Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022 deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Missdeph, 5 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    ohnee gelukkig lijkt alles tot nu nog wel goed binnen de richtlijnen!
    Mag ik vragen wat je klachten waren?

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  2. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Nou ja…
    vandaag terug gegaan naar het zh en de bloedwaarden waren niet verontrustend, maar er zit wel meer vrij vocht in mijn buik. Toch besloten dat (als het morgen niet erger is!) de tp door kan gaan. Spannend dus nog even maar heel blij.
    Klachten
    - buik als een ballon
    - pijnlijke eierstokken
    - aankomen in gewicht
    - beetje duizelen
    - zo nu en dan een hele diepe ademhaling
    - minder plassen dan drinken
    - en extreem geïrriteerde darmen

maar al deze klachten dus wel minimaal vandaar de diagnose milde overstimulatie en dat is niet zo erg.

willow1988 vindt dit leuk.
  3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    fijn dat er wel besloten is dat de terugplaatsing door mag gaan!

ik had zaterdag ook heel veel klachten.. heb de spoeddienst fertiliteit moeten bellen ivm weekend. Ik had de hele dag al hele erge menstruatie krampen dat ik er misselijk van werd en moest overgeven. Mega pijn in me eierstokken waardoor het al pijn deed met been optillen, kon niet op me rug en zij daardoor liggen en een mega opgezette buik alsof ik 20 weken zwanger ben..
    kwam verder niet in gewicht aan. De pijn was zo hevig dat de pcm maar 30 min werkte en dan de pijn er weer doorheen kwam.
    de arts zei even aankijken. Word het onuitstaanbaar weer bellen en pcm blijven slikken. sinds zondag is die extreme pijn wel weg, maar voel me eierstok nog steeds

4. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Klinkt herkenbaar hoor, misselijk en vol gevoel erbij waggelen alsof je een paar maanden zwanger bent. Het gevoel dat je elk moment ongesteld wordt. Daarvoor hebben ook het zh gebeld pcm is voor mij niet genoeg bij menstruatie pijn dus ik nam pcm naproxen en diclofenac. Stom eigenlijk hè deze menstruatie klachten zijn bij mij zo normaal dat ik ze vergeet te noemen. Maar het klinkt dus vergelijkbaar. Positief puntje het is milde overstimulatie en dat is niet meteen alarmerend, wel goed in de gaten houden!!!

clarajilla vindt dit leuk.
  5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    ja ik weet van mezelf dat ik een hoge pijngrens heb. Bij de 2de bevalling zagen hun heftige weeen op de ctg, maar ik voelde wel iets maar zat nog rustig in de stoel xD
    Ik mag vanwege ziekte van Crohn geen diclofinac of ibuprofen. Dus had geen andere keus dan pcm slikken. Heb wel tramadol en oxycodon in huis maar daar word ik ziek van.

6. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ja die hoge pijngrens vind ik juist zo eng. Bang dat ik niet gealarmeerd wordt terwijl het wel zou moeten.

7. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ow wat spannend zeg.. wat kan dat zijn dan?
    Hoe voel je je nu?

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Vind dit echt een enorm risico aangezien je ook late OHSS kunt krijgen zodra je HCG aan maakt. En je klachten liegen er nu al niet om...

9. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Ik vind dit ook zorgelijk klinken! Ik heb zelf ook milde OHSS gehad, maar de klachten waren echt niet fijn. Ik heb toen een middel gekregen (Dostinex heet het geloof ik) en dat was ook echt geen pretje. Ik werd er zo duizelig van dat ik moest kruipen of ondersteund moest worden door mijn partner haha, maar binnen 1,5 dag voelde ik me zoveel beter en namen de klachten af. Ik weet niet of ik gerust zou zijn als de artsen zouden willen ‘afwachten’, want de risico’s met ohss zijn echt niet mals. Ik weet overigens niet of mijn waarden binnen de bandbreedte zaten.

10. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik heb weinig tot geen vertrouwen in de zh protocollen als het om endometriose gaat, maar voor OHSS vertrouw ik erop dat de experts de juiste keuze gaan maken. Het is een academisch ziekenhuis en ze monitoren mij heel goed. Extra afspraken extra echo’s extra bloedtesten. Ze gaan er vandaag weer kritisch naar kijken, als het risico te groot is zullen ze het echt niet doen. Dat vertrouwen heb ik wel. Ik hoef niet bang te zijn voor onverwachte OHSS ze zitten er bovenop al voordat de klachten begonnen, omdat ik PCOS heb en er zoveel eitjes lagen. Ik last weten wat het besluit straks is.

11. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.188
    1.986
    113
    * Breekt in* Ik vind het ook echt best wel veel klachten. Ik wilde je laten weten dat ze in het buitenland (Duitsland) vaak sowieso kiezen voor 'freeze all'. En juist in deze gevallen geen risico nemen met een verse terugplaatsing. Maar juist redeneren dat het lichaam eerst tot rust moet komen. Juist omdat de invries technieken enz tegenwoordig zo goed zin/ Dan een cryo TP nagenoeg even grote kans geeft dan een verse TP op een zwangerschap.
    Ik zou het risico echt niet nemen!

De klachten die je nu hebt, horen echt niet standaard bij een IVF.

Delacour vindt dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik snap het en begrijp je gevoel daar ook in. Is meer beschermend bedoeld naar jouw toe. Zou het jouw (ook anderen) niet gunnen om in het ziekenhuis te belanden met een prille zwangerschap met alle gevolgen van dien :).

13. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Hi, dank je, maar mij is van te voren al verteld dat het geen standaard IVF traject is. Dat ik meer klachten kan verwachten, waarschijnlijk ben ik er daarom wat rustiger onder.
    Ik vertel alles eerlijk aan het ziekenhuis en dan maken zij, op basis van mijn klachten, de echo en bloeduitslagen de keuze. En ja, ik heb gister even overwogen niet naar het zh te gaan en te laten terugplaatsen zonder verdere controle. Maar ik ben wel gegaan, ik heb alles opgebiecht en nu hebben ze alle info om de juiste keuze te maken. We gaan het zien. Het is (gelukkig :rolleyes:) niet aan mij maar aan de experts.

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik heb vandaag de fertiliteitspoli gebeld. En ze wilden me vandaag zien en een echo maken. Ze denkt door het verhaal een verdraaide eierstok te zijn geweest die weer uitzicht zelf weer terug gedraait was. Wel een inwendige echo gehad, maar heb zoveel vocht in me buik dat ze moest uitzoomen. Dus kon ook nog ohss zijn. Moest met spoed bloedprikken. Maar die uitslag was goed. Moet wel super rustig aan doen. En voor de zekerheid heel veel drinken

15. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ow joh kan je dat ook allemaal nog krijgen als je al zwanger bent? Das wel pittig. fijn dat je bloed goed was, je HCG loopt dus goed op? Das al n hele geruststelling..

nou rustig aan doen dan maar!!

16. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja blijkbaar xD wist wel dat je ohss kon krijgen ook al ben je zwanger. Juist dan kan je het krijgen. maar de gedraaide eierstok nooit over na gedacht. Dacht ook dat zoveel vocht in de buik nu ook wel weg moest zijn. Punctie is 2.5 week geleden. Maar ze zei kon ook komen door de verdraaide eierstok.
    Ik durf eigenlijk niet te zeggen of ze op hcg geprikt hebben. Test was gisteren wel opgelopen vergeleken met vrijdag. Maar ben vergeten op het formulier te kijken of ze dag mee prikken. Doen ze namelijk niet standaard. Volgende week kan ik zelf de uitslag jn zien

17. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    welkom bij de water drink en rustig aan doen club ;) met vergrote eierstokken en vocht kunnen ze het beter zien met een externe buik echo. Hoop dat je er snel minder last van hebt!

18. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    In het ZH netjes de bloedresultaten van gister laten zien, maar ze zagen geen reden om ongerust te zijn. Het inbrengen van de katheter ging maar niet, tot 3x toe. Tussendoor moest ik steeds een stukje uitplassen (heeeel moeilijk als je op knappen staat en maar een heel klein beetje mag plassen) uiteindelijk moest er iemand van een andere verdieping komen. En pffff ik ben níet goed in plas ophouden. Toen het niet lukte dacht ik ‘ontspan’ maar ik was ook bang dat ik dan spontaan zou gaan plassen over de arts :confused: … ik zou binnen 10 minuutjes weer buiten moeten staan maar we zijn dik 3 kwartier bezig geweest…. Maar hij zit! En nu spannend voor de volgende fase.

Uiteindelijke resultaat
    20 follikels
    13 eitjes
    7 bevrucht
    4 goed genoeg (1 tp en 3 cryo’s)
    Die 3 zijn ook al ingevroren
    Misschien dat er morgen nog een paar goed genoeg zijn om alsnog in te vriezen maar voor nu is het dit.

….. ik moet nu 2wk heel hard afleiding gaan zoeken. Zeker zolang ik nog last heb van mn buik en maar lig te liggen :rolleyes:

willow1988, Krv en clarajilla vinden dit leuk.
  19. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    #439 WelcomeWondertje, 11 apr 2023
    Laatst bewerkt: 11 apr 2023
    Ik stuur mijn man naar de action om testen te kopen

ik: hoeveel heb je gekocht
    Hij: twee
    Ik: ……

#testdrang, hij heeft geeeeeen idee :roflmao:

willow1988, Roooz90 en clarajilla vinden dit leuk.
  20. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Hahahaha mannen.

Deel Deze Pagina