WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 1e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap) Nadin: 1e ivf, voor 2e kindje WANNEER STARTEN Kaaat: pil 15-11, deca 22-11 Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching - 19/11 start mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week Youtan: 31/10 start deca Nadin: pil 12-11, start deca 25-11 ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 21/11 vijfde FM Youtan: 13/11 4e echo cd 14 Julia1984: 26/11 1e FM Kaaat: 30-11 bloedprikken adhd start gonal bepalen PUNCTIE Youtan: 16/11 Willeke: 23/11 Terugplaatsing / IUI Dreamer29: 16 nov cryo-tp TESTEN Dreamer29: 26 nov ZWANGER NIET ZWANGER
WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 1e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap) Nadin: 1e ivf, voor 2e kindje WANNEER STARTEN Kaaat: pil 15-11, deca 22-11 Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching - 19/11 start mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week Youtan: 31/10 start deca Nadin: pil 12-11, start deca 25-11 ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 21/11 vijfde FM Youtan: 13/11 4e echo cd 14 Julia1984: 26/11 1e FM Kaaat: 30-11 bloedprikken adhd start gonal bepalen PUNCTIE Youtan: 16/11 Willeke: 23/11 Terugplaatsing / IUI Dreamer29: 16 nov cryo-tp Youtan: 19 nov tp 2 embryo's (morula en 10-cellig) TESTEN Dreamer29: 26 nov Youtan: 3 dec (officieel dan ) ZWANGER NIET ZWANGER[/B
Nadin, als je niet wilt reageren, dan lees je toch mee, je bent tot niets verplicht. Ik was 32 toen mijn verkering en ik graag kinderen wilde en 33 toen we begonnen in de mmm, 36 toen mijn dochter geboren werd, ik was 38 toen ik zwanger werd/was van mijn zoontje en ben nu 39. Ik heb geen leeftijds-probleem maar zoals ik al eerder schreef, wij hebben al een dochter en daarom sta ik er wel veel relaxter in en daarbij ben ik eerder zwanger geweest dankzij icsi, dus ik weet dat het kan. Ik snap dat je angstig/nerveus van die hele mmm wordt hoor.
Rabbit begrijp ik goed dat je de pil 3 weken moet slikken? MZ dat is de goede houding je ziet t wel. Nu 3x een punctie gehad en alle 3 waren ze anders er valt weinig over te zeggen. Nadin je bent tot niets verplicht hoor. Snap je zenuwen vooral een eerste keer. Probeer het een beetje los te laten je hebt het zelf niet in de hand, weet dat het heel lastig is hoor. Leeftijd zegt niet alles. Ik ben 29 jaar. Op mijn 24ste begonnen eerste ICSI totaal mislukt 4 terug plaatsingen gehad. Uit de tweede ICSI een dochter en zoon gekregen. Hierna een ICSI met maar 1 tp geen cryo's en dus geen zwangerschap.
Youtan lijstje is gelukt, jeeeeh!! Hier altijd als je een week gonal spuit eerste fm, daarna ligt het eraan hoe groot ze zijn. Bij mij Max 14 dagen gonal spuiten maar ook weleens minder.
@Nadin ik snap dat je het moeilijk hebt. Ik heb hetzelfde dus weet hoe jij je voelt. Ook ik heb eerst de forums gelezen en uiteindelijk besloten om zelf ook te reageren, omdat je dan allemaal in de zelfde schuitje zitten. Wie zou mij in de lijst willen toevoegen? 1ste Ivf en 1ste kindje in Voorburg start december ( na 2 bbz en 1 miskraam) 3 iui achter de rug Hopelijk wordt 2016 ons jaar dames
Misschien idee besloten groepje te maken? Dat misschien fijner praat voor sommige dames? Ja inderdaad 3 weken pil nu. Ik vind spannend of nog lukt. Omdat nu wens toch nog groot is ondanks We al een wonder hebben. Kregen toen te horen voor behandeling nog geen 10% kans hadden en ben toch zwanger geraakt. Dus weten nu wel dat het kan. Maat spannend ofnog keer lukt.
Ik lees graag mee, af en toe vind ik het prettig om te reageren en daarna niet meer komt door de zenuwen denk ik. Ik ben ook al eerder zwanger dankzij icsi, maar de angst groeit mee. Het lijkt alsof ik voor de 1e keer begin. Fijn om te lezen dat leeftijd niet altijd een probleem hoeft te zijn. Ik lees veel op google en vaak wordt daar vermeld boven de 35+ lablabla dan word ik gewoon angstig. Ik zal proberen om door heen te komen en meer te focussen op de positieve dingen.
Hou nadin. Ik nog niet zover in de mmm deze poging als jij naar begrijp je wel als ik bij meZelf die spanning ook voel. En klinkt makkelijk. Maar soms is beter niet teveel op Google te kijken voor je eigen rust! Maar prima als je meeleest en reageert als je wilt 😉 Heel veel succes deze periode door te komen !
Hoi meiden! Ik ben weer terug van een weekendje familie/vriendinnenbezoek, dus kom mijn laatste wachtdagen hier weer mee schrijven. Nog 3 te gaan.... De afgelopen dagen wel het één en ander aan steekjes/krampjes gevoeld wat me hoopvol stemde. Sinds gister juist het gevoel dat ik ongesteld moet worden, dus mijn geloof begint minder te worden. Dat worden 3 spannende dagen nog!
Inderdaad erg spannend dreamer! En zo moeilijk wat hè voelt!! Ik had vorige keer ook zo een ongesteldheid buikpijn naar mijn idee en m'n hoop beetje opgegeven. En toen had positieve test toenmalig testen. Succes met laatste dagen!!
Dreamer, spannend zeg!! Kan alle kanten opgaan dus! Krampjes kunnen zeker een goed teken zijn! Hier vandaag punctie gehad, 10 eicellen gevonden! Dik tevreden mee! Worden nu met icsi bevrucht en dan 5 dgn de embryoscope in. Als het allemaal goed gaat zaterdag de tp!
Dreamer spannend hoor. Ben je niet van plan eerder te testen? Willeke klinkt goed!!!! Nu even niets tot zaterdag?
Kaaat, ja starten met de utro morgen stomme bollen Zit nu nog ff lekker aan de drugs merk ik haha ben benieuwd hoe het morgen gaat!
Hier vanochtend aangemeld voor ivf. Zaterdag eerste fm (dag 8). Lijk vandaag al wat te voelen in mijn eierstokken? Kan dat na 2 dagen spuiten? Ben best wel bang dat het te hard gaat😁. Zal strax even verder reageren!
Super Willeke! 10 eitjes Wanneer mag je bellen/weet je wat over de bevruchtingen? Je krijgt er op dag 5 pas één terug?
Youtan, morgenochtend bellen ze of er bevruchtingen zijn. Ik krijg er idd 1 teruggeplaatst, dit vanwege mijn leeftijd (28) en het is pas poging 2. Het hangt wel af van de kwaliteit van de embryo's hoor! Dus het blijft even onder voorbehoud. Maar mijn arts heeft aangegeven dat de kans bij een dag 5 embryo uit de embryoscope niet groter wordt als er twee (van die kwaliteit) worden teruggeplaatst. Dus dan adviseert hij er 1 terug te plaatsen en de overigen voor een hopelijk tweede kindje te bewaren Ik had er ook wel twee gewild, met het oog op, stel dat die ene het nou nét niet redt en een tweede wel, dan heb ik er toch in ieder geval 1! Maar toch maar op advies arts in gegaan..ga gewoon voor een mooie plakker
Dreamer is toch snel gegaan de 2 weken. Ben erg benieuwd Willkeke Hoe ging punctie? wat betreft de aantal is netjes
@Willeke: 10 is een mooi aantal! Al gebeld over het aantal bevruchtingen? Hoe vond je de punctie? @mz25: na 2 dagen al iets voelen, is best snel volgens mij. Ik begon na een dag of 5 wat te voelen, ik had er ook wel veel toen. Maar het kan voor een ieder weer anders zijn natuurlijk. @kaat: in principe test ik inderdaad pas donderdag, niet eerder. Hoewel ik me momenteel sinds gister al voel alsof ik ongesteld moet worden, dus mijn testdrang is nu helemaal ver te zoeken! Heb er niet veel vertrouwen meer in.