Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Delacour, 18 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Dit was ook een twijfelgeval…. Ze hebben beide keren eerder ingegrepen , vandaar relatief weinig rijpe eicellen tov aantal follikels. Moest beide keren eerst bloedprikken voor waardes of het door kon gaan …

Muldes vindt dit leuk.
  2. Minetje

Minetje Actief lid

15 okt 2021
    250
    312
    63
    Vrouw
    Welkom…. Snap dat dit een hele spannende tijd is. Zodra je begint dan ga je er stap voor stap door heen. Het is echt te doen. Niet teveel vooruit denken en stap voor stap.

Verder kan je Even wat terug lezen hier geeft wel wat ervaringen over medicatie en punctie. Het is echt te doen hoor!! Misschien kan je nog vragen in de kliniek of ze iets anders hebben als je zo bang bent dat je misselijk wordt…..

Sterkte en succes!!

Debjuh2907, Muldes en Mp26 vinden dit leuk.
  3. Minetje

Minetje Actief lid

15 okt 2021
    250
    312
    63
    Vrouw
    Zo wat bijzonder dat ze zo omhoog gaan met de gonal! Hou je jezelf goed in de gaten? Ik ken fryemadel niet … waar is dat voor? Zeggen ze verder dan nog in de kliniek wat ze verwachten of willen zien woensdag of dat het kan dat je moet stoppen? Heel veel succes en laat je vooral niet gek maken…. Dat zal de follikels denk ik ook niet helpen.

Muldes vindt dit leuk.
  4. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Vanochtend had ik even een mental breakdown ofzo, want ik had geen Sensitesten meer dus kon het streepje niet goed vergelijken. Heb meteen vanmiddag nieuwe testen gekocht daarvan en twee clear blue meteen. Maar op de Kruidvat 2v5 zag ik niks. Later iets heeeel lichts maar niet overtuigend voor mij.
    Ik heb daarom besloten om te gaan wachten , want ik wordt super onzeker van dat vroege testen en die Tuur streepjes… liever meteen een knaller. Dus ik ga nu heeeeel erg hopen dat ik niet ongesteld wordt komende week. En dan donderdag is het 10 dagen na terugplaatsing en vrijdag 11-3 wil ik hcg gaan prikken… geen bloed geeft moed.

wel nog menstruatie krampen, lage rugpijn, gevoelige tepels, en vanavond een hele felle steek in me baarmoeder dat ik echt opsprong van de bank au!

even afwachten komende dagen. Nu weet ik weer waarom ik nooit eerder ging testen… Maarja was een tijd geleden voor mij, dus ben nu weer even nuchter geworden en weer even die stress en pijn gevoeld van de vorige keren. Hoop zo dat het goed zit en ik volgende week een goede overduidelijke test heb.

Flux en Muldes vinden dit leuk.
  5. Noot91

Noot91 Lid

6 mrt 2022
    67
    126
    33
    Vrouw
    Hallo ik ben nieuw hier, en schrijf graag met jullie mee!

Ik en mijn partner hebben het een paar jaar zelf geprobeerd maar helaas..zonder resultaat. Mei vorig jaar begonnen met onderzoeken in het ziekenhuis en een paar maanden later mochten we beginnen met IUI. Dit hebben we uiteindelijk 3x gedaan, maar bij 2 vd 3 pogingen zaten we onder de grens met het zaadkwaliteit.

Nu zijn we begonnen met ICSI, en vorige week zondag verse tp gehad. Ik had helaas maar 4 rijpe eicellen, die gelukkig wel alle 4 bevrucht zijn! En kreeg gisteren te horen dat ze er 2 van hebben ingevroren.

Stiekem heb ik al een testje gedaan waarop ik een héél licht streepje zag.. maar zo licht dat ik het niet eens zichtbaar is op een foto. Heb wel allerlei kwaaltjes en merk dat ik mezelf toch een beetje gek aan het maken ben:confused:. Ik had de eerste paar dagen steekjes in mn baarmoeder en sinds 3 dagen ongeveer last van gevoelige borsten en tepels

Smienaatje, Flux en Muldes vinden dit leuk.
  6. Bonusmamadriepuntnul

27 feb 2022
    666
    817
    93
    Vrouw
    Gelukkig! Ik met die 20 follikels echt krom gelopen van de pijn. M'n lichaam vooruit moeten sleuren. Na de pick-up gelukkig wel alle kwaaltjes ineens mee verdwenen. 2e keer meer last van de hormonen, gevoelige buik en zware benen. Na de pick-up nog een 3tal weken aan het sukkelen geweest, nu eindelijk terug een beetje op m'n plooi.

cvdv87 en Muldes vinden dit leuk.
  7. Lily1988

Lily1988 Lid

27 okt 2021
    42
    60
    18
    Vrouw
    Ja om medische redenen heb ik lang de pil moeten slikken. Nu moest ik stoppen met de pil en gelijk beginnen met prikken. Ze denken dat mijn lichaam lui is geworden en ze proberen dat nu wakker te schudden. 1 follikels staat klaar om te springen dus daar is dat andere middeltje voor om dat tegen te gaan.

Maar wat je zegt, ik snap wel dat ze het uiterste er uit willen halen maar ik denk nu dat het handiger is om even te wachten tot na mijn menstruatie en dan weer op nieuw te beginnen. :D het voelt beetje elke keer als vele pogingen zonder resultaat maar goed haha wie weet

Minetje en Muldes vinden dit leuk.
  8. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.889
    4.161
    113
    Vrouw
    @Sass25 veel te spannend zo!

Ik had gister eindelijk een positieve test met tuurstreepje, maar dan voor de corona :o:, meteen maar naar de GGd gegaan en nu wachten op de uitslag. Mijn vrouw had een knaltest dus we konden gezellig samen :o:

Debjuh2907, Smienaatje, Flux en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Lily1988

Lily1988 Lid

27 okt 2021
    42
    60
    18
    Vrouw

10. 123isa123

123isa123 Actief lid

3 feb 2022
    175
    399
    63
    Vrouw
    Ik had nog een vraagje. Bij de 2e intake vertelden ze dat ze om de maand een terugplaatsing doen. De ene maand wel en dan een rust maand. Is dit bij jullie ook zo?

Muldes en cvdv87 vinden dit leuk.
  11. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ahh jeetje. Probeer nog niet de moed op te geven. Dat is het moeilijke aan vroeg testen…kan zomaar zijn dat je urine net niet geconcentreerd genoeg was vandaag waardoor het kleine beetje hcg nog niet gemeten kon worden….het is ook zo moeilijk jezelf in bedwang te houden niet te testen! Je klachten zoals gevoelige tepels en krampen enzo vind ik wel een goed signaal. Hopelijk kan je een beetje afleiding zoeken waardoor de dagen wat sneller gaan !! Succes

Muldes en Sass25 vinden dit leuk.
  12. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Volgens mij alleen bij een verse tp een rustmaand bij ons… maar dat weet ik niet helemaal zeker

Muldes en 123isa123 vinden dit leuk.
  13. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    @Sass25 wat verwarrend allemaal. Lijkt me enorm lastig als het afwijkt. Misschien idd nu goed om het te laten rusten (voor zover dat lukt) en dan bloed te laten prikken.

@123isa123 Bij ons is het idd ook een rustmaand na de verse tp.

Ik ben aan het broeden geslagen! van de 7 bevruchtingen waren er nu nog 6 over dus superspannend want uiteindelijk de definitieve stand wordt. Ik hoop zo dat het 5 cryo's zijn, maar misschien is dat wat optimistisch...

Ik voel me echter nog steeds bagger zeg. Er zaten inderdaad bloeduitstortingen op mijn eierstokken en dat is volgens mij wel normaal. Helemaal omdat er bij mij 3 gaatjes geprikt zijn ipv 2 haha. Ook zag ze wat vocht achter de baarmoeder.

Ik heb alleen behoorlijk pijn tussen mijn ribben en rechts van mijn navel tot mijn zij. Is er iemand die dat herkent? Het kon van het vocht zijn zei ze, maar dat lijkt me zo uit de richting... iemand die dit ook heeft gehad? Hoop echt dat t snel beter gaat. Voel me een bejaarde.

Smienaatje, 123isa123 en Sass25 vinden dit leuk.
  14. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI
    Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT
    Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo
    xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI
    Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF
    Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI
    Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI
    Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF
    Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo
    Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo
    Toeraab - 25 jaar - 2e kindje (1e samen) - ivf
    Muldes - 31 jaar - 1e kindje - ICSI TESE
    Merel13 - 36 jaar - 2e kindje - ICSI cryo
    neelatje - 39 jaar - 2e kindje - ICSI
    Mamadi18 - 31 jaar - 1e kindje - IVF
    Debjuh- 33 jaar- 2e kindje(1e samen)- ICSI/TESE
    Minetje - 39 - 1e kindje, ivf of icsi
    Evi85 -36 jaar- 2e kindje ICSI
    Azric - 39 jaar - 1e kindje - IVF
    Asil - 39 jaar - 1ste kindje - 1 cryo van behandeling 4/ daarna ICSI 5
    Lily 1988 - 33 jaar - 2 e kind IVF
    Sasha777 - 36 jaar - 1e kind, ICSI
    123Isa123 - 27 jaar - 1e kindje, IVF
    Melissert - 31 jaar - 1e kindje - ICSI TESE
    Smienaatje - 28 jaar - 2e kindje - ICSI cryo
    Missdeph - 34 jaar - 4e kindje (1ste samen) - ivf
    Sophie22 - 35 jaar - 1e kindje - IUI
    Flux - 34 jaar - 2e kindje - IVF cryo

Afspraken
    Maart

4-3 Jazz83 - evaluatie ICSI 1.1
    4-3 Minetje - verse TP
    4-3 Smienaatje - FM 1
    5-3 Lily 1988 - 3e echo eiblaasjes
    7-3 Toeraab - mogelijk terugplaatsing
    7-3 Smienaatje - FM 2
    8-3 Mamadi18 - FM 1
    8-3 Lily 1988 - 4e echo fm
    9-3 Liissaa - FM 1
    11-3 Natascha33 - eerste echo kloppend hartje?
    11-3 Cvdv87 - cryo tp
    16-3 Melissert - start met de injecties ICSI 2.
    22-3 Muldes - 2de intake ICSI

April
    7-4 Melissert - FM 1 ICSI 2.

Testdatum
    4-3 Evi85
    14-3 Sass25
    17-3 Minetje
    19-3 Delacour

Zwanger:
    Debjuh2907
    Natascha33

15. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Alleen na een verse terugplaatsing omdat je dan een punctie hebt gehad en je lijf en eierstokken kunnen dan wel wat rust gebruiken..

Muldes en 123isa123 vinden dit leuk.
  16. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Dank je wel voor je bericht:) ik heb vandaag veel afleiding gezocht. En ik probeer maar snel te gaan plassen in de ochtend en er dan niet aan te denkeno_O. Dus wanneer ik moet plassen dan ga ik meteen naar het toilet, zodat ik ook niet de tijd heb om het op te vangen en te testen. Ik ga proberen vol te houden hoe moeilijk het ook is. :rolleyes: Inderdaad vroeg testen kan heel fijn zijn maar ook wel heel onzeker. Dus nu weet ik weer waarom ik altijd ging wachten en niet zo vroeg ging testen. Blijft spannend

Jazz83, Muldes en cvdv87 vinden dit leuk.
  17. Sass25

Sass25 Bekend lid

9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    dank je wel voor je berichtje, ja ik ga echt proberen om te wachten. Hoe moeilijk het ook is. Ik hoop dat ik deze kwaaltjes en symptomen blijven houden dan geeft het me toch een soort van moed.. :)
    wat fijn dat je nu ook op het wacht bankje zit, heel veel succes en dat er maar veel positieve testjes mogen komen!! :thumup:
    Hoop dat je nog veel cryo’s over zult hebben!! ❤️

Muldes en Delacour vinden dit leuk.
  18. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Herken ik wel wat je beschrijft. Ik had denk
    Ik een weekje last met onverwachtse bewegingen. Vooral zijkant van m’n bui, soort steekjes .
    Fijn dat er nog zoveel in de race is , hopelijk voor nu niet nodig !! Succes op het wachtbankje !

Muldes, Sass25 en Delacour vinden dit leuk.
  19. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ja precies.. het is moeilijk ik kan me er ook niet bij neerleggen. En mijn vriend wou gelukkig heel graag een kindje met mij ook het is gelukkig nooit een discussie of wat dan ook geweest. Fijn dat je vriend de spuitjes bij je wil zetten.
    Ik heb het ook.. bij mij hebben er dus 3 helemaal niets gedaan en 1 is er ff ingenesteld geweest en dat is alsnog mis gegaan :( en elke keer ziet alles er top uit en zijn de embryo's ook mooi.. me dokter denkt gewoon echt dat t pech is. Maarja ik weet soms gewoon niet.. soms heb ik nog wel vertrouwen en denk ik van: nouja alles ziet er goed uit de embryo's zijn mooi er blijft er vanzelf wel 1 plakken. En soms word ik echt overvallen door de gedachte: wat als er toch iets mis is en ik gewoon helemaal nooit moeder word.. en ja dat heeft me al een paar flinke paniek aanvallen gegeven. Maarja zolang de arts nog vertrouwen heeft en zegt dat ik niet op moet geven blijven me maar proberen he...

20. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.889
    4.161
    113
    Vrouw
    Bij ons is alleen de maand na de punctie een rustmaand om alle hormonen uit je lijf te krijgen (indien mislukte verse terugplaatsing).

Herkenbaar, ook al zo vaak te horen gekregen : medisch gezien lijkt er niets mis alles ziet er goed uit je bent nog jong jadiejadie. Als alles er zo goed uit ziet mag er wel eens een keer wat gebeuren :|

Muldes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina