@Poema, jups net terug uit Zuid-Afrika!!En ook in Cintsa geweest..het is echt een geweldig MOOI land...zijn helemaal gek op Z-A gewordenGeweldige natuur, verschillende interessante culturen en indrukwekkende National parks..(met veel wilde dieren)Vond dit ook een erg mooie plek en dacht toevallig daaraan toen ik een andere naam moest verzinnen Ik weet nog niet precies wanneer de punctie gaat plaatsvinden, ze zeiden ergens eind volgende week..maar dat is natuurlijk afhankelijk van de echo Maandag hoe de follikels eruitzien...Hoop iig dat er follikels gaan groeien en dan natuurlijk met een eitje er in Groetjes Cintsa
@Shady, ow wat goed dat er een toppertje is teruggeplaatst. Nu de spannende wacht weken in. Mijn duimen draaien al voor je! @Cinta Ja ook omdat je maar inprincipe drie pogingen hebt, vind ik het wel beangstigend wat als dit ook niet aanslaat... Ik moet er nog niet aan denken. En wat je zegt van de pil is echt heel dubbel. Hopelijk is het snel 27 dec , daarna gaat alles wat sneller, nu duurt het een eeuwigheid voor mijn gevoel. Ik prijs me dan ook heel gelukkig dat ik al een dochtertje heb van 2 jaar, maar dat maakt de wens voor een tweede niet minder om. Bij mijn dochtertje zijn we op de natuurlijke manier zwanger geraakt alleen met het hormoon clomid in ronde twee al en daarvoor 2 jaar zelf geprobeerd. Ik ben trouwens 28 jaar. @Frida, ja inderdaad dan zou mijn cyclus al rond zijn geweest, maarja beter dit dan pas in januari met de pil beginnen, dan duurt het nog langer.. Hoe is het met jou?
Cintsa en Poema, gezellig zo gelijk lopen! Hier nog een afrika-fan! Maar dan in west afrika geweest. Prachtig op alle fronten! Cintsa hoop dat ma blijkt dat de gonalf goed zijn werk doet. Ik ben trouwens 35. Tik tak, tik tak.. Poema voor jou 1e keer gonalf? Hoeveel eenheden gebruik je? Shady! Wat fantastisch 3 bevruchte eitjes en 1 hele goed terugplaatsing! Dat deze maar gelijk lekker blijft plakken! Fiona, blijven bellen ik hoop met je mee voor snel een plekje. Frida, veel succes vandaag bij de 2e meting! Romie, goed dat je positief erover denkt, 27 dec lijkt nog zover weg, maar is hopelijk met al het feestgedoe ook weer heel snel dichtbij. Zelf gisteren nog maar eens poli gebeld ivm starten met de pil. Had vorige keer berekend dat cyclus midden in winterstop zou vallen, dus slimmer een cyclus over te slaan dan met de pil te beginnen. Maar aan het twijfelen geslaan...fa zal niet zomaar receptje al opsturen? Toen bedacht ik me dat de pil natuurlijk je cyclus kan regelen (duh, is aweer 3 jaar geleden dat ik de pil slikte). Dus toch nog maar eens bellen. En ja hoor, natuurlijk! Ik kan straks gewoon een week ofzo langer slikken zodat ik net na de winterstop ga vallen . Dus begin ik nu wel gewoon met de pil en hoor volgende week van de arts op onze afsrpaak hoe verder. Nu nog even ongesteld worden
@zuuske: omdat ik 40 ben (slik... hahahaha) spuit ik 300EH gonal f. Is inderdaad de eerste keer voor mij. Nooit eerder vrchtbaarheidsbehandeling gehad. Hoefde overigens niet aan de pil. Misschien omdat ik een regelmatige cyclus heb? Ben dus met de deca begonnen in mijn normale cyclus. Morgen eerste fm. Ben heel benieuwd. Heb wel het gevoel dat er iets aan het groeien is. Vooral 's avonds. Herkent iemand dat? @cintsa: ben jaren geleden daar geweest. Helemaal geweldig. Zaten toen in een hostel, The Bucaneers
Hoi! @Zuuske het is voor mij ook de eerste keer Gonal..ik moet 187,5 IE spuiten..en net als Poema heb ik geen pil hoeven slikken, gewoon in mijn eigen cyclus met Deca begonnen op dag 21.Wat leuk dat je ook Afrika fan bent..welke land(en) heb je bezocht? @Poema, haha...Wij(mijn man en ik) zijn daar ook in het hostel (Buccaneers) geweest...wel heeeeeel toevallig!!!Wat een uitzicht daar he?Wow!Succes morgen met de FM.. @Frida succes vandaag.. @Fiona..Hopelijk komt er nog een plekje voor je eerder.. @Allemaal...Hoe staan jullie er in als ivf/icsi niet lukt?Ik ben vooral nu we er echt mee bezig zijn toch vaak aan het denken..wat nou als het niet lukt..Ik raak dan echt wel een beetje in paniek..wij willen dit zooooooooooo graag, het maakt me echt heel erg verdrietig als ik er aan denk dat het mogelijk ook niet gaat lukken.Mijn/ons leventje stort dan echt wel in... Maar meestal denk ik toch wel direct...je hebt drie kansen...bent met de eerste bezig..probeer positief te blijven... Groetjes Cintsa
Hoi dames, graag zou ik meekletsen... Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Kiki, 30 jaar en nu bezig voor een 2de Icsi poging. Ik ben vorig jaar September zwanger geworden na mijn eerste ICSI poging en had nog 8 Embryo's over voor in de vriezer. Mijn zwangerschap liep zeer voorspoedig, alles was in kannen en kruiken en voelde mij prima. Toen ik 24 weken was heb ik besloten nog even met manlief op vakantie te gaan. Na 1 dag kreeg ik weeën en ben ik op vakantie bevallen. Daar het ziekenhuis niet de juiste voorzieningen had, is mijn zoon, ondanks huilend, bewegend, in mijn vinger knijpend, ter wereld kwam.. toch na 2 uur in mijn armen overleden. Een complete nachtmerrie. Nu zijn we toch aan het proberen hem een broertje of zusje te geven. Toch weer een spannende periode. Van de 8 embryo's hebben we 4x een cryo TP gehad, deze zijn allen helaas mislukt. De andere 4 zijn niet goed ontdooit en nu weer volop aan het spuiten, vandaag een 2de follikelmeting gehad, en hoewel er een aantal groot genoeg waren zaten er ook nog wat kleintjes bij. Zaterdag weer een echo en dan maandag of dinsdag de punctie. Erg spannend.. Ik hoop op een forum vol roze!! Liefs Kiki
Hoi Kiki .. allereerst welkom bij ons cluppie... Wat verschrikkelijk zeg wat jullie samen hebben meegemaakt... Inderdaad een nachtmerrie.... En dan ook de terugplaatsingen mislukt....pffff heftig meid. Spannende tijd nu weer dan voor jullie ook... Hopen op veel mooie eiblaasjes maar en dat ze mooie eicellen halen bij je maandag of dinsdag. We zullen duimen voor je meid. @ poema.... ik voelde dat ook wel dat je t voelde groeien tijdens het spuiten...werd ook allemaal wat gevoeliger in me buik haha.... @ cintsa.... ik zou uiteraard ook erg verdrietig zijn. Elk stel die hier mee bezig zijn willen dit natuurlijk dolgraag laten lukken maar t is toch altijd afwachten en een super spannende tijd. Zou me wel een paar dagen even kapot janken en mezelf weer moed inpraten om voor een 2de poging te gaan dan. ( na even een maand of 2 pauze) Laten we maar hopen dat we allemaal een positieve test in handen krijgen binnen kort en dat alles maar goed mag gaan. Liefs Shady
@ kiki; Hoi leuk dat je erbij komt. Wat een vreselijk verhaal van je. Jeetje, ik schrik er gewoon van. Hopelijk gaat het snel allemaal voorspoedig lopen voor jullie. @poema; Ik heb ook een regelmatige cyclus, kan het bijna op het uur af stemmen Maar ik weet niet waarom ik eerst een cyclus de pil moet slikken. Dat hoor ik vast volgende week bij de arts. @cintsa; Wat als de droom nooit uit gaat komen? Tsja, ik moet zeggen dat man en ik het daar wel eens over hebben hoor. Hoe graag we ook willen, we realiseren ons dat het ook anders kan lopen. Ik ben heel gelukkig met mijn man en ons leven, een kindje zou het kersje op de taart zijn. Maar die kans wordt steeds kleiner. Misschien meer huisdieren (zijn beide gek met dieren), een paard? (ben een vrijetijdsruiter), een afrikaans kindje adopteren? Serieus alle dingen die we wel en niet willen zijn al een keer besproken hoor, maar gelukkig hoeven we ons daar even nog niet op te richten en stevenen we hopelijk af op ons wonder door de aankomende ivf.
