Start ivf-icsi juni/ juli/ augustus/ september 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door droomwens79, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NieuwelingDD

    NieuwelingDD Actief lid

    29 jul 2017
    116
    111
    43
    Vrouw
    Hi meiden! mag ik ook aanschuiven? Wij zijn ook deze maand begonnen met ICSI voor onze eerste kindje.
     
    Liesje2020, Maayaa en droomwens79 vinden dit leuk.
  2. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Leuk je weer te zien vally, zaten toen ook in zelfde topic:)
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  3. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Tuurlijk. Wees welkom meis:thumup: al afspraken staan?
     
    NieuwelingDD vindt dit leuk.
  4. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    ivf & icsi

    Juni - Juli

    2020
    Droomwens79: icsi traject, 2de kindje
    Maayaa: ivf traject, 1ste kindje
    Vogeltje123: icsi traject, 4de kindje
    Liesje2020: icsi traject, 1ste kindje
    Sooff30: icsi traject, 1ste kindje
    Vally85: ivf traject, 2de kindje
    NieuwelingDD: icsi traject, 1ste kindje




    Afsprakenlijst:

    7 juni - follikelmeting Maayaa
    7 juni - medicatie ophalen droomwens79
    8 juni - follikelmeting Sooff30




    Testdatum na terugplaatsing:

    11 juni - Vogeltje123
     
  5. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Je naam kwam me al zo bekend voor! Hoe gaat het met je?
    Toevallig dat we rond dezelfde tijd weer aan nummer 2 denken.
     
    droomwens79 vindt dit leuk.
  6. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ja alles gaat goed, wij waren door corona in de wacht gezet, en nu hopen dat ik juni meteen mag starten, als er die dag er teveel zijn, dan schuif ik op naar juli. Maar ik hoop op volgende week:D:D spannend weer!

    Daar ook alles goed?
     
  7. NieuwelingDD

    NieuwelingDD Actief lid

    29 jul 2017
    116
    111
    43
    Vrouw

    Wij zijn eind mei begonnen met de behandeling, gisteren de punctie gehad die ik zelf als erg aangenaam heb ervaren! 11 eitjes kunnen bemachtigen. Nu afwachten op t telefoontje met de aantal bevruchtingen.

    In maart hadden we een IVF behandeling met 14 eitjes en geen enkele bevruchting. Dus ik knijp hm wel momenteel!

    Ben jij al mentaal voorbereid op alles wat je te wachten staat?
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  8. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Welkom @Sooff30

    Wij lopen beetje gelijk, ik heb morgen mijn eerste follikelmeting van mijn 1e IVF traject voor onze eerste kindje.

    Succes maandag! Hoop op veel eitjes voor ons :)
     
    NieuwelingDD vindt dit leuk.
  9. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Oh spannend 11 eitjes!! Ik ga voor je duimen dat er dit keer een paar mooie bevruchtingen zijn en embryo's zullen ontwikkelen.

    Maar hoe dan een punctie als "aangenaam" ervaren :D Wat is je tip? Ik bereid me mentaal voor op mijn 1e punctie ergens volgende week :confused:
     
    NieuwelingDD vindt dit leuk.
  10. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    O, je hoort ook op het laatste moment of er dan plek is? Spannend zeg. Ik ga keihard duimen voor jullie.

    Hier ook alles goed. We genieten elke dag van ons wondertje. Maar nu ik nog 2 cryo's heb en het allemaal dichterbij komt ben ik wel mega zenuwachtig. Helemaal omdat ik na een positieve ovulatie test pas weet of er die dag ruimte is voor mij en mijn cryo's zijn ook niet mega super. Onze zoon was 3-cellig en dat daar toch een zwangerschap uit is gekomen geeft ons wel moed.
     
    Maayaa en NieuwelingDD vinden dit leuk.
  11. NieuwelingDD

    NieuwelingDD Actief lid

    29 jul 2017
    116
    111
    43
    Vrouw

    Lief van je! Ik hoop echt dat al het geprik dit keer beloond wordt.

    Klinkt misschien heel raar, maar ik ging naar binnen met de gedachte: Even kiezen op elkaar en 20 min maximaal alles over je heen laten komen. Maar met 2 paracetamols en 1 naproxen 2 uur van te voren, en een infuus met een middel waardoor je je licht in je hoofd voelt.. heb ik nergens iets van gevoeld. En dit beide puncties!

    Ik hoop voor jou dat je net zo een fijne punctie zal hebben als ik. In t ergste geval voel je een paar keer een prikje van een seconde, maar die ben je meteen weer vergeten. Voelt een beetje als met een tandenstoker in je hand prikken.
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  12. Liesje2020

    15 mrt 2020
    85
    111
    33
    Vrouw
    #32 Liesje2020, 6 jun 2020
    Laatst bewerkt: 7 jun 2020
    Welkom @NieuwelingDD, @Vally85 en @Sooff30!

    @NieuwelingDD Kan me voorstellen dat deze dagen erg slopend zijn, hoop met je mee dat er een aantal bevruchtingen zullen ontstaan!

    Hoelang heb jij de stimulerende hormonen gebruikt als ik vragen mag? Start zelf a.s maandag met de gonal F en heb dan 17 juni mn eerste echo gepland staan.


    @Maayaa succes morgen!


    Hoe gaan jullie trouwens om met het combineren op jullie werk? Ik loop er zelf tegenaan dat ik graag rekening wil houden met mn werk , maar dat me dit niet goed lukt omdat nog niet duidelijk is wanneer de punctie en terugplaatsing zijn en dat geeft me weer extra spanning.. Lopen jullie hier ook tegen aan en hebben jullie evt nog tips?
     
    Maayaa en Vally85 vinden dit leuk.
  13. Chrystal86

    Chrystal86 Bekend lid

    13 mei 2020
    617
    672
    93
    Vrouw
    Zou ik misschien ook met jullie mee mogen praten?
    Ik ben eigenlijk in februari met een icsi gestart maar door een dreigende overstimulatie (had 25 eicellen bij de punctie) geen verse tp gehad.
    Na 14 bevruchtingen zijn er uiteindelijk 7 cryo's.
    Heb ongeveer 2,5 week geleden te horen gekregen dat ik weer mag starten bij volgende menstruatie.
    Vanochtend ben ik gestart met de estradiol want Eindhoven doet nu alleen cryo tp's in kunstmatige cyclus.
    Dus morgen mag ik bellen om het door te geven en hopelijk mag ik dan dus ook echt door gaan.
     
    droomwens79, Maayaa, NieuwelingDD en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Dank je wel!

    Om even op je vraag in te gaan, ik heb mijn werkgever en familie nooit verteld hoe en wat. Alleen mijn ouders (uit emotie) en 2 vrienden wisten het.

    Ik had zelf uitgerekend wanneer ongeveer de punctie was en die week vrij genomen. Ook zodat ik kon herstellen. De echo's waren redelijk vroeg en daardoor te combineren met mijn werk. Een keer was het om een lastig tijdstip (uur of 11) en heb toen aangeven naar de tandarts te moeten. De tp was op een zondag, dus ik had eigenlijk redelijk geluk. Ook omdat het ziekenhuis 20 min rijden is.

    Ik werkte net een klein jaar bij mijn huidige werkgever en deels daardoor wou ik er niets over zeggen. Ook omdat ik er niet over wou praten, met niemand op mensen na die het begrepen.

    Maar dit is voor iedereen anders natuurlijk. Een oud collega sprak alleen met de directie en collega's van dezelfde afdeling erover. Als het je heel veel stress geeft en het lastig plannen is kan je het beter aan je manager vertellen zodat hij er rekening mee kan houden.
     
  15. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wauw, dat zijn aardig wat cryo's! Dat moet vast goedkomen, spannend he?

    Maar moet je het nou dus kunstmatig doen? In Zwolle gaat de voorkeur naar natuurlijk, tenzij je cyclus heel onregelmatig is.
     
  16. Chrystal86

    Chrystal86 Bekend lid

    13 mei 2020
    617
    672
    93
    Vrouw
    Ja dat is dan een voordeel aan bijna overstimulatie hebben.
    Het plan was in eerste instantie toen de verse tp niet door ging om na een rust maand een cryo tp in eigen cyclus te krijgen, maar dat feest ging natuurlijk niet door.
    Omdat ik in Eindhoven zit en de tp in Tilburg is mochten ze vanuit Eindhoven eerst maar in tp per dag plannen dat zal nu wel wat opgeschaald zijn anders was ik namelijk nog niet aan de beurt.
    Daarom is nu alles in een kunstmatige cyclus zodat ze denk ik een beetje kunnen schuiven.
     
  17. NieuwelingDD

    NieuwelingDD Actief lid

    29 jul 2017
    116
    111
    43
    Vrouw

    Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken, maar zo makkelijk is dat niet.. Thanx!

    10 dagen lang heb ik de Gonal F (225) gespoten, en 6 dagen de Fyremadel. De laatste dag, 2 dagen voor de punctie de Fyremadel icm Pregnyl 10.000

    Heb jij alleen Gonal F voorgeschreven gekregen? Zijn fijne pennen vind ik zelf.


    Op mijn werk heb ik het alleen besproken met mijn leidinggevende, de rest van mijn collega’s denken dat ik regelmatig naar de fysio moet. Puur omdat ik niet altijd in de stemming ben om erover te praten. Dus dat gaat prima gelukkig!
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  18. Liesje2020

    15 mrt 2020
    85
    111
    33
    Vrouw
    @Vally85 ah duidelijk, heeft inderdaad dan gunstig uitgepakt. Mijn collega’s en leidinggevende zijn wel op de hoogte en erg ook begripvol gelukkig, denk dat het voornamelijk komt door mijn eigen gevoel. Blijft lastig. Thanks voor de tips! :)

    @NieuwelingDD Nou dat kan ik me helemaal voorstellen!

    Ohh deed jij dan het korte behandelschema?

    Ik ben 25 mei begonnen met de Decapeptyl (die gebruik ik inmiddels dus al 2 weken) en dat vind ik eerlijk gezegd geen fijne spuit. Morgen krijg ik dan de Gonal F 150 erbij en volgens mij zijn die pennen inderdaad een stuk fijner dan de kant en klare spuitjes heb ik het idee .
     
    NieuwelingDD vindt dit leuk.
  19. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Dan zou ik gewon bespreken met ze wanneer je welke afspraak hebt. Net zo prettig voor jou.

    Tip voor het spuiten, koel voorheen even met een ijsblokje en prik elke keer op een andere plek.
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  20. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Vandaag voor mijn 1e follikelmeting geweest. Waren 7 goeie waarvan aan beide kanten een paar van 15 mm. Rest eromheen ook nog wat eitjes die nog kunnen groeien. Dinsdag opnieuw een echo en dan misschien donderdag of vrijdag de punctie.

    @Sooff30 jij morgen he? Succes!!

    Wat betreft vertellen op werk: ik heb het een paar collegas verteld waarvan ik vond dat ze het moesten weten mochten ze onverhoopt voor mij moeten invallen.

    Heb het nu eigenlijk wel goed in een vakantie gepland (niet bewust).

    Heb het daarnaast mijn moeder en zusjes verteld. Vriendinnen niet.
     
    Vally85 en NieuwelingDD vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina