start IVF/ICSI juli 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door liesje87, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jullie meiden ?

Ik wacht bang de hysteroscopie morgen af (ben toch een beetje bang dat er littekenweefsel gaat zijn) :(

2. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland

Succes morgen Liesje!

3. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, ik wil graag met jullie meeschrijven.:)
    Vanmorgen voor een startgesprek geweest en volgende week naar de voorlichtingsavond en dan mogen we in juli beginnen.
    Omdat het zaad van mijn man qua hoeveelheid behoorlijk wisseld mogen we na 3 IUI behandelingen doorgaan naar IVF.

Wij zijn nu 2 jaar 'bezig'. Eerst werd er eigenlijk niks gevonden, maar na 3 IUI behandelingen bleek dat de zaad hoeveelheid behoorlijk wisseld. Bij de vooronderzoeken waren er 23 miljoen, bij de 1e IUI net aan een miljoen, de 2e 5,4 miljoen en laatste weer net aan 1 miljoen.
    Het laatste onderzoek was het weer 4,5 miljoen.
    Deze uitslag is eigenlijk 'te veel' voor IVF, maar omdat het zo wisseld mogen we toch voor IVF gaan.

Hoe het er nu uitziet, mogen we half juli gaan starten. Ik kreeg de recepten al mee.
    Vind het ook best spannend, maar we zijn er helemaal klaar voor!!

4. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Ik wil me ook graag aanmelden!

Ik ben 2 weken terug naar de info avond geweest in de VU en heb 1 juli intake.

Ik ben 36, heb 2 dochters uit een eerder huwelijk. Mijn huidige man heeft geen kids van zichzelf.
    Wij zijn va vorig jaar april bezig, heb helaas in dec en mei een bbz gehad en nu zijn beide eileiders verwijderd :(

Waar gaan jullie heen voor de behandeling?
    Enig idee hoe lang na het intake gesprek je kan beginnen?
    Wij gaan tussendoor ook nog op vakantie maar hoop stiekem dat ik dan alvast met de pil maand kan beginnen ofzo...

Groetjes anne

5. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Liesje, heel veel succes morgen. Ik duim voor je/jullie dat het mee valt en dat er niks aan de hand is.

Hoi Schorpioen,
    Fijn om te lezen dat jullie toch IVF mogen doen. Ik moet nog naar voorlichtingavond. En ik hoop stiekem toch dat het in me eigen cyclus kan want dan kan ik ook nog snel voor dat ik op vakantie gaat.
    Ben je blij met IVF, of zie je er tegen op?

Hoi Anne, helaas ook welkom bij onze club :)
    Wij zitten bij Dijkzicht in Rdam, 9 juli pas intake. Dus we hebben nog 1 kans voor een spontane zwangerschap.
    Valt het je zwaar dat je nu de mmm in moet?

6. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Hallo allemaal,
    Graag zou ik ook met jullie meepraten.
    Wij zijn inmiddels 6 maanden in de MMM (ik blijk PCOS te hebben) na ruim 8 maanden zelf proberen. In de MMM gaat het niet zo vlekkeloos. Met lage dosering puregon starten geeft uitkomen op hele hoge dosering en overstimulatieklachten na 3-4 weken. Hoger beginnen geeft binnen een week 4 eitjes van goede grootte dus ook geen succes. De progesteronwaarde is ook veel te hoog (160).
    Nu ben ik afgelopen week voor een second opinion geweest en wordt gedacht aan het starten van IVF. Als het goed is hoor ik vandaag of we hier echt voor gaan. Ik heb ng mijn twijfels of ik dat wil omdat de afgelopen maanden echt een hel zijn geweest met de klachten die ik telkens had.
    Nou wil ik vooral graag weten hoe zo'n IVF traject eruit ziet. Hoeveel rondes per jaar (weet dat er 3 vergoed worden). Hoeveel tijd zit er tussen? Welke hormonen moet je gebruiken en hoe lang? Krijg je ook elke maand een kans of veel wachttijd?

7. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind de IVF behandeling best spannend. Voor de IUI moest ik al spuiten, daar heb ik geen problemen mee. Maar zie toch wel een beetje tegen de punctie op. Maar het is wel gezonde spanning.
    Volgende week gaan we naar de voorlichtingsavond.

In leidendorp gaan ze naar een mislukte poging niet gelijk door. Ook om je lijf wat rust te gunnen.

8. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Hè Schorpioen, ik zie dat je in de buurt woont.
    Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor het lumc. Heb jij bewust gekozen voor Leiderdorp? En welke redenen? Ben benieuwd!

9. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey schorpioen, bij ons wisselde de zaakhoeveelheid ook telkens, maar we hebben wel 7 IUI's gedaan. Bij ons speelden er natuurlijk ook wel andere factoren mee (vleesboom die verwijdert is na de 3e IUI). Als alles goed gaat starten wij ook half juli :)

Anne, wat erg van je buitenbaarmoederlijke zwangerschap :( Hopelijk ben je snel weer zwanger, en gaat alles goed !
    Ik ben van België, en wij zijn in behandeling in Gent.

Olakidee, heb je al nieuws ? Ik kan begrijpen dat je alles goed wilt overdenken voor je begint, als het nu al zo heftig geweest is voor jou. Hopelijk valt het toch allemaal nog mee, ze weten nu immers ondertussen toch al meer over hoe je reageert op medicatie, dus dan kunnen ze er wel rekening mee houden.
    Verder kan ik je niet helpen met je vragen, voor ons is het de eerste IVF poging, en mss gaat het ook anders omdat wij in België wonen. Ik bedoel dan qua wachttijd en zo. Ik dacht wel dat je niet iedere cyclus een behandeling kan ondergaan, want dat zou te belastend zijn voor je lichaam.
    Ik weet wel dat ik puregon en orgalutran zal moeten spuiten vanaf de eerste dag van mijn volgende cyclus, en normaalgezien is dat ongeveer 2 weken spuiten en dan punctie.
    Dit hangt wel af van het behandelingsschema, ik denk dat dit sterk afhankelijk is van het ziekenhuis waar je gaat.

De hysteroscopie is vandaag heel goed gegaan, volgend de gyn ziet alles er perfect uit :D
    Dat is al een hele opluchting...
    Ze hebben nog 5 buisjes bloed genomen, om stollingstesten en nog een boel andere testen te doen, als die resultaten goed zijn mogen we volgende cyclus starten :)

Jolie en Jackie, bedankt !

10. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Liesje wat een super goed nieuws, valt een hoop ellende zeker al weg?!
    En je bloeduitslagen gaan we er ook voor dat die goed zijn !!!
    En in juli gaan we er gewoon positief er tegen aan!

En Olikadee ook helaas welkom,
    Op je vragen heb ik ook geen antwoord, wij krijgen pas 1 juli een bijeenkomst.
    Maar heb jij geen bijeenkomst dan?

11. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Olakidee: Ik twijfelde tussen LUMC en Leidendorp. Omdat ik over Leidendorp goede verhalen hoorde heb we ervoor gekozen om daar naar toe te gaan.
    Tot nu toe is het ons goed bevallen ze zijn erg vriendelijk en meelevend. en een voordeel je zit niet in een wachtkamer met ook zwangeren.
    Ik had gelezen dat ze in leidendorp geen wachtlijst hadden en dat was ook een voordeel.
    Het LUMC was daar een beetje vaag over.
    Die hormonen zijn ook geen pretje. Ik heb voor de IUI's puregon moeten spuiten. Het spuiten zelf was een makkie, maar ik was wel ontzettend moe.
    Ik ben benieuwd of jullie al wat gehoord hebben.

Liesje87: Bij ons is alleen de wisselende zaadkwaliteit 'het probleem' bij mij is niks gevonden.
    Ik heb een bewezen eisprong, progesteron is goed en ik heb een HSG gehad (was niet een pretje) en de eileiders zijn prima doorgankelijk.
    Ik hoopte eerst dat we alleen maar een zetje nodig hadden (met hormonen) maar helaaas hebben we meer hulp nodig.
    Gelukkig viel bij jouw de hysterscopie mee.

Vanmorgen naar de apotheek geweest, ik kreeg een hele tas mee met medicijnen!
    Opeens schoot me te binnen dat ik ooit een artikel gelezen (bij de kapper)had over een stel dat IVF onderging.
    Toen ik dat las was het een zo ver van mijn bed show gebeuren. En nu sta ik zelf met een tas vol spuiten en pillen.

12. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Hoi dames,

ik wil ook wel graag met jullie meekletsen. Wij gaan eind juli voor onze tweede ICSI poging. In april de eerste behandeling gehad, helaas geen succes. Omdat er geen cryo's waren moeten we dus helaas op voor poging 2. Dit wordt trouwens ons tweede kindje. In 2011 is ons zoontje geboren, hij is ontstaan uit de tweede ICSI poging destijds. Dus wie weet is tweemaal scheepsrecht! :D

Ik had het verhaal van Anne gelezen, jee zeg, 2x bbz. Heftig hoor. Ben je daar al weer een beetje van hersteld? Is er een verhoogde kans voor jou op een bbz? Komt normaal niet zo vaak voor, toch? Ik hoop dat dit voor jullie (en voor de andere meiden ook natuurlijk) een succesvolle behandeling wordt!

@schorpioen, ik ken het.. de eerste keer heb ik een foto gemaakt van alle medicijnen... wat een berg he? Je went er aan....

Chailey, ik heb bij mijn eerste poging tegen overstimulatie aangezeten. Uiteindelijk viel het gelukkig mee. Had wel 20 eicellen, uiteindelijk 10 bevrucht en 1 teruggeplaatst. Geen cryo's helaas. Vond het wel heel heftig allemaal. was behoorlijk duizelig, en voelde me niet echt lekker. Ik hoop dat mijn volgende poging iets rustiger verloopt. Wij spuiten Gonal F, maar de dosering gaat deze keer iets omlaag..

Ik zag trouwens dat veel van jullie al een hele tijd bezig zijn. Wij hadden het geluk - of de pech, het is maar hoe je het wil noemen- dat alleen ICSI mogelijk was voor ons. Daardoor hebben we heel veel onderzoeken en dergelijke overgeslagen en zijn meteen met ICSI begonnen.
    Ik hoop dat jullie allemaal over een maandje of 9 en heerlijk klein hummeltje in jullie armen mogen houden!! Heel veel succes allemaal!

13. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Majorana, welkom hier !
    Dat klinkt wel heftig, zo veel eicellen en dan geen enkele cryo, hebben ze gezegd hoe dat kwam ? Ik heb nog wel al gehoord dat iets minder eicellen dikwijls een betere kwaliteit geeft, hopelijk heeft die lagere doseren een goed effect. Ik duim voor jullie!
    Mag ik vragen waarom net enkel ICSI jullie kan helpen ?

Jolie, ja hoor, ik was erg opgelucht toen ze me het verlossende nieuws brachten :)
    Ik krijg de uitslag van de bloedtesten pas als ik langskom voor een uitgangsecho. Tenzij er iets niet goed zit, dan laten ze me onmiddellijk iets weten. Tot nu toe niets gehoord, hopelijk is dat goed nieuws...

Schorpioen, het lijkt voor mij nu ook allemaal nog zo onwerkelijk, ik denk dat het pas echt zal worden op de dag dat ik langs moet voor een uitgangsecho. Dan zal ik pas de medicatie meekrijgen en zal ik pas weten wat en hoeveel ik moet spuiten. Je denkt altijd, bij ons zal dat wel niet nodig zijn, zelfs al ben je al met andere behandelingen bezig, en nu is het ineens al zover ! Al ben ik wel heel blij dat we mogen starten, als het duidelijk is dat de andere behandelingen niet werken, dan is het voor ons de logische volgende stap. Alles voor dat wondertje van ons 2 natuurlijk :)

14. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Liesje, uit de eerste onderzoeken kwam al meteen dat de zaadkwaliteit dramatisch was, dus dat ICSI de enige optie was....

Ze hebben overigens niet kunnen verklaren waarom er geen enkele cryo was. Ik denk zelf idd dat het te snel is gegaan en te veel.

Wat fijn dat je onderzoek goed is gegaan. Hopelijk mooie bloedwaardes en dan starten!

Olakidee, ik hoop dat ik wellicht wat van jouw vragen kan beantwoorden.

In principe heb je 3 vergoede pogingen. Een poging telt na een punctie. En als je mazzel hebt hou je cryo's over, die vallen onder dezelfde poging, maar geven dus wel een extra kans op zwangerschap.

Qua medicatie is het een beetje lastig te zeggen. Er zijn bijvoorbeeld het lange en korte protocol. Bij het lange protocol begin je een maande met de pil, om vervolgens te gaan stimuleren. Bij het korte protocol begin je zodra je menstruatie start. Ikzelf heb altijd het korte protocol gehad.

De eerste dagen spuit je bijv Gonal-F of Menopur (FSH). na een paar dagen komt er Orgalutran of cetrotide bij (houdt de eisprong tegen). Met echo's wordt bijgehouden hoeveel follikels groeien en hoe groot ze zijn. Als ze groot genoeg zijn, spuit je Pregnyl om de eisprong te timen en daarna (ong 36 uur, geloof ik) krijg je de punctie. Vanaf dat moment hoef je dus niet meer te spuiten, maar meestal krijg je dan nog wel utrogestan om het baarmoederslijmvlies in optimale conditie te houden. En dan is het ongeveer 14 dagen afwachten.... de wachtweken, en dan met name de tweede, zijn eigenlijk het zwaarst. Voor het eerst prikken is best eng, maar daar wen je aan. Die wachtweken wen je eigenlijk nooit aan...

Dus eigenlijk is het spuiten ongeveer een week of 2 en daarna wachten. Volgens mij heb je wel een wachtmaand na een mislukte poging. Waarschijnlijk heeft je lichaam toch wel weer even nodig om tot rust te komen. Cryo's kunnen geloof ik wel in de maanden na elkaar.

Als ik even naar ons eerste kindje kijk, we zijn toen in sept de MMM ingegaan. Toen de eerste onderzoeken gehad, en in januari de eerste ICSI. Die mislukte en de tweede ICSI was in maart, en die was wel succesvol. Kan in principe dus heel snel gaan.

Nu moet ik wel zeggen dat met PCOS het wellicht iets anders is. Mijn cyclus is verder regelmatig en er zijn (voor zover ik weet;)) bij mij geen afwijkingen.

Het is wel een heel verhaal, maar ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden.

15. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Lieve dames
    Voor mij voorlopig toch nog geen IVF. Succes allemaal!

16. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Olakidee,
    Balen zeg!
    Nemen jullie nu pauze?

17. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Olakidee, was het jullie eigen beslissing om niet door te gaan naar IVF? Of is dit beslist door de gyn?
    Krijgen jullie dan een andere behandeling ?

Ik ben gisteren bij een osteopaat geweest, ik had al veel gelezen over osteopathie en zwanger worden, dus ik dacht, baat het niet dan schaad het niet ;)

Uiteindelijk blijkt dat de spieren in mijn rug, nek en aan mijn bekken heel gespannen zijn. Daar heeft ze gisteren al wat op gewerkt. Ik moet nu iedere avond anderhalf uur een kersenpittenkussen tegen mijn onderrug houden, binnen een paar weken gaat ze kijken om verder te behandelen. Hopelijk helpt dit ons verder...

18. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Liesje,
    Je heb helemaal gelijk om alles te proberen waar jeje goed bij voel.
    Ik heb tegen me man gezegd dat elke avond een uur me rug te masseren ook goed is maar daar trap hij niet in ;)

19. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik probeer nog een beetje rustig aan te doen mbt het forum, kom nu eindelijk weer een beetje tot mezelf na de laatste bbz en wil mezelf niet meteen weer gek maken!

Olakidee, ben ook benieuwd waarom toch nog geen ivf?

Schorpioen, ja gek idee he? Vroeger dacht je toch dat ivf iets was voor anderen... maar nooit voor jezelf!
    Wanneer begin jij precies met de hormonen?

Majorana, spannend de tweede icsi! Wel fijn dat dat vorige keer gelukt is... dat je weet dat het iig kan lukken!
    Hier wel lichamelijk redelijk hersteld. Ik heb nu geen kans meer op een bbz omdat ik geen eileiders meer heb. Emotioneel vind ik heel lastig... ik zou anders volgende maand bevallen... Had altijd de hoop dat ik tegen die tijd weer zwanger zou zijn maar helaas..

Hahaha... ja rug masseren, voeten masseren, ontbijtjes op bed... helpt allemaal ;)

Maandag hebben wij ons intake gesprek... ben heel benieuwd!
    Geen idee wanneer wij echt kunnen starten.. zitten een beetje met vakanties en dat mijn man ook voor zijn werk soms in het buitenland zit.
    Wij gaan nu eerst weg van half juli tm begin aug. Dan is mijn man half sept een paar dagen weg en zijn we ook samen begin okt nog een paar dagen weg...
    In het slechtste geval kunnen we dus pas daarna beginnen ben ik bang...

Groetjes Anne

20. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    hoi hoi als mag sluit ik me ook graag aan,
    vandaag 2e gesprek gehad en uitslag ook icsi,
    a.s. donderdag gesprek verpleging donderdag er op met fertiliteit arts in tussentijd oproep krijgen voor verder behandelingen.
    ik weet zelf nog niet alles over deze behandeling.
    en hoor graag andere meningen en gevoelen.
    hoe is het nu bij jullie?
    gr

Deel Deze Pagina