Start ivf-icsi juni/ juli/ augustus/ september 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door droomwens79, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    ik had bij de blauwe HCG sensitest ook een indrooglijntje. En als je dezelfde test nog een keer test?
     
  2. Patricia8

    Patricia8 Actief lid

    12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    @MNK super lief,dankjewel! Ik kwam even kijken of jij al meer weet, vind het super spannend voor je!

    @Lotje111 idd echt een heerlijke olie.. ik ook trots op mijn buikje alleen nu lijkt het of ik gewoon veel ben aangekomen en nog niet echt een zwangerschap buikje hahaha.. heb jij binnenkort ook de termijn echo?

    @Betsies haha ik snapte m hoor.. leThea geduld hebben :p:p oh ja dacht al dat ik las dat het niet per se meerwaarde heeft om 2 terug te plaatsen.. ik las ergens ook dat je een soort accupunctuur (of iets anders?) Ging doen voor rust in je hoofd.. is dat al in gang gezet en hoe bevalt het,of moet je nog beginnen?

    @LenaMill wat spannend ook voor jou.. ik had vanaf dag 3 na tp een ongigevoel... dus het hoeft niet direct negatief te zijn. Ik heb geen ervaring met indroogstreepjes. Ik gebruikte de extra vroege test van sensitest.

    @Wondertje2020 veel zwangeren hebben hier vanaf het begin mee gelezen en mee geschreven. Ik vind het leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat, je bouwt toch een soort van band met elkaar op. Andersom merk ik dat anderen het ook fijn vinden om van ons te horen.
    Ik zie dat de zwangeren eens in de zoveel tijd reageren.. ik zelf eens in de week of eens in de twee weken.. als jullie dit vervelend vinden snap ik het en zal ik hier rekening mee houden, dus geef het vooral aan.. misschien idd een idee om met de zwangeren een groepje te maken dan.
     
  3. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Spannend! Ik sta voor ongeveer de 24e gepland. Zitten we nog een klein stukje samen op t wachtbankje.
    Ik ben ook doodsbang. Het is mijn eerste punctie. Brrrr.
     
  4. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Je hoeft voor de punctie eigenlijk niet bang te zijn. Je hoort er amper iets van te voelen. Je krijgt verdoving of een roesje. Enkel nadien heb je wat buikpijn zoals wanneer je heel erg last hebt van je menstruatie. Een warmwaterkruik op je buik in combinatie met een dafalgan doet dan wonderen . Kom goed! Geen stress. Ik heb 4 puncties gehad en vond het infuus prikken het engste.
     
  5. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    ik denk dat dit bij elke vrouw anders is, als je 5 follikels hebt dan duurt de ingreep korter dan wanneer je er bijvoorbeeld 10 follikels of meer hebt.
    Ik vond de pijn van het aanprikken van de follikels erg naar, maar het duurt maar heel even.
    De dag van de punctie zelf had ik daarna weinig pijn door de pijnstilling, de dag daarna kwam de pijn en de klap. Kon toen ook echt niet werken en had het onderschat.
    Ik wil de volgende keer een oxazepam vragen zodat ik ook wat rustiger de punctie inga.
    Bij angst is mijn tip: vertrouw op de artsen en verpleegkundigen, ze doen echt hun best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Ze zijn kundig in wat ze doen en vroegen bij mij ook steeds of het nog ging.
     
  6. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Nee zondag pas officiele test datum..

    Maar ik heb vanochtend getest en zie geen oploop..:(

    Die eerste was in de avond en nu in ochtend..

    Ik ben bang dat het weer niet goed zit..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Wat lief! Ik zou een roesje krijgen maar dat gaat vanwege capaciteitsproblemen niet door. Ik krijg nu de avond ervoor dormicum en op de ochtend zelf rapifen (soort morfine). Ik ben bekend met een paniekstoornis, dus ik ben van mezelf onnodig angstig.
    Fijn dat je aangeeft dat het ook kan meevallen want tot nu toe heb ik alleen maar horrorverhalen gelezen.


    Welke pijnstillers kreeg je? Ik krijg vooraf diclofenac en pcm en op het moment zelf rapifen. Daarna mag ik alleen maar pcm. Kun je de dag erna wel iets doen of lag jij echt plat?
     
  8. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    ik zie nog steeds een duidelijke streep hoor!
     
  9. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik had laatste keer 23 follikels en had achteraf enkel wat opgeblazen gevoel. Tijdens punctie geen last gehad.
     
    korenbloem vindt dit leuk.
  10. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik heb de dag nadien altijd gewerkt. Enkel de dag van de punctie zelf, rustte ik in de zetel. Pijnstillers had ik ook enkel de dag zelf nog nodig.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  11. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik nam voor de punctie 2 x paracetamol 500 mg en tijdens de punctie kreeg infuus met rapifen dit is een kortdurende pijnstiller, verwant aan morfine.
    Lees niet teveel de horror verhalen van de puncties want dan word je alleen maar angstiger.
    De dag erna was ik eerst naar mijn werk gegaan maar ben toen toch weer naar huis gegaan omdat ik te vermoeid was. Ik heb toen rustig aan gedaan.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  12. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    als het allemaal zo meevalt, kan jij dan niet ff mijn punctie doen. En 23 eitjes is toch OHSS?
    23 follikels is toch OHSS?
     
  13. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik heb 3 puncties gehad in Leuven en 1 in Gent. Ik heb pco dus iedere cyclus (zelfs zonder stimulatie veel eicellen ). Ik had uit die 23 follikels, 21 rijpe eicellen en 15 embryo's waarvan er 13 werden ingevroren. Ik had er gewoon echt niet veel last van. Het heeft toch geen zin om anderen bang te maken als het ook kan meevallen?
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  14. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Het is fijn om te lezen dat het dus ook prima mee kan vallen. Dan gaan we daar maar op richten!
    Desalniettemin hoop ik dat ik echt maar 1x hoef, dat de rietjes goed ontdooien en dat het allemaal niet een grote teleurstelling wordt!
     
  15. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik duim heel hard voor je!!!!
     
  16. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @LenaMill : ik maak toch niemand bang? Is toch veel vervelender dat je door jouw verhaal denkt dat het meevalt en dan valt het achteraf tegen?
    De waarheid ligt toch ergens in het midden.. de 1 ervaart minder pijn dan de ander.
    Collega van mij had OHSS met 22 eicellen en is daar heel ziek van geweest en punctie kon niet doorgaan.
    Dan zie je dat dit dus ook heel erg verschilt. Ik wist niet dat je ook zoveel eicellen kon hebben zonder OHSS.
    Weer iets geleerd, dan kan ik vragen om een hogere dosis bij de volgende punctie. Dat is fijn om te weten.
     
    Vally85 en MNK vinden dit leuk.
  17. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik denk dat het geen zin heeft om hier verder op te reageren.
     
  18. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Dankjewel!!!
    Ik begrijp jou ook. Ik vind bijvoorbeeld de pil echt de hel op aarde: 5 kilo groeien in 4 weken, de hele dag kotsmisselijk en bij Gods gratie is nog net mn huwelijk niet geëindigd in een scheiding (een beetje wel, trouwens) en brak de derde Wereldoorlog bijna uit. Mijn arts moest daar gister een beetje om grinniken; ze zei letterlijk dat ze mijn woorden “ik werd een compleet monster” heel goed begreep en daarom zelf ook niet aan de pil kan/wil.

    Een ander slikt jarenlang de pil zonder ook maar 1 bijwerking.

    Ik merk niets van decapeptyl maar ken meiden die totaal depressief werden en zijn gestopt.

    Ik ben zelf voor alles en niks bang en zit al jaren aan xanax, een ander loopt fluitend een vliegtuig in.

    Wat fijn is is het lezen van der andere kant. Dus ik vind het heel erg van waarde om jouw ervaring te lezen, maar ook die van LenaMill. Zo weet ik beter wat ik kan verwachten. Dus blijf vooral je ervaringen delen, want het helpt echt!
     
    Wondertje2020 vindt dit leuk.
  19. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ik had ook heel veel last van de punctie zelf en daarna ook! Tot obstipatie en flauwvallen toe!
     
  20. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Wat rottig joh! Kon je daarna goed je rust pakken?
     

Deel Deze Pagina