start IVF/ICSI juli 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door liesje87, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    welkom wolffje,
    Veel succes met het gesprek vandaag!
    Wat is bij jullie de reden van ICSI?

anne, hoe is het intakegesprek gegaan ?

anne en jolie, die mannen mogen ook wel eens iets doen, wij zijn degenen die zichzelf talloze keren moeten prikken, de hele tijd moeten rennen voor echo's, en een eicelpunctie moeten ondergaan. Ik vind dat die massages en ontbijtjes op bed wel mogen hoor ;)
    (jammergenoeg bij ons hier niet het geval :p)

Hoe gaat het met de andere dames ?

Ik ben aan het wachten tot ik ongesteld wordt, ik denk dat het niet zo lang meer zal duren. Alle voortekenen zijn er, dus hopelijk komt het dit weekend...

2. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik weer :)
    Ff moeilijke 3 weken gehad, te horen gekregen dat me vader kanker heeft en afgelopen vrijdag zijn behandelsplan gehoord.
    We zaten te twijfelen of we door zouden gaan met IVF,maar omdat dit op onze pad is gekomen kunnen we het moeilijk gaan uitstellen.

We zijn afgelopen maandag naar info avond geweest en er zaten wel 30 stellen dus dat gaf ons wel een soort gevoel dat we niet de enige zijn.
    Weet ik toch wel maar was een heel fijn gevoel daar.
    En natuurlijk veel info gehad.

Vandaag ongi geworden dus als het goed is kunnen we ons 1e ivf als nog voor de vakantie krijgen.
    Maar dan hoor ik thuis in de forum augustus, maar ik blijf lekker hier zitten :)
    Dinsdag ons intake gesprek.

En Anne, mijn man is ook vaak weg maar toch nu kunnen regelen dat hij hier in NL blijft werken.
    Gaat een beetje moeilijk als hij in het buitenland zit.

3. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    Hoi meiden,

Ik heb een tijdje dit forum niet meer gevolgd, te druk met alle ziekenhuis bezoeken. Na een goede start bleken we ineens te weinig eitjes te produceren na de wisseling gonal f (150 eh) naar Menopur (112,5 eh).

Door meer controles te houden zijn ze toch doorgegaan met de behandeling, elke twee dagen na het ziekenhuis en mijn eitjes begonnen nu eindelijk te groeien. Eindelijk na 2,5 week stimuleren vond de punctie plaats. Ze zagen 9 blaasjes. IK zag op tegen de punctie en daardoor een extra middeltje gekregen waardoor je slaperig werd. Wat een verademing. Ik heb helemaal niets gemerkt van de punctie. Ook geen na klachten gehad. Dezelfde dag nog begonnen met utrogestan.

Uit de 9 blaasjes, hebben ze 6 goede gevonden. Alle 6 bevrucht en daar kwamen 4 bevruchte uit. Afgelopen maandag heb ik de terug plaatsing gehad, ( en nog twee in de vriezer) dus voor ons nog 1,5 week wachten.

@jolie78: Jeetje was een nieuws. Hopelijk gaat het straks weer beter en het doet zeker goed, als je weet dat er meer mensen zijn die in de MMM zitten.

Voor alle nieuwe mensen die zich hebben aangemeld, veel suc6 en ik lees nu weer mee :)

4. Jolie78

Jolie78 Actief lid

14 jan 2010
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Chailey!!
    Ik hoop zo dat het een plakkertje is.
    En dat de dagen voorbij vliegen!!

5. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wolffje welkom en succes natuurlijk!

Liesje, als jij nu ongesteld wordt, begin je dan met de pil?

Jolie, heftig zeg... wij hadden dat afgelopen winter... bleek mijn vader ook kanker te hebben, gaat gelukkig heel goed met hem nu. Sterkte, ik hoop voor jullie ook! Bij mij gaat het ook geen juli worden hoor... maar wel zo leuk om hier te blijven plakken toch?

Chailey, wat spannend!!!! jij bent nu dus echt de eerste van ons groepje! Ik ga voor je duimen! Weet niet hoe veel ik mee kan lezen want zit va maandag 3 weken in Italie!

1 juli het eerste gesprek gehad... haha, best een lang gesprek en onderzoekjes etc. Moest om sommige vragen ook een beetje lachen... dat je denkt, wat doet dat er toe?
    Verder alle bloedonderzoeken en zaadonderzoek gehad. Ben eergister ongesteld geworden dus moest vandaag ook nog voor een bloedonderzoek... moest perse de derde dag. Kon gelukkig net voor de vakantie! Hoopte dat ik nu al aan mijn pilmaand kon beginnen maar ze wilden perse eerst de onderzoeken afwachten..

Nu hebben wij 8 aug onze tweede afspraak... denk ik wel dat ik dan net alweer ongesteld ben geworden, dus ben bang dat ik dan pas in sept aan mijn pilmaand kan beginnen? Heb liever augustus... Maargoed... we wachten het maar rustig af!

Heb afgesproken dat we tijdens de vakantie het onderwerp baby/zwangerschap/ivf maar even laten rusten... Mijn man wordt er een beetje gek van.
    Is voor mezelf ook wel beter... even verstand op 0 en genieten van de vakantie!

Dussss, ik wens jullie allemaal succes en een fijne vakantie voor wie dat evt hebben. Ik ben er over ruim 3 weken weer!

Groetjes Anne

6. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    HOi meiden,

Ik lees dat de meeste gaan starten met het hele traject in augustus, dus ik wil wel graag mee kletsen (mss de titel aanpassen, ik was al even op zoek naar en augustus topic)

Ik ga wel beginnen met mijn 2de ICSI poging. Maar wel fijn om in dezelfde periode van onzekerheid met elkaar mee te leven, met de ziekenhuisbezoekjes, de echo's, de FM-metingen enz.
    Ik heb eerste 12 keer KID gedaan en nu dus over op ICSI. Ik gebruik donorzaad omdat ik het traject alleen doorloop.

Hopelijk mag ik gezellig meekletsen hier!!
    Vragen stellen mag altijd ;)

7. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Elise, welkom! Natuurlijk mag je hier meekletsen ;)
    Wanneer kan je precies starten met je 2e ICSI ?

Anne, een heel fijne vakantie gewenst, zo even helemaal weg zijn van de hele mmm en het zwanger worden kan echt deugd doen. Dan kan je na je vakantie helemaal ontspannen starten !
    Ik hoop met je mee dat je toch in augustus nog zal mogen starten met de pil.

Chaily, super dat je al een terugplaatsing gehad hebt, en 2 emmy's !
    Ik duim voor je dat die emmy's niet meer nodig zullen zijn, of toch niet voor een eerste kindje ;)

Jolie, dat is heftig meid. De kanker is dus wel te behandelen ? Dit moet echt enorm moeilijk zijn voor jullie, veel sterkte !
    Ik denk dat wij de behandeling ook zouden doorzetten, je vader heeft er ook geen boodschap aan als jullie stoppen. In tegendeel, ik denk dat een kindje juist positief kan zijn om hoop en de strijdlust te geven.

Als ik het hier zo lees dan moeten jullie allemaal eerst een maand aan de pil voor de start van IVF ?
    Ik ben dinsdag ongesteld geworden en mocht woensdag op uitgangsecho, woensdagavond direct begonnen met puregon, en maandag mag ik terug voor een follikelmeting. Dan zal ik waarschijnlijk moeten starten met orgalutran.
    Bij ons dus niet eerst aan de pil maar direct starten met stimuleren.

De bloedonderzoeken waren allemaal prima dus dat was ook al een opluchting :)

Ik ben enorm benieuwd naar maandag, hoeveel follikels er al zullen zijn en of alles volgens schema verloopt...

8. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    Hoi Elise, welkom bij de groep:D.

Anne een hele fijne vakantie gewenst, even helemaal lekker ontspannen en leuke dingen doen. Wij gaan 1 augustus richting Italie, heb er ook erg veel zin in. Soms heb je echt even een rust moment voor jezelf en je partner nodig. :)

Liesje, ik heb helemaal geen pil hoeven slikken. Ik moest drie weken nadat ik ongesteld was geworden beginnen met decapeptyl, en als ik dan nog een kleine bloeding had na 14 dagen kon ik beginnen met menopur. Is daar een verschil in ivf en icsi. Ik dacht van niet. Succes met het wachten, ik vond de uitslagen afwachten altijd spannend. Dit is voor ons, ons eerste kindje dus super spannend!!

!Ben nu op bijna een week wachttijd. Volgende week maandag mag ik gaan testen. Voor de rest geen klachten, alleen moet ik vaker plassen, ben ik al vanaf zaterdag elke nacht wakker om een uur of drie a vier, om te plassen. Heb overdag soms het gevoel dat ik alleen maar moet plassen. Vreemd. En ja misselijk van de utrogestan, borsten zijn ook gespannend..en volgens mij een klein beetje groter haha, zegt vriendlief...

Elise75. Vind het echt knap/stoer dat je dit traject in je eentje doorloopt. Scheelt dat je hier genoeg steun kan krijgen!!
    Hoe heb je dit traject tot nu toe ervaren in je eentje??;)

9. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Bedankt voor het welkom!
    Ik start over ruim een week met de pil, maar ga pas 18 augustus starten met decapeptyl. Dan 28 aug gonal-f erbij. en dan 6 september de eerste follikelmeeting.

Het KID traject alleen, was op zich wel goed te doen. Ik heb een mooie vriendengroep om me heen die me steunde.
    Het spuiten voor de eerste ICSI was alleen ook nog wel te doen. Maar de punctie was mijnmoeder mee, was maar goed ook.
    De wachtweken zijn ingevuld met leuke dingen doen met mijn vrienden, was ook nog goed te doen.
    MAAR toen het mislukken van de poging....daar heb ik me voor het eerst in 2 jaar echt heelalleen in gevoeld.... dat is niet te delen, niet te beschrijven. Een hele lastige periode.

Maar nu gelukkig weer opgeklommen (nadat ook mijn enige cryo niet goed was ontdooit) en weer me frisse moed op naar poging 2!!

Een antwoord op de pil vraag; je hoeft niet te beginnen op de eerste dag van je menstruatie, zoals wel de bedoeling is als je hem als voorbehoedsmiddel gebruikt. Hij dient ervoor dat je eigen cyclus stil wordt gelegd in combinatie met de decapeptyl.

10. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ben ik ook weer:cool:. Vandaag ongesteld geworden, vanavond mag de eerste spuit Decapeptyl erin. Moet vandaag of morgen de kliniek bellen wanneer ik met de Menopure mag starten.
    Ik hoef niet een maand aan de pil.
    Aan de ene kant blij dat we nu eindelijk mogen beginnen, maar toch weer een kleine teleurstelling, je blijft toch een sprankje hoop houden, want een spontane zwangerschap is bij ons niet uitgesloten!

Chailey: de eerste week wachten zit erop! spannend hoor! Was de punctie eigenlijk meegevallen?

Elise: welkom!

Jolie: wat heftig allemaal. Toen wij naar de voorlichtingsavond gingen, waren er ook nog 8 andere stellen, toen dacht ik ook,'we zijn niet de enige!"

Liesje: hoe was de fm?

11. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    Hoi allemaal,

@schorpioen78: Ja idd, de eerste wachtweek zit erop, viel best mee, begin er nu meer zenuwachtiger om te worden, elke keer naar de wc, zullen de zenuwen wel zijn.
    Ik had helemaal geen last van de punctie, heb er helemaal niets van mee gekregen. Had lekker een roesje gekregen, heb wel mee gekeken op het scherm de laatste paar minuutjes..

Zo zie je maar hoe de behandelingen verschillen, ik mocht pas op dag 21 na mijn ongesteldheid beginnen met decapeptyl!

Ik zit nu op 12 dagen na de punctie, dus 9 dagen na terugplaatsing, de 22ste mag ik testen, dus moet nog even gedult hebben..
    Voel me niet meer zo misselijk als vorige week, toen had ik ook twee keer een beetje een verhoging, althans, ik voelde niets, maar me vriendinnen vonden mij wat aan de warme kant als ze mij aanraakten.

Meer dan afwachten kunnen we niet doen...

12. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chailey, spannend, die wachtweken zijn toch echt wel zwaar vind ik, al die signalen die je lichaam je geeft waarvan je niet weet wat te moeten denken (heb ik dit nu al eerder gevoeld of niet ;)) maar wie weet wordt het wachten wel beloond met een fantastisch cadeau de 22e ;)

Schorpioen, voor jou start het nu ook echt, laat zeker iets weten wanneer je mag starten met menopur!

Elise, leuk dat je kan rekenen op de steun van je familie en vrienden, want zoals je zegt, het is toch elke keer weer moeilijk als het weer eens een keer niet gelukt is. Ik heb nu al mijn hoop gezet op IVF, en ik weet nu al dat het heel zwaar zal zijn als die eerste poging zou mislukken. Dat kan je idd heel moeilijk delen met mensen die niet hetzelfde meemaken. Goed dat je er weer bovenop bent en klaar voor de start van een nieuwe ICSI :)

Hier was de echo niet zo goed, de gyn was niet echt tevreden met het resultaat. Er waren maar enkele grotere follikels, de anderen allemaal nog kleintjes. Ik moet vanaf gisteren 300E puregon spuiten ipv 200E, en vanaf deze ochtend orgalutran bijspuiten. Donderdag moet ik terug voor een nieuwe echo, hopelijk heeft de hogere dosis effect...

13. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Net de kliniek gebeld. Donderdag starten met de menopure. Volgende week woensdag de eerste fm.
    Het gaat nu echt beginnen!

Ik moet vanavond werken, dus de eerste spuit moet ik op mijn werk zetten. Voor de IUI moest ik Puregon spuiten dus het spuiten in niet helemaal nieuw voor me.

14. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    shorpioen, hoe is het gegaan met de menopur ?

Ik heb nu 3 dagen 300E puregon gespoten ipv 200, en s' ochtends orgalutran. Hopelijk heeft het geholpen...
    Mijn buik staat ondertussen wel vol blauwe plekken, vooral van de orgalutran krijg ik mega grote blauwe plekken :)

15. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Deze ochtend dus follikelmeting gehad, 5 follikels groot genoeg voor punctie, en nog een aantal kleintjes, waarvan er hopelijk nog een paar meegroeien.
    Zondag punctie...
    Vanavond nog 4 ampullen menopur spuiten, morgenochtend nog 1 spuit orgalutran, en morgenavond pregnyl.

Ik ben niet echt tevreden met het resultaat, en ook een beetje bang dat er geen enkele goede eicel zal zijn, aangezien ik zo weinig follikels heb. Ik zal al heeeeeel blij zijn als er 1 embryo'tje ontstaat, laat ons hopen... :)

16. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    Hoi Liesje, Spannend de punctie. Ik hoop dat de andere idd nog een beetje mee groeien en dat er een mooie uitkomt die ze weer kunnen gebruiken!. Had je al eerder een punctie mee gemaakt??

Ik heb er helemaal geen last van gehad, omdat ik een roesje heb gehad.. Heerlijk...

Ik hoop met je mee, wanneer hoor je dat, dezelfde dag toch nog hoeveel goede erzijn??!!:):)

Ik zit inmiddels op 13 dagen na de punctie. Dus 11 dagen na de terugplaasting.. Maandag mag ik testen.. Wordt er nu wel zenuwachtig van haha, maar goed, nog geen tekenen gehad dat er iets aankomt. Zit te twijfelen;) of ik niet zaterdag of zondag een test doen..

Scorpioen, hoe is het nu met je???

17. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Chailey: spannend hoor, ga voor je duimen!

Liesje: hopelijk maken je eicellen nog een groei spurt!

Hier nog weinig te melden. Vanavond komt de menopur erbij, ik moet 150 eh gaan spuiten.

18. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    chaiely, spannend meid, ik duim heel hard voor je !
    Het is mijn eerste punctie, dus het is allemaal nog nieuw, bij mij zal het ook met een roesje zijn, en daar ben ik niet rouwig om ;)

We gaan het normaalgezien de dag zelf weten hoeveel goede eicellen er weggenomen zijn, dat vind ik voorlopig nog het spannendste van allemaal.

schorpioen, veel succes met de menopur, wanneer heb je follikelmeting ?

Ik begin nu toch een beetje nerveus te worden voor morgen :)
    De schrik zit er vooral in dat er geen goeie eitjes zullen zijn, maar ik denk dat dat wel normaal is bij de eerste keer. Hebben jullie dat ook (gehad) ?

19. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi meiden, sorry dat ik nog niet eerder weer heb gereageerd.
    Maandag was mijn 38ste verjaardag, voelde een beetje dubbel. Ik voel me nog jong hoor ;) maar ja, ik heb wel het gevoel dat de tijd gaat dringen qua zwangerschap en moeder worden......
    Verder de hele week druk geweest en lekker een paar dagen naar een vriendin geweest...

Ik ben wel al ongesteld geworden (al op dag 23) dus ik ben begonnen met de pil. Ik ga pas 18 aug spuiten met de decapeptyl, ik heb nog even geduld.

@Chailey, ja die wachtweken zijn lastig! De eerste week vind ik altijd wel te doen maar die 2de, pffff. Veel afleiding, gewon je dingen blijven doen is toch het beste ;)
    Heel veel sterkte tot maandag....(of succes als je toch morgen of vandaag test)

@schorpioen, mooi al begonnen met het spuiten en ook al aan de menopur. Lekker hoor zo een kort schema!
    Op naar volgende week woensdag voor de eerste FM meting, spannend en leuk!

@Liesje, heel veel succes morgen met de punctie! Ik las dat jullie een roesje krijgen, lekker hoor. Heb ik niet gehad. Maar ik vond het ook echt goed te doen. Mijn tip is: neem een muziekje mee die je lekker vind. Ik heb muziek op mijn Iphone en van de dames mocht hij gewoon aan, hadden zij ook lekker muziek met het werken ;) Maar anders had ik ook mijn oordopjes mee hoor....
    Hopelijk hebben een paar eitjes nog bedacht om mee te groeien.... en dat je maar een mooi resultaat mag hebben!!! Ik zal voor je duimen.

20. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    Meiden, ik kon het niet laten om een test te gaan doen. Ik had donderdagochtend bruine vlekjes, dus was ik al helemaal in paniek dat ik ongesteld zou gaan worden.:$:x

Had gisteren buikkrampjes dus ik was er van overtuigd dat ik ongesteld zou gaan worden ondanks me borsten groter werden, ik dacht door de utrogestan..

Vanmorgen twee testen gedaan, kruutvat merk en clearblue!

Ennnnn

Zijn ze allebei positief, kon me ogen niet geloven.. Me vriend naast me, volgens hem was ik helemaal aan het stuiteren, clearblue gaf aan 2-3weken!!!

Deel Deze Pagina