Hi! @Kiki, Welkom, fijn dat je komt meekletsen.Jeetje, ook ik schrik van je verhaal.Wat een ontzettende moeilijke tijd hebben jullie doorgemaakt, vind het heel heftig...ik vind het wel "knap" dat jullie nu toch voor een broertje/zusje willen gaan en hoop ook echt ontzettend mee dat het gaat lukken! @Shady, ik bedoelde eigenlijk als het helemaal niet zou lukken..mijn man en ik hebben het er wel al vaker over gehad hoe dan, we beseffen wel dat de kans klein is, maar natuurlijk zijn er wel kansjes..dus daar gaan we voor 100% en meer voor! @Zuuske Ook wij zijn gek van dieren, zou ook niet zonder huisdieren kunnen denk ik...heb trouwens ook altijd paardgereden en eigen pony/paard gehad toen ik nog thuis woonde...Ook mijn man en ik het er al over hebben gehad... en idd we zijn er ons van bewust dat het ook anders kan gaan lopen..al hopen we natuurlijk dat onze grootste wens uit mag komen. Wel hebben we gezegd dat mocht het echt niet gaan lukken, dat we dan veel meer van de wereld willen gaan zien en elk jaar als het financieel mogelijk blijft een verre reis willen maken. Ik denk dat we dat nu misschien wel een beetje doen uit zelfbescherming...voor wat als het nooit gaat lukken.. @Allemaal Hoe denken jullie over adoptie?Of eventueel zwanger raken mbv donorzaad? Momenteel zeggen we, we willen graag een kindje van ons samen..lukt dat niet...dan geen adoptie of donorzaad..maar ik heb wel geleerd dat je je grens soms verlegt als je iets echt heel erg graag wil..Maar dat is hoe we er nu in staan.. Ik moet wel zeggen dat nu ik echt met ICSI bezig ben het me veel bezighoudt...had ik eerder minder.. Maar hopelijk gaan we gewoon allemaal op naar een pos. test en een mooi wonder! Groetjes Cintsa
Vanmorgen de fm gehad en ben echt zwaar teleurgesteld. Er zitten maar twee follikels... Het valt me echt zo tegen en ik snap er niks van... Voel me echt shit nu. Moet ook beslissen of ik de punctie überhaupt door wil laten gaan. Mijn gevoel zegt van wel... Maar hoeveel zin heeft het? Ben echt even helemaal gedesillusioneerd...
Poema, dat is frustrerend. Balen joh. Hoe zijn je kansen met 2? En telt afbreken ook als een poging (aangezein er maar 3 vergoed worden)?
@zuuske: nee, als het wordt afgebroken dan geldt het niet als een poging. Maar op zich is geld hier geen issue (gelukkig, luxe positie...) Tja, twee eitjes is niet veel natuurlijk. Ze zien er dus wel mooi uit, even groot en er is maar een goede nodig voor een terugplaatsing natuurlijk. Maar de kans dat dit allemaal goed gaat (goede punctie en bevruchting) is met twee natuurlijk wel een stuk kleiner dan met tien bijvoorbeeld... Mijn gevoel zegt wel dat ik gewoon door moet gaan en maar zien waar het schip strandt... Vind het echt zo lastig... Maar vind het ook zonde om deze poging voorbij te laten gaan. Al die hormonen voor niks gespoten anders... En dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Daarnaast is het niet gezegd dat ik een volgende keer meer follikels ga krijgen. Ik spuit natuurlijk al best veel gonal f (300eh).... Pffff. mijn hoofd maakt overuren...
@Poema, Ik kan me voorstellen dat je hoofd nu overuren maakt...Je beschrijft zelf al idd dat er maar 1 nodig is..maar 2 follikels zijn idd wel niet zo heel erg veel.(bij mijn uitgangsecho lagen er ook niet zo heel erg veel klaar..maar hopelijk door de gonal F toch groei) Ik heb ook geen idee wat ik zou doen,bij ons speelt geld wel een rol, ik bedoel er worden maar drie pogingen vergoed. Tot nu toe valt mij de bijwerkingen van de hormonen en het spuiten zelf best mee...dus misschien dat ik de poging dan wel zal afbreken, maar dan alleen gezien de kwestie qua vergoedingen.Maar als bij jullie geld geen rol speelt, en gezien je leeftijd en de kans dat er de volgende keer misschien wel niet meer follikels groeien,(omdat je al 300 IE spuit) zou ik als ik jou was deze poging wel afmaken...Wat adviseert de gynaecoloog? Ik kan er objectief naar kijken, ik voel niet wat jij voelt, hoe je man er over denkt etc..ik kijk alleen naar de situatie zonder alle andere factoren te laten meespelen...maar natuurlijk kunnen wij die keuze niet voor je maken....succes!!*knuffel*... Groetjes Cintsa
Ja dat is dus het gekke bij mijn uitgangsecho lag er wel meer klaar... Daarom vind ik het ook heel gek... Mijn gevoel zegt ook dat ik door moet gaan maar aan de andere kant ben ik ook heel bang voor de teleurstelling. En ik zat er nog wel tot vanmorgen zo positief in...
Gyn adviseert trouwens nog niks. Moet maandag weer komen en dan beslissing nemen... Moeilijk allemaal en niet zoals ik het in mijn hoofd had...
@Poema, Is zeker lastig...Ik moet maandag ook terug voor de FM meting..bij mij in het begin lagen er ongeveer 8 follikels..was een normaal aantal gezien mijn leeftijd aldus de gynaecoloog, maar ik heb er geen verstand van...Ik ben ook best zenuwachtig voor maandag, omdat ik vaker lees dat mensen het wel voelen groeien..ik geloof niet dat ik dat wel voel??Heb weleens last van mijn buik..maar door de hormonen ook last van obstipatie dus daar kan het ook vandaan komen.. Ik begrijp dat je momenteel er even wat minder positief in staat...is ook logisch, is toch een teleurstelling..Hopelijk kun je later de knop weer richting positief zetten...*sterkte*.. Iig..Ik zou mijn gevoel volgen...en advies van de gynaecoloog ook meenemen in mijn beslissing...Moet je nu nog meer Gonal F spuiten of dezelfde hoeveelheid eenheden spuiten tot aan Maandag?En wanneer plannen ze dan de punctie, of hebben ze het daar nog niet over gehad? Gr Cintsa
Dank voor jullie lieve woorden. Ik blijf gewoon 300eh spuiten. Omdat anders de kans bestaat dat de twee die er nu zitten weer te groot worden. De twee die groeien zijn wel heel mooi zeggen ze. @cintsa: tja, ik had dus wel het gevoel dat ik onwijs aan het aanmaken was, dus zegt ook helemaal niks... Punctiemstaatbin principe nog gepland voor woensdag. Mijn gevoel zegt steeds meer dat ik het gewoon door moet laten gaan en maar zien waar het schip strandt... Want ik krijg ook geen zekerheid dat bij een volgende poging er wel meer eitjes gaan groeien. Wie weet groeit er dan wel niks en kan ik altijd die poging nog afbreken. In principe is er maar een goeie embryo nodig en die kan ook best uit twee eitjes komen. Ook als je er tien zou hebben kunnen er best maar twee goede bijzitten... Nou jullie zien: ik ben er al lekker uit. NOT.
Jaja, vandaag gebeld en er was íets eerder plek.. namelijk donderdag 6 december scheelt niet veel, maar voor ons misschien net genoeg om wel komende maand nog te kunnen beginnen @romie, je moet nu wel echt heel lang de pil slikken toch..maar, daarmee kun jezoals zuuske ook al zegt de cycus beïnvloeden en dus ook starten met decapeptyl en gonal f wanneer het past zeg maar in elk geval minder lang wachten dan een hele cyclus J @shady, hoe gaat het met jou op het moment? Hou je het wachten nog een beetje vol? @frida, hoe waren de fm? Al meer duidelijkheid over wanneer de punctie zal plaatsvinden enz? @poema, wat ontzettend k*t dat er maar zo weinig folikels groeien! Ja, als geld geen issue is zou ik ook zeker doorgaan moet ik eerlijk zeggen ook gezien je leeftijd inderdaad Heel veel succes en sterkte in elk geval met de beslissing! @zuuske, fijn he die pil dat je gewoon kunt beginnen in elk geval! @als ivf/icsi niet lukt weet ik ook niet hebben het wel eens over adoptie gehad, dat zou voor mij misschien ook wel een optie zijn, voor mijn vriend ook wel, maar heb me daar nog niet echt verder in verdiept, want ook dat is een heel lang en duur traject, dus daar zou ik me eerst verder in willen verdiepen donorzaad zou voor ons geen optie zijn, mijn vriend heeft zoiets van nee, dan is het wel van jou en niet van mij, daar kan ik niks mee zeg maar en daar kan ik me ook we iets bij voorstellen maar ik heb inderdaad ook wel zoiets van ja je hebt 3 kansen, dus komt wel goed helpt ook dat de arts in ons huidige ziekenhuis eigenlijk ook zegt van ik kan geen 100% garantie geven, maar zoals zij er tegenaan kijkt geeft ze aan van ja, dat kindje komt er wel! @kiki, welkom! Wat een verhaal zeg pfff jeetje zoiets hoop je echt nooit mee te maken!! Spannend nu weer richting punctie ben benieuwd morgen hoe de echo eruit ziet! xx