Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022 deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Missdeph, 5 mrt 2023.

  1. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.737
    4.009
    113
    Vrouw
    Ah het kan ook nog met een verse! Nice, ik ken van MCK alleen de variant dat ze nog wat embryo's hebben liggen van mensen die ze niet meer willen gebruiken.

    Hier gaat het wel aardig. Heb het er met vlagen nog moeilijk mee dat wij er mee gestopt zijn maar over het algemeen genieten we vooral van het niet meer hebben van alle stress :)
     
    Azric vindt dit leuk.
  2. Azric

    Azric Bekend lid

    2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw
    Ik kan mij dat ook echt goed voorstellen, hoe lekker het is als het gewoon niet meer hoeft. Maar ja je moet er wel naartoe groeien:$
     
  3. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    Kleine uk is alweer twee weken oud! :O Time flies! Met mij gaat het alweer stukken beter. Ik slik nu al ongeveer een week geen pijnmedicatie meer, waar ik zelf natuurlijk heel blij om ben. Ik ben nog wel veel moe en merk ook nog wel dat mijn wond soms goed trekt (dan heb ik toch teveel gedaan, al is het alleen maar beneden zitten soms...). Dus ik lig nog elke middag wel plat waarbij ik soms ook diep in slaap val. Gelukkig kan dit nu nog. Over een week gaat mijn man weer aan het werk en dan is het natuurlijk weer wat anders allemaal. Gelukkig heeft hij straks ook twee verlof-dagen in plaats van dat hij een volle werkweek heeft, tot aan de zomervakantie! Dus dat vind ik wel echt een fijn idee.

    Qua borstvoeding komt dit nog niet heel erg lekker op gang, dus we geven gecombineerde voeding (ene keer kunst, andere keer mamamelk). De reden dat het niet echt op gang komt, komt deels ook doordat ik al onder mijn startgewicht ben voordat ik zwanger was en dat binnen twee weken. Deels is het gewicht natuurlijk eraf gegaan doordat de kleine niet meer in mijn buik zit, maar alsnog is het allemaal snel gegaan. Ik kolf daarom fulltime met af en toe een aanhap (ze raakt soms gefrustreerd van de aanhap, misschien omdat er te weinig melk uitkomt). Dus dat is wel even pittig. Wel hebben we (man en ik) al afgesproken wanneer ik moet stoppen met kolven en dat is als ik nog eens vijf kg verlies binnen korte tijd. Ik kan namelijk, zoals nu lijkt, niet bij-eten omdat ik geen honger heb en als ik geen honger heb lukt het me niet altijd om iets te eten. Ik hoop natuurlijk dat ik nog een tijdje door kan met het geven van mamamelk, maar het moet ook niet ten koste gaan van mezelf dus ben het wel eens met de door mijn man gestelde ondergrens.

    Los daarvan doet ons kleine meisje het super. Ze is nog niet op geboortegewicht, maar er zit wel groei in en ze houdt zich ook netjes op temperatuur. Ze is een heel tevreden meisje. Als ze haar ogen open heeft, is ze enorm alert en kijkt ze prachtig uit haar ogen!
     
    Roooz90, Azric, Knut10 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    @Azric Spannend, lijkt me best ingewikkeld als jouw cyclus tegelijk moet lopen met de mogelijke verse terugplaatsing.

    @Fruity90 Logisch dat je het er af en toe nog wel moeilijk mee hebt. Het is voor jullie een mega-lang traject geweest. Maar het niet meer hebben van de stress is inderdaad wel heel fijn, want dat kost natuurlijk bergen energie elke keer.
     
  5. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    141
    294
    63
    Vrouw
    poging 5 ja helaas. Cuypers zit ik nu voor de derde poging. In Nederland 2 keer bijna voor niks met alleen 1 slechte drie daagse. Eerste poging Cuypers 5 embryo’s drie keer zwanger maar helaas misgegaan rond 6 weken. Poging 4 twee embryo’s die niet bleven zitten dus we gaan voor de volgende poging. Verwacht met dag of 4 m’n cyclus dus dan kan het circus weer van start
     
    Azric en Fruity90 vinden dit leuk.
  6. Azric

    Azric Bekend lid

    2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw
    Heel veel succes! Als het goed is ben je nu die 4 dagen verder? wij zitten nu in Spanje, gisteren de vooronderzoeken gehad. Als alle a goed gaat dan zou eind april al de terugplaatsing kunnen zijno_O
     
  7. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    141
    294
    63
    Vrouw
    spannend! Kan toch snel gaan laten we hopen dat Spanje voor jou DE uitslag geeft die we allemaal willen! Ik ben idd 4 dagen verder maar zal je altijd zien dat deze maand de cyclus op zich laat wachten, zal wel stress zijn. Nog n dagje meer of minder kan er wel bij.
     
    Azric vindt dit leuk.
  8. Azric

    Azric Bekend lid

    2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw
    Dat was bij mij ook zo, als ik aan het wachten was dan duurde het altijd langer.
     
  9. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    141
    294
    63
    Vrouw
    Ja helaas toch geen natuurlijk wonder, kans is nihil maar blijf er toch altijd stiekem op hopen. Nu weer gestart met stimuleren altijd spannend wat t oplevert. Jij al meer bekend over je tijdlijn, eind april is ook al snel! Blijf je dan al die tijd in Spanje of heen en weren?
     
  10. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    @Azric Hoe zijn de vooronderzoeken verlopen?

    @Roooz90 Hoe is het met jou? Is je cyclus inmiddels al begonnen?
     
  11. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    141
    294
    63
    Vrouw
    Zeker ik ben gestart met stimuleren! Gister dag 8 echo hoopte op iig 6 follikels omdat t wat wisselt en laag amh maar er waren er al meer iets van 7/8 grotere en wat kleine die hopelijk bijtrekken dus iig fijn gevoel voor de start. Vraag is wat er in zit dat is elke keer spannend maar voor t gevoel is t prettig met jets meer te starten.

    Grootste twijfel zou nu zijn of we (als we embryo’s hebben uiteraard) wel voor een verse tp gaan. Ik heb 3 verse met nul resultaat gehad en 5 cryo met 3 positieve testen en gevoel dat m’n eigen hormonen te vroeg zorgen voor kramp en menstruatie ondanks progesteron dus neig naar alles wat er uitkomt vriezen en maand rust. Iemand ervaring daarmee of juist beter resultaat met vers?
     
    Azric, Soof1992 en Fruity90 vinden dit leuk.
  12. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    Klinkt goed! En inderdaad, het blijft natuurlijk spannend want pas na de punctie weet je meer omdat er dan bevruchtingen plaatsvinden.
    Ik heb zelf geen resultaat met vers (aangezien we PGT deden moest daar eerst embryoselectie op worden gedaan). Dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar zou sowieso doen wat voor jou het beste aanvoelt.
     
    Roooz90 vindt dit leuk.
  13. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.737
    4.009
    113
    Vrouw
    Niet veel ervaring, enige positieve test kwam van een cryo.
    Ik had ook bij de verse dat ik altijd al ongesteld werd voordat de progesteron op was.
    Aan de andere kant, geen garantie dat die verse een goede cryo is, misschien kun je nog vragen hoe die selectie gemaakt wordt want ik dacht altijd dat de beste werden ingevroren.
     
    Roooz90 vindt dit leuk.
  14. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    141
    294
    63
    Vrouw
    hi Azric! Was even benieuwd hoe het gaat alles gelukt in Spanje en of het er uit ziet of je in april een terugplaatsing krijgt?! Zijn beste de laatste actievelingen hier heb ik het idee!
     
    Azric en Fruity90 vinden dit leuk.
  15. Azric

    Azric Bekend lid

    2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw

    Ben ook benieuwd hoe het met jou is??
    Hoe ver ben je met stimuleren, punctie, etc??

    Bij mij weer een hoop aan de hand. Het kan ook niet een keer normaal en van het leien dakje lopen:(. Vooronderzoeken gehad terug gekomen. Planning was perfect! Ik heb een vakantie eind april staan naar Spanje met mijn zusje en 2 kids, dus dan zou er een terugplaatsing zijn. Als alles echt volgens het boekje gaat he:rolleyes:.

    Maar mijn TSH waarde (schildklier) is te hoog, mijn schildklier werkt te traag. Dit heb ik niet eerder gehad en het verklaart wel hoe ik mij de afgelopen weken voelde. Echter heb ik zelf het gevoel dat dit uitgelokt is door de pil. Ik moest de pil slikken om mijn cyclus te kunnen synchroniseren met de donor en eigenlijk voel ik mij sindsdien echt ellendig. Vorige week woensdag ben ik met de pil gestopt en heb ik vanuit Spanje te horen gekregen dat deze terugplaatsing niet door zal gaan. Het kan niet met deze waardes. Donoren gaan wel door en alles zal ingevroren worden, dus geen verse terugplaatsing. Nu dus de schilklier op orde brengen. Mijn huisarts wil wel doktoren maar dat wil ik niet, ik wil naar een endocrinoloog. Wachttijd is 125 werkdageno_O. Dus hoe k dat ga tackelen weet ik niet, eerst maar die verwijzing regelen.

    Dat is mijn stand van zaken:confused::eek:
     
  16. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.737
    4.009
    113
    Vrouw
    125 dagen hou op joh!
     
  17. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    141
    294
    63
    Vrouw

    Manmanman t kan ook niet eens gewoon goed gaan hè wat een gedoe. Nu is freeze all in mij opinie niet erg daar kies ik ook voor maar dat ellenlange wachten terwijl alles precies goed uitkwam is echt n domper. Wel goed dat je niet wil dokteren lijkt me lastig als je eigen snel wil Maargoed je wil ook dat t goed gebeurd zeker als je je zo ellendig voelt. 125 is echt achterlijk miss kan je net als bij andere ziekenhuis bellen bellen bellen tot er n uitvaller is .
    Ik heb m’n punctie gehad en 9 cellen ( enigszins teleurgesteld van de 18 follikels) maar wel 8 bevruchtingen en 5 embryo’s op ijs. Waarvan 2 hele goed gescoorde en de rest oké. Er is nog een 6e in de race die was wat sloom hopelijk wordt die vandaag ook nog ingevroren. Iig prima scoren dus nu met smart wachten op cyclus. Nog aan t twijfelen of k semi natuurlijk of medicatie terugplaatsing wil, denk toch medicatie want dat is al eerder gelukt.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  18. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    @Azric Damn, 125 dagen? :eek: Echt niet oké en al helemaal niet fijn als je al in zo'n ontieglijk lang traject zit. :( Kan de zorgverzekering niet kijken voor wachtlijstbemiddeling, bedenk ik me nu?
     
  19. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.737
    4.009
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier dames?
     
  20. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    141
    294
    63
    Vrouw

    Ik kreeg mooie nieuws dat we 5 cryos hebben uit deze ronde en 1 zit sinds n uurtje veilig bij mij. Dus de wachtbank weer op!
     
    Azric, Soof1992, Knut10 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina