Zwanger na herhaalde missed abortions/miskramen na ivf/icsi

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Luckychap, 1 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luckychap

    Luckychap Lid

    6 nov 2018
    26
    8
    3
    Vrouw
    Beste dames,

    Ik wil graag ervaringen lezen van dames die zwanger zijn geworden na herhaalde missed abortions na vruchtbaarheidsbehandelingen.

    Ik ben er gister achter gekomen dat ik een MA heb met 7.2 weken. Het hartje heeft kennelijk kort geklopt en gestopt.

    Ik heb al een zoontje van 3 jaar waar ik enorm dankbaar voor ben en sinds vorig jaar bezig voor de tweede wat erg moeilijk gaat. Ik heb in totaal 5 terugplaatsingen gehad waarvan 2 MA’s.
    Ik wil graag meekletsen en ervaringen delen
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig dat je weer een MA hebt, allereerst wil ik je daar heel veel sterkte mee wensen.

    Ik heb voor mijn zoon (IVF) een bbz en vmk gehad, daarna een succesvolle zwangerschap. We waren toen precies 3 jaar bezig waarvan 2 jaar zelf geprobeerd en 1 jaar in de MMM (eerst IUI en daarna IVF).

    Toen we voor een tweede wilden gaan heb ik nog 2 keer een bbz, 2 keer een vmk en 1 keer een leeg vruchtzakje met 7.4 weken gehad. We zijn bij de herhaalde miskramenpoli in het LUMC geweest en uiteindelijk overgestapt naar UZ Gent. Er is geen enkele oorzaak gevonden. In Gent bleek wel dat ik eerst een operatie nodig had aan mijn baarmoeder omdat mijn litteken na de keizersnede slecht geheeld was. Hierdoor moesten we weer 6 maanden wachten voordat we verder mochten. Uiteindelijk ben ik nu 20 weken zwanger van de 11e tp (2e tp na de operatie). We zijn meer dan 3 jaar bezig geweest.

    Het is ontzettend zwaar en pittig, niemand kan je garanderen of en wanneer het zal lukken. Ik hoop dat het jullie toch nog eens gegeven mag zijn! Heel veel sterkte en succes ❤️
     
  3. Luckychap

    Luckychap Lid

    6 nov 2018
    26
    8
    3
    Vrouw
    @Krv
    Dankjewel voor je reactie. Jeetje jij hebt ook een lange weg afgelegd en wat fijn om te horen dat het nu eindelijk is gelukt. Gefeliciteerd!

    De tweede MA kwam echt als een klap omdat ik me ook op en top zwanger voelde. Voor mn zoontje had ik ook een bbz. Toen hij twee jaar was weer gestart met icsi vol moed, helaas van 5 terugplaatsingen 2 missed abortions. Ik heb nog 4 embryos in de vriezer.

    Hier ook in aug wilde ik overstappen naar uz gent maar het was veel minder praktisch voor ons. Wij hebben een uitgebereid onderzoek gehad alvorens wij konden starten. Ik vraag me af of dit het onderzoek is wat je kan doen om alles uit te sluiten mbt miskramen. Overigens hebben wij deze onderzoeken gedaan omdat het in hun protocool past en niet zozeer vanwege een miskraam. Er kwam daar niks uit.

    In DD ook alle onderzoeken gehad. De gynocoloog vandaag was heel positief en gaf aan dat van 7 terugplaatsingen 4x zwanger worden waarvan 1tje voldragen positief is, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik kan op dit moment wat ervaringen en (positieve) verhalen goed gebruiken.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte :( kl#te dat je in een traject zoveel extra verliest. Het is niet zomaar een volgende ronde en weer ervoor gaan in bed. T is gewoon zo intensief....

    Hier geen ivf/icsi wel 2x traject in gegaan met hormoonstimatie

    Ik heb 3 goede en 3 foutgelopen zwangerschappen gehad. De 1e zwangerschap was zonder mmm, kwam vrij vlot spontaan en werd een gezonde zoon. Toen 1 bbz, traject in en jaar na bbz werd t weer een vroege miskraam: ronde erop raakte ik zwanger van zoon nr2. Dit keer gelijk traject in bij kinderwens nr3 : helaas weer een vroege miskraam in mei gehad (en gezien t verloop was er eerst angst voor weer een bbz maar gelukkig verliep het normaal) en einde augustus zwanger van zoon nr3 en dat gaat goed.

    Hier dus de helft geëindigd in een miskraam..de bbz was echt traumatisch.

    Al met al sinds 2014 kinderwens, nooit anticonceptie gebruikt in de periode en 6 zwangerschappen en hopelijk straks een prachtig compleet gezin.

    Ik wil ook niet weer traject in, ben zo klaar met al die teleurstellingen. Boek gaat dicht.
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    @Luckychap dankjewel! Ik gun jou ook een zwangerschap, weet je nog welke onderzoeken ze allemaal hebben gedaan? In Duitsland neem ik aan ook NK cellen? Hier is er ook niks uitgekomen, aan de ene kant fijn en aan de andere kant vraag je je daardoor alleen maar meer af waarom het dan steeds misgaat. Uiteindelijk was het hier een kwestie van een hele lange adem hebben en niet opgeven. Maar ik snap het heel goed als mensen het niet trekken. De week voor mijn laatste tp dacht ik aan stoppen omdat ik het zo zwaar vond. De angst bij een positieve test zal ik nooit vergeten. Zeker na een bbz, ik bleef vrijwel elke menstruatie testen omdat ik bang was dat ik weer een bbz zou hebben.

    Wat fijn dat je nog 4 cryo’s hebt, hopelijk zit jullie kindje daarbij.
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Veel sterkte, gaat je niet in de koude kleren zitten.

    Wij hebben zelf 4,5 jaar in de MMM gezeten alvorens we een vitale zwangerschap hadden.

    Wij hebben 7 IVF ICSI pogingen ondergaan. Uit die pogingen heb ik "maar" 6 terugplaatsingen gehad, maar wel 4x een zwangerschap ontstaan. Helaas zijn alle 4 die zwangerschappen mis gelopen. De 1e keer had ik een missed abortion bij 9,5 week van een tweeling, nadat we eerder op 7,2 weken kloppende hartjes hadden. De terugplaatsing erna direct weer zwanger en kreeg door angst wekelijks een echo vanaf 7 weken. Ik had inmiddels 3 goede echo's gehad, dus vol goede moed gingen wij naar de termijnecho met 11 weken. De grond zakte onder onze voeten vandaan, want wederom was het hartje gestopt met kloppen. Na een lange nasleep van ruim 4 maanden eindelijk schoon en konden we weer door. Ik ben daarna nog 2x zwanger geweest en beide keren een vroege miskraam net na de 5 weken.

    Na veel gesprekken met diversen artsen en zo'n beetje alle onderzoeken (chromosoononderzoek, DNA onderzoek, stollingsonderzoek, NK cellen, Plasma cellen, receptIVFty test, hysteroscopie, foam echo, diversen bloedonderzoeken, DNA fragmentatie onderzoek man) gehad te hebben in Nederland, België, Duitsland en tenslotte Spanje, zijn wij overgestapt op eiceldonatie. De conclusie van de artsen in zowel Duitsland als Spanje was: Alles is uitgesloten, enige wat overblijft is de eicelkwaliteit en die kunnen we niet onderzoeken, wij raden aan om na te denken over eiceldonatie. 1e terugplaatsing direct zwanger en een vitale zwangerschap. En het rare is, ik heb me deze hele zwangerschap geen seconde onzeker of bang gevoeld. Terwijl ik dat na 4 miskramen wel verwacht had. Zelfs niet toen we bij de 20 weken echo een SUA bleken te hebben en we een extra GUO kregen in het LUMC. Het voelde gewoon vanaf het allereerste moment goed.
     

Deel Deze Pagina