Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Delacour, 18 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.888
    4.160
    113
    Vrouw
    Momenteel wel zenuwachtig maar niet per se in de negatieve zin. Ik vind het nu meer spannend of er in elke follikel ook een eicel gaat zijn en of het dan allemaal embryo's worden. Maar ik gok als ik daar eenmaal weer ben ik dat ik het liefst zou hard mogelijk weg zou rennen :rolleyes:.

Sass25, Merel13 en neelatje vinden dit leuk.
  2. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Nee, ook geen pregnyl. Dit omdat mijn cyclus heel regelmatig is. Op dag 10 krijg ik een echo en de rest met ovulatietesten. Daarom vind ik het zo spannend ook denk ik. En die utrogestan gaf me
    Ook een veilig gevoel. Denk dat ik me maar op vitamines en supplementen ga storten !

heb jij zelf de keuze om in kunstmatige of natuurlijke cyclus te laten terugplaatsen ?

3. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Wat spannend! Ik zal duimen voor een goede opbrengst ;) Mag ik vragen wanneer je de eerste echo had (dag 8)? Ik ben benieuwd hoe veel tijd zit er meestal tussen de eerste FM en de punctie :o:

4. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wij doen een terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Heel erg getwijfeld maar zou het wel fijn vinden om niet langer dan noodzakelijk aan de hormonen te zitten.

@Jazz83 wat fijn een mooie uitgangsecho!

@Merel13 niet voorgeschreven, wel aangegeven dat ik dit wilde. Het is niet bewezen effectief vandaar dat ze er niet mee werken, zou geen kwaad kunnen maar dan moet ik met een eventuele zwangerschap met 36 weken gestopt moeten zijn wat dan al wel al lang het plan moet zijn. Probeer dit om m'n kansen op innesteling te vergroten. Baad t niet dan schaad het ook niet dacht ik zo.

Succes meiden die deze week afspraken hebben staan!

Merel13, neelatje en Fruity90 vinden dit leuk.
  5. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.888
    4.160
    113
    Vrouw
    Dag 10 de eerste follikelmeting. Punctie wordt bij mij dag 14. Werd mij verteld dat dat vrij gebruikelijk is.
    Verse terugplaatsing wordt 2 februari als alles goed gaat, dus dat is dan dag 19 (5 dagen na punctie)

6. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ok, bedankt voor de info :thumup: Ik ben benieuwd hoe het straks met mij gaat. Ik krijg de eerste echo op dag 8 dus overmorgen. Ik voel nu al mijn eierstokken en extreem veel vruchtbare slijm :rolleyes: Bij natuurlijke cyclus volde ik ze ook altijd maar ik moet zeggen dat het nu erger is en het begint vervelend te worden. Hopelijk hoef ik dan niet te lang wachten op de punctie.

Merel13 en Fruity90 vinden dit leuk.
  7. Merel13

Merel13 Lid

2 jul 2021
    15
    20
    3
    Vrouw
    Fijn dat je zo'n regelmatige cyclus hebt! Maar ik snap ook dat je het spannend vindt zonder de utrogestan. Wel fijn dat je dan geen kunstmatige hormonen hebt die je vanalles laten voelen. Als je dan kwaaltjes krijgt komen ze echt door een zwangerschap.
    Welke vitamines ga je erbij nemen?

Ja ik heb het gewoon aangegeven dat ik het graag in een kunstmatige cyclus wil doen en dat vinden ze prima.

cvdv87 vindt dit leuk.
  8. Merel13

Merel13 Lid

2 jul 2021
    15
    20
    3
    Vrouw
    Oh ja idd na de punctie is ook weer spannend met hoeveel embryo's het zijn enzo.. Ik heb nu in totaal 3 puncties gehad en ze waren alledrie heel verschillend. Wat mij hielp was te denken dat het pijn doet maar dat het relatief korte pijn is. En ik keek er ook een soort van naar uit, want het was weer een stapje dichterbij een baby :)

Sass25 en cvdv87 vinden dit leuk.
  9. Merel13

Merel13 Lid

2 jul 2021
    15
    20
    3
    Vrouw
    Ik heb idd al vaker gelezen dat het de innesteling kan bevorderen. Zelf heb ik een hoge bloeddruk en slik daarvoor medicatie. Toen ik zwanger was van mijn zoontje kreeg ik ook meteen een bloedverdunner erbij om de doorbloeding naar de placenta te bevorderen. En daar moest ik na 36 weken idd mee stoppen.Ik ga toch eens navragen of ik dit niet al zou moeten gaan gebruiken.

Natascha33 vindt dit leuk.
  10. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.888
    4.160
    113
    Vrouw
    Succes weer vandaag @Coco17

Werd net gebeld, ze hebben versoepeld en mijn vrouw mag bij de punctie aanwezig zijn :D

Mamadi18, Sass25, Natascha33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI
    Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT
    Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo
    xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI
    Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF
    Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI
    Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI
    Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF
    Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo
    Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo
    Toeraab - 25 jaar - 2e kindje (1e samen) - ivf
    Muldes - 31 jaar - 1e kindje - ICSI
    Merel13 - 36 jaar - 2e kindje - ICSI cryo
    neelatje - 39 jaar - 2e kindje - ICSI
    Mamadi18 - 30 jaar - 1e kindje - IVF

Afspraken
    Januari
    26-1 Coco17 - FM2
    27-1 neelatje - FM1
    28-1 Fruity90 - punctie
    29-1 tweede echo voor cryo tp
    31-1 Kaaat - echo voor cryo tp

Februari
    7-2 Shiltje - Intake IVF
    1-2 Jazz83 - FM1
    3-2 Jazz83 - FM2
    3-2 Merel13 - Intake cryo
    4-2 Mamadi18 - 2e intake IVF
    8-2 Muldes - Intake ICSI
    24-2 Delacour - FM1

Maart
    1-3 Liissaa - uitgangsecho
    9-3 Liissaa - FM 1

12. Coco17

Coco17 Actief lid

9 jul 2015
    170
    244
    43
    #192 Coco17, 26 jan 2022
    Laatst bewerkt: 26 jan 2022
    Wat fijn! Moet er niet aan denken om dat alleen te doen…. Terwijl de punctie mij trouwens 3000% meegevallen hoor!

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Zo kletstantes, zal proberen op iedereen te reageren.

Merel, welkom. Wat vervelend dat het de eerste keer zo makkelijk ging en nu al 4 mislukte tp. Het is zo onvoorspelbaar het hele traject maar ook de tp. Zo frustrerend soms dat je niet weet waarom de ene wel blijft plakken en de andere niet, terwijl je hetzelfde doet.
    Na 3 dagen al ongesteld na tp, klopt niet idd.

Coco joepie voor je eerste goede FM, hopen dat je straks met net zo mooi nieuws komt.''

Neelatje, welkom. Alles nieuw, spannend he. Hier niet bang voor corona, wij hebben het allemaal al gehaald en het viel mee. Ik neem aan als je met je buik vol eitjes loopt ze je niet laten doorlopen doordat je corona hebt. Wel brengt het een soort van onzekerheid met zich mee idd. Ben ik gezond, heeft het invloed op het tp of innestelen. Die onzekerheid voel ik wel echt extra. Wat je zegt zo voorzichtig mogelijk doen, meer kan je niet doen. Hier met de 4 kids kom ik toch wel op veel plekken, maar werk wel thuis dus dat scheelt dan wel weer.

cvdv87, fijn dat het in eigen cyclus kan. Ik duim keihard voor je mee deze ronde.

Mamadi18 welkom!

Natascha33, irritant dat er nog zo weinig te zien was. Ik heb ook weleens een ronde kinderpara genomen of kinder asprines dat las ik toen ook ineens overal. Maar ik denk dat als het niet bewezen is dat het nodig is, ik zou twijfelen het opnieuw te gebruiken nu. Lastig hoor, kan je het aan je behandelaar vragen?

Jazz83 jeeh voor de start van gonal. Wat is het toch een heerlijk soepel naaldje he :)

Fruity super fijn dat je vrouw erbij mag zijn. Slapen tot het vrijdag is!

Ik heb 4 puncties ondergaan maar ook met verschullende resultaten. Vooral mijn derde poging was een flop. Kwam dat doordat ik meer eenheden nodig had, of dat het gewoon een slechte maand was. Ik denk het laatste. Had die behandeling weinig eicellen (voor mij doen, maar 5) en allemaal niet verder ontwikkeld dan 5 cellig. Daar werd ik toen ook echt bang van, maar de behandeling er naar iets opgehoogd en meer eicellen en ook weer van de oude kwaliteit. Dat is wat ik eerder ook al bedoelde je kan elke maand alles hetzelfde doen en toch is de uitkomst anders. En dat frustreerd en irriteerd natuurlijk. Waarom is er geen succes formule. Exacte wetenschap, als ik dit doe leidt dat met zekerheid tot een zwangerschap.

En dames elk gevoel is geoorloofd in onze situatie. Of het nou de eerste tp of de tiende, je gevoel is je gevoel.

Ik kan mijzelf op dit moment gek maken met de twijfel of dit wel het goede moment is voor een tp. Moet ik niet eerst een maand super gezond eten of nog wat kilootjes afvallen (zitten alleen 5 corona kilos aan). Dat soort dingen, omdat dit echt onze laatste kans is, weegt het allemaal zwaarder ofzo. Aan de andere kant denk ik, als het zo moet zijn lukt het en anders zijn wij heel blij en gezegend met wat we hebben. Bij mijn spontane zwangerschap, was ik net begonnen met sporten maar had ik daarvoor ook niet heel gezond gedaan. Grr maak jezelf gek.

Wat slikken jullie voor vitamines/supplementen? Ik slik een zwangerschap multi met folium, visolie en vitamine d.

Mamadi18, Merel13, Muldes en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Super fijn! Succes dan!

@Coco17 jij ook succes!

15. Coco17

Coco17 Actief lid

9 jul 2015
    170
    244
    43
    Nou, ik ben een beetje in de war na mijn FM van vanmorgen…

Ze zag nu maar twee aan de rechter kant van 12 en 13 mm. Verder zag ze wel heel veel kleintjes maar allemaal te klein om te meten. Een heel ander beeld dan maandag dus. Ze hoopt dat de anderen nog meedoen, maar had er niet heel veel vertrouwen in. Ben echt een beetje uit m’n doen.

Ook kon ze m’n rechter eierstok niet goed in beeld krijgen, en was ze daar echt mee aan het prutsen. heb ik echt nog nooit gehad…. Dus ik twijfel ook een beetje over haar kundigheid, wat natuurlijk niet terecht is. Heeft iemand ook weleens zoiets gehad?

Moet zaterdag weer heen… heb echt een k*t gevoel erover

16. Coco17

Coco17 Actief lid

9 jul 2015
    170
    244
    43
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI
    Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT
    Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo
    xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI
    Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF
    Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI
    Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI
    Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF
    Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo
    Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo
    Toeraab - 25 jaar - 2e kindje (1e samen) - ivf
    Muldes - 31 jaar - 1e kindje - ICSI
    Merel13 - 36 jaar - 2e kindje - ICSI cryo
    neelatje - 39 jaar - 2e kindje - ICSI
    Mamadi18 - 30 jaar - 1e kindje - IVF

Afspraken
    Januari
    27-1 neelatje - FM1
    28-1 Fruity90 - punctie
    29-1 tweede echo voor cryo tp
    29-1 Coco17 - Derde FM
    31-1 Kaaat - echo voor cryo tp

Februari
    7-2 Shiltje - Intake IVF
    1-2 Jazz83 - FM1
    3-2 Jazz83 - FM2
    3-2 Merel13 - Intake cryo
    4-2 Mamadi18 - 2e intake IVF
    8-2 Muldes - Intake ICSI
    24-2 Delacour - FM1

Maart
    1-3 Liissaa - uitgangsecho
    9-3 Liissaa - FM 1

17. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Dan is het voor je echt extra spannend. De belangrijkste is dat je zelf goed voelt en denkt dat het nu het moment is. Volg je intuïtie een beetje :)

Ik slik elke dag mama van vitals en vitamine b complex. Tot nog niet zo lang geleden ook vitamine d, die is nu op en nog niet besteld. Maar in het verleden heb ik echt alles geprobeerd :rolleyes:

18. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Wat vervelend :( Hopelijk brengt de derde meting wat meer duidelijkheid. Wordt de dosis van je medicatie dan nog aangepast?

19. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.888
    4.160
    113
    Vrouw
    @Coco17 Ah nee super k*t, zat je blaas misschien vol? Bij de ingangsecho was het bij mij ook flink `wroeten` om alles in beeld te krijgen omdat mijn blaas vol zat, daardoor waarschijnlijk ook 1 follikel gemist toen. Maar het is wel raar dat ze voorheen meetbare follikels niet kunnen vinden :confused:

@Kaaat Alleen zo'n folium / vitamine-d mix. Ik geloof het verder ook allemaal wel, enige wat ik nu echt laat staan is alcohol (niet dat ik echt veel dronk ofzo, misschien 1 of 2 biertjes in een week)

Coco17 vindt dit leuk.
  20. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Ik had dit bij mijn tweede FM ook. Bij de uitgangsecho waren er in totaal zo'n 20 te zien. Bij de eerste FM zo goed als niets te zien, bij de tweede FM leken er 5 tot 6 in totaal te zijn (groot genoeg) en uiteindelijk bij de punctie 15 aangeprikt waarbij 12 rijp. Verlies de moed niet! Ze zeggen altijd kwaliteit over kwantiteit

Sass25, Coco17 en Fruity90 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina