Het dames, spannend allemaal.... Jeetje poema, duimen draaien, hopelijk is 1 genoeg! Ik laat en mag er 1 terug laten plaatsen. Ben benieuwd, denk dat mijn hoop deze poging erg hoog ligt, hoop maar dat het positief zal zijn...
Ja, ik hoop echt dat het een mooie wordt... Het was echt zo'n tegenvaller dat er na een maand spuiten maar 1 eicel uitkomt... Als ik eerlijk ben hou ik rekening met het ergste...
@Poema, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat er na een maand spuiten maar 1 eicel uitkomt..maar er is er maar 1 nodig..Morgen de terugplaatsing??Ik ga duimen! @Kiekie..mooi zeg!!Ik mag als er een bevruchting optreed) ook maar 1 laten terugplaatsen ivm mijn leeftijd.. @Frida..WOW dat is echt helemaal super zeg!!Heel fijn.. Ik moet morgen weer op controle..had gisteren 10 follikels en volgens de gynaecoloog zag het er mooi uit..Ook mijn bms was goed.Waarschijnlijk wordt Maandag de punctie gepland..spannenddddd Ik geloof dat ze in de kliniek waar ik loop ook een infuus geven met een morfinepreparaat en daarbij ook dormicum.. Zie wel tegen de punctie op..heb toch ook wel erg veel last van buikpijn de laatste twee dagen...vooral 's nachts word ik er gewoon wakker van..maar nog even doorzetten.. Groetjes Cintsa
@cintsa: nee, zaterdag hoor ik of er een bevruchting is en dan ook terugplaatsing. Ik vond de punctie echt super meevallen, maar goed, ik had er dan ook maar twee... ;-(
Hoi dames.... Wat lees ik een fijne berichten hier allemaal zeg....super... Hier nog steeds op t wachtbankje... Dinsdagochtend testen....Spannuuuuuuuuund.... Vandaag brief vh eramus binnen gekregen dat er 1 embryo ingevroren word. Helemaal fijn.... Liefs Shady
@Poema, ow sorry heb ik verkeerd begrepen..hoop dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden!! Ja tot nu toe heb ik 10 follikels, maar Maandag had ik er 8..dus in anderhalf dag 2 bijgekomen..wist niet dat dat kon(is mijn eerste poging)...ik zie wel hoe de punctie gaat, laat het maar over me heen komen, maar vind het wel spannend.. Hoe hebben jullie het met je werk gedaan?Ik heb gehoord dat je tot en met de terugplaatsing erg rustig aan moet doen..Ik vind het zo vervelend als ik me ziek moet melden..het is zooooooooooo druk op t werk momenteel.. Groetjes Cintsa
Zelf had ik dinsdag, woensdag, donderdag nachtdiensten. dinsdag had ik de punctie en vrijdag de terugplaatsing dus voor deze 3 diensten ben ik wel in de ziektewet gegaan. Maandag pas weer een late dienst. Kan mooi zo
Ik heb de hele week vrij, heb ook behoorlijk wat napijn.. Daarnaast ik wil er zo rustig mogelijk instaan, vrij en geen verplichtingen vind ik dan prettig.. Vandaag een embryo terug geplaatst en uiteindelijk nog 3 goed genoeg om in te vriezen. Nu dus hopen, duimen draaien... Tot 12 dec ;-s
Wow Kiki.. wat een goed nieuws.. Heel veel s6 met de wachtweken.. Wat raar trouwens, morgen hebben wij de terugplaatsing en mogen de 18e pas testen Hoelang ben je vrij na de terugplaatsing dan?
Ik ben gewoon de dag na de punctie gaan werken. Er ging ook gewoon goed dus waarom niet? Bij mij is er niks gezegd over rustig aandoen. Lag gisteren wel om 22 uur in bed omdat ik heel moe ben (erg vroeg wakker elke keer en lijkt wel of moeheid eruit komt). Maar verder niet bijzonder rustig ofzo. Denk dat het heel erg ligt aan hoe de punctie ging en hoe je je voelt. Op werk weet mijn teamleider en nog een collega waar ik mee bezig ben. Vind ik toch wel fijn. Als het dan eens tegenzit dan weten zij ook waarom... Weten ze het bij jullie op werk? Ik moet nog even een dag door zien te komen. Morgenochtend zal wel erg lang duren voor het 10 uur is... Moet mezelf maar wat te doen geven
@Kiki, ow wat fijn zeg!Wat ook lekker dat je de hele week nog vrij bent..Ik wil er ook wel rustig in staan, maar juist werken geeft wel afleiding denk ik.. @Frida dat komt inderdaad goed uit zo!Is wel fijn dat je zo lang vrij bent erna.. @Poema..Ze zeiden tegen mij wel dat ik het rustig aan moest doen na de punctie..niet te zwaar werk doen..en mijn werk kan fysiek wel zwaar zijn..dus ben nu echt aan het twijfelen of ik na de punctie wel/niet ga werken.Ik denk dat ik 2 dagen me ziek meld..dan ben ik twee dagen vrij en moet ik het weekend weer werken.Dan werk ik de dag na de terugplaatsing wel gewoon..maar na de punctie niet..Voel me alleen schuldig tov mijn collega's omdat het zo giga druk is en er al een personeelstekort is. Mijn leidinggevende weet er vanaf en ook sommige collega's uit mijn route omdat de gyn mij heeft gezegd dat het beter is om niet in aanraking te komen met cytostatica nu we hiermee bezig zijn. Wij hebben twee clienten die cytostatica krijgen dus daar ga ik nu niet naar toe..heb tijdelijk een andere route..Mijn collega's en leidinggevende zijn wel heel begripvol tot nu toe Vanavond weer een fm...toch wel flinke buikpijn..maar ja ik weet waar het door komt.. Groetjes Cintsa
Mijn werk is niet zwaar, dus dat scheelt ook wel. Zou inderdaad niet teveel hooi op je vork nemen... Kan alleen maar goed zijn toch, rust? Ik heb hetzelfde als jij hoor, wilde eigenlijk ook wel thuisblijven na de punctie, maar ja, had al een presentatie gepland staan. En het ging ook eigenlijk wel goed dus ja. Dan ben je toch geneigd om gewoon te doen wat je altijd doet he?
Ik heb van te voren aangegeven bij mijn manager dat het er aan zou komen en dat de punctie in deze week zou vallen. Vandaar vanaf begin deze week vrije dagen opgenomen en dan begin ik maandag weer. Het maakt mij rustig dat ik ff niks hoef, ieder zijn eigen ding denk ik? Achteraf ben ik wel blij want heb behoorlijk wat napijn, dus hoop dat het maandag beter gaat. Qua testdatum ligt deze voor mij op dag 16 na punctie. Bij de eerste icsi teste ik op dag 14 na punctie binnen 3 sec knal postitief, hoop op dezelfde uitslag
@kiki: wel netjes dat je vrije dagen hebt genomen en je niet hebt ziek gemeld. Ik heb er wel over gedacht om me ziek te melden. Een vrije dag nemen had ook gekund, maar is wel zonde. Eigenlijk is het toch een soort ziek... Achja, ieder doet wat ie goed lijkt toch? Hoop dat je je snel beter voelt zonder pijn!
Hey meiden, Idd netjes @Kiki dat je vrije dagen hebt opgenomen, ik heb ook nog genoeg overuren staan, maar aangezien er gewoon geen tijd is op te nemen(bij ons gaat dat niet zo makkelijk) zal ik me voor morgen en overmorgen toch ziek moeten melden..Bind dit verre van fijn, maar collega begreep hjet volkomen.Ik hoop dat ik na 1 dag rust wel weer kan werken...Heb iig gezegd dat ik nog even bel of ik Woensdag weer kan werken ja of nee.. Voel me best schuldig, maar ja...als er een collega ziek is ben ik ook heel vaak diegene die komt werken daarvoor..en ben dit jaar nog geen enkele dag ziek geweest.. @Puma, hoe is het zaterdag gegaan?Was er een bevruchting en heeft er een terugplaatsing plaatsgevonden?Ik heb aan je gedacht gisteren.. Vrijdagavond zijn we weer naar de kliniek geweest, ik had nu 15 follikels..en volgens de gynaecoloog zag het er allemaal goed uit, bms was 12,1mm. Nu morgen de punctie..gisteravond de pregnyl gezet..brr vind het nu toch wel erg spannend worden.. Heb wel behoorlijke buikpijn, gespannen en opgezette buik... Moet eerlijk toegeven toch wel zenuwachtig te zijn voor morgen.. Groetjes Cintsa
Spannend Cintsa.. Heel veel s6 morgen. Probeer er 'ontspannen' te gaan liggen (hoe mooi ze dat dan zeggen) maar dan is het voor hun gemakkelijker om de punctie bij je te doen. Na de tijd even lekker bij komen als je dat lukt en dan hopen op goed nieuws wat je mannetje komt brengen @ Poema.. Ik hoop zo dat het gister goed uitgepakt heeft voor jullie
Jaaaaa! Uit die ene eicel is een embryo gekomen en die is gisteren teruggeplaatst! Echt ongelofelijk! @cintsa: heel veel succes morgen!!!
WOW poema! Een goed begin met hopelijk een nog mooier einde! Cintsa succes, ik was de eerste keer ook zo onwijs zenuwachtig dat ik de hele punctie gehuild heb van opluchting! Het deed helemaal niet zo'n pijn. Afgelopen keer was ik dan ook super relaxed, het moet toch gebeuren, laat het maar over je heen komen..
Hey! @Poema wat SUPER zeg!!!Ik hoop dat het zich goed gaat innnestelen...Bedankt voor het succeswensen.. @Kiki, bedankt..fijn om te lezen dat het jou erg is meegevallen..maakt me iets meer gerust..maar ik ben echt zo ontzettend zenuwachtig voor morgen bah!!Vannacht al slecht geslapen...Heb 15 follikels en in een ander topic las ik dat iemand geen terugplaatsing kreeg omdat de kans te groot was op hyperstimulatie..en die had er ook 15..Ik weet ieder lichaam is anders, maar toch.. Ik ben op de een of andere manier ook erg bang voor het feit dat er geen enkel eitje(als er een geschikte tussenzit) zal worden bevrucht..omdat de zaadkwalitieit van mijn man (jammergenoeg) slecht is.. Nu het allemaal zo dichtbij komt krijg ik steeds meer de angst dat het nooit gaat lukken..en ik wil er juist positief instaan..pfff..lastig dat malen Hoop iig dat morgen na de punctie een beetje opluchting geeft, al wordt het dan spannend of er geschikte tussenzit(ten) en of er een bevruchting plaatsvindt... had juist verwacht dat ik de periode van het spuiten heel zwaar zou vinden, die is me meegevallen..alleen nu vind ik t juist spannend worden.. Groetjes Cintsa