start IVF/ICSI juli 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door liesje87, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Chailey: wat goed super goed nieuws!!! Gefeliciteerd!!!

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Wat een goed nieuws Chaily!!!!
    Stuiter maar even lekker verder.... wat een mooi bericht.

3. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    chailey ! Een super dikke proficiat ! :D
    Wat een leuk nieuws zeg, wanneer heb je bloedafname ?

Elise, de tijd gaat gelukkig snel vooruit, het zal 18 augustus zijn voor je het goed en wel beseft ;)

De punctie deze ochtend is goed verlopen, er zijn 9 eicellen weggenomen ! Ik was zo blij als ik dat hoorde, ze hadden me donderdag gezegd dat er maar 5 follikels waren, dus dit is heel goed nieuws :)
    Morgenmiddag krijg ik telefoon over het aantal bevruchtingen, hopelijk dan ook goed nieuws...

Ik heb wel na de punctie veel last gehad van buikkrampen en misselijkheid, echt niet te doen, ik kon me gewoon geen houding geven, niets hielp. Net voor ik naar huis mocht vertrekken heb ik overgegeven, en toen was alles ineens beter, geen krampen meer, geen misselijkheid, wat een opluchting was dat zeg :)
    Nu alleen nog wat menstruatie achtige krampen, niets dat we niet aankunnen dus ;)

4. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    @liesje: Ik hoef geen bloedafname te doen, heb twee testen gedaaan, ze geloven mij wel. Ik moet nog 2 dagen de utrogestan doen, dan is mijn gekregen dosis op. Heb nog gevraagd of ik nog meer moest doen, maar is niet bewezen dat het meer effect heeft of minder. Ik moet 29 juli ff op controle komen, omdat ik daarna twee weken op vakantie ben. En dan na de vakantie nog een keer.
    Aanstaande maandag gesprek over of ik in het ziekenhuis wil blijven of dat ik daarna de verloskundige ga..

van de 9 eitjes, zijn ze ook alle 9 goed?? En hoe zijn je bevruchtingen gegaan.!!:D:D

vervelend dat je na de punctie er last van hebt gehad, iedereen reageerd er dus idd anders op.!!;)

@elise75 en schorpioen75: Dankje wel, ben er super blij mee, alleen me borsten doen ontzettend veel pijn, maar dat moet ik maar voor lief nemen, wellicht neemt het iets af als ik geen utrogestan doe..

5. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    chailey, wel leuk dat je mag stoppen met utrogestan, is toch niet echt een gezellige boel daar beneden he ;)

Dan krijg je 29 juli je eerste echo ? Spannend zeg...

Ik heb deze middag telefoon gekregen dat van de 9 eicellen 8 van goede kwaliteit waren. Tot op dat moment waren er al 2 goed bevrucht, maar volgens de vrouw aan de telefoon konden er nog bijkomen. Ik heb zoiets nog nooit gehoord, maar zij zullen het wel beter weten dan ik zeker :p
    Mss wachten ze in andere centra gewoon langer om te laten weten hoeveel bevruchtingen er zijn.
    Woensdagmiddag is de terugplaatsing, dus dan zullen we ineens meer weten.

Ik vind het wel erg spannend allemaal, het zal de eerste keer zijn dat ik zeker ben dat er een bevruchte eicel in mijn baarmoeder zit. Ik weet niet waarom, maar ik heb al een hele tijd het gevoel dat er bij ons nooit een bevruchting geweest is. Ik ben in heel die tijd, 2 jaar en 7 maanden, nog nooit zwanger geweest, zelfs geen positieve test. En uit de testen blijkt dat er voor de innesteling helemaal geen probleem kan zijn (hysteroscopie, laparascopie, stollingstesten,...)

6. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Liesje: wat jij beschrijft had ik ook zo kunnen schrijven!
    Wij zijn nu ruim 2 jaar verder. Maar niet 1x een positieve test. Het zaadkwaliteit is wel minder, maar het is niet dramatische.
    Ik vind het ook best spannend allemaal. Morgen de eerste fm, ik ben benieuwd. Ik ben wel erg moe en mijn hoofd voelt alsof er watten in zitten.

7. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    vanmorgen de eerste fm gehad. En het zag er allemaal goed uit! aan beide kanten zijn er follikels te zien. de precieze aantal kunnen ze nog niet zeggen, maar zondag weer een fm.
    Maar de arts was erg tevreden! Ik reageer goed op de medicatie, de dosis blijft ook ongewijzigd.
    Ik voel het ook wel een beetje hoor, ik krijg zo'n vol gevoel onderin mijn buik;)

8. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    schorpioen, super dat je een goede follikelmeting had, ik duim voor je dat het zondag even goed is !

Ik heb vandaag een 6-cellig embryo teruggeplaatst gekregen, zonder fragmentatie. Het is volgens de gyn een heel goed embryo, 8-cellig zou nog iets beter geweest zijn, maar als we een paar uur later de tp zouden gehad hebben, zou het even goed al een 8-cellig geweest kunnen zijn volgens haar. Dus nu wachten, wachten en nog eens wachten...

Er waren in totaal 2 embryo's, het andere was momenteel maar 4-cellig, ze gaan nog wachten tot vrijdag, als het tegen dan goed doorgedeeld is wordt het ingevroren, anders niet.

9. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    @ Scorpioen: Hoe is de volgende meting gegaan?? Mooi dat je goed reageerd op de medicatie. Hopelijk kunnen ze nu wel zien hoeveel follikels er zijn :)

@ Liesje:En hoe voel je je?? Hebben ze nog meer kunnen invriezen? Moeilijk he wachten in de wachtweken! De eerste is bijna voorbij ;)
    Weet je al tot wanneer je die utrogestan moet gebruiken?!!

Ben maandag in het ziekenhuis gweest voor controle bij de gynaceloog. Hij was tevreden dat alles goed was gegaan en dat we ook nog 2 cryo's hebben. Hebben het vruchtzakje gezien. Ik was er gelijk verliefd op. Maar we hebben nog geen hartje gezien, maar dat kan ook aangezien het pas 5.5 week verder zijn.

Aankomende donderdag ga ik op vakantie voor iets meer dan twee weken, daarna na de vakantie voor de laatste keer op controle in het ziekenhuis. De gynaceloog vond het niet meer noodzakelijk dat ik in het ziekenhuis bleef lopen. Gelukkig zit er bij ons op de hoek een gezondheidscentrum. Altijd handig!

-----------------------------------------
    november 2011 gestopt met pil
    okt 2012 eerste dokter bezoek + 2 zaadtesten
    dec 2012 verwijziging ziekenhuis
    mrt 2013 start icsi 1
    april 2013 poging icsi 1 afgebroken ivm overstimulatie
    29 mei 2013 start poging icsi poging 1.2
    5 juli 2013 punctie
    8 juli terugplaatsing
    20 juli eerste test zwanger!!

10. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Helaas is het bij ons anders gelopen dan gepland:(. Bij eerste echo was de echoscopiste nog positief, maar kon nog weinig zeggen over de hoeveelheid.
    Afgelopen zondag moesten we weer terug, toen kwam de teleurstelling 4 follikels. 2 grote en 2 kleinere. de arts die de echo maakte liet al doorschemeren of een punctie wel zinvol was. Dosering Menopur ongewijzigd.

Vanmorgen hebben we weer een echo gehad. Het resultaat 3 follikels van ruim 19 mm en 1 wat kleinere. Helaas was er niks bij gekomen.
    We hadden daarna een gesprek met onze arts over wat gaan we nu doen. Deze kwam met de volgende suggesties:
    - deze poging afbreken, een maand rust en dan opnieuw een poging met een hogere dosering
    - een iui doen, met het risico op een meerling
    - een punctie.
    we hebben ze alle 3 goed besproken, de eerste viel gelijk af. De 3e hebben we overwogen. Maar in overleg met de arts gaan we toch voor een escape IUI.
    Omdat ik nog niet maximaal gestimuleerd word doen we nog geen punctie. Als er de volgende ronde, ondanks de maximale stimulatie ook maar 4 follikels te zien zijn, dan gaan we wel voor een punctie, want dan weet je wel dat je het maximale eruit heb gehaald.

We hebben nu donderdag de iui, het risico voor een meerling neem we voor lief.
    Vanavond nog 1x de decapeptyl en dan een uur later de pregnyl.
    Ik moet ook starten met de utrogestan.

Als de IUI mislukt moeten we een maand rust houden en dan mogen we opnieuw starten met de IVF poging, maar dan met hogere dosering medicatie.
    Omdat er nog geen punctie is geweest, hebben we straks nog steeds recht op 3 vergoedingen voor IVF.

11. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    @schorpioen: Jeetje wat een nieuws!! Kan me voorstellen dat het even in slaat als een bom. Ik weet hoe je je voelt. Ik had teveel eitjes en moesten stoppen, ook rust en pas de volgende cyclus.
    Ik had ook nog steeds 3 pogingen omdat we toen geen punctie hadden.

Jammer dat er niet meer eitjes zijn gaan groeien. Wij hadden de tweede keer ook met menopur en in de eerste week groeide bij mij ook te weinig. 3 grote en een paar kleintjes. Door toch door te stimuleren met elke twee dagen echo zijn er uiteindelijk toch 9 follikels ontstaan. Hoelang heb jij met de menopur gespoten? Ik heb volgens mij bijna twee weken gespoten.

Ik duim op een goede afloop!!

12. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Ik ben inmiddels weer een week terug van vakantie en heb mijn 2e gesprek gehad in het VU... Alles was prima dus we mogen meteen starten.
    Alleen enorm balen.... ik had donderdag gesprek en was dinsdag ongesteld geworden... ze zijn er heel streng in, mag echt pas aanmelden op de eerste dag, dus nu moet ik nog een maand wachten.... Helaas (of eigenlijk heel fijn maar nu ff ongunstig) gaan we begin okt een weekje weg.... Dus moet ik waarsch de pil langer doorslikken... Al met al verwacht ik de punctie dus pas over een week of 11/12...

Maargoed, het is even niet anders!

13. Chailey

Chailey Lid

15 jan 2013
    14
    0
    0
    Klant adviseur
    Maarssen
    Hoi Meiden,

Ben er ook weer! Zaterdag zijn wij terug gekomen van onze heerlijke vakantie in Italie!. Vandaag zijn we voor de laatste keer naar het ziekenhuis geweest, we hebben een mooi wonder kunnen bewonderen.
    Teller staat nu op 8w6d.

Net de verloskundige gebeld en aankomende woensdag hebben we ons intakegesprek.

@Anne, balen dat je nog even moet wachten. Maar dat komt goed! Je wordt op de proef gesteld!!

@liesje: hoe is het nou meid?

@schorpioen: Hoe is het afgelopen??

Deel Deze Pagina