Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Delacour, 18 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    @Missdeph, ik lees dat jij eindigt met (evt.) decapeptyl, ik start daar juist mee.. hoe kan dat haha?

2. Sooff30

Sooff30 Lid

19 feb 2020
    67
    192
    33
    Vrouw
    Eindhoven e.o
    Och @Romytje, wat een verschrikkelijk nieuws.
    Sterkte!

3. Azric

Azric Bekend lid

2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw
    Even een vraagje aan jullie die al een punctie hebben gehad:D

Avond voor de punctie neem ik een Lorazepam in. Ochtend van de punctie 2 Paracetamol en 2 Diclofenac. Ik krijg nog via een infuus Morfine. Nu kan ik nog voor een roesje kiezen met Dormicum. Daar twijfel ik over, wel of niet doen. Wat zouden jullie aanraden?

4. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Vind ik een moeilijke om in te adviseren. Zeker omdat bij ieder het zo verschilt . Heb je veel follikels?
    Ik heb 2x een grote punctie gehad (ongeveer 25 en 35 follikels) en heb beide keren met een pethidine injectie, lorazepam en naproxen gehad. Als er een derde punctie moet komen en ik mocht kiezen, zou ik hier weer voor kiezen. Vooral omdat ik weinig last heb gehad van de bijwerkingen. Van een roesje heb ik er na meer last.
    Maar ik vond de puncties ook geen horror. Niet fijn en zeker wel pijnlijk, maar niet horror.

Azric vindt dit leuk.
  5. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.890
    4.161
    113
    Vrouw
    Ik had de dag zelf 2 paracetamol, een ibuprofen van 400mg en een morfine infuus, was voor mij voldoende. :) Moest na de punctie de pijn aangeven op een schaal van 0 tot 10 en ik heb iets van een 1 of een 2 aangegeven.

Azric vindt dit leuk.
  6. Bonusmamadriepuntnul

27 feb 2022
    666
    817
    93
    Vrouw
    Na de eerste punctie ben ik eigenlijk in m'n gewone ritme gebleven. Na de 2e is alles ontregeld. Blijf krampen houden, eerste cyclus 33cd voor menstruatie deze maand 35cd, vandaag doorgebroken. Super gezwollen buik, krampen waarvan ik niet weet waar kruipen, achterstevoren in de zetel hangen met een kussen tegen m'n buik geduwd is het enige dat een beetje helpt, pijnstilling werkt niet... Echt moedeloos wordt ik er van.

7. Bonusmamadriepuntnul

27 feb 2022
    666
    817
    93
    Vrouw
    Op voorhand geen pijnstilling genomen, 1e punctie kreeg ik een valium en pijnstilling via infuus met dan nog een plaatselijke verdoving. Maar voor mij voelde het als een hel. 2e punctie heb ik onder volledige narcose laten doen.

8. Bonusmamadriepuntnul

27 feb 2022
    666
    817
    93
    Vrouw
    De decapeptyl is eigenlijk een afremmer.
    Bij mijn eerste traject heb ik deze moeten zetten omdat ik OHSS had. Dus dat was om alles gewoon lam te leggen.
    De 2e keer ben ik er ook mee moeten starten, om er eigenlijk voor te zorgen dat de eitjes langzamer groeien. En ook niet met zo veel tegelijk.
    Hopelijk heb je hier wat aan.

Muldes vindt dit leuk.
  9. Maris1986

Maris1986 Lid

4 apr 2022
    94
    214
    33
    Vrouw
    Hier vandaag helaas toch weer een negatieve test. Officieel moet ik van de kliniek vrijdag weer testen en als dat negatief is, mag ik stoppen met de cyclogest. Verwacht heus niet dat er dan ineens een streepje staat. Hebben jullie ervaring met stoppen met cyclogest? Wanneer breekt dan de menstruatie door? Wij gaan zondag vertrekken richting Parijs en maandag tm woensdag naar Disney. Heb er niet zoveel zin in om dan m’n heftigste dagen te hebben. Dus hoe eerder, hoe beter. Zouden jullie echt wachten tot vrijdag? Bestaat er echt een kans dat het nu ineens toch raak is? Kan ik me namelijk echt niet voorstellen…

10. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.890
    4.161
    113
    Vrouw
    Pff waar is dan die eerste testdatum voor als je nog een keer moet testen?

11. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Dat klopt, bij de tweede icsi. Bij de eerste (zonder calcium) had ik 8 rijpe eicellen waarvan maar 2 bevrucht raakte - uiteindelijk geen terugplaatsing omdat er 1 chromosoomafwijking had en die tweede niet goed doorontwikkelde. Bij de tweede icsi hebben ze calcium activator toegepast en van 6 rijpe eicellen waren er 3 bevrucht en 2 embryo's. Voor mij heeft dus die calcium activator een beter resultaat opgeleverd.

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Meestal 4 dagen na stoppen.. wat verdrietig is het toch.. ik wil een ban op witte testen!

Missdeph en Fruity90 vinden dit leuk.
  13. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik ben niet bekend met cyclogest, is dat progesteron, vergelijkbaar met utrogestan of duphaston? Na mijn vorige terugplaatsing had ik ook een vrijdag als testdatum en ook woensdag al getest. Ik stopte toen woensdag al met de medicatie, ik had geen gevoel zwanger te zijn en ik geloofde ook niet meer dat er ineens twee dagen later de test positief zou zijn. Ik was toen op woensdag 13dpo. Op hoe veel dpo zit je nu?

14. Maris1986

Maris1986 Lid

4 apr 2022
    94
    214
    33
    Vrouw
    Volgens mij precies hetzelfde als utrogestan, maar dit hoeft maar 2x per dag ipv 3x per dag. Ik zit nu op 15 dpo. Maandag 1e keer getest en negatief en vandaag dus weer getest en weer negatief.

15. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hallo dames. Aller eerst sorry dat ik vaak weinig reageer.

Heyyy. Gaat wel... 2 dagen geleden kreeg ik ook nog ff een heerlijke buikgriep cadeau kon er ook nog bij. Heeft gelukkig niet lang geduurd.... Spugen en ja... Ook de andere kant haha. Ben 1 dag goed ziek geweest. 2 andere van de familie ook kregen het allemaal de dag na Pasen. Dusja weet niet hoeveel kans dit embryo heeft. Maar ja voor de rest voel ik helemaal niets. Ja me borsten doen zeer maarja altijd als ik aan utro zit dus dat is 100% utro. Wsl sowieso te vroeg voor kwaaltjes. De dokter heeft me terug gemaild met: ja er zijn wat minder embryos ontstaan maar zie geen bijzonder heden...... Dus het wordt eigenlijk gewoon als een soort pech weg gezet...... 1 hele slechte embryo terwijl me andere behandeling 4 van me 8 eitjes een mooi embryo was geworden is niet maar ff wat minder embryos. Dusja ik heb t gevoel dat als ik door ga ze me toch weer het zelfde protocol in lult.. voel me totaal niet serieus genomen.. :( dus wil echt voor een andere kliniek kijken! (Iemand nog tips????) Het is me laatste kans wil dit niet nog een keer mee maken.. en wat ik over de koorts heb gevraagd is totaal genegeerd.. geen antwoord op. Gewoon een standaard mailtje leek het wel...
    En ja natuurlijk ik heb nog een kans nu ja. Maar ik ga er gewoon niet vanuit. Als het gebeurt ben ik de gelukkigste vrouw op de wereld maarja moet alvast vooruit plannen. Sorry voor het gezeik en geklaag... Xx

16. Mamavanlisi

7 mrt 2022
    61
    112
    33
    Vrouw
    O jeetje romy wat verschrikkelijk, heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd. super sneu.

Romytje vindt dit leuk.
  17. Mamavanlisi

7 mrt 2022
    61
    112
    33
    Vrouw
    Heey dames, heb eindelijk de tijd gehad om alles bij te lezen(liep inmiddels zo'n 39 pagina's achter)

Sorry voor het laat reageren, was weer eens veelste druk met mijn tentamenweken, de stimulatiefase met alle bijwerkingen en het oppassen op mijn nichtjes (mijn zus is overleden en mijn moeder is hun pleegmoeder) en mijn eigen dochter.

Ik heb hierdoor ook geleerd dat plannen tijdens Ivf bijna niet te doen is, werd voor het eerst in mijn leven 11 dagen te vroeg ongesteld en kon of nu beginnen of wachten tot eind juni.

Wat kwam ik toch weer verdrietige berichten tegen, ik kan helaas niet op iedereen persoonlijk reageren, wordt een heel lang verhaal dan hihi. Ik wens jullie veel sterkte in deze moeilijke tijd en mijn gedachte zijn bij jullie.

Ik zag ook leuke berichten, ik wens jullie allen heel veel succes. Wat een moeilijke en zware traject is dit hele mmm gebeuren. Elke keer leven tussen hoop en vrees en toch weer kracht bij elkaar rapen om weer door te gaan en het opnieuw te proberen.

Kleine update van mijn kant, ik heb gisteren de TP gehad van een 3-daagse emmy. Er zijn nu nog 5 Emmy's in de race voor de vriezer.
    Volgens mijn behandelaar waren het alle 6 top emmy's zover ze konden zien. Had het advies gekregen om o.a. q10 bij te slikken voor goede eicellen en dat maar toegepast, 6 emmy's van de 8 eicellen lijkt me toch een redelijke score.
    Groetjes J

Mamadi18, Azric, Sass25 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Mamavanlisi

7 mrt 2022
    61
    112
    33
    Vrouw
    Lijst van vandaag! 20/04

Coco17 - 38 jaar - 1ste kindje - ICSI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI
    Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT
    Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo
    xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI
    Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF
    Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI
    Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI
    Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF
    Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo
    Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo
    Muldes - 31 jaar - 1e kindje - ICSI TESE
    Merel13 - 36 jaar - 2e kindje - ICSI cryo
    neelatje - 39 jaar - 2e kindje - ICSI
    Mamadi18 - 31 jaar - 1e kindje - IVF
    Debjuh- 33 jaar- 2e kindje(1e samen)- ICSI/TESE
    Evi85 -36 jaar- 2e kindje ICSI
    Azric - 39 jaar - 1e kindje - IVF
    Lily 1988 - 33 jaar - 2 e kind IVF
    Sasha777 - 36 jaar - 1e kind, ICSI
    123Isa123 - 27 jaar - 1e kindje, IVF
    Melissert - 31 jaar - 1e kindje - ICSI TESE
    Smienaatje - 28 jaar - 2e kindje - ICSI cryo
    Missdeph - 34 jaar - 4e kindje (1ste samen) - ivf
    Sophie22 - 35 jaar - 1e kindje - IUI
    Flux - 34 jaar - 2e kindje - IVF cryo
    Mp26 - 27 jaar - 1ste kindje - ICSI
    Noot91 - 30 jaar - 1ste kindje - ICSI
    Romytje - 35 jaar - 1ste kindje - ICSI
    Sooff30- 31 jaar - 2e kindje - ICSI cryo
    Vesper22- 41 jaar - 2e kindje- IVF
    Vlindermama93 - 29 jaar - 2e kindje - IVF
    Loulou12 - 32 jaar - 2e kindje - IUI/IVF
    Maris1986 - 35 jaar - 3e kindje (2e samen) -ICSI
    Mamavanlisi - 31jaar - 2e kindje ivf
    Toeraab - 25 jaar - 2de kindje ivf

Afspraken:
    April
    20-4 Missdeph - 2de intake ivf
    20-4 Coco17 - intake Brussel
    20-4 Fruity90 - evaluatie afspraak
    20-4 Sass25 - Echo FM 2
    21-4 Sooff30 - Echo FM 3 cryo
    21-4 Azric - Echo FM 3
    22-4 Coco17 - uitgangsecho NL
    25-4 Mamadi18 - uitgangsecho voor start ICSI
    25-4 Delacour - echo cryo tp
    26-4 Romytje - 2de echo (om te kijken of hartje gestopt is)
    27-4 Jazz83- tp cryo
    28-4 Muldes - 1ste start echo
    28-4 xTamx - telefonisch consult over cryo cyclus
    29-4 Loulou12- intake IVF prikinstructies

Mei
    03-5 Liissaa - Echo 1
    09-5 Vesper22 -Intake LUMC

Testdatum
    16-4 123isa123
    19-4 Kaaat
    20-4 Maris1986
    25-4 Loulou12
    30-4 Melissert
    03-5 MamavanLisi

Zwanger:
    Debjuh2907
    Liissaa
    Romytje
    Toeraab

19. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Succes @Sooff30 met de echo. Hopelijk zie je nu een mooie groei en kan er een tp afgesproken worden.

@Azric, jij ook succes met de echo vandaag! Hopelijk snel de punctie.
    Een advies over pijnmedicatie is best lastig omdat het zo persoonlijk is hoe je pijn ervaart, hoeveel eiblaasjes heb je, hoe liggen je eierstokken etc. Ik heb zelf alleen in de ochtend diazepam, paracetamol en naproxen gehad. Van te voren zag ik daar wel tegenop omdat ik het idee had dat het wel weinig pijnstilling was ten opzichte van de verhalen die ik las en hoorde. Punctie was pijnlijk, gaf het wel een 7-8 op een schaal van 10 op de piekmomenten. Maar die erge pijn was relatief kort en daardoor goed te hebben. 18 eiblaasjes en het was zo gepiept. Ik sta niet te springen maar zou het zo weer doen met deze minimale pijnstilling.

neelatje, cvdv87, Azric en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.890
    4.161
    113
    Vrouw
    @Mamavanlisi hoe lang van tevoren begon je met die q10?

cvdv87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina