Goedemorgen dames, Ik zou mij graag hier willen aansluiten. Ik merk toch dat ik ook wat vragen krijgt die ik graag met lotgenoten wil bespreken. Even wat over mij zelf en over ons. Ik ben 39 jaar en mijn vriend 44 jaar. Vanaf voorjaar 2019 zijn wij gestopt met voorbehoedsmiddelen. En vanaf voorjaar 2020 zijn wij echt conceptiegericht bezig. Dit heeft niet tot de gewenste resultaat geleid en zijn wij begin 2021 naar de huisarts gegaan. Deze heeft ons gelijk doorverwezen naar een fertiliteitscentrum. Wij hebben voor Isala te Zwolle gekozen. Er is geen aanwijsbare oorzaak (zo als bij velen) gevonden voor het feit dat het nog niet op een natuurlijke manier is gelukt. Advies was om gelijk voor een IVF traject te gaan, dit in verband met onze leeftijd, wachttijden, etc. Dus voor mij een lang schema: 29 december gestart met de pil 22 januari gestart met Decapeptyl 1 februari de uitgangsecho gehad 1 februari gestart met Gonal F erbij 150 eenheden 8 februari eerste follikelmeting Op zich voel ik mij prima, ik had mij op veel erger voorbereid wat bijwerkingen betreft. Ik heb wel wat drukkende hoofdpijn en ik slaap slechter dan normaal. Nou heb ik net op mijn werk bloeddruk gemeten en deze was wel wat verhoogd voor mijn doen. Hebben jullie wel eens je bloedddruk gemeten in jullie traject?? Wij staan redelijk nuchter in het traject en laten het op ons afkomen. Natuurlijk hopen wij ook op snel goed resultaat, want leuk is anders als wij heel eerlijk zijn Lees graag mee en heb veel hoop voor ons allen. Groetjes!!
Welkom @Azric jullie zijn dus (zoals veel vrouwen hier) al een behoorlijk tijdje bezig. Vervelend dat er geen oorzaak is gevonden. Dat lijkt me best onzeker.
Ik heb gisteren de allereerste injectie Decapeptyl gezet. Het viel me echt mee. Het naaldje voelde ik niet, maar toen de vloeistof erin kwam, prikkelde het behoorlijk. Daarna half uurtje jeuk gehad op de plek. Gelukkig lukte het om niet te krabben haha. Had dat niet verwacht. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Nu nergens meer last van en vannacht heerlijk geslapen nu de spanning van stap 1 er af is.
Aan de ene kant wel onzeker maar aan de andere kant weet ik ook dat er bij 1 derde van de mensen die geen kinderen krijgen nooit een oorzaak gevonden wordt. Dus ik kan dat wel plaatsen. Ik hoop gewoon dat het dan ook snel lukt omdat er niets geks nog uitgekomen is
Dank jullie wel @Delacour en @Muldes. @Delacour is ben dus vanaf 22 januari Decapeptyl aan het spuiten. Het is mij uiteindelijk heel erg meegevallen, dat prikken. Ik heb een keer een botte naald gehad. Bijwerkingen zijn er wel maar ik had erger verwacht. Inderdaad: vloeistof prikt en jeukt (af en toe, niet altijd), hoofdpijn, slechter slapen, moodswings , en nu blijkt dus ook wat hoge bloeddruk. Nogmaals ik had veel erger verwacht!
OMG ze hebben gewoon 6 eicellen gevonden!! Ben zo blij!!! (Sorry even een berichtje alleen over mezelf, lees later even bij)
@Azric oke dat stelt wel gerust. Jeuk en prikken kan dus voorkomen en is niet meteen erg thanks! Goed om te lezen dat het je is meegevallen. Hoop dat ik dat straks ook kan zeggen haha. @Coco17 Wauw! Wat enorm fijn. Wanneer krijg je uitslag over de bevruchtingen?
Klopt decapeptyl prikt een beetje en daarna blijft de prikplek een beetje gevoelig. Gelukkig viel het mee
@Azric Welkom! Geen bloeddruk gemeten, het moe zijn en de drukkende hoofdpijn klinken bekend . @Delacour Als je het nog niet deed: De decapeptyl een uur van te voren uit de koelkast halen en heel rustig erin spuiten (ik deed er makkelijk 20-30 seconden over) werkte voor mij heel goed, dan prikte het een stuk minder. @Coco17 Wauw wat een top aantal, al helemaal gezien de wisselende metingen! Hoe ging de punctie? @neelatje Heb jij het een beetje overleefd vandaag? @Natascha33 Klopt eerste TP, wel al 9x IUI gehad dus op zich wist/weet ik wel wat ik kan verwachten. Vond dit wel oncomfortabeler, iemand die met een echo apparaat op je volle blaas duwt, en ik mocht niet te diep ademhalen want dan bewoog mijn baarmoeder te veel, en dat doe ik normaal juist wel om ontspannen te blijven. Mooie wazige echo meegekregen met een wit vlekje, lijkt nu al op mijn vrouw . Er is in ieder geval 1 embryo de vrieskist ingegaan, van de andere 3 hoor ik het morgen, hoop dat het er nog meer worden anders ligt die daar ook maar zo treurig in z'n eentje. @Debjuh2907 Ligt het aan mij of test jij pas heel laat? Ik had het idee dat jouw TP een week eerder was dan de mijne.
IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo Toeraab - 25 jaar - 2e kindje (1e samen) - ivf Muldes - 31 jaar - 1e kindje - ICSI Merel13 - 36 jaar - 2e kindje - ICSI cryo neelatje - 39 jaar - 2e kindje - ICSI Mamadi18 - 30 jaar - 1e kindje - IVF Debjuh- 33 jaar- 2e kindje(1e samen)- ICSI/TESE Minetje - 39 - 1e kindje, ivf of icsi Afspraken Februari 2-2 coco17 - Punctie 2-2 neelatje - punctie 2-2 Fruity90 - TP 3-2 Jazz83 - FM2 3-2 Merel13 - Intake cryo 4-2 Mamadi18 - 2e intake IVF 7-2 Shiltje - Intake IVF 7-2 Natascha - mogelijke terugplaatsing 8-2 Muldes - Intake ICSI 18-2 uitgangsecho 24-2 Delacour - FM1 Maart 1-3 Liissaa - uitgangsecho 9-3 Liissaa - FM 1 Testdatum 11-2 Debjuh - zwangerschapstest doen 13-2 Fruity90
@Azric welkom! Wat goed dat jullie met het traject kunnen beginnen. Hoe was je echo vandaag? @Delacour yeah, de eerste zit erin! Hopelijk heb je minder last van de volgende. Ik gebruik bloedverdunners al langer dus spuiten is voor mij al bekend @Coco17 wat goed voor je! Wanneer zal je horen over de bevruchtingen? Mijn punctie is helemaal goed gegaan, bijna niets gevoeld en 11 eicellen gescoord! Ik hoor het morgen hoeveel zijn er bevrucht. Ik ben benieuwd en nu nog even duimen. Als alles goed gaat dan heb ik as maandag een terugplaatsing. @Fruity90 bedankt voor het vragen! Ik was wel erg misselijk na de punctie en op de weg terug maar ik voel me stuk beter nu. Het gaat goede kant op!
IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo Toeraab - 25 jaar - 2e kindje (1e samen) - ivf Muldes - 31 jaar - 1e kindje - ICSI Merel13 - 36 jaar - 2e kindje - ICSI cryo neelatje - 39 jaar - 2e kindje - ICSI Mamadi18 - 30 jaar - 1e kindje - IVF Debjuh- 33 jaar- 2e kindje(1e samen)- ICSI/TESE Minetje - 39 - 1e kindje, ivf of icsi Afspraken Februari 2-2 coco17 - Punctie 2-2 neelatje - punctie 2-2 Fruity90 - TP 3-2 Jazz83 - FM2 3-2 Merel13 - Intake cryo 4-2 Mamadi18 - 2e intake IVF 7-2 Shiltje - Intake IVF 7-2 Natascha - mogelijke terugplaatsing 7-2 neelatje - mogelijke terugplaatsing 8-2 Muldes - Intake ICSI 18-2 uitgangsecho 24-2 Delacour - FM1 Maart 1-3 Liissaa - uitgangsecho 9-3 Liissaa - FM 1 Testdatum 11-2 Debjuh - zwangerschapstest doen 13-2 Fruity90
Zo, ik ben weer een beetje nuchter na al die hallucinerende medicijnen van vanochtend.. welkom @Azric! Leuk dat je meeschrijft! @Fruity90: zo, jij hebt mooi ééntje aan boord! Vanaf nu dus officieel PUPO. @neelatje: wauwe, 11 eicellen. Wat geweldig! ik krijg vrijdag te horen of er bevruchting is en zaterdag dan terugplaatsing!
Haha buiten dat het wachten altijd te lang duurt. Ik heb vorige week donderdag 27 januari mijn tp gehad. Dus nog 1 week en een dag wachten tot ik mag testen( als ik nog zolang kan wachten). Heb het idee dat ik door die utrogestan wel wat vage klachten heb zoals zeurende buikpijn, hoofdpijn, maargoed dit kan natuurlijk ook nog een uitwerking zijn van alles wat er heeft plaats gevonden afgelopen tijd. Hpelijk een goed teken en positieve test. Dus neem die kwaaltjes maar voor lief. Wanneer mag jij testen @Fruity90 of heb ik daar overheen gelezen.
@Coco17 Wat betekent PUPO ? @Debjuh2907 13 februari mag ik testen, de dag nadat de Crinone op is gegaan.
IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo Toeraab - 25 jaar - 2e kindje (1e samen) - ivf Muldes - 31 jaar - 1e kindje - ICSI Merel13 - 36 jaar - 2e kindje - ICSI cryo neelatje - 39 jaar - 2e kindje - ICSI Mamadi18 - 30 jaar - 1e kindje - IVF Debjuh- 33 jaar- 2e kindje(1e samen)- ICSI/TESE Minetje - 39 - 1e kindje, ivf of icsi Azric - 39 - 1e kindje - IVF Afspraken Februari 2-2 coco17 - Punctie 2-2 neelatje - punctie 2-2 Fruity90 - TP 3-2 Jazz83 - FM2 3-2 Merel13 - Intake cryo 4-2 Mamadi18 - 2e intake IVF 7-2 Shiltje - Intake IVF 7-2 Natascha - mogelijke terugplaatsing 7-2 neelatje - mogelijke terugplaatsing 8-2 Muldes - Intake ICSI 18-2 uitgangsecho 24-2 Delacour - FM1 8-2 Azric - FM 1 Maart 1-3 Liissaa - uitgangsecho 9-3 Liissaa - FM 1 Testdatum 11-2 Debjuh - zwangerschapstest doen 13-2 Fruity90