Start ivf-icsi juni/ juli/ augustus/ september 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door droomwens79, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Denk dat ik morgen (10 dpo, 11 dagen na ovitrelle) maar eens een testje waag om te zien of de ovitrelle eruit is. Heb dat vaker gedaan en op 9 of 10 dpo is ie tot nu toe altijd blanco. Was namelijk van plan om zondag te testen (12 dpo) zodat ik weet of het starten met IVF gaat worden eind volgende week.
    Begint nu langzaam toch wel spannend te worden.

    Gelukkig morgen een sessie met mn wandelcoach gepland, altijd fijn om alles er even uit te laten
     
    Betsies, droomwens79 en Lotje111 vinden dit leuk.
  2. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Spannend weer! Heerlijk lijkt me dat, een wandelcoach!
     
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja is echt heel fijn. Ik haal zelf mijn ontspanning uit sport en buitenzijn en heb dus sinds een tijdje een coach die fertiliteit en wandelcoaching combineert. Ideaal :)
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  4. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Ja ik doe dat dus ook maar hier vertelde ze dat dat zo niet werkt en dat pregnyl terug kan op komen
     
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik geloof zeker dat ze dat je gezegd hebben, maar vind het scheikundig wel een beetje een gek verhaal. Die hormonen hebben een halfwaardetijd waarmee ze worden afgebroken. Dus het kan niet opeens meer worden. Hooguit zou je urine de ene keer geconcentreerder kunnen zijn dan de andere keer?

    Met de ovitrelle werkt het al 5x prima, dus ga er maar vanuit dat dat nu ook werkt. En stel dat ie 10 dpo negatief is en 12 dpo positief zal ik toch ook door moeten testen of er wel een oploop is.

    Maar eigenlijk verwacht ik er niet zoveel van. Heb al wat lichte buikkramp en dat begint meestal een 5-7 dagen voor menstruatie :(
     
  6. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Ik geloof t zelf ook niet echt, het lijkt me sterk dat als ik maandag negatief test de opeenvolgende testen steeds duidelijker worden door pregnyl komt van 14 dagen geleden,die 10 dagen geleden al uit mn lichaam zou zijn.
    Bovendien spuit je met iui ook 5000 pregnyl en mag je wel testen op dpo14

    Ik heb vandaag weer getest en dus duidelijker als gister..
    Paar x met afvege nog iets gehad, maar ja je kunt t bijna niks noemen maar t is er wel...
    Wat ik me afvraag.. utrogestan kan t bloeden tegen houden.. kan t er ook voor zorgen dat hcg blijft stijgen? Ook al is het mis?

    Ja weet je die krampjes die je voelt dat weet je niet he.. zwangerschapskwaaltjes en ongesteld worden ligt wat dat betreft zo dicht bij elkaar! Gek makerij is het! En de tijd kruipt! Heb je wel wat afleiding?
     
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je gewoon zwanger bent! Je kunt nooit oplopende test en krijgen dagen achter elkaar van pregnyl en zeker zolang daarna niet.
    De utrogestan heeft geen invloed op het hcg en dus ook niet op de testen! Kan idd wel menstruatie tegenhouden.
    Bloed zegt helaas niet zoveel. Ken meiden genoeg die in hun zwangerschap (flink) bloedden.

    Toen ik zwanger was was ik er ook van overtuigd dat ik ongesteld ging worden. Ik had op 10 dpo negatief getest maar gek genoeg liepen de testen daar na op.
    Enige is dat ik echt buikpijn kreeg -geen krampjes- en dat werd steeds erger. Ik had 4+3 voor t laatst positief getest bij moeders voor moeders (die kwamen al direct na aanmelding) en 5+0 toen weer een test gedaan en die was bijna wit. 5+1 bloeding van miskraam helaas.
    Achteraf kijkend naar mn testen zijn het nooit knaltesten geweest (zie bijlage), maar dat wist ik toen nog niet.

    Dus je weet het allemaal maar nooit! Het enige wat je idd kunt doen is dat eeuwig afwachten en heel hard hopen.

    Ik werk 36 uur in vrij intensieve baan en daarnaast hebben we een eigen zaak, een verbouwboerderij, grote tuin, huisdieren en sport ik 3x per week en probeer regelmatig wat af te spreken (fam/vrienden wonen ver weg), dus zeker wel afleiding ! Maarja dat hoofd staat toch niet stil in de wachtweken helaas
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nina2011 en LenaMill vinden dit leuk.
  8. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Wow ja druk ja! Maar nee dat klopt ook helemaal, wat je ook doet he constant daarmee bezig..
    Mn moeder zei laatst: je moet er niet zo mee bezig zijn! Echt tjonge jonge
     
  9. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja haha, loslaten zeker als je in een vruchtbaarheidstraject zit!
    In ronde 1 t/m 6 lukte me dat misschien maar de 25 rondes daarna helaas niet meer ;)
    Meestal waren de dames die dit zeggen plop zwanger ;)
     
  10. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    #2950 LenaMill, 17 sep 2020
    Laatst bewerkt: 17 sep 2020
    Ik laat het even op me afkomen. Ergens had ik de hoop alweer opgegeven. Ik ga tarwekiemolie beginnen slikken voor mijn baarmoederslijmvlies. Iemand hier ervaring mee?

    De positieve effecten op de vruchtbaarheid zouden komen door de samenstelling van de olie en dan met name door het hoge vitamine E-gehalte. Er zou namelijk een verband zijn tussen een tekort aan vitamine E en een verminderde vruchtbaarheid. Voedingsmiddelen met veel vitamine E, zoals tarwekiemolie, kunnen dat vitamine E-tekort oplossen.

    Daarnaast zou de olie een positief effect hebben op de doorbloeding en de dikte van je baarmoederslijmvlies, waardoor de innesteling van een bevruchte eicel beter kan verlopen. Ook wordt er gezegd dat tarwekiemolie stress kan verminderen. Stress kan een grote boosdoener zijn in het geval van verminderde vruchtbaarheid, dus over het algemeen geldt: hoe minder stress, hoe beter.
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  11. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoihoi, ik ben ook bekend met dun baarmoederslijmvlies, meestal rond 4mm op echo dag voor iui/ovulatie. Record is 6mm op 8 dpo.
    Bij mij blijven ze zeggen dat de dikte niet uitmaakt.
    Ik heb meerdere rondes tarwekiemolie geprobeerd maar het heeft geen verschil gemaakt.
    Kan verder vast ook geen kwaad als je het wil probreren.
     
    LenaMill vindt dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw

    Gebruik je nog iets van progynova/utrogestan?
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou wel mee oppassen. Want ik heb ook wel eens gelezen dat te dik ook niet goed is.
    Je kan ook googlen welke voedingsmiddelen vit E bevatten en daar meer van eten.
    Voor stress zou ik magnesium adviseren.
     
  14. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Nee hoor. Hormonen van mijn twee rijpe eicellen moeten de cryo ondersteunen. Alleen was baarmoederslijmvlies nog nooit zo dun. Blijkbaar door gebruik van clomid.
     
  15. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het baarmoederslijmvlies is 4,8mm dus veel te dun. Het mag gerust wat dikker zijn. 10 mm zoals vorige keer hoeft inderdaad niet, maar 7 mm is wel beter. Ik weet zelfs niet of de tp mag doorgaan met 5 mm...
     
  16. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Nina2011 : hoe gaat het nu? Hoop op een mooie oplopende streep!

    De vraag komt volgens mij regelmatig voorbij bij de vroege testers. Wanneer is Ovitrelle ongeveer uit je lichaam?
    Want of mijn lichaam houdt mij hartstikke voor de gek door de hormoonstimulatie of het is overduidelijk.
    Mijn borsten zijn ruim een cup gegroeid en ik heb cravings in de raarste dingen. Ik zit echt op een knalroze wolk.
     
  17. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    #2957 Nina2011, 18 sep 2020
    Laatst bewerkt: 18 sep 2020
    Hier heeft het bloede nog niet doorgezet.. gister in paniek weer een testje gedaan terwijl ik veel gedronken had en net al had geplast.. maar deze is duidelijker dan de dag ervoor, zie bijlage...
    Maar ben zoooo bang dat het weer zo gaat als verleden keer, het bloede zette toen ook niet door, was wel meer dan nu.. was toen eem cryo, dus ook met blauwe tabletjes, weet ff niet meer hoe de medicijnen heette, en was met 5,5 week..
    Ben zo ontzettend bang, telkens als ik ga plassen dat t doorgezet heeft

    @Wondertje2020 Wanneer mag je testen? Ik ken die medicatie niet... weet niet welke dag je nu zit?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Maan84 en Gliss vinden dit leuk.
  18. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Zolang het oploopt is het goed. Maar ja, daar heb jij nu natuurlijk niet zo veel aan.. je wil die knalstreep denk ik.
    Ik mag pas volgende week testen. Ovitrelle is de synthetische versie van Pregnyl.
    Ik tel altijd na de terugplaatsing dat is nu 4 dagen haha.
     
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik merk het wel de eerste dagen na Ovitrelle idd aan borsten, rommelige buik, wat emotioneler. Maar na een dag of 4 is dat weg en dan moet ik nog 10 dagen wachten ;)
    Maar hoewel de symptomen dan weg zijn is de test nog wel positief dus daarom doe ik op 10 dpo meestal een test om zeker te weten dat het weg is.
    Dat komt eigenlijk door IUI 1. Toen had ik op 13 dpo en dus 14 dagen na Ovitrelle een positieve test. Dus ik helemaal in de wolken, m'n eerste tweede streepje ooit! En toen was ie de dag er na negatief. Dus mogelijk was het de ovitrelle. Daarom sindsdien op 10dpo een controle test zodat ik niet blij ben met een dode mus. Dat was zo'n klap toen. :(

    Lekker broeden jij :)
     
    Nina2011 vindt dit leuk.
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik realiseer me net iets!
    (Niet lachen dat het zo lang geduurd heeft ;))

    Als we met IVF beginnen hoeven we nooit meer 'verplicht' te vrijen! Na 2,5 jaar wordt seks dan weer gewoon van ons ipv in dienst van de kinderwens :eek::eek::eek:
     
    Betsies, Nina2011 en Lotje111 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina