Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Delacour, 18 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik ga je een dm sturen!

Muldes vindt dit leuk.
  2. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Welkom aan de nieuwe dames :D. Ik lees dat er veel tegenslagen zijn geweest die verwerkt moeten worden. Iedereen die de afgelopen tijd een tegenslag heeft gehad: sterkte!

Hier nu 14 dagen aan de Decapeptyl. Moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Wel heb ik erg last van moeheid. Na mijn werk plof ik op de bank en lig om half 10 in bed :oops:, maar goed dat hoort er denk ik bij. Daardoor heb ik wel moeite om hier alles te volgen. Ik lees dus vooral mee, maar heb niet altijd de energie om te reageren. A.s. donderdag start ik met Gonal-F. Daar ben ik wel een beetje zenuwachtig voor.

Mamadi18, Smienaatje, Sass25 en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik lees heel veel emoties en gevoelens die heel realistisch zijn. Ook dingen die ik voelde toen ik startte. Ik lees alleen mee omdat wij wellicht onze TP binnenkort hebben van onze laatste cryo uit poging 4. Maar wil jullie allemaal een hart onder de riem steken. Ondanks dat ons traject nog niet tot succes heeft geleid, wil ik wel aangeven dat het ons als stel zo veel meer naar elkaar toe heeft gebracht.

Mijn tip is dan ook, laat je niet opslokken door de hormonen, en verlies elkaar niet uit het oog.
    Een goede steun hebben aan je partner maakt deze reis zoveel makkelijker.

Sass25, xTamx, Muldes en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. Minetje

Minetje Actief lid

15 okt 2021
    250
    312
    63
    Vrouw
    Ik verwacht wel dat ze wat gaan zien. Probleem ligt oa. Bij de nietzoveel snelle zwemmers van mijn man en ik ben natuurlijk wel oud dus heb geen super voorraad. Onze arts heeft gezegd met 3 follikels ook al blij te zijn en als het er 2 zijn we ook gewoon doorgaan. Want de kans op deze manier is groter als bij iui. Mocht het uiteindelijk komen tot 2 bevruchtingen plaatsen ze er ook 2 terug… ik hoop dat dat uiteindelijk lukt :)
    Zie verder niet zo op tegen de ingreep… geloof wel dat ze je goed genoeg verdoven… en ik lees hier dat t relatief snel voorbij is… dus daar stel ik mij dan maar op in. Mocht het komen tot een bevalling dan zie ik daar denk ik eerder tegen op :p

Smienaatje, Muldes, Azric en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Minetje

Minetje Actief lid

15 okt 2021
    250
    312
    63
    Vrouw
    heb de podcast gehoord, zeker mooi. Eitje van npo radio 1 ook een podcast . Is ook echt een eerlijk en oprecht verhaal.

Muldes en neelatje vinden dit leuk.
  6. Minetje

Minetje Actief lid

15 okt 2021
    250
    312
    63
    Vrouw
    mooi verwoord…. ! We gaan ervoor hoor!

Muldes, Fruity90 en Azric vinden dit leuk.
  7. Azric

Azric Bekend lid

2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw
    @Minetje goedzo, positief denken en goede verwachtingen hebben!! Teleurstellingen horen er helaas bij!

Muldes en Minetje vinden dit leuk.
  8. Azric

Azric Bekend lid

2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw
    Waarom ben je zenuwachtig @Delacour?
    Ik weet zo niet of dit je eerste traject is of niet.
    Ik wil wel mijn ervaring met je delen. Ik heb dus recent beide gebruikt en de Gonal F prikt vele malen fijner dan Decapeptyl. Dun naaldje je voelt er niets van, met Gonal F geen een keer een blauwe plek geprikt. Van Decapeptyl had ik elke dag hoofdpijn, toen Gonal F erbij kwam was dit over. Eerste dag van Gonal F had een hoge bloeddruk, maar dit was maar 1 dag. Heb het in totaal 12 dagen gehad. En verder je gaat voelen dat er wat in je onderbuik/eierstokken gebeurt, maar dat is mij ook heel erg meegevallen.
    Ben benieuwd hoe jij het ervaart.
    Succes!!

Minetje, Delacour, Natascha33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Vandaag weer een extra controle afspraak gehad. Bloedwaarden waren nu okay! Zodanig dat een echo niet meer nodig was. Heel fijn en een geruststelling. Wel nog voor de zekerheid mijn temperatuur en gewicht blijven checken.

Nu hopen dat mijn gloeiende wangen een andere oorzaak heeft. :p

@Delacour, ik zag ook wat op tegen de Gonal-f. Vooral wat die hormonen met mij zouden gaan doen. Ik heb het net zo ervaren als @Azric aangeeft. Het prikt veel makkelijker, hoofdpijn verdween en ja, ik voelde op een gegeven moment wel mijn eierstokken. Maar daar doen we het allemaal voor! ;) Soms een traan om niets, maar dat was het dan ook.
    Veel succes! Dit kan jij!

Sass25, Minetje, Muldes en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Gelukkig zag alles er mooi uit! Wel een geruststelling. Nu de rest van je wachtweken en rust doorkomen! Spannend

Muldes vindt dit leuk.
  11. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    @Azric ja dit is mijn allereerste traject. Ik ben vooral zenuwachtig omdat dit echt de start is zeg maar. Ik pieker me suf met vragen als: wat als het niets gaat doen? Want als het teveel gaat doen? Hoe zal de punctie zijn en wat als er geen bevruchtingen komen? Ik denk dat het vooral daarin zit. Dat het nu echt voelt. Wel fijn om te horen dan de spuit an sich niets voorstelt. Dat is al een geruststelling.

@Jazz83 bedankt voor je reactie. Fijn dat het is meegevallen. Dat stelt wel gerust. Goed nieuws ook dat jouw waarden oké zijn :thumup:

12. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    Herkenbaar hoor, voor mij ook het allereerste traject. Waar je enerzijds lekker voorbereid wordt op alle ervaringen, brengt het ook wat zenuwen met zich mee omdat je het nog niet zelf hebt beleefd.

Delacour vindt dit leuk.
  13. Azric

Azric Bekend lid

2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw
    @Delacour en @Muldes voor mij is het ook de eerste keer en eerste traject. Wij hebben hiervoor ook geen IUI of zo iets gehad. Hebben jullie ook een soort van nieuwsgierigheid?? Ik merk dat ik ook een beetje benieuwd en nieuwsgierig ben en niet zo zeer bezorgd of aan het piekeren.

14. evi85

evi85 Actief lid

19 apr 2021
    271
    328
    63
    Vrouw
    Ha meiden!
    Mijn man wordt morgen 40! En nu gaan wij even lekker uiteten morgen! Maar nu het volgende dilemma. Drink ik een glas wijn of niet…. Punctie was gisteren en terugplaatsing vrijdag dus het valt er precies tussen in. Wat deden/doen jullie met alcohol rondom terugplaatsing? Heb nu al paar weken geen druppel alcohol gehad ivm punctie. Ben beetje aan twijfelen. Lees wel dat alcohol je hormoonhuishouding beïnvloed dus dat houdt mij nu tegen.. aan de andere kant zijn al die hormonen nu toch volledig kunstmatig… zucht wat te doen???

15. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.889
    4.160
    113
    Vrouw
    Snap je twijfel nu het ook precies tussen de punctie en terugplaatsing valt.
    Ik heb zelf niet gedronken.

Voor mij persoonlijk is alcohol een van de weinige dingen waar ik juist wel op invloed op kan uitoefenen in dit hele proces (gevarieerd eten en bewegen doe ik al). Je weet het nooit maar het zal maar net dat glas wijn of bier zijn geweest die de boel heeft verpest.

En heel eerlijk, ik was elke avond al moe genoeg, moest er ook niet aan denken om nog wat alcohol te drinken :|.

16. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    @evi85
    Zelf heb ik op maandag de terugplaatsing gehad en de vrijdag ervoor 1 wijntje gedronken als een hopelijk afscheid. Keuze is lastig om te maken. Je wilt niets gedaan hebben waardoor het mogelijk niet lukt en aan de andere kant is een glas wijn ook wel een beetje ontspanning

17. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    Jaaa heel erg benieuwd, dat deel ik ook die nieuwsgierigheid <3... ook wil ik 'proberen' van afspraak tot afspraak te leven, en niet zozeer over de 'wat-als' nadenken.. het brengt je weinig en zorgt dat de positiviteit en het vertrouwen uit balans raakt, denk ik:) Hopelijk weet ik dit gevoel vast te houden en wens ik dat ook voor ieder ander <3

Minetje, cvdv87, Fruity90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    Uiteindelijk moet je gevoel volgen, maar wil je toch graag een mening, dan zeg ik hetzelfde als Natascha!! Overal waar je invloed op hebt, ben jezelf bij. Je lichaam moet toch eenmaal de alcohol verwerken, en je wil het niet op 1 wijntje een gevoel overhouden als er toch iets niet gaat zoals je hoopte.. <3

Fruity90 vindt dit leuk.
  19. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    @Azric ja die nieuwsgierigheid heb ik ook wel hoor! Maar ik ben van mezelf echt een enorme piekeraar (over alles niet alleen dit). Dus dat is wel lastig in zo’n traject haha. Idd wat @Muldes zegt is wel t gevaar. Dat vertrouwen en positiviteit dan uit balans raakt. Maar aan de andere kant… ik heb ook zoiets van ‘let’s do this’ :D

Minetje en Azric vinden dit leuk.
  20. evi85

evi85 Actief lid

19 apr 2021
    271
    328
    63
    Vrouw
    ja heb m’n besluit afgenomen ik ga het niet doen. Anders blijf ik straks denken zou het dat glas wijn geweest zijn? Idd het enige waar ik wel invloed op heb..

Sass25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina