start IVF/ICSI mei/juni 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marre1985, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik heb gewoon een punctie gehad hoor. Ik kan niet zwanger worden zonder ivf dus dat zou onmogelijk zijn. Ik had 4 eicellen. 3 bevrucht en doorgedeeld. Nu nog 2 cryos dus

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wat vervelend! Misschien rare vraag maar heb je daar met je partner dan ook last van? Wel heel fijn dat het voor jou op die manier kan!

3. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Ik bedoel eerst 3 keer het hele medicatiegedoe zonder punctie omdat het afgebroken werd en daarna pas wel met punctie... of begrijp ik het dan verkeerd?

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ indy - ik ben alleenstaand en val op vrouwen ;)

5. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Oeps haha niet goed gelezen!

6. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Gaat dit over mij? Ik heb namelijk nog maar 1 poging gedaan die dus geslaagd is maar niet goed afgelopen.

7. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    @LVtje Wat fijn dat jullie bijna weer naar het circus mogen ;)

@indy90 Heel veel succes, wat goed dat je er zo'n vertrouwen in hebt, heel positief!

@aicirtap Succes met de punctie morgen! Duimen voor mooie eitjes :)

@Kiwietje85 Fijn dat het bij 1 nacht is gebleven. Ik heb een andere ervaring met dat 'blind' stimuleren. In ons ziekenhuis laten ze je op dag 5 of 7 terugkomen. Bij iedere meting wordt ook bloed afgenomen. Iedereen die ik dus in de wachtkamer van de fertiliteit zie, zie ik later weer terug bij de bloedafname :) Ik ben op dag 1 begonnen, controle op dag 5, 7, 9 en 12. Laatste keer stimuleren was op dag 11. Vanaf dag 5 werd mijn dosis Puregon naar omhoog bijgesteld en kwam er Orgalutran bij. Uiteindelijk heb ik op dag 12 2 spuiten Gonapeptyl gespoten en op dag 14 was de punctie (onder sedatie). Een uur of 2 na de punctie heb ik 1 keer 5000 Pregnyl gekregen. Ik zou wachten tot dag 10 echt niet goed trekken, zeker niet omdat ik 5 cystes had tijdens de stimulatie.

Vandaag te horen gekregen dat we 4 Emmy's in de vriezer hebben! Viel wel een beetje tegen, maar we zijn sowieso heel dankbaar en blij :) En vandaag een testje gedaan om te kijken of de Pregnyl uit mijn lijf is en die was inderdaad weg. Mocht ik dus een streepje plassen, dan is Emmy blijven plakken!

Kiwietje85 en Cassie21 vinden dit leuk.
  8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    4 emmy's! @ rots dat is echt een super aantal! ik zou daar een moord voor doen haha!

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wat ik van de arts hoorde mag je echt blij zijn met 4 in de vriezer.
    Ik hoop dat je ze heullllll lang niet nodig hebt en deze gewoon blijft plakken :)

Heel raar. Dag 22 van de cyclus en ben ongesteld. Vorige cyclus was 32, gemiddeld 29.
    Kan het zijn dat mn lijf gewoon even moet wennen zonder de hormonen?
    Heb normaal nooit echte uitschieters in mijn cyclus.

Naja, dan morgenvroeg maar met de pil beginnen. Had het loop van volgende week pas verwacht eigenlijk.

10. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    We zijn ook zeker dankbaar voor deze 4 cryo's en realiseren ons ook dat sommige mensen hier inderdaad een moord voor zouden doen. Alleen werd ons verteld dat van de 10 die we na tp over hadden, zo'n 6 a 7 het wel zouden redden voor de vriezer. Als je dan hoort dat het er 'maar' 4 zijn, is dat toch even slikken. Hoewel anderen meteen blij zouden zijn, vond en vind ik wel dat wij er heel even van mochten 'balen'. Ze zeiden er wel bij dat dit 4 mooie blasto's zijn en dat de rest waarschijnlijk het ontdooien toch niet zou redden. Dat is dan wel weer bemoedigend :)

11. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Ik heb dit denk ik verkeerd begrepen. Ik dacht drie stimulatierondes maar je bedoelt dan denk ik drie echo's waarbij je nog niet over kon tot punctie... sorry voor de verwarring!

@aicirtap succes met de punctie!

