Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Delacour, 18 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Hi, ik heb vooral gekeken naar een tijdstip waarop ik me niet beperkt voel zodat het niet te dominant wordt. Dat is zo’n traject toch al snel. Bij mij is het 22.00 uur geworden. Meestal ben ik dan thuis, vooral in coronatijd ;).

Sass25, Fruity90 en Delacour vinden dit leuk.
  2. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Mag je niet beide spuiten tegelijk zetten?

3. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Jawel maar ik ben een sukkel :|.

Ik had de echo op dag 1 en hoefde pas op dag 2 te starten met deca en op dag 3 met ovaleap.

Dus ik dacht op dag 2 , oh dan doe ik het lekker al in de ochtend, ik werk nu toch thuis en als ik dan in de avond nog ergens heen ga hoef ik de spullen niet mee te nemen. Om mij NA het prikken te bedenken: 'wacht volgens mij hebben ze in 1 van de consulten iets gezegd over in de avond spuiten' . (Ik had kortsluiting in mijn hoofd van de spanning)

Dus gebeld met een "Oeps ik weet het nu even niet meer". Het resultaat na overleg met de arts was dat ik de deca op hetzelfde tijdstip moest blijven doen als de eerste keer (dus ochtend) en dat de Ovaleap wel gewoon in de avond moet.

Volgens mij is dat omdat mijn echo's in de ochtend zijn en ze dan nog willen kunnen ingrijpen op de Ovaleap (andere dosis of stoppen om de punctie te kunnen plannen).

Jazz83 vindt dit leuk.
  4. Coco17

Coco17 Actief lid

9 jul 2015
    170
    244
    43
    Ik prik het liefst om 7:00 uur s’ochtends. Mijn man haalt de decapeptyl uit de koelkast en brengt die dan bij me met een kop koffie. Daarna nog even de menopur erin en in bed verder rustig wakker worden, terwijl de spuiten er al weer in zitten voor die dag. Vind ik zelf wel heel relaxed.

Sass25 en Fruity90 vinden dit leuk.
  5. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ik prikte altijd rond een uur of 20.00 . Ik vond dat een fijn tijdstip omdat ik meestal rond die tijd lekker op de bank plof en alles wat gedaan MOET worden is dan gedaan… een soort van “alleen die prik nog en nu tijd voor mezelf”

Sass25, Delacour, Fruity90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hier al even geleden, maar toen was het advies wel ene ochtend andere avond. Hier was altijd deca in de ochtend en gonal f in de avond.

7. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Ik spoot de decapeptyl en de gonal-f in de avond om 1815. Heeft wel eens geresulteerd om in de wc ergens bij een eettentje te prikken haha. Meestal was dit voor mij wel een lekkere tijd. Na het avondeten, gelijk erin en daarna de avond er niet meer tegenop hoeven zitten. Vond de decapeptyl wel een nare prik

Delacour, Fruity90, Jazz83 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hallo, leuk clubje hier! :) Ik ben ook in januari begonnen met icsi traject. In het kort, ik ben 39 en ik heb een zoon van bijna 7 jaar - op natuurlijke manier zwanger geraakt (met 1 miskraam ervoor, bij 9 weken). Nu al ruim 4 jaar bezig voor de 2e en het wil niet lukken. Al 5 miskramen gehad en afgelopen jaar niet meer zwanger geworden. Vanwege mijn leeftijd is het ons aangeraden om direct met icsi te beginnen. As donderdag heb ik dan ook de eerste follikelmeting. Het is allemaal spannend, ook vanwege het feit dat ze ook poollichamen onderzoek gaan doen aan mijn eicellen en extra zaad check.
    Succes voor alle dames hier!

Sass25, Natascha33, Kaaat en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik spuit ovaleap in de ochtend (7:30uur) en meriofert en fragmin in de avond om 19:30uur (met de ovaleap en meriofert spuiten moet er 12 uur tussen zitten)

xTamx vindt dit leuk.
  10. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Welkom @neelatje , wat doen ze bij een poollichamen onderzoek?

11. neelatje

neelatje Bekend lid

24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik heb begrepen dat ze een klein stukje dat aan de rand van het eicel zit pakken en dat onderzoeken voor afwijkingen. Dus een extra check. Ik hoop dat er straks wel gezonde eicellen tussen zitten :oops:

Fruity90 en xTamx vinden dit leuk.
  12. Liissaa

Liissaa Actief lid

30 dec 2021
    101
    266
    63
    Vrouw
    Wat spannend @neelatje. En wat verdrietig dat je zo veel miskramen moest meemaken! Hopelijk biedt icsi jullie een mooi wondertje!!

Bedank @allemaal voor de reacties op priktijden. Ik moet volgens mijn schema en arts in de avonden gaan prikken.
    Lig nu op de bank met intense buikpijn. Moest eigenlijk de 19e gaan menstrueren.. altijd keurig optijd en precies deze maand als ik aan de pil moet gaan beginnen loopt het anders dan normaal. De 21e zeer klein beetje bruin verlies en kramp. De 22e nog steeds klein beetje bruin verlies en kramp.. En vandaag heftige kramp, kan niet eens staan en nog steeds geen doorbraak van helder bloed. Maandag de afdeling weer bellen als het nog steeds niet heeft doorgezet… :(

neelatje vindt dit leuk.
  13. Muldes

Muldes Actief lid

23 jan 2022
    374
    598
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Graag sluit ik me ook aan bij deze groep. Mijn vriend heeft een verleden via dit traject met zijn ex-partner (geen positief resultaat), en wij gaan nu samen voor het eerst starten met ICSI. Erg fijn om verhalen van jullie allemaal te lezen en om samen verhalen uit te wisselen, tijdens positieve en negatieve momenten, in een lang en intensief traject met veel emoties.

Mijn vriend heeft geen zaadleiders, en heeft daar een traject voor ondergaan. Zijn zaad ligt opgeslagen om te gebruiken voor ons traject samen. Voor mij is alles nieuw en voor hem is het vanwege de inspanning/negatief resultaat wat vaag in zijn geheugen opgeslagen. Wij hebben dec. 2021een doorverwijzing van de huisarts gekregen, wetende dat de wachttijd 3 tot 4 maanden zou zijn. Tegen alle verwachtingen in hebben we toch al een uitnodiging ontvangen voor een intake op 8 februari 2022. Erg spannend, want het begint sneller dan verwacht. Ik ben heel benieuwd wat ons te wachten staat.....

Veel geluk en liefde gewenst voor iedereen die dit leest, en dat het vertrouwen en de hoop zorgt voor een positief resultaat :)!

Sass25, Debjuh2907, Natascha33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    @Muldes welkom!

@Liissaa dat klinkt inderdaad niet erg goed, en dat dat dan net deze keer moet gebeuren, hopelijk breekt je menstruatie alsnog door.

Muldes vindt dit leuk.
  15. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Sass25, Coco17, Fruity90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Toeraab

Toeraab Lid

29 jan 2016
    41
    88
    18
    NULL
    NULL
    Hey,
    Ik sluit me graag ook aan. Even in het kort: we (beide onverklaard onvruchtbaar) zijn na 5 jaar proberen met ivf zwanger geworden van onze eerste kindje. Die inmiddels 2 jaar is.

Nu willen we graag voor een tweede kindje gaan weer met ivf. Ik merk dat ik het dit keer spannender vind. We hebben inmiddels al een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis maar nog geen intake afspraak gemaakt.

Hoe houden jullie jullie hoofden koel? Het lukt mij nu al niet.. ik dacht dat het makkelijk zou zijn nu we al een kindje hebben..

17. Toeraab

Toeraab Lid

29 jan 2016
    41
    88
    18
    NULL
    NULL
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI
    Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT
    Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo
    xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI
    Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF
    Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI
    Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI
    Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF
    Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo
    Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo
    Toeraab - 25 jaar - 2e kindje (1e samen) - ivf

Afspraken
    Januari
    24-1 Sass25 - intake cryo (ICSI)
    24-1 Fruity90 - FM1
    24-1 Coco17 - FM1
    25-1 Natascha33 - eerste echo voor tp in natuurlijke cyclus
    25-1 Jazz83 - uitgangsecho(start Gonal F)
    31-1 Kaaat - echo voor cryo tp

Februari
    7-2 Shiltje - Intake IVF
    1-2 Jazz83 - FM1
    3-2 Jazz83 - FM2

Maart
    1-3 Liissaa - uitgangsecho
    9-3 Liissaa - FM 1

18. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    @Toeraab Welkom!

Voor mij/ons is het nu 'makkelijk' juist omdat we nog geen kinderen hebben. Het klinkt misschien een beetje gek op dit forum maar ik denk niet dat kinderen mijn leven leuker maken. Wel anders, en ook leuk, maar niet leuker. Juist door alle mislukkingen hebben we nog meer ontdekt hoe gezellig we het met zijn tweeën hebben. Er liggen genoeg dingen die we willen doen die een stuk handiger zijn zonder kinderen. Ik wil dan mijn motorrijbewijs gaan halen, nog meer roadtrippen door Scandinavië, spontaan een weekend weg omdat we allebei vrij kunnen krijgen. Het helpt ons wel om te relativeren, en een soort plan B te hebben. (Niet dat ik niet keihard begon te janken na mislukte IUI nummer 8 en vrienden precies die dag vertelde dat ze een kindje verwachtten).

Toeraab vindt dit leuk.
  19. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Even in een losse post om het leesbaar te houden.

Net de follikelmeting gehad, gezien mijn waarde enzo gaan we al door als er 2 follikels zijn dus ik had niet al te hoge verwachtingen maar... van de 7 follikels die er lagen zijn er 8 gegroeid :eek:. Ik voelde ook al links en rechts onderin mijn buik wat getrek dus ik had al wel het idee dat er dingen aan het gebeuren waren.

Nog even doorspuiten om alles door te laten groeien en dan vrijdag de punctie, naar verwachting zijn er dan 6 groot genoeg.

Succes @Coco17 en @Sass25, hopelijk voor jullie ook goed nieuws vandaag :)

@Liissaa Jij al een doorbraak gehad?

Sass25, neelatje, Delacour en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI
    Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT
    Sass25 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI Cryo
    xTamx - 38 jaar - 2e kindje (1e samen) - ICSI
    Shiltje - 38 jaar - 2e kindje ( 1e samen) IVF
    Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje - ICSI
    Cvdv87- 34 jaar - 2e kindje - ICSI
    Fruity90 - 31 jaar - 1e kind - IUI - IVF
    Kaaat - 35 jaar - 5e kind - ICSI cryo
    Willie32 - 42 jaar - 3e kindje (1e samen) - ICSI cryo
    Toeraab - 25 jaar - 2e kindje (1e samen) - ivf

Afspraken
    Januari
    24-1 Sass25 - intake cryo (ICSI)
    24-1 Coco17 - FM1
    25-1 Natascha33 - eerste echo voor tp in natuurlijke cyclus
    25-1 Jazz83 - uitgangsecho(start Gonal F)
    28-1 Fruity90 - punctie
    31-1 Kaaat - echo voor cryo tp

Februari
    7-2 Shiltje - Intake IVF
    1-2 Jazz83 - FM1
    3-2 Jazz83 - FM2

Maart
    1-3 Liissaa - uitgangsecho
    9-3 Liissaa - FM 1

Deel Deze Pagina