Start IVF/ICSI in November/December '12

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cintsa, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik werd van de deca niet misselijk, maar na een dikke week spuiten wel erg duizelig. Heel vervelend. En ik werd er erg moe van... maar kan ook van het hele traject gekomen zijn.

2. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    @Dankjulliewel dames..spannend nu idd tot Donderdag..Hoop zo dat het blijft doordelen...

Romie...ik vond de deca idd wel de minst fijne spuit..de naald van de gonal f pen en pregnyl waren idd een stuk scherper leek het..Mij hielp het om het liggend te doen..de zwaartekracht helpt je dan een beetje mee zeg maar..beviel mij beter..(iig voor de deca) Had deze tip ook hier gekregen...

Van de deca werd ik ook niet misselijk, wel moe...Maar misselijkheid is wel degelijk een bijwerking van deca...en iedereen reageert er anders op..dus zou kunnen dat het hier toch van komt..

Groetjes Cintsa

3. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Nog een vraagje, hadden jullie de dag na de punctie ook zo'n ontzettende buikpijn??Gistermiddag en avond direct na de punctie viel het wel mee, maar nu heb ik toch behoorlijk last..ook last van pijn in mijn onderrug...

De pijn is op zich niet erg, ik vraag me alleen af of het wel allemaal goed is daarbinnen...zal wel..neem aan dat het normaal is na een punctie zo'n last te hebben??

4. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook, alsof het helemaal beurs is vanbinnen... En na de terugplaatsing weer... Maar had maandag punctie gehad en voelde mij vrijdag wel beter..

5. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou... morgen intake... ben benieuwd wat ze gaan zeggen... ik hoop echt zo dat ik mijn komende menstruatie met de pil mag beginnen... duimen jullie mee?

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @fiona: weet je al dat jouw ziekenhuis je eerst de pil laat slikken dan? Ik heb geen pil geslikt hoor. Moest bellen toen mijn menstruatie begon en toen na 21 dagen beginnen met de deca. Dus helemaal geen pil geslikt.

7. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    @ cintsa.. Wat goed 3, nu morgen weer afwachten. dat gewacht ook he :S

Vd deca had ik ook geen bijwerkingen. wel een stompe naald waardoor mn buik op een gegeven moment 'beurs' was van al het prikken maar niet moe, duizelig, misselijk oid

Hier na de punctie ook een weeeg gevoel in de boek, idem na de terugplaatsing. Er zaten 3 dagen tussen de punctie/ tp

8. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja als het goed is volgt dit ziekenhuis altijd hetzelfde protocol, hoorde ik van romie. Die loopt daar ook.

9. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi!

@Fiona, ik duim zeker met je mee!!

@Frida, ja dat wachten pffff voor mij nog spannender dan die hele periode van spuiten..op de een of andere manier..

Maar vanmorgen hebben ze weer gebeld, om 1 minuut over 9 (terwijl ze voor 9 u zouden bellen) hahahhahha dan is elke minuut wachten lang;)..

De drie bevruchte eicellen hebben zich alledrie doorgedeeld...Morgen gaan ze de beste er uit zoeken en dan wordt het teruggeplaatst..dus zitten er ook drie hele dagen tussen..(dinsdag, woensdag en Donderdag)...

Spannend...weten jullie waarom ze pas morgen terugplaatsen?Ze waren nu allemaal in een 4 cellig stadium..ik dacht dat ze dan al terug konden worden geplaatst..maar ze wilden wachten tot morgen..Heb zo snel niet gevraagd waarom...was te overdonderd:)Maar misschien heeft een embryo in een verder stadium van de embryogenese een betere kans op innestelen??

Groetjes Cintsa

10. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey, 8 cellig of meer is ideaal, 4 cellig is voldoende... Dus ik denk dat het daar mee te maken heeft. Maar topscore hoor!!!

Succes Fiona! wat duurt zo'n behandeling dan lang bij jullie... ik begin dag 1 van de menstruatie met deca, op dag 3 purgeon erbij en dan zo rond dag 19 de punctie...

11. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hier denk ik een buikgriepje te pakken. Dus waarschijnlijk niet van de deca.
    Het spuiten gaat nu al veel beter, manlief heeft er handigheid in gekregen, haha. doet bij jullie die vloeistof ook zo'n pijn? Ik ben blij als het erin zit en haal hem al een kwartier van te voren uit de koelkast, misschien nog iets eerder eruit halen, of zal dat geen zin hebben.

@kikki wat fijn zo'n kort protocol, ik moet het lange en dat duurt echt lang....
    In totaal ben je 2 maanden bezig...
    Van mij mag het al 27 dec zijn, dan hoop ik met de gonal f te mogen beginnen.

@fiona, ik ben benieuwd hoe je afspraak vandaag gaat in het ziekenhuis en wanneer je mag beginnen, succes vandaag.

12. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    @Romie, beterschap, vervelend dat je een buikgriepje te pakken hebt, ik hoop dat je je gauw weer beter voelt. Bij mij deed de vloeistof soms wel en soms geen pijn...het is iig belangrijk dat je idd de spuit op tijd uit de koelkast haalt en dat de vloeistof langzaam wordt ingespoten.

Als je het langzaam inspuit kan het subcutaan weefsel(onderhuidsbindweefsel) de vloeistof makkelijker resorberen...
    Fijn dat je man er handigheid in heeft gekregen..de mijne heeft angst voor naalden..dus die keek liever niet, laat staan dat hij het zelf zou moeten doen.Hij zei wel, als het echt moet..dan doe ik het..heb er alles voor over...maar als ik dan zijn gezicht zag als ik alleen de spuit in mijn handen had dat sprak boekdelen;)Toch hem kennende had hij het gedaan als het nodig was:)

@Kiki dat is wel fijn zo'n kort protocol!!In de kliniek waar ik onder behandeling ben begin je op dag 21 van je cyclus met deca...dan een week later begin je met bijspuiten van de gonal f en dan zo'n 10 dagen later krijg je de punctie...
    OKay, hoop dan dat ze nog even verder delen..

@Fiona, heeft ons duimen geholpen?Laat je even weten wat er uit het gesprek is gekomen??

Groetjes Cintsa

13. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames... duimen heeft denk ik geholpen ;)
    Gesprek ging op zich goed... hebben volgende week donderdag een afspraak met de fertiliteitsarts... in de tussentijd weer onderzoeken; vandaag bloed geprikt, deze week moet mijn vriend nog zaad inleveren (ja alweer...) en donderdagochtend heb ik ook eerst een echo.
    De dinsdag erop moeten we naar een informatieavond over het hele traject, maar ik mag wel al volgend weekend met de pil beginnen, dan moet ik namelijk ongesteld worden.
    Ik hoop dat we dan ook werkelijk aan het hele traject kunnen beginnen en dat we dus ergens eind januari de punctie en hopelijk terugplaatsing zouden hebben.
    Dan zou ik begin februari weten of ik zwanger ben...
    Nou ja, duurt allemaal nog een tijdje, maar goed... hopen dat het in elk geval wel gaat starten...
    Moet wel zeggen dat als ik het zo allemaal lees bij jullie de trajecten een stuk sneller verlopen dan in het ziekenhuis waar ik loop... als ik mag starten op mijn eerste cyclusdag en als ik dan ook nog op dag 17 decapeptyl mag gaan spuiten... dan zou ik pas ergens rond 20 januari punctie hebben... en begin februari weten of het wellicht gelukt is... best lang...
    maar goed... we kunnen in elk geval van start en hebben op korte termijn de volgende afspraak, dus ben op zich blij!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Vooral aan het afwachten he... duurt lang... ;)

14. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames op de wachtbank hoe gaat het?

ik zit op WD 8 vandaag, als 2 dagen last van oogmigraine aanvallen, nog altijd benauwd, pijn in mijn rug en stokkies en mijn temp is nog hoog... ben benieuwd volgende week :-s... durf niet zo goed te hopen....

15. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    @Fiona, fijn dat het duimen heeft geholpen...ik kan me voorstellen dat je dnekt..wat duurt dat nog lang..maar let maar op het is zo januari, met ald ie feestdagen enzo denk ik..

@Kiki...oeeeh..klinkt wel hoopvol..Ik begrijp dat je niet durft te hopen..misschien uit zelfbescherming..dat zou ik ook doen denk ik..merk dat ik dat nu ook wel doe..Spannenddddddddddd..hoop zo voor je dat je gauw een pos test hebt:)

Ik werd vanmorgen weer gebeld...helaas is 1 embryo gestopt met delen..de andere twee delen nog wel..zijn nu beide 7 cellig en eentje zat tegen het morulastadium aan..aldus de embryologe..

Heb geen idee of dat goed genoeg is, lees weleens dat mensen 16 of zelfs 32 cellige embryos teruggeplaatst krijgen..dan lijken onze emmy's zo klein..Maar ja..

Eigenlijk wilden ze vandaag de terugplaatsing laten plaatsvinden..maar omdat die ene emmy bijna in het morulastadium zat wilden ze vanancht nog afwachten.Morgen staat de TP gepland..spannendddddd

Wel heel gedoe geweest met mijn werk, heb gelukkig kunnen ruilenmet een collega..ik werk nu vanavond voor haar en zij morgenvroeg voor mij...

Wat een sneeuw hier!!

Groetjes Cintsa

16. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok spannend Cintsa! morgen dus een wondertje in je buik ;)

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @cintsa volgens mij zijn de meesten 6 of 8 cellig hoor. Ik heb niet vaak van meer cellen gehoord. Wat is het morulastadium?

Ik mocht pas op dag 21 van mijn cyclus beginnen... Pfffft. Het is een lang traject maar hopelijk meer dan waard!

18. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfffff stond net met een doosje testen in mijn hand, zal ik wel, zal ik niet, zal ik wel, zal ik niet... Ik heb mij weten te beheersen...wat is het toch zenuwslopend! Zit op wd 9, wel pijn in mijn boobies en rug, verhoogde temp en af en toe last van de stokkies, plus de oogmigraine en koppijn... Maar bij de eerste had ik echt een enorme buik waarvan de huid pijn deed en was ik snachts steeds wakker van de misselijkheid, dat heb ik nu niet.. Ik word langzamerhand gek en ga zo maar de deur uit voor afleiding ;)

19. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    @ Romie.. haalde zelf de hormonen een half uur voor toedienen uit de koeling om er zeker van te zijn dat het op kamertemperatuur is.. Helpt sowieso maar de vloeistof blijft gemeen.. (vd deca erger dan vd puregon vind ik zelf)
    @ Kiki.. spannend he.. pffff
    @ Cintsa.. Wat een bijzondere gebeurtenis he.. Hoe ging de terugplaatsing?
    @ Hier.. Vandaag testdag 9 en we hebben een lichte streep op zwangerschapstest :$ Eerder al getest (om te zien of de pregnyl er uit was en die was volledig negatief).. waaaaaaaaaaaaaaah...
    Dat betekend dat mijn lichaam sowieso al hcg aanmaakt en dat er wat gaande is.. zooooooooo spannend dit

20. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Frida, ik heb mij nog steeds wezen te beheersen.... Maak mijzelf helemaal gek... Als ik mij een uurtje normaal voel, denk ik weer; vast niet goed.. Om een uur later heilig overtuigd te zijn dat het wel goed is... Pff... Het is vandaag wereldlichtjes dag, overal op de wereld branden kaarsjes voor overleden kindjes, met al die hormonen in mijn lichaam ben ik mij een partij emotioneel vandaag.. Nu rustig met brandend kaarsje, op de bank..

Deel Deze Pagina