@Rots ik duim voor je mee!

@LVtje wel apart ja, maar mijn cyclus was ook een beetje in de war toen ik ging beginnen, zal wel normaal zijn als je lijf zichzelf weer moet gaan runnen zonder hormonen. Wel fijn dat je daardoor sneller kunt starten!

12. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Haha ja inderdaad 4 echo's zelfs voordat de punctie werd afgesproken. Gelukkig geen afgebroken rondes.

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Heb mijn behandelschema ook binnen nadat ik vanochtend gebeld heb voor menstruatie door te geven.

Gaat lekker snel, 3 weken aan de pil en dan start ik de 22e met de deca.
    Dus in augustus ergens de punctie, had ik niet durven hopen :)

Rots vindt dit leuk.
  14. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Yeahh wat fijn dat je nu een beetje weet waar je aan toe bent! Ik heb vanmorgen ook contact gehad met het ziekenhuis het bloeden is gelukkig gestopt en mag na de volgende menstruatie voor een cryotje. Dit zal ook ongeveer half augustus zijn. Ze ging nog wel even in overleg met de arts vanwege de miskraam kon het zijn dat ik een maand langer moet wachten. Maar dan zou ze me vandaag nog bellen en heb nog niks gehoord. Ga er dus voorzichtig vanuit dat we volgende maand verder mogen :thumup:

Cassie21 vindt dit leuk.
  15. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ja heel fijn.
    Was nog even aan het twijfelen of het wel echt mijn menstruatie was omdat het zo vroeg was.
    Maar ja, helderrood bloedverlies, stolsels en de bijbehorende krampen lijken me geen spotting meer. Vorige maand had ik wel tussendoor wat spotting (eerste maand na stoppen IUI) maar dat was echt spotting, gewoon beetje roze/bruin met afvegen en minimaal op een inlegkruisje.
    Dus ik denk dat mijn cyclys gewoon beetje gek doet na een dik half jaar met spuiten enzo.
    Maar was even bang dat ik straks te vroeg zou beginnen met de pil, maar de verpleegkundige zei dat het wel vaker is dat het dan ineens wat rommeliger verloopt.
    Mocht in ieder geval gewoon het schema aanhouden.
    Maandag bij de voorlichting krijg ik dan alle medicatie mee, in het schema staat precies wanneer en wat en de eerste echo staat gepland.

Hopelijk word je ook niet meer gebeld. Zou fijn zijn als je gewoon door mag!

16. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik ben niet gebeld gelukkig. Volgende maand dus hopelijk een mooi cryotje in mn buik. Bij ons ziekenhuis hebben we geen bijeenkomst. Wij hadden gewoon een gesprek met de verpleegkundige voor de prikinstructies enzo. Wel fijn dat je maar 3 weekjes aan de pil hoeft! Kijk je er naar uit? Gaat nu vast allemaal heel snel.

Rots vindt dit leuk.
  17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Gelukkig Indy!!
    Ik duim alvast voor die cryo!!

Hier is dat standaard, duurt 2 uur en is met max 2 andere stellen. Lijkt me beetje gek, maar goed, we zien het maandag wel.

18. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Zal vast wel heeeeel veel informatie zijn. Maar wel de officiële start van het hele traject dus dat is wel fijn voor je

19. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Eergisteren had ik een testje gedaan om te kijken of de Pregnyl uit mijn lijf was (26-6 gezet). De test was toen (met 4 drupjes) negatief. Gisteren herhaald en ik dacht een lijntje te zien. Nog 2 drupjes erbij gedaan en toen werd ie duidelijker. Vanmorgen weer gedaan (netjes met 4 drupjes) en weer een vaag lijntje te zien. Vind dit wel heel spannend! Ben nu 6dp4dt (6 dagen na dag 4 transfer). Zou dit dan echt een beginnend positieve test kunnen zijn?! Ineens lijkt maandag (bloedtest) nog heel ver weg o_O Iemand eenzelfde ervaring en advies? :rolleyes:

20. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Oehh wat spannend!
    Ik had 9 dagen na een dag 2 transfer voor het eerst een heel klein lijntje. Ben nu 8 weken zwanger :)
    Ik hoop voor je dat hij mooi oploopt en dat je in het weekend een duidelijke test in handen hebt!
    Heb je een foto?

Deel Deze Pagina