( Even een correctie geplaatst ) Zijn er hier meer vrouwen waarbij hun man last heeft van oligoasthenoteratozoöspermie?
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar ben heel blij dat m'n menstruatie is begonnen, cyclusdag 1 it is . Op dag 12 de eerste echo voor de terugplaatsing in deze cyclus IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Afspraken Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22 Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22 Sass25 - Intake Cryo (icsi) 24-01-22 Shiltje - Intake IVF 07-02-22 Natascha33 - 25 januari eerste echo voor tp in natuurlijke cyclus
@Sass25 Wij niet. Bij ons varieert het heeel erg van het ene moment 23 mljn naar het volgende moment onder de mljn zaadcellen. Zonder aanwijsbare reden.. Hebben jullie maart of januari het gesprek? Ivm je eerdere bericht en de datum in het lijstje X @Natascha33 Oooh wat spannend!! Schiet al heel op! IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Afspraken Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22 - Uitgangsecho - 01-03-22 - follikel meting 1 - 09-03-22 Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22 Sass25 - Intake Cryo (icsi) 24-01-22 Shiltje - Intake IVF 07-02-22 Natascha33 - 25 januari eerste echo voor tp in natuurlijke cyclus Testdatum
scherp! Was een typefout inderdaad. 24 januari hebben we een telefonisch intake gesprek over hoe nu verder. dus nog een weekje ongeveer. Wow dat is wel een verschil! 23 miljoen of onder de 1 miljoen.. gek hè dat het zo kan verschillen. mijn partner had iets van 300.000 spermacellen. Waarvan 17% beweeglijk. En is toen gestopt met roken en drinken en toen was het paar maanden later 2,3 miljoen. Alsnog veel te weinig maar wel heel fijn voor onze emmy’s toen der tijd!
Mijn man wisselt tussen de 1 en 2 miljoen. Niet zo denderend dus Pfff alle medicatie is net geleverd. Ik schrok toch wel van de hoeveelheid. Ook al wist ik het wel… het zien maakt het nog echter. Ik blijf t heftig vinden dat ik dat allemaal in mn lichaam ga stoppen, terwijl ik helemaal gezond ben herkenbaar?
Hallo allemaal, Wat fijn om deze groep te hebben gevonden! We zijn op 28 december gestart met een icsitraject. In eerste instantie met de pil en sinds 11 januari Decapeptyl. 25 januari heb ik een uitgangsecho gepland staan en in principe start ik dan met Gonal-F. Afgelopen maandag heb ik alle medicatie opgehaald en schrok er ook wel van. Hetzelfde als wat jij aangeeft Delacour. Toch valt het spuiten mij tot nu toe mee. Het is nog elke keer erg bizar om mezelf te injecteren. Het gaat nog niet altijd makkelijk omdat het naaldje wat bot is. Verder heb ik nog geen last van bijwerkingen. Hooguit af en toe wat hartkloppingen bij inspanning (ik sport vrij veel). Ben ergens ook wel erg trots op mijzelf. Hopelijk geldt dit voor jullie ook! Ik heb het overzichtje bijgewerkt. IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI Afspraken Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22 - Uitgangsecho - 01-03-22 - follikel meting 1 - 09-03-22 Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22 Sass25 - Intake Cryo (icsi) 24-01-22 Shiltje - Intake IVF 07-02-22 Natascha33 - 25 januari eerste echo voor tp in natuurlijke cyclus Jazz83 - 25 jan uitgangsecho (start Gonal F) / 1 febr FM1 / 3 febr FM2 Testdatum
Het is inderdaad heftig als je dat allemaal ziet voor de eerste keer. Het doet wat met je en dat is heel normaal. Herkenbaar wat je zegt… al die shit in je lijf spuiten terwijl je gezond bent en gewoon zwanger zou kunnen worden. Voel je er niet schuldig om ik denk dat meerdere vrouwen dit denken/ voelen. ook als je een terugplaatsing hebt gehad en het lukt niet.. ben je heel verdrietig en gebroken en geef je in je achterhoofd ook je partner de schuld. Dat je zonder hem misschien allang mama was geworden. Ook dat zullen meerdere vrouwen hebben ben ik van overtuigd. Hoewel ze er niks aan kunnen doen voelt het oneerlijk en je voelt je machteloos. Ik snap je helemaal. Gelukkig went het snel. De medicatie en het traject. Zometeen pak je een spuit uit de koelkast stopt hem in je buik en het is weer klaar. Je kijkt alleen maar uit naar een goeie stimulatie en een mooie bevruchting met veel eitjes! Ik duim met je mee alvast.
@Jazz83 Welkom op deze pagina! Fijn dat je al mag starten met het stimuleren. Ik hoop voor je dat je veel mooie eitjes mag krijgen. Spannend de echo komt al gauw dichterbij! Fijn dat je niet al teveel bijwerkingen ervaart. Je mag ook trots zijn op jezelf!
