Hug! Het klinkt gek, maar ik ben blij om te lezen dat je ook aangeeft dat het ook goed is als het niet gaat lukken. Maar hey, daar gaan we niet voor hoor! Lekker vrouw worden nu en dan nog één keer ervoor gaan!
Alsof je niet genoeg hebt aan je hoofd, jeetje! Wel tof dat je een heel gaaf vooruitzicht hebt gepland, ik denk dat dat ook alleen maar gezond is! <3 Whoop whoop!
Ik heb nog steeds best wel last van m’n buik.. begin me een beetje zorgen te maken. Ik heb woensdagochtend de punctie gehad en de eerste paar dagen merkte ik wel verbetering. Maar ik heb nog steeds best een opgezette buik, alsof er vocht in zit en m’n darmen lijken een beetje stil te liggen. Gister ben ik iets te enthousiast geweest en een paar keer naar het dorp gelopen, maar daarna was m’n buik nog meer opgezet en pijnlijk. Geen steken ofzo, het is meer een drukkend gevoel.. herkent iemand dit? Ik vind het herstel zo lang duren zo..is dat normaal? ik doe vandaag maar weer extra rustig aan.. Maar als ik morgen de terugplaatsing heb zou ik me toch graag wat fitter voelen..
Het is niet vreemd dat je wat langer last houdt. Ik bloedde de laatste keer zelfs weer na 4 dagen en daar hoefde ik mij na even bellen ook niet druk over te maken. Als je je zorgen maakt gewoon even een belletje doen.
Hoi! Toch even check bij m’n mede ervaringsdeskundigen. Ik heb zaterdag tp gehad ging allemaal zeer moeizaam uiteindelijk met de kleinste katheter gelukt. Nu had ik verwacht met al dat gewroet en de medicatie progynova protulex en utro echt wel bijwerkingen/ symptomen ofzo zou hebben maar nul niks nada. Als k m’n best doe miss n ieniemie krampje. Nu is t pas dag 2 dus echt nog ultiem vroeg maar denk ik gelijk dat dat n slecht teken is en dat er ook echt niks gebeurd. Iemand ervaring met helmaal niks voelen dat je toch positief testte? btje schrik van degene die zeggen ja ik voelde meteen innesteling enzo. Waardeloze wAxht weken
Vertel mij wat! Ik heb zaterdag een tp gehad van 2, maar op dat moment had ik nog steeds pijn van de punctie, nooit eerder gehad, voelde me ook echt niet 100% die dag, sinds gister beter, maar ik heb dus wel pijntjes maar waarvan?! En ik ben juist altijd bang voor symptomen; Vooral wat spotting betreft dus daar was ik vanaf zaterdag al helemaal panisch voor, ga ik gister avond nog even na de wc zie ik daar een helderrood puntje op me even papier., heb er de hele nacht niet van geslapen.. echt erg.. had me voorgenomen er nu nuchter in te gaan maar heb al spanning vanaf de punctie dag of er überhaupt iets gevonden was, daarna: zou er iets bevrucht zijn? Zou er een tp komen? Zou er nog wat ingevroren worden.. pffff echt zenuwslopend. Ze zeggen laat het los en dat is het beste het komt zoals het komt, maar dat is zo makkelijk gezegd, en zoooo moeilijk gedaan.. Iedereen is anders, en bij iedereen verloopt het anders..
Goede tip die ik ooit gekregen heb: niets hoeft. Dus je hoeft ook niet los te laten. Als je er gewoon de hele tijd mee bezig bent, omdat je simpelweg aan niets anders kunt denken, dan is dat zo. Als je er nog een moetje bij krijgt, namelijk 'loslaten', wordt het helemaal veel. Overigens denk ik dat alle mensen die zeggen dat je het 'gewoon' moet loslaten nooit doorstaan hebben waar wij in ons traject doorheen gaan.
Nou daar ben ik het hartgrondig mee eens. Zuurverdiende embryo’s en al de stappen ervoor en dan maar doen alsof er niks aan de hand is ik kan t niet haha. Wel gewoon werken das iig afleiding. Grappig dat de een graag geen symptomen wil voelen en ik er juist op zit te wachten dat ik iets voel voor iets van bevestiging dat er iets is gebeurd. Afwachten is moeilijk, denk dat ik er in m’n hoofd gewoon af en toe niet bij kan dat het echt soms lukt een terugplaatsing. Gelukkig genoeg succes voorbeelden in deze groep dus we wachten en hopen door!
Ja ik! Eerste zwangerschap allemaal krampen en rugpijn met op dag 5 na tp een oprekkingsgevoel en toen wist ik het wel. Deze keer helemaal niks! Ik wist zo zeker dat het mislukt was gezien alle klachten de vorige x. Pas een week na de tp kreeg ik een felle steek in mijn banden bij het niezen. Toen wist ik het ook, maar dat was dus het enige. Geef niet nu al de hoop op hoor!
Nou idd, het is inmiddels behandeling nummer 6 , nu ivf, vorige 5 icsi met 6 terugplaatsingen en geen succes. nu ben ik inmiddels 5 jaar verder, dus heb het 5 jaar los kunnen laten maar zodra je weer in traject zit en alle rekeningen om je oren vliegen krijg je er gewoon stress van, ik voel gewoon faalangst. Maar hopelijk gaat het dit keer lukken.. Ma na alle teleurstellingen is het gewoon bijna normaal om te denken daar gaan we weer het zal toch wel weer niet lukken.. terwijl ik die instelling niet heb natuurlijk! Maar goed net wat je zegt mensen maken niet mee wat wij mee maken, en dat ik maar goed ook ik had ook liever niet in dit schuitje gezeten!
Ja zeker ! Ik het echt 0 symptomen. Ik was er echt van overtuigd dat het weer niet gelukt was. Heb zelfs pas 3 dagen na testdag getest ! Het kan dus echt en niets voelen hoeft echt niets te zeggen. Succes met het wachten ! Ik duim voor je
Ik wil je niet ongerust maken, maar dit had ik na mijn 2e punctie ook... heb toen wel TP gehad die op niets uitdraaide. Ben eerst naar de huisarts geweest, die zei, mevrouw, dat is het einde van uw darm, neem maar movicol (om beter naar het toilet te kunnen gaan) Nadien zelfs dulcolax genomen dat ging niet over. Een maand later had ik nog steeds dezelfde klachten, dan maar weer een afspraak bij de gynecoloog, die heeft me helemaal binnenstebuiten gedraaid, om uiteindelijk bij een echo een heel klein plekje te zien dat er misschien niet zou moeten zijn. Na die echo is er 2 maanden later een MRI gevolgd, daaruit bleek dat ik endometriose had... Ben ik dan nog eens 2 maanden later aan geopereerd. Hebben anderhalve maand daarna terug groen licht gekregen, daarna 3 TP'S gehad, 1e positieve test op testdag, week erna HCG niet gestegen, 2e TP niet gelukt, 3e TP zwanger, mk op 8wk... Nu opstart nieuwe ronde... Als je je niet lekker voelt gewoon optijd laten opvolgen. Ook al zijn het misschien zorgen voor niets. Als het voor jouw niet oké voelt zeker niet mee blijven rondlopen!
Ik voel na een TP de eerste dagen meestal helemaal niets, echt pas rond de testdatum, dus nog even volhouden!
Groot gelijk wat je daar zegt. Wij gaan hier zo ook weer opstarten, en heb het gevoel dat de voorbije week al een super uitputtende was terwijl we zelfs nog moeten starten... Succes!
Dank je voor je reactie. Wat vervelend dat het zo gelopen is. Ben je nu weer bezig met medicatie voor de volgende poging? Spannend weer zeg!! Ik had vandaag de terugplaatsing en het ging vanochtend gelukkig al veel beter met m’n buik. Ik heb sowieso gevoelige darmen en de arts zei dat een opgezette buik en last van darmen vaker voor komt. Ik moest rustig aan doen, maar wel in verweving blijven en veel drinken zei ze. gelukkig gaat het nu al wel weer beter.
Ik ga deze ochtend de medicatie ophalen en moet zaterdag het eerste spuitje Gonapeptyl zetten. Dus de spannende weken breken hier zodadelijk ook weer aan. Fingers Crossed dat dit voor jouw DE tp is!! Succes tijdens het wachten!
Biochemische zwangerschap en een miskraam. Maar ben ook wel benieuwd naar mijn amh omdat ik veel minder follikels heb en het hoogste moet spuiten om wat teweeg te brengen. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar mijn nk cellen. Omdat het het innestelen in de weg kan zitten heb ik begrepen. Er zijn zoveel onderzoeken die ze nog niet in nl standaard doen. Begrijp dat niet zo goed.
Ik heb wel vaker gelezen hier dat mensen niks voelde en toch positief testte! Vaak voel je ook heel veel en betekent het niks.. is helaas geen pijl op te trekken
Ik heb gister een echo gehad Er was opeens een follikel extra bij links! Ik was verrast. De follikels zijn al flink doorgegroeid. Ik heb rechts 2 van ongeveer 19mm. En links 6 follikels, waarvan 1 grote denk rond 23. En 5 richting de 20mm. 2 follikels zitten achter me cyste. Maar door het groeien denkt de arts dat ze eentje wel kan aanprikken via schuin.. ik hoop op zoveel mogelijk eitjes ❤️ Als het mee zit dan 7 denk ik. Ben alleen het bangst voor het moment dat manlief naar het Vu gaat en te horen krijgt hoeveel rijpe eicellen… omdat de vorige keer me follikels leeg waren maar 1 eicelletje.. ze hebben weer oestrogeen geprikt en ik mocht nog een dag langer wachten.. Dus vanavond ovitrelle zetten en donderdag is de punctie onder sedatie. (Anders kon ik niet onder sedatie) Hoop dat het allemaal precies goed uitkomt met de punctie. Weten jullie wat ze kunnen zien aan die oestrogeen waarde? En wat dat dan te maken heeft met het plannen van de punctie. Op het moment voel ik me hoog zwanger. Kan moeilijk opstaan en zitten en elke hobbel in de auto doet zeer au! Hoop dat het gauw donderdag is.
bij mij eerste ivf 6 eicellen 3 bevruchting 1 verse en 1 cryo. Zwanger van verse terugplaatsing Nadien andere medicatie voor ivf 2e kindje Ivf 1: 17 eicellen 9 bevrucht 1 verse 4 cryos Ivf 2:13 eicellen 7 bevrucht 1 verse 4 cryos Icsi 3: 7 eicellen 4 bevrucht 1 verse 2 cryos ICsi 4: 6 eicellen 3 bevrucht 2 verse embryo’s terug laten plaatsen 0 cryos en zwanger bij mij was dus 2x met kleiner aantal eicellen wel raak en bij meer eicellen niet alhoewel ze er mooi uitzagen op dag van terugplaatsing er valt weinig over te zeggen denk ik..