start IVF/ICSI juli 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door liesje87, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben liesje, wij proberen al 2.5 jaar om zwanger te worden.

Na iets minder dan een jaar proberen zijn we te weten gekomen dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Ik zelf had een vleesboom, die is ongeveer een jaar geleden verwijdert via een hysteroscopie. Verder is er volgens de gyn niets mis met mij.

Ondertussen hebben we er al 7 IUI pogingen opzitten, zonder succes.
    Daarom gaan we starten met IVF/ICSI
    We hebben het intake gesprek reeds achter de rug, ik moet enkel de volgende cyclus nog een hysteroscopie ondergaan (om uit te sluiten dat er littekenweefsel aanwezig is door het verwijderen van de vleesboom). De cyclus daarna mogen we starten !

De eerste maal dat er bloed genomen moet worden zullen ze ook nog stollingstesten doen.

Zijn er nog meiden die binnenkort zullen starten met IVF/ICSI ? Het lijkt me fijn om onze ervaringen te kunnen delen :)

Groetjes
    Liesje

2. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Liesje, wij hebben 1 juli voorlichting en 9 juli intake. Hopelijk dat we voor onze vakantie 20 aug de eerste poging mogen doen.
    Jaren geleden was ik ook op deze site toen waren we met IUI bezig (2x gedaan) en omdat bij ons niks is gevonden waarom een zwangerschap uit bleef hebben we het geprobeerd op de natuurlijke manier.
    Spannend allemaal!!

3. jolin

jolin Niet meer actief

Ik denk dat ik me hier ook maar meld.
    Na 6 jaar nog geen hummeltje:(
    Afgelopen maandag voorlichting gehad, volgende week gesprek met de arts en dan denk/hoop augustus te beginnen met IVF of icsi ligt aan het aantal zwemmers dat moment.
    In juli eerst nog even lekker op vakantie!

4. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Jolie en Jolin

Is dat in nederland standaard, eerst een voorlichting en dan een gesprek bij de arts ? Ik heb enkel een gesprek met de fertiliteitsarts gehad (ik ben van Belgiƫ)

Jolie, veel succes met het gesprek, ik hoop met je mee dat jullie snel kunnen starten. Jullie zijn dan toch ook al een hele tijd bezig, hopelijk bezorgt IVF/ICSI jullie snel een wondertje :)

Jolin, ik neem aan dat het probleem bij jullie bij de zwemmers van je man ligt ? Veel succes met het gesprek met de arts, en hetzelfde als bij Jolie, hopelijk heel snel een wondertje door IVF/ICSI.
    Geniet maar goed van jullie vakantie, zodat jullie helemaal opgeladen kunnen starten ;)

Bij ons zullen ze, als er genoeg eicellen zijn, de helft IVF doen en de helft ICSI, omdat ze de eerste keer niet weten wat de beste behandeling is voor ons, en het risico dat er geen bevruchtingen zijn zo willen verminderen.

Het is inderdaad allemaal heel spannend, de punctie, de terugplaatsing... Ik kijk er naar uit, maar ben ook een beetje bang voor de punctie :)

5. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jolin, wij ook al 6 jaar :( Maar om eerlijk te zijn mijn man is niet altijd thuis geweest op het moment dat we "moesten"
    En heerlijk zeg lekker eerst op vakantie, ik zelf stiekem hoop dat ik nog voor de vakantie een poging kan doe.
    Succes en dat de 1x maar gelijk raak mag zijn.

Hoi Liesje, ik denk dat het wel standaard hier is.
    Ik zelf had een gesprek ook goed gevonden, maar aan de andere kant kom je wel met andere mensen in contact die in hetzelfde bootje zitten.

Ik kijk er ook echt naar uit, zelf voelde ik altijd dat het niet op de normaele manier kon dus voor IVF sta ik wel open.
    Hopelijk dat het prikken mee val.
    Is het ziekenhuis bij jou in de buurt?

6. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Hallo allemaal,

Wij beginnen in aug met onze 2e IVF poging. Ben nu met de voorbehandeling bezig om de endometriose tot rust te laten komen. De uitslag van het herhaald miskraam onderzoek nog afwachten, op vakantie en dan starten.
    Ondanks dat het de 2de keer is vind ik het ook spannend!

7. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jackie, heel veel succes met de 2e poging! Geniet eerst maar eens goed van jullie vakantie, dan kan je met volle moed beginnen aan de 2e IVF. Hopelijk de laatste !

Jolie, het ziekenhuis is bij ons op ongeveer 20-30min rijden, dus het is niet zo ver. Gaan jullie dichtbij huis ?

Jullie zijn allebei al 6 jaar bezig, dat is wel heel lang, ik hoop enorm hard dat jullie heel snel een wondertje in jullie armen mogen houden !

Het spuiten valt bij mij altijd goed mee hoor, ik heb tijdens 2 IUI cyclussen menopur gespoten, en dat ging heel vlot. Het is een klik die je moet maken, eens je dat gedaan hebt is het een eitje ;)
    Maar ik geef toe, daarvoor had ik het mezelf nooit zien doen, ik dacht echt dat ik dat nooit zou kunnen, mezelf prikken :)

Ik ben vandaag ongesteld geworden, straks bel ik naar de gyn om een afspraak te maken voor een hysteroscopie. Het komt dichterbij nu... :)

8. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb net gebeld voor de afspraak, en blijkbaar is het onder volledige verdoving :(

Dat hebben ze me niet gezegd, ik viel helemaal uit de lucht. Volgende week dinsdag moet ik om 7u in het ziekenhuis zijn. Ze vermoeden een 2-tal dagen thuis. Gelukkig vond m'n baas het niet zo erg, maar ik zelf vind het toch maar niets, woensdag is net een belangrijke dag voor mijn werk.
    Ach ja, alles voor het goede doel natuurlijk ;)

9. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    Hallo Meiden,

Spannend om te lezen dat jullie binnenkort weer gaan starten.

Wij zitten in het ISCI traject omdat manlief teweinig zaadjes heeft. Na 9 maanden zijn wij naar de dokter gegaan en omdat manlief vroeger in het ziekenhuis is geweest met niet ingedaalde testikels, ze waren elke keer zoek, zijn ze vast gezet. Gelijk doorverwezen naar ziekenhuis, testen gedaan en conclusie was ISCI.

Ik heb zelf ook alleen maar een intake gesprek gehad met de arts. We mochten wel naar zo'n bijeenkomst maar zijn niet geweest omdat de bijeenkomst pas geweest was.

Wij zijn eind mei begonnen met onze eerste ISCI poging, poging 1.2.
    Wij waren in maart begonnen met de eerste, maar twee dagen voor de punctie moest ik abrupt stoppen ivm met een dreigende overstimulatie. Balen..Zeker omdat ik nergens last van had. Had alleen al meer dan 25 eitjes. Krijgt nu ipv van gonal F nu menopure.

Sinds eind mei ben ik begonnen met de decapeptyl en aankomende woensdag moeten we voor de eerste controle.

Zijn er meiden die ook met een overstimulatie te maken hebben gehad?

10. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jackie, wat een ellende heb je al mee gemaakt.
    Ik was ook bang dat ik endometriose had omdat ik veel menstruatiepijn had, maar dat is niet zo. Ik slik wel 2 dagen zware medicijnen voor de pijn.
    Geniet lekker van de vakantie, en dat de 2e keer maar wel raak mag zijn.

Hoi Liesje, de afdeling is gesloten bij ons in het ZH, nu moeten wij 20 min rijden :(
    Ik zie er niet tegen op dat spuiten alleen dat heen en weer rijden naar het ziekenhuis :(
    En zeker ff een tegenvaller, maar net wat je zegt het is voor een goed doel. Ik kan elke dag wel wat regelen met me werk maar 2 dagen vrij daar worden ze niet vrolijk van.
    Maar wat is hysteroscopie?

En welkom Chailey
    Ik moet nog heel het traject in dus of ik last zal krijgen van overstimulatie hoop ik niet.
    Maar spannend zeg dat het al zo snel begint.
    Zie je er tegen op?

11. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    @jolie78
    Nou ik hoop het ook niet. Is geen pretje zeggen ze. Al had ik nergens last van. Spannend allemaal, althans dat vond ik de allereerste keer wel.

Ik zie er niet tegen op. Lees hier en daar dat een punctie niet fijn is, de assistente heeft het wel aan me gevraagd, maar daar kon ik een roesje voor krijgen. Ben er wel zenuwachtig voor, maar dat was ik ook toen ik voor de eerste keer mijzelf moest prikken. Heb erom gehuild, maar daarna gewoon ineens geprikt.
    Denkt dat alles de eerste keer eng en anders is.

Las dat het voor jullie de eerste keer ISCI is. Als ik zo lees hebben mensen al een aardig verleden. Voor ons is dit het eerste wat we doen, nadat wij hebben gehoord dat het niet via de normale weg gaat.

12. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn de eerste keer IVF,

Zijn jullie allemaal voor jullie eerste kindje bezig?
    Ik heb gelukkig al een stiefzoon, door hem heb ik de kriebels gekregen :)

13. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chaily, hier ook nog geen overstimulatie gehad, het is dan ook pas de eerste keer ICSI/IVF.
    Mijn man heeft ongeveer hetzelfde probleem als jouw man, hij hij wel maar 1 niet ingedaalde testikel.

Veel succes met je controle woensdag !

Jolie, wij gaan voor ons eerste kindje (voor beiden het eerste) :)

14. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    Voor ons is het ook ons eerste kindje. Wij zijn ook pas 26 en 25 jaar. Het is voor ons op alle fronten nieuw!

Liesje
    Dankje wel ben weer benieuwd of we dit keer beter gaat dan de vorige keer. Haha blijft nog steeds bij poging 1..

15. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jolie, bij een hysteroscopie wordt er met een camera in de baarmoeder gekeken. er wordt een buis in gebracht, waardoor water in je baarmoeder loopt en waardoor een camera ingebracht wordt. Zo kunnen ze in de baarmoeder kijken en dingen zoals wondjes, littekenweefsel, poliepen, enz. zien die op een echo soms niet (goed) te zien zijn.

16. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Liesje, is het niet toevallig hetzelfde als een HSG scan?
    Dat heb ik namelijk ook gehad. Hopelijk vinden ze niks bij je.

17. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jolie, bij een hsg wordt er contrastvloeistof in je baarmoeder gespoten en dan van buitenaf een beeld gemaakt. Het verschil is dus dat ze niet met een camera in je baarmoeder gaan, maar van buitenaf een beeld vormen.
    Ik heb ook al zo'n hsg gehad, was me dat een pijnlijk onderzoek zeg! maar gelukkig ook zo weer voorbij :)
    Was het bij jou erg pijnlijk?

Wij gaan volgende week even bij mijn ouders logeren, die zijn op reis en aangezien wij momenteel geen keuken hebben (verbouwingen...) kunnen we daar even gaan genieten van een huis met alles erop en eraan :D
    Dat komt ook net goed uit met de hysteroscopie, dan is het toch wat makkelijker om voor eten te zorgen 's avonds, want bij ons is het momenteel echt camperen. Niet dat ik dat erg vind, ik weet wat we er voor in de plaats krijgen, maar af en toe mis je de luxe toch een beetje ;)

18. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Liesje,
    Bij mij deed het niet zoveel pijn, was een beetje vervelend.
    Maar ik ben blij dat we geen onderzoeken meer krijgen en dat we nu nu aan de behandelingen mogen beginnen.

Maar wel lekker zeg dat je bij je ouders terecht kan, niks nee om in een verbouwing te zitten. Duurt het nog lang?
    Was het maar waar dat we met een babykamer bezig waren :)
    Dat lijkt me helemaal een leuke verbouwing :)

19. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jolie, in december zou het meeste gedaan moeten zijn. We zijn nu bezig met een deel bij te bouwen, daar moeten de keuken, de bergruimte en nog een extra toilet komen. Dat moet in december klaar zijn, later gaan we nog de zolder verbouwen tot een kamer, maar dat is toekomstmuziek ;)

we zijn al ruim 2 jaar bezig, dus dat half jaartje kan er nog wel bij :)

Ik kijk er ook echt naar uit om de babykamer in orde te zetten. Ik kan het nu al niet laten om naar babyspullen te kijken in de winkel, wat zal dat zijn als het echt zover is...

20. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    chaily, hoe is de controle gegaan ?

Deel Deze Pagina