@Natascha33 wat spannend zeg nog tien dagen!! Ik ben heel benieuwd, ook omdat wij beide voor een Cryo gaan en tweede kindje. Hoop dat het voor ons beide goed uitpakt! Ik zie dat je pgt hebt gedaan ik heb er nog nooit van gehoord, had het gegoogeld maar dan doen ze soort van biopten/ onderzoek naar chromosoom afwijkingen in de embryo? Klopt dat
IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI Afspraken Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22 - Uitgangsecho - 01-03-22 - follikel meting 1 - 09-03-22 Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22 Sass25 - Intake Cryo (icsi) 24-01-22 Shiltje - Intake IVF 07-02-22 Natascha33 - eerste echo voor tp in natuurlijke cyclus 25-01 Jazz83 - uitgangsecho(start Gonal F) 25-1 - FM1 1-02 - FM2 3-02 Testdatum
Welkom voor alle nieuwe dames, leuk dat jullie meeschrijven! Hier is vanmorgen de menstruatie doorgebroken! Aan de ene kant heel fijn, we mogen weer beginnen. Aan de andere kant echt super spannend! Net al de eerste decapeptyl gezet en morgen heen voor een uitgangsecho en dan hopelijk beginnen met de menopur. Opzich wel fijn, zo’n kort schema! Ik heb alleen nog nooit een echo gehad tijdens een menstruatie en zie er enorm tegenop. Heeft één van jullie dit weleens gehad?
IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI Afspraken Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22 - Uitgangsecho - 01-03-22 - follikel meting 1 - 09-03-22 Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22 Sass25 - Intake Cryo (icsi) 24-01-22 Shiltje - Intake IVF 07-02-22 Natascha33 - eerste echo voor tp in natuurlijke cyclus 25-01 Jazz83 - uitgangsecho(start Gonal F) 25-1 - FM1 1-02 - FM2 3-02 Coco17 - uitgangsecho - 17-1-22 Testdatum
Fijn dat je kan beginnen zeg Snap dat een echo tijdens je menstruatie ongemakkelijk is, heb het ook eens gehad, maar komt vast goed. Meestal merk je er in de praktijk weinig verschil van en hun zijn echt wel wat gewend
dankjewel voor je fijne reactie! Dit is echt precies hoe ik me nu voel en daar voel ik me dan weer rot over, omdat hij er idd niets aan kan doen. Lastig. goed om te horen dat het traject snel went! Ik hoop het echt!
Ja en het viel me enorm mee! Ik had ook echt zoiets van ‘moet dit echt ja?’, maar de gynaecoloog brak meteen het ijs en zei: “ ik kan me voorstellen dat dit voor jou niet fijn is, maar ik doe het een paar keer per dag dus maak je niet druk om wat ik denk en vind”. Dat hielp enorm. Dus houd dat in gedachten en dan hoop ik dat het meevalt voor je succes!
Dat is natuurlijk ook zo! En wat jij nu hebt, heb ik ook echt gehad. Vooral het idee om dit te doen, terwijl het ‘probleem’ in de basis niet bij mij ligt. En dan al die medicijnen, het is echt niet niets! Voor een traject aan denk ik ook altijd: Nee nee nee, ik wil dit niet, en bekijk het maar; ik doe het ook niet. Dit had ik zelfs gisteren nog! Zodra ik echter weer begonnen ben, gaat het beter en ga ik er volledig voor.
IVF/ICSI/CRYO/IUI Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI Afspraken Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22 - Uitgangsecho - 01-03-22 - follikel meting 1 - 09-03-22 Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22 Sass25 - Intake Cryo (icsi) 24-01-22 Shiltje - Intake IVF 07-02-22 Natascha33 - eerste echo voor tp in natuurlijke cyclus 25-01 Jazz83 - uitgangsecho(start Gonal F) 25-1 - FM1 1-02 - FM2 3-02 Cvdv87 - evaluatie ICSI 1.1 (mislukte verse tp) - 18-01-22 Testdatum
Hoi allemaal, Ik ben nieuw in deze groep. Ik schrijf al even in een andere groep, maar door een mislukte verse tp en verplichte rustmaand, pas ik denk ik meer in deze groep ! Wat zijn in september begonnen voor de wens voor een 2e kindje. Wij hadden nog 2 cryos over van onze eerdere ICSI poging in 2019. Helaas waren deze 2 cryos het ontdooiingsproces niet goed doorgekomen. In december nieuwe poging opgestart en op 23-12 de punctie gehad. De oogst was 26 rijpe eicellen - 20 bevrucht - 1 verse tp - 11 embryo’s in de vriezer . Op 6-1 had ik een positieve test ! Super blij. Helaas duurde dit maar kort . 5 dagen later begon het bloedverlies en was het klaar . Grote teleurstelling en even het vertrouwen kwijt. Probeer me nu weer te herpakken en gaan we er weer tegen aan. Aankomende dinsdag hebben we een beetje evaluatiegesprek en een echo om te kijken of alles “schoon” is. Ik denk dat we een rustmaand gaan krijgen en hopelijk pakt mijn lichaam snel de draad weer op en heb ik weer een regelmatige cyclus. Wil iedereen heel veel succes wensen en hopelijk wordt het een vruchtbaar jaar voor ons allen