Spannend dan idd tot vrijdag @Bonusmamadriepuntnul hopelijk een mooie oploop. Wel fijn dat ze dat zo wekelijks doen
Zijn er onder jullie ook mensen met een zwaar verstoord slaapritme? Wordt soms vermoeider wakker dan ik ga slapen. Soms is mijn hoofd nog zo bezig als ik in bed kruip dat ik de slaap niet kan vatten, eens inslaap word ik van het minste geluid wakker en blijf ik draaien en keren zonder resultaat. Andere momenten val ik op de bank inslaap en schiet ik plots wakker, als ik dan naar bed ga geraak ik ook weer moeilijk in slaap. Ook al ben ik wel echt moe... Iemand tips? Ze zijn van harte welkom!
Niet per se verstoord maar ik kom regelmatig moeilijk in slaap en slaap ook vrij licht. Heel soms ga ik dan naar het logeerbed omdat ik dan gewoon wil kunnen draaien en rollen zonder dat mijn vrouw wakker wordt, of omdat zij degene is die mij wakker houdt (verkoudheid of omdat ze spasmes heeft en dan krijg nog wel eens een trap). Als ik in bed lig en ik kan niet slapen bedenk ik mij dat rusten ook prima is. Dat haalt dan de druk eraf dat ik MOET slapen. Dan lig ik in ieder geval niet wakker omdat ik vind dat ik moet slapen. Soms doe ik dan ademhalingsoefeningen om in ieder geval mijn hoofd rustig te krijgen en soms geniet ik gewoon van het lekker warm in bed liggen.
Onze kliniek doet ook embryo transfers met kerst dus ik duim even dat het allemaal precies goed uitvalt en we met embryo aan boord op vakantie kunnen. Ik merk aan mezelf dat ik helemaal niet nog een extra maand wil wachten omdat het allemaal onhandig valt. Na corona ben ik weer wat contacten aan het aanhalen en had van de week alweer iemand: Oh ja trouwens had ik nog niet verteld ik ben zwanger, we verwachten begin volgend jaar een kindje. We zijn inmiddels in een babyboom belandt met onze omgeving en ik ga dat steeds vervelender vinden. Leuk, gefeliciteerd! Ik hoop dat je kind het eerste jaar niet doorslaapt
Dat zou wel echt heel fijn zijn als je dit jaar nog een tp zou krijgen. Ik duim met je mee.. zeker wat betreft de zwangerschapsaankondigingen wil je niet stil staan. Lijkt wel of er wat in de lucht hangt. Een vriendin en twee collega’s ook zwanger. Een van nr 1 (ronde 1), een van nr 2 (ronde 1) en een van nr 3 (ronde 2). (En die van nr 3 kreeg toch wel stress hoor.. was gewend om direct zwanger te zijn. Dus toch een ronde stress gehad, ze begreep helemaal hoe ik me moet voelen …) uhmm ja, oke ….
. Als iemand zoiets op dit moment tegen mij zou zeggen zou ik diegene flink de wind van voren geven. Dat zegt ook wel genoeg over mijn mentale toestand momenteel
Wauw wat een mooi nieuws! Ik snap dat het nog even spannend is tot de volgende bloedafname, maar klinkt allemaal hoopvol. Ik duim met je mee ❤️
Ik heb misschien geen recht van spreken meer; maar ik ben laatst ook (voor her eerst!) uitgevallen tegen een vriendin die bezorgd was over dat het lang duurde (na 3 maanden..) en zich heel zielig voelde. Normaal negeerde ik dat, maar heb misschien toch een beetje last van de hormonen oid. Toen kreeg ik de opmerking terug dat ik makkelijk praten had (want zwanger)! Dat daar >120 ziekenhuisbezoeken in 4 jaar (ik heb de parkeerkaartjes bewaard), kilo's prednison en andere pillen en ontelbaar veel onderzoeken aan vooraf gingen wordt nu makkelijk weggewuifd. Volgens mij snappen 'anderen' oprecht niet wat lang wachten is in de MMM. En je vergeet het ook niet opeens met een plusje op de test (althans ik iig niet). (&Excuses als ik iemand nu boos maak, ik realiseer me heel goed dat het nog heel veel moeilijker is als je nog geen doorgaande zwangerschap hebt bereikt).
Hoi lieve dames, Ik wilde toch graag even van mij laten horen.. Vind het soms best lastig om mee te praten maar hoop dat jullie weten dat ik regelmatig aan jullie denk. Gun jullie het geluk zo hard, ik wou dat ik mijn geluk een beetje kon delen ik besef me dan ook wat een mazzel wij hebben en dat maakt me nog dankbaarder voor onze kleine meid. Het gaat gelukkig allemaal goed met haar en ze is zover ze kunnen zien gezond ❤️ ik voel me wisselend maar over het algemeen nog steeds niks te klagen als ik sommige hun ervaring lees/hoor. Lieve allemaal heel veel succes en veel babydust gewenst en hopelijk allemaal nog een succesvolle tp dit jaar ❤️
Arghhh nee sorry begrijpen kun je het echt niet.. heel irritant zo'n opmerking. Je weet echt pas hoe het voelt en hoe zwaar het is als je in zo'n traject zit. Als je 1 ronde hebt moeten wachten heb je echt GEEN IDEE!!
Snap ik helemaal! Je wilt gewoon weer door en uit die wachtstand. Hopelijk lukt het om met een embryo aan boord op vakantie te gaan!
Ja ik hoop dus heel erg dat als het eenmaal gelukt is je het dan weer een beetje vergeet, maar ik weet helaas van mijn schoonzus (die na de 13de terugplaatsing zwanger was) dat dat niet het geval is en dat het altijd een litteken op je ziel zal blijven
Dat iemand zichzelf zielig vindt omdat het wat langer duurder, tja dat kan. Maar dat een ander dan geen recht van spreken zou hebben... Dit is bij elke mislukking de toekomst waar je (samen) van droomt weer een stukje zien afbrokkelen. Iets wat met liefde en passie zou moeten kunnen reduceren tot medisch handelen. Elke keer weer moeten opkrabbelen terwijl je het liefst gewoon op de grond blijf liggen. Bij ons begint de angst dat het niet ga lukken er inmiddels wel echt doorheen te komen. We hebben het onderling nog over IRD gehad als het bij mij na 3 pogingen nog steeds niet gelukt is (punctie bij mijn vrouw maar dan TP bij mij, ivm medicatie) En ergens dacht ik: dan zijn we er volgend jaar nog steeds niet vanaf. Ik ben uit voorzorg maar weer begonnen met Ubiquinol. En heb laatst bij de tandarts maar vast de foto laten maken want de volgende keer (als het echt moet) ben ik misschien wel zwanger. Alles gaat zo heen en weer.
Begrijp je helemaal. Dat jouw geduld eindelijk beloond is, wil niet zeggen dat de pijn en verdriet van al die jaren als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Denk dat dat iets is wat altijd blijft. Ik merk zelf wel dat ik het alles behalve vanzelfsprekend vind, dat het 1x heeft mogen lukken. Vind het ook altijd heel moeilijk wanneer anderen het hebben over hun zwangerschap ‘plannen, want WILLEN geen kindje in de decembermaans krijgen vanwege de drukte, of niet hoogzwanger zijn in de zomerperiode ..
Hoi dames, Ik had een paar weken geleden al even een korte vraag gesteld. Maar nu is het dan echt zo ver: we gaan beginnen met IVF. Mijn emoties gaan telkens van verdrietig naar dankbaar/ excited.. heel raar. Onze laatste IUI poging is dus mislukt. Ik had heel even een licht positieve test op 13 dpo, maar daarna weer negatieve testen. Dus de teleurstelling was heel erg groot. Maar nu gaan we vol goede moed beginnen aan IVF. Hopend dat dit ons wel gaat helpen!! ik ben even benieuwd in hoeverre het schema wat ik voorgeschreven heb gekregen “normaal” is. Ik begin morgen, op dag 2 met Gonal-f. 225 eenheden voor IUI moest ik 62,5 spuiten.. had ik geen last van.. maar ben nu wel beetje huiverig voor de bijwerkingen..) Vanaf dag 5 moet ik Cetrotide erbij spuiten Op dag 6 eerste echo. Daar hoor ik dan hoe het verder gaat Ovitrelle voor de punctie en dan daarna Utrogestan. ik ben ondertussen aan het opbouwen met werken omdat ik na m’n miskraam was uitgevallen.. dus hoop dat dit een beetje te doen is naast werk! Mag ik mezelf zomaar toevoegen aan het lijstje?
Nou ja zomaar, zomaar. Ik denk dat je eerst door de selectiecommissie heen moet! Nee grapje, je kan gewoon meeschrijven. Als ik het zo lees klinkt het niet als een heel vreemd schema . Heel veel succes en schuif hier lekker aan