Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Delacour, 18 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liissaa

Liissaa Actief lid

30 dec 2021
    101
    266
    63
    Vrouw
    #41 Liissaa, 7 jan 2022
    Laatst bewerkt: 7 jan 2022
    Oh spannend zeg! Fijn dat je helemaal niet aan de hormonen hoeft. Aftellen naar de echo’s en tp! Hopelijk gaat de maand januari dit jaar extra snel :)

Natascha33 vindt dit leuk.
  2. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Spannend!!! :D Fijn dat er 2 gezonden bij zitten!

Natascha33 vindt dit leuk.
  3. Liissaa

Liissaa Actief lid

30 dec 2021
    101
    266
    63
    Vrouw
    @Delacour Heel veel succes morgen met je intake!! Ben benieuwd, hopelijk mag je snel beginnen!

4. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Bedankt!

Ik heb de intake gehad. 1e week februari starten met de hormonen en dan eerste week maart (waarschijnlijk) de punctie. Zo enorm spannend allemaal!

Natascha33, Liissaa en Debjuh2907 vinden dit leuk.
  5. Debjuh2907

4 jan 2022
    65
    203
    33
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik was een beetje op zoek naar informatie betreft het hele ivf/ icsi traject en kwam bij jullie forum terecht. Wij zijn afgelopen december gestart.. het duurde ooh zo lang voordat ik weer ongesteld werd:confused: gestart met een lange cyclus dus DE pil weer na al die jaren en 3 spiralen en 1 dochter van 8 jaar verder was dit best gek als je juist zwanger wilt worden :D sinds vandaag mocht ik naast de decapeptyl de gonal F gaan spuiten 150 E. Op 21 januari staat er een echo gepland.. spannend!! Mijn dochter heb ik samen met mijn ex vriend gekregen en mijn huidige man is voor onze gezamelijke kinderwens onder het mes gemoeten en via MESA, hebben ze 9 rietjes kunnen invriezen. Ik hoop dat we allen de aankomende tijd een mooi wonder mogen meemaken.. veel succes allen! Gr Deborah

Sass25 en Kaaat vinden dit leuk.
  6. Liissaa

Liissaa Actief lid

30 dec 2021
    101
    266
    63
    Vrouw
    Goedemorgen Deborah,
    Wat leuk dat je aansluit! Wat spannend inderdaad!! Een mooi aantal 9 rietjes! Ben benieuwd hoe je echo eruit ziet de 22e, heb je al enig idee wanneer de punctie gepland staat? Groetjes Lisa

Debjuh2907 vindt dit leuk.
  7. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ik heb mezelf weer aangemeld na 4 jaar.
    Ik ben zwanger geworden van mijn 1e icsi traject. Er waren 10 eitjes, waarvan 7 bevrucht, 1 verse terugplaatsing en alle 6 konden ingevroren worden.
    Uiteindelijk zwanger geworden van een dochter bij mijn 3e terugplaatsing (2e cryo).

nu onze dochter 4 jaar is geworden, willen we graag een zusje of broertje voor haar. Er zijn nog 4 cryo’s over.
    Hopelijk zit er 1 bij die zorgt voor een voldragen zwangerschap.

Ik heb nog niet gebeld naar de fertiliteit.. zijn er nu lange wachtlijsten ivm Corona enzo? Ik heb echt geen idee…

fijn om jullie verhalen te lezen en weer actief te zijn op het forum.
    Groetjes Sas.

Liissaa vindt dit leuk.
  8. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI
    Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT
    Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo

Afspraken
    Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22
    Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22

Testdatum

9. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    @Delacour wat fijn dat jullie een startdatum hebben!

Welkom @Debjuh2907 je bent al goed onderweg zag ik! Zelf vond ik de tijd vanaf de injectie gonal-f best snel gaan! Voor je het weet is de punctie en daarna de terugplaatsing!

@Sass25 bij ons waren er wel wat wachttijden ivm corona dus in dat geval kan ik wel aanraden om te bellen dat je wilt gaan starten voor een broertje of zusje. Mega fijn dat jullie nog cryo's over hebben. Hadden jullie bij de eerste zwangerschap een tp in natuurlijke cyclus of in kunstmatige cyclus?

Debjuh2907, Roooz90 en Sass25 vinden dit leuk.
  10. xTamx

xTamx Fanatiek lid

12 dec 2020
    1.137
    1.343
    113
    Vrouw
    Hoi dames

Mag ik hier meepraten :)
    Nu 17 rondes bezig om zwanger te worden, afgelopen maanden gebleken dat dit niet zal gaan lukken ivm weinig en traag zaad van mijn man.
    Allerlei onderzoeken en bloedtesten gedaan en afgelopen dinsdag (11 jan) hadden we de uiteindelijke intake voor ICSI.
    Wij zitten bij RDGG Voorburg en die zijn ivm verhuizen deze maand dicht maar vanaf volgende maand mag ik me melden op de 1e cyclusdag.
    Heel spannend allemaal maar eindelijk een beetje perspectief...

Debjuh2907, Roooz90, Liissaa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. xTamx

xTamx Fanatiek lid

12 dec 2020
    1.137
    1.343
    113
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI

Afspraken

Testdatum

12. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw

Wij hadden een terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Mijn man heeft azoospermie of hoe je het schrijft.
    eerst kunstmatige cyclus gehad met decapeptyl en menopur
    En die cryo waar mijn dochter uit is geboren, is teruggeplaatst zonder medicijnen, ja alleen pregnyl. Voor de eisprong.

Ik heb net geprobeerd te bellen , heel lang in de wacht gestaan bijna een halfuur en niemand neemt op… grrrr straks maar weer proberen..

13. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw

Spannend @xTamx welkom op deze pagina.

xTamx vindt dit leuk.
  14. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Hoi meiden, mag ik ook meekletsen?

Na 3 jaar zelf proberen en wachten, zijn wij kort geleden gestart met IUI, 1 poging gehad zonder succes helaas. Nu zit ik in de 2e poging.

Deze week heb ik te horen gekregen dat mijn eierstokken waarschijnlijk al ouder zijn dan ze zouden moeten zijn ( ik ben 38) en dat we dus toch zo snel mogelijk IVF moeten starten, omdat het anders wellicht niet meer kan en om de kansen te optimaliseren.

We staan nu ingepland om in maart te starten ( vanwege wachtlijst) 7 februari hebben we de intake en weer prikinstructie :)

Ik heb vandaag alle info gelezen en jeetje, de IVF klinkt best wel pittig. Wel fijn om ervaringen uit wisselen. Ik zie vooral op tegen alle medicatie/hormonen, ik reageer daar vaak best wel op en altijd veel bijwerkingen van medicijnen. De Chlomid was al geen pretje kwa bijwerkingen maar we doen het voor een goed doel :)

Hebben jullie al nagedacht wat je wilt dat er gebeurt met de embryos die je evt. niet gebruikt? Ik vind dat best lastig.

Debjuh2907, Roooz90, Sass25 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI
    Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF

Afspraken
    Shiltje - Intake IVF 07-02-22

Testdatum

16. xTamx

xTamx Fanatiek lid

12 dec 2020
    1.137
    1.343
    113
    Vrouw
    Hoi hoi, ook welkom :)

Ik ben ook 38, wat enorm vervelend van je eierstokken..
    Goed dat het gezien is wel en dat IVF nu dan nog een optie is...hoop heel erg dat de bijwerkingen mee vallen voor je:thumup:
    Maar je 2e poging IUI zou nog kunnen gaan lukken toch?

Ik moet zeggen dat ik me daar ook druk om maakte met deze leeftijd maar bij mij werd er gezegd dat er aan mijn lichaam en de waardes niet te zien was dat ik al 38 ben dus daar had ik dan wel mazzel mee.
    Wij starten waarschijnlijk volgende maand met ICSI.

Embryo's...
    Ja lastig, ik weet het nog niet...
    We zouden heel graag 2 kindjes willen in elk geval als het ons gegund is en als er dan iets over zou blijven moeten we idd erg gaan nadenken over wat we daarmee willen doen :oops:
    Tja, eerst maar zien of het uberhaupt gaat lukken :rolleyes:

17. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Wat fijn dat de onderzoeken goed waren! En dat je goede waardes hebt! Dat geeft goede hoop :)

Bij mij was ook alles goed bij de onderzoeken. Bij mijn eerste IUI op dag 10 al 2 mooie follikels. Menstruatie bleef uit, dus hele goede hoop, maar helaas niet zwanger en kwam mijn menstruatie paar dagen later. En nu opeens bij mijn echo in 2e poging kwam dit bericht ‍♀️ Kwam dus als bliksem bij heldere hemel

Ja, vanwege wachtlijst gaan we door met IUI, totdat we de IVF kunnen starten. Kan dus best zijn dat er zelfs nog een IUI 3 volgt, afhankelijk van wanneer er plek is in maart. Heb nog hoop dat IVF niet nodig is, maar ga er niet vanuit.

Ik weet ook nog niet wat ik zou doen als er cryo's over zijn. Ik vind het allemaal nog gek idee.

Sass25 en xTamx vinden dit leuk.
  18. Liissaa

Liissaa Actief lid

30 dec 2021
    101
    266
    63
    Vrouw
    Hi!!
    Welkom allemaal. Wat fijn dat er steeds meer dames aansluiten om met elkaar dit proces te kunnen delen! En wat een verhalen allemaal..
    het is/was voor mij de eerste keer op een forum en ik blijf het bijzonder vinden hoe je elkaar zo kunt steunen zonder elkaar fysiek te kennen. Alle geluk En ben heel benieuwd naar ieders traject en ervaringen!

Debjuh2907, Roooz90, Sass25 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Welkom allemaal! Het groepje wordt al wat groter :D

@Sass25 dikke kans dat er een wachtlijst is ja. Dus daar zou ik idd rekening mee houden.

Roooz90, Liissaa, Sass25 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Hoi meiden
    Ik heb gebeld en eindelijk iemand te pakken gekregen. Ik heb 24 maart een belafspraak om het een en ander door te nemen en een afspraak te maken voor de start van de cryo terugplaatsing. Ben heel benieuwd! :)

Bij welk ziekenhuis laten jullie je embryo’s of cryo’s terugplaatsen? Die van ons liggen in het Vu.

Wij hebben er nog 4. Ik hoop dat 1 daarvan zorgt voor een brusje. Wij hebben aangegeven dat als er cryo’s overblijven we ze willen doneren aan de wetenschap om andere vrouwen / stellen te helpen met hun kinderwens.

xTamx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina