Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022 deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Missdeph, 5 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonusmamadriepuntnul

27 feb 2022
    666
    817
    93
    Vrouw
    Wij moeten nu vooral de bloemen nog regelen, schoenen voor man lief en zijn kinderen uit zijn vorige relatie.
    Zijn ook nog opzoek naar een betaalbare midnight snack voor onze avondgasten. Maar alles wat we momenteel vinden gaat boven de €400... Dat vind ik voor een klein hapje echt overdreven.

Ook wel spannend bij jullie dan.
    Ik heb ook een tijdje bij de psycholoog geweest, maar buiten m'n verhaal kwijt kunnen had ik niet het gevoel dat er dingen werden aangerijkt om beter met bepaalde situaties om te gaan.
    Dat niet proberen om geen stress te hebben klinkt wel goed. Maar ik weet me soms moeilijk te ontspannen het is voornamelijk savonds als ik thuis kom van het werk of als ik in bed lig. Ik ben niet zo van de yoga en de mindfullness daar wordt ik alleen nog maar zenuwachtiger van...

Ga in het ziekenhuis wanneer ik de medicatie haal ook wel even informeren naar de psycholoog daar,... Hebben ze me al een paar keer voorgesteld dat dat een optie was, dus misschien maar gewoon doen...

En dan heb je nog even tijd om te plannen. In elk geval wel leuk vooruitzicht hé

2. Bonusmamadriepuntnul

27 feb 2022
    666
    817
    93
    Vrouw
    Eerste keer had ik ook menopur met overstimulatie...
    2e keer lang antagonist met eerst Gonapeptyl en dan opstart met 112,5 gonapeptyl en opgehoogd naar 137,5 eh. Nu Gonapeptyl en starten op 137,5 eh. Gonal-F.
    Ik had veel last van moodswings en opvliegers, diaree weet ik niet direct meer, heb in het algemeen makkelijk last van m'n darmen, dus kan niet direct zeggen dat ik het er aan koppel, maar weet wel dat ik in het algemeen meer toiletbezoekjes doe tijdens een traject.
    Eierstokken zijn altijd gevoelig eender welke medicatie...
    Weet niet of je er iets uithaald, maar ik kan het maar delen.

Sass25 vindt dit leuk.
  3. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Ja ik voel echt links en rechts een ballon zitten. Zo’n gevoel. Hoop echt dat t betekent dat er lekker veel (genoeg) aan het groeien is en onze topper er tussen zit..
    maar het maakt het wel zwaar. Loop de hele tijd met me handen op me buik links en rechts. Omdat het zo zwaar voelt… als ik dan bedenk dat ik nog 11 dagen moet prikken ongeveer, dan houd ik me hart vast pff.
    Heeft het een goed resultaat bij jou opgeleverd? Van 150 naar het dubbele?❤️

4. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Zeker fijn als je je ervaringen deelt.
    Mijn darmen zijn ook wel mijn zwakke plek dus wie weet toch toevallig..
    ik moet t maar goed in de gaten houden.. woensdag de eerste echo. :oops:

5. Bonusmamadriepuntnul

27 feb 2022
    666
    817
    93
    Vrouw
    Inderdaad goed opvolgen. Spannend en succes woensdag!

Sass25 vindt dit leuk.
  6. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    De eerste keer stimuleren had ik ook al best snel last van een vol gevoel. Vooral met fietsen en in de auto over een hobbelige weg. De tweede keer heb ik dit niet gehad, waardoor ik me voor de eerste FM afvroeg of de medicatie wel aansloeg.
    Miss als je erge last blijft kun je vragen of je iets eerder je eerste meting krijgt ?

Sass25 vindt dit leuk.
  7. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.888
    4.160
    113
    Vrouw
    Ik had juist de laatste keer hele trekkende eierstokken al vrij vroeg en toen was alles nog maar 10mm (2 om 3) dus dat was een enorme domper. Blijkbaar geeft dat gevoel dus niet helemaal lekker aan wat er van binnen gebeurd.

WelcomeWondertje en Sass25 vinden dit leuk.
  8. Roooz90

Roooz90 Actief lid

2 jan 2022
    145
    296
    63
    Vrouw
    Blijft idd n btje gissen wat er nu gebeurd in je lijf zoals de anderen al zeggen pijn hoeft niks te betekenen en niks voelen ook niet, lekker irritant weer hè haha. Zou t goed in de gaten houden en desnoods voor eigen gemoedsrust overleggen met arts.
    Ik ging van 6 follikels met 3 eicellen bij 150 naar 12 follikels met 12 eicellen bij 300 ( wel andere medicatie naar volgens arts vergelijkbaar) dus voor mij zeker goed geweest om op te hogen (of t dat was of de dubbele trigger geen idee maar ik was blij)

Gelukkig vliegt de tijd vaak aan de medicatie nog ffies!

9. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zie dat jij ook bij Cuypers loopt. Mag ik vragen hoe ver je nu zit in het traject? En ben je tevreden over de behandeling daar?

wij zijn daar nu net begonnen.. erg spannend allemaal..

10. Roooz90

Roooz90 Actief lid

2 jan 2022
    145
    296
    63
    Vrouw
    Zeker mag je dat vragen! Ik ben tot nog toe heel erg tevreden, maar dat zal ook komen door de resultaten tot nu toe.
    Ik vond vanaf de intake al veel meer begrip en mogelijk minder “protocol “ gevoel en als ik iets wilde aanpassen of inbrengen werd dat meegenomen in t plan ( wilde bijv graag extra progesteron ivm eerdere onderzoeken). Van vorige 2 rondes in NL in totaal 1 langzaam delende dag 3 terugplaatsing en niks in de vriezer en nu laatste ronde Cuypers 5 embryo’s (eerste helaas vers niet gelukt) dus het hele perspectief is verandert dat er wel mogelijkheden zijn. Heel blij met de overstap omdat ze in nl nog een keer hetzelfde wilde proberen wat duidelijk niet werkte.
    Blijft natuurlijk een drukke kliniek dus soms moet je er achteraan als t gaat om communicatie of een afspraak maar heb t idee dat dat overal zo is, verder tot nu toe erg tevreden.
    Als je specifieke vragen heb kan altijd!

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  11. Romytje

Romytje Bekend lid

20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Ik vind het echt super spannend. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken tot de eerste echo, maar met twee eerder MA’s hoop ik gewoon zo dat het ons deze keer gegund is.. Het is erg lastig om het los te laten, vind t ook moeilijk om nog goed te concentreren op mn werk. Hoe heb jij dat ervaren deze laatste keer?

12. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ik snap je heel goed . Bij mij heeft het ook echt even tijd nodig gehad om er vertrouwen in te krijgen . Eigenlijk pas na de 13 weken echo kreeg ik wat vertrouwen. Alhoewel ik nog steeds momenten heb dat ik bang ben .

13. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ja ze zijn wel druk hoor ik, al heb ik daar zelf nog geen problemen mee ondervonden.. maar fijn dat je er tevreden over bent. Ik hoop van harte dat ze ons beiden kunnen helpen!
    Ik heb nog geen ivf in NL gedaan dus nog 3 pogingen voor in Duitsland. Ben daar zelf dus vooral heen gegaan voor het NK-cellen onderzoek wat ze in NL niet doen (zelfs niet na 3 miskramen..) en daar kwam bij Cuypers idd uit dat deze verhoogd waren. Ik moet dus voor en na de tp een infuus krijgen. Heb jij daar ervaring mee?
    En hoe doen jullie dat met de reistijd en reiskosten?

vooralsnog zijn wij telkens heen en weer gereden (niet daar blijven slapen in hotel ofzo.. is bijna 2 uur rijden voor ons). Maar rondom de punctie en tp moeten we wel erg vaak heen en weer.. dus we kijken nog even hoe we dat gaan doen..

14. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Dankjewel ❤️ hoop dat het gauw zo ver is.
    Wauw wat een goed resultaat… ik hoop op hetzelfde :) dat zou prachtig nieuws zijn.
    ik twijfel of ik gewoon moet doorzetten en wachten tot woensdag of toch vragen om langs te komen voor een eerdere echo.. misschien is het gewoon allemaal gevoelig en vergroot.
    Ja het is zo onzeker allemaal. Soms wou ik dat ik zelf een echo apparaat had hier in huis haha! :p Hoe is t met jou? Gaan jullie wachten tot de 20 weken echo voor het geslacht? Spannend allemaal ❤️
    snap dat het heel spannend blijft zeker met jouw eerdere ervaringen. Ik gun het je heel erg en hoop dat deze zwangerschap goed blijft gaan. Probeer vertrouwen te hebben in je eigen lichaam. Je bent nu ten slotte zelf zwanger geworden een wondertje ❤️ X

cvdv87, Knut10 en Romytje vinden dit leuk.
  15. Roooz90

Roooz90 Actief lid

2 jan 2022
    145
    296
    63
    Vrouw
    Geen ervaring met nk onderzoek, nog nooit zwanger geweest dus geen idee of t nodig is. Vond ik overigens heel fijn dat ze aangaven nu geen dure onderzoeken doen eerst de embryo’s maken en kijken of t lukt, voelde niet alsof k op kosten werd gejaagd. Mocht t nu nog n keer niet lukken ga k wel verder onderzoek vragen.
    Wij rijden ook geen en weer +- 2,5/3 uur maar wil graag alles bij de artsen zelf zodat k ook vragen kan stellen, praktisch wel n dingetje maar ach. Zijn alleen voor de punctie in hotel gebleven omdat ik niet nuchter 3 uur wilde rijden ivm misselijkheid en geen stress over verkeer wilde. Valt me tot nog toe mee met het ge heen en weer en als t lukt is t t helemaal waard. Liever verder rijden en vertrouwen dan dichtbij en geen goed gevoel.

Ava101 en Sass25 vinden dit leuk.
  16. evi85

evi85 Actief lid

19 apr 2021
    271
    328
    63
    Vrouw
    Ik blijf het ook spannend vinden morgen 14+2 en dan de 13 weken echo maar blijf het spannend vinden of het hartje nog wel klopt; ook omdat er natuurlijk eerder de andere tweeling helft gestopt was… klachten gaan nu wat weg dus die “terugkoppeling” dat het wel goed zal gaan is er ook niet meer. Naja morgen weer een echo maar spannend ja dat blijft het nog even…

cvdv87 vindt dit leuk.
  17. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Spannend. Ik hoop op goed nieuws morgen. Zal vast goed zijn. ❤️ succes met het wachten tot de echo kan me voorstellen dat het intens spannend is. Xx knuffel

18. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    ja ik vind het heen en weer rijden tot nu toe ook meevallen. Zeker als je er vroeg moet zijn dan ben je lekker voor de file.

Ik heb net gehoord dat ik woensdag de punctie heb. Dat is voor mij de eerste keer, heel spannend wel. Ik had vandaag op de echo 9 follikels tussen de 10 en 24 mm. En nog 3 kleinere maar die gaan sowieso niet meer meedoen denk ik.
    Ben erg benieuwd hoeveel eitjes en vervolgens embryo’s hieruit komen. En ook hoe ik me lichamelijk voel na de punctie.
    Kan je dan de dag daarna weer gewoon volop aan het werk? Of nog even rustig aan doen?

Knut10 en Sass25 vinden dit leuk.
  19. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.888
    4.160
    113
    Vrouw
    Verschilt per persoon, ik merkte dat ik de dag na de punctie lichamelijk nog niet topfit was dus wel iets rustiger aan moest doen (maar kantoorbaan dus dat kon wel gewoon).

20. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Tnx! Ja ik kan ook thuiswerken idd, dat scheelt wel. Maar heb sochtends ook de oplevering van ons nieuwbouwhuis. Dan moeten we met een bouwkundige samen het hele huis doorlopen om alles te checken. Misschien dat het handiger is als m’n vriend dat dan alleen doet, want dat én werken is misschien een beetje veel na de punctie.

Deel Deze Pagina