Hoi! Ik zag dat hier vroeger een topic liep over poi / pof (vervroegde overgang) en kinderwens, maar die dateert al van enige jaren geleden... Wie zit er (net als ik) in deze situatie en zou het ook fijn vinden om ervaringen en tips uit te wisselen?
Hierbij mijn verhaal: Al jaren een kinderwens. Door omstandigheden uit moeten stellen, maar op mijn 35e eindelijk actief aan de slag. Helaas bleef een zwangerschap uit, waarna we werden doorverwezen. We kwamen bij Nij Geertgen terecht, waar ik eind vorig jaar de boodschap kreeg: poi. Want; AMH 0.19. We kunnen niks meer voor je doen, tot ziens. Totaal onverwacht en het hakte er behoorlijk in, moet ik zeggen. Tot dat moment geen overgangsklachten, maar daarna is mijn cyclus flink gaan rommelen. Al zal de stress ongetwijfeld ook een rol spelen. Inmiddels ben ik bij Cuypers en Cuypers geweest. Ik heb namelijk begrepen dat zij meer kennis / opties hebben in geval van lage AMH waardes. Fijn gesprek, ze namen echt de tijd voor je. Helaas bleek daar dat mijn AMH waarde nog verder is gedaald. Over 2 maanden weer terug en dan gaan ze het behandelplan bespreken. Wat dat precies inhoudt weet ik niet, maar ik ben erg benieuwd. Want zijn er tegen die tijd überhaupt nog wel eicellen over? In de tussentijd ben ik ook al aan het nadenken over eiceldonatie. Want de kans is groot dat het die kant op gaat. Dat zal dan van een anonieme donor worden. In mijn omgeving geen donoren beschikbaar en in Nederland kom ik pas in aanmerking als ik 1 jaar geen cyclus heb gehad. En die heb ik dus nog. (Wel wat rommelig dus de laatste paar maanden). Daarnaast heb ik ook behoorlijk last van overgangsklachten zoals vermoeidheid, onregelmatig cyclus (en daardoor weer ijzertekort). M'n gynaecoloog wil me graag helpen, maar kan weinig doen omdat ik nog in een kinderwens traject zit. Kortom, een behoorlijk rotte situatie waar ik met momenten veel verdriet van ervaar. Ondanks alles probeer ik het leven toch een beetje leuk te houden. Maar merk dat ik behoefte heb aan gelijkgestemden. Of soortgelijke verhalen met een positieve afloop