Ik bedenk me ineens dat de laatste keer thuiswerken ook een halve dag was en 's middags niet meer. De meest comfortabele houding was half onderuitgezakt op de bank en dat zat niet zo lekker met mijn laptop.
Ik wordt elke keer 4 dagen thuis geschreven... heb geen zittend beroep en ook wel wat hekwerk... De eerste 2 heb ik de rust meestal toch wel nodig... vanaf de 3e dag gaat het al vlotter en dag 4 is meestal mooi meegenomen en meestal op dag 5 tp, dus dan ben ik ook altijd even afwezig op het werk, naar ga daarvoor of na wel gewoon werken
Ah goed om te weten. Meld je je dan ziek voor die dagen? Of verlof? Je mag verlof krijgen voor IVF toch?
Heeft iemand van jullie ervaring met cryo tp met progynova ? Ik heb vandaag echo gehad en baarmoederslijmvlies was perfect 0,93 maar omdat ik van de week toch lichamelijk wat voelde heb ik ovulatie test gedaan die al veel donkerder was dan normaal op dag 11. Ze hebben daarom voor de zekerheid bloed afgenomen om ovulatie uit te sluiten ( ik hoop ook te checken of die niet op t punt staat te gebeuren ) maar ben wel gestart met de progesteron zodat ik zaterdag terugplaatsing zou hebben. Nu net weer ovulatie test gedaan en nog weer donkerder zoals hij normaal bij mij 1/2 dagen voor de positieve is. Ben als de dood dat m’n eigen eisprong dus toch gaat komen, al kon ze geen dominante follikel vinden op de echo alleen kleinere.. snap er niks van. Iemand ooit eigen cyclus dwars door de medicatie gegaan?
Bij ons in België is dat met een officieel ziektebriefje dat je niet mag werken... Echt verlof is dat niet. Je bent dan gewettigd afwezig...
Ik heb alleen maar eens ovitrelle moeten zetten voor de tp, maar voor de rest geen andere medicatie. Ik vind die bloednames en echo’s altijd moeilijk te volgen. Maar weet dat mijn gevoel en bloedwaarden vaak nog niet overeen komen... en kan ook op 2 dagen tijd volledig omslaan. Heb nog nooit met ovulatietesten gewerkt, moet altijd voor bloednames gaan. Ze proberen vooral de moment van je eisprong te bepalen, als de bloedwaarden zeggen je bent er bijna maar nog niet helemaal moet ik meestal de ovitrelle zetten, maar heb ook al gehad dat ik die niet meer hoefde te zetten omdat ze zagen dat m'n eisprong al was geweest... Dan kan het mss zijn dat je tp een dagje wordt vervroegd ofzo... Niet te veel zorgen maken. Komt wel goed. Heb al "veel" op zo'n punt gestaan, maar het is het stressen en twijfelen niet waard. Jammer genoeg is het afwachten en ondergaan. Succes! Dikke knuf!
En voor diegene die even afleiding nodig hebben even wat anders na uren werk is hij nog steeds niet klaar, maar het resultaat wordt wel stilaan zichtbaar
tnx. Is alleen niet helmaal t zelfde want bij jouw tp zochten ze je eigen eisprong om tp te tomen. Ik zou absoluut geen eisprong moeten hebben door de medicatie en heb nu toch positieve ovulatie testen. Slijmvlies wordt geregeld door andere medicatie. Als ik er met m’n eigen cyclus doorheen ga en toch een eisprong krijg is de timing compleet mis dus wordt de embryo voor niks ontdooit zaterdag en heeft het geen enkele kans van slagen omdat je bms al afbreekt en je niet op dag 5 terugplaatst daar maak ik me wel degelijk druk om. Gelukkig doen ze idd bloedwaarden testen, hopelijk een foutieve thuis test maar die doe ik al 33 maanden en zijn elke keer correct dus ik heb er een hard hoofd in dat ik geen eisprong krijg. Ken m’n eigen lichaam inmiddels dus ga er wel bovenop zitten om bevestiging te krijgen dat alles echt goed staat voor ze m’n kostbare embryo ontdooien. Voor nu afwachten maar weer.
De punctie is een medische ingreep / operatie dus ziekmelding, in ieder geval de dag van de punctie en ik zou de dag erna ook doen omdat het wel de bedoeling is dat je rustig aan doet. Ik had geen pijn de dag erna maar mijn lichaam gaf toen wel aan : ga op de bank liggen. Op werk ook aangegeven : ik heb een kleine operatie en verwacht deze week niet naar kantoor te komen vanwege herstel. Alle echo's en dergelijke vallen onder verlof.
Oh wat een onzekerheid.. kan me voorstellen dat je eerst bloed wil prikken en zeker wil weten dat het niet te laat gaat zijn.. luister naar je eigen lichaam! Succes!
Ik ben gister toch naar de dokter geweest voor een echo omdat ik in de ochtend al 12 keer naar het toilet was geweest. En me echt niet lekker voelde. Ze zei dat het waarschijnlijk een buikgriep is en niet van de medicatie.. maar vindt het toch apart dat ik diarree en buikpijn kreeg op het moment dat ik begon met Gonal.. ze zag een aantal follikeltjes ze waren nog erg klein rond de 5mm. En toch voel ik me eierstokken heel duidelijk en zijn ze mega gevoelig.. zo raar.. heb ook soms steken in me baarmoeder.. er gebeurt weer van alles daarbinnen… ik ben nu ziek thuis sinds maandag. Vind deze poging echt zwaar een flink tegenvallen… ik heb vrijdag weer een echo omdat ze gister zo klein waren.. dus denk dat me punctie dan ook zal opschuiven.. betekent nog langer prikken..
Lijst van vandaag: 14-03-2023 Romytje - 36 jaar - 1ste kindje - ICSI - Brussel Roooz90- 32 jaar-1e kindje - Ixci 3 Cuypers Cuypers Maris1986 - 35 jaar - 3e kindje (2e samen) -IUI (na 2 mislukte ICSI) - Nij Barrahus Delacour - 31 jaar - 1e kindje na ☆- ICSI - Nij Barrahûs Sass25 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje - ICSI - Catharina Ziekenhuis / ETZ Evi85 -37 jaar -2e kindje- Icsi Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI LUMC Fruity90 - 32 jaar - 1e kind - IVF - MCK/TFP Leiderdorp 123Isa123 - 27 jaar - 1e kindje, IVF - isala Sooff30- 31 jaar - 2e kindje - ICSI cryo Mamavanlisi - 31jaar - 2e kindje ivf Soof1992 - 31 jaar - 1e kindje IVF + PGT (UMCG) ZoeteAardbei - 31 jaar - 1e kindje IVF - MMC Bonusmama3.0 31jaar 1e kindje samen IVF-ICSI Samenwerking AZ Turnhout met UZA Knut10- 1e kindje - IVF Melissert - 1e kindje - 3e IVF ICSI (pauze) Noot91 - 31 jaar - 1e kindje - ICSI Azric82 - 40 jaar - 1e kindje - 2e IVF ICSI (Isala) neelatje - 40 jaar - 2e kindje - 3e ICSI (Cuypers) Missdeph - 35 jaar - 4e kindje - 2e ivf (isala) Ava101 - 38 jaar - 1e kindje - IVF - (Cuypers) ♥️Afspraken♥️ Maart 17-03 Sass25 - echo hoeveel eitjes? 17-03: Delacour: eerste echo (7 weken) 21-03: ophalen medicatie ICSI-TESE 3 Bonusmama3.0 21-03 Sass25 - punctie ? 25-03: 1e spuit Gonapeptyl Bonusmama3.0 27-03: Fruity90 evaluatie Ergens eind maart, begin april: Soof1992 - voorlopig laatste TP April 07-04: 1e echo en bloedname ICSI-TESE 3 + start 137,5 eenheden Gonal-F Bonusmama3.0 TESTDATUM ♡♡ ZWANGER ♡♡ Jazz83 (dochter geboren op 16-1-2023) Knut10 (bevallen,14-2-2023) Muldes (20-3-2023) ZoeteAardbei (06-05-2023) Noot91 (30-05-2023) 123isa123 (27-06-2023) Mammavan2 (26-07-2023) Evi85 (10-09-2023) Cvdv87 (12-09-2023) Delacour (04-11-2023)[/QUOTE][/QUOTE]
Tnx voor je reactie. Ik hoor net ook van een collega wiens vrouw nu zwanger is van IVF dat zij ook wel een paar dagen hersteltijd nodig had.. dus ik ga er idd maar rekening mee houden. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat met de punctie morgenochtend. En ook hoeveel eitjes ze weten te vinden. Wat n spannend traject dit.. veel spannender dan IUI..
Wat vervelend dat je zoveel last hebt.. op welke cyclusdag zit je nu? Heb je een hogere dosis Gonal-f dan de vorige keer? Ik heb nu 187,5 eh Gonal-f. Voel nu wel echt dat ik extra eitjes in m’n buik heb, dus kan niet wachten tot ze er morgen uit worden gehaald. Maar niet zoveel last verder.. ik hoop dat de rust een beetje helpt..en je ook snel voor de punctie mag. Sterkte!
Dankjewel. Ja ik heb hiervoor 2 pogingen gedaan met 150eh menopur. En nu voor het eerst Gonal f, maar reageer er op met heftige buikklachten en diarree. Heb het nu al sinds vrijdag, dat was m’n derde spuit Gonal. ik spuit nu sinds 23-2 Decapeptyl en sinds 8-3 Gonal F 225 eh. Dus ook dubbele dosering. daarom denk ik niet dat het een buikgriep is maar echt een bijwerking van de medicatie.. vrijdag heb ik weer een echo. Hopelijk ergens volgende week mijn punctie. voor jou succes en hoop op een mooi aantal eitjes!