe het gegaan is?Ik zal aan je denken vandaag... @Fiona, ja toch is het elke maand weer balen als je weer menstrueert...Vorige maand, de cyclus voor we met de icsi starten was ik ook extra toen ik ongesteld werd, gewoon omdat icsi toen echt een feit was..(we wisten wel dat het waarschijnlijk echt niet anders lukte, maar toch heb je een heeeeeel klein beetje hoop) @Zuuske, Als ik aan de rechterkant moet spuiten is het op de een of andere manier gevoeliger als dat ik aan de linkerkant spuit..Ik zal je tip eens gaan proberen..ik sta meestal..Maar eigenlijk raar dat ik daar zelf niet op ben gekomen, als ik clienten spuit...zitten, of liggen die ook altijd...omdat ik ze het zelf aanraad ivm meer ontspannen houding @Poema, vervelend dat je zo moe bent van de deca en duizelig..Ik ben er wel moe van...maar verder moet ik zeggen dat het me iig van de deca erg meevalt qua bijwerkingen..merk wel dat ik iets gauwer emotioneel ben..maar ja komt ook van de hele situatie en alles..alle spanningen... Wel fijn dat je menstruatie over was toen ze je uitgangsecho maakten...bij mij zal het denk ik nog wel aanwezig zijn..vind het verre van fijn, maar ja idd denk maar gewoon,ze zullen het vast vaker hebben meegemaakt.. Ik ben gisteravond begonnen met menstrueren...heb dus toch 7 dagen deca gespoten alvorens kwam,al is het maar 1 dag later als in mijn "normale"cyclus...Zal vandaag bellen voor een afspraak bij de kliniek voor de uitgangsecho..helaas doen ze dat in het weekend niet..dus hopelijk kan ik Maandag terecht en dan ook hopelijk 's middags want heb een ochtenddienst... Groetjes Cintsa
Hoi Lady's..... Hier even een berichtje van mijn kant. Punctie is goed gegaan vanmorgen... Kreeg een infuus met morfine toegediend zodra de arts ging beginnen. Kreeg eerst een echo... daarna ging die van buiten en binnen schoonmaken....kreeg allemaal doeken over me benen en toen kon de punctie beginnen. De prikjes door me schedewand voelde ik wel goed... (hij begon links) maar was te doen. Toen die naar de rechterkant ging deed t wel heel erg pijn toen die door die wand moest prikken maar dat kwam omdat de verdoving dus al was uitgewerkt. Oeffff. Maar dames.....viel me 100% mee.... Heb nu best wel last van na pijn maar goed das ook logisch na die mishandeling van binnen haha... Resultaat: 3 mooie eicellen ( had niet zo gek veel folikels) en t zaad van vriend lief was ook prima. Dinsdagochtend word ik gebeld en krijgen we te horen of er bevruchtingen zijn (hope sowwwww) en krijg ik s'middags de terugplaatsing. Spannend,spannend,spannend..... Liefs Shady
Fijn, Shady, dat het je mee is gevallen. Bedankt voor het delen, tenminste, ik vind het zelf wel fijn om alvast een idee te krijgen van waar ik straks aan toe ben . Hopelijk gaan er prachtige bevruchtingen plaatvinden met een succesvolle terugplaatsing. Succes meis!