Start IVF/ ICSI nov/dec 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door julia1984, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    @Willeke, goed resultaat 10 eicellen nu hopen op veel bevruchtingen. Hoe is het gegaan op de punctie???

@Dreamer, ongesteld gevoel is ook een goed teken hoor. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap hopen over 2 dagen op een positieve test in handen

@Youtan, hoe gaat het met je in de wachtdagen? Lukt het wel om nog afleiding te zoeken? Houd je voeten en buik lekker warm hopelijk over een week een positieve test in handen.

@MZ25, ik voelde niets na 2 dagen spuiten maar het komt misschien dat je hogere dosering hebt???

Bij mij is alles nu rustig en zoek minder op google. Morgen is de 1e spuit deca. het gaat hard gelukkig!!!

2. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Fijn nadin!!!

Ik weet niet meer precies maar had ok al kort na spuiten gevoelige buik. Maar bleek bij mij ok snel te groeien toen 😉

Hier is 3dagen na punctie tp maar hoor weleens vaker ze op andere plekken na 5dagen doen.
    Spannend. Hopelijk zit er goede bij om terug te plaatsen bij je!!
    Nu even lekker bijkomen van de punctie 😉

Doen jullie nog iets speciaals om kans op zwangerschap te "vergroten"?

3. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Willeke, al wat gehoord over de hoeveelheid bevruchtingen. Ja lekker die utro bollen...bleh. Maar alles voor het goede doel ;)

Dreamer, spannend hoor, kan alle kanten op gaan. Ik blijf duimen.

Mz25, ik weet nog wel bij mijn eerste ivf dat ik ook van alles voelde, maar uiteindelijk bleek ik maar 2 follikels te hebben. Had bij mij echt te maken met dat ik mezelf een beetje gek maakte. Ik zit vandaag op dag 4 met spuiten en merk nog niet echt wat.

Youtan, hoe gaat het met je?

Rabbit, ik heb echt al van alles geprobeerd, van vitamines, tot acupunctuur, kruiden, granaatappelsap etc. Tot nu toe nog zonder resultaat. Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.

4. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Hoi Julia. Was ok meer belangstellende vraag dan dat ik er iets mee ga doen zelf 😉

Vorige keer kruik voor buik en voeten.
    En granaatappelsap gedronken met zws. Maar of hier aan lag. Geen idee. Maar dat voelde goed voor mij. Verder niks van vit. Ofzo ☺️
    Dus deze keer wil dit weer proberen 😉

Ja "fijn" die bolletjes 😔 Gelukkig heb inbreng hulp vind ik wel handiger dan met m'n vingers

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Youtan, oh zo! Ja daar geven ze hier de voorkeur aan. Maar ik weet niet of alle embryo's dat redden?

Punctie ging fantastisch, onder volledige narcose dus toen ik wakker werd was het al gebeurd! Heerlijk hoor, echt heel prettig!
    Heb ook helemaal geen pijn gehad daardoor en vandaag nog naar het fair terrein geweest om de laatste dingen op te bouwen. Vorig jaar lag ik echt plat! Nu wel een beetje een gevoelige buik dus misschien toch iets te gek gedaan, maar goed te doen, geen pijnstillers ofzo.

Van de 10 eitjes waren er 9 rijp en 6 uiteindelijk bevrucht! Ik ben er blij mee! Ze zitten nu allemaal in de embryoscope en zaterdag hebben we dan de tp. Spannend!

Nu ook volop aan de utro bollen en granaatappelsap. Ik drink die van healthy People met granaatappel en framboos.

Hoe is het met jullie? Dreamer en Youtan, nog uit te houden op het bankje? Zaterdag een beetje inschikken hoor want dan kom ik erbij :)

6. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    willeke, in die van POM zit (100%) meer granaatappelsap. Die van healty echt maar heel weinig. Wat een goede score, ik duim voor je meid.

7. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja? Beter die van pom nemen dus?
    Oké morgen maar ff naar de winkel dan! Thnx voor de tip!

8. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Staan in de koeling. Donkerrode fles, wel best prijzig hoor

9. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Alles voor het goede doel hè ;)

Nu las ik dacht ik ook hier iets over frambozenbladthee, maar toen kwam ik op de site van Clipper, die deze thee oa maakt en daar staat bij 'goed om te weten' dat het wordt afgeraden in de beginfase van de zwangerschap? Lijkt me dan niet goed om te gebruiken in de wachtweken....??

10. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Ja ik ok die van pom is idd 100%. En prijs is wel hoger. Maar ik heb ok over voor "goede doel"
    Heb idd ok veel gehoord over framboos lad thee. Zelf nooit gebruikt. Maar hoef in te weten

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @willeke: hoe kan het dat je onder volledige narcose de punctie hebt? Is dat standaard of heb je daar om gevraagd? Fijn dat je er zo niks van gemerkt hebt. En top zeg, 6 bevruchtingen. Hopelijk delen ze mooi door de komende dagen. Hoor je dat dan ook pas over 5 dagen? of krijg je tussentijds nog bericht daarover?

Hier ook aan de granaatappelsap, weet niet meer wie het vroeg...

Ik ben inmiddels het wachtbankje helemaal zat, zeker omdat ik overtuigd ben dat ik ongesteld ga worden vandaag of morgen. Laat het dan ook maar gewoon komen, dan kunnen we weer verder!
    Gister dacht ik er nog over om misschien vanochtend al te testen, maar sinds gisteravond en vanochtend heb ik zo het gevoel dat ik elk moment ongesteld ga worden, dat ik het maar niet heb gedaan.
    Heb zaterdag wel een plekje voor je vrij gemaakt dus Willeke! ;)

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Waar kopen jullie Pom? Ben al bij twee ah geweest en hebben ze niet!!

13. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Ik koop het bij Dirk van der Broek. Ah hebben ze niet

14. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Wie eet hier veel avocado's??? in 2013 heb ik een artikel gelezen over het eten van avocado's 3x de kans vergroot op succes. Misschien dat jullie het willen proberen. Ik at het bij de vorige poging en toen zwanger maar weet niet of het echt door avocados en granaatappelsap komt

15. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik koop het bij de Jumbo.

Dreamer, herkenbaar die testangst heb ik ook wel gehad, wachtte dan liever de ongi af. Maar weet je het kan nog alle kanten op de symptomen kunnen ook een zwangerschap betekenen. Ga je morgen testen?

Ik mag morgen voor echo, begin nu wel wat in mn onderbuik te voelen, maar mn ongi is ook nog niet helemaal weg. Ben echt zo benieuwd, hoop dat het er meer dan 5 zijn.

16. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Spannend Julia.

Hier haal ik pom bij jumbo of plus. Niet elk filiaal heeft. Maar vaak kun je wel even vragen en dan bestellen ze voor je.

Snap testen spannend is 😔 Maar ik vorige keer ok in m'n hoofd overtuigd ongi werd door buikpijn etc. En toen was zwanger. Dus hou nog hoop voor je!!

17. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Pom is hier ook bij de jumbo te krijgen.

@julia: weet nog niet of ik morgen wel durf te testen... Eerst maar vandaag door zien te komen zonder rood.

Wat een vreselijk lange laatste wachtdag is dit zeg! Vanochtend nog even echt flinke kramp, maar inmiddels lijkt het aardig weg. Ik ga 1000 x naar de wc en elke keer zonder rood begint mijn hoop ook weer een beetje te groeien... Terwijl ik gister overtuigd was van het tegendeel. Zucht.... Ik wil gewoon zo graag! :)

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Jeetje meiden, spannende dingen hier!
    Dreamer, kom op... Piesen over zo'n staafje! :)
    Julia, vind je de echo spannend? Hoeveel follikels heb je 'meestal'?
    Kaaat, gaan de spuiten er goed in? Heb je al last van de hormonen?

Ik drink healthy people granaatappelsap. Pom s hier niet te krijgen. Ik drink een halve liter per dag.
    Mijn wachtdagen gaan prima en ik test al vanaf dag 4 :D kijken hoe snel de pregnyl eruit is. Dus ik heb er al 3 liggen. 4/5/6, vanavond de laatste spuit pregnyl 1500 erin en dan is het afwachten of ze oplopen.
    (Bij deze testen 4 zichtbaar, 5 bijna wit, 6 zichtbaar)

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dreamer29: spannend zeg! Geen bloed geeft moed:).
    @Kaaat: hoe gaat het met spuiten?
    @Youtan: spannend zeg!! Wanneer mag je echt officieel testen?
    @Julia1984: op welke dag zit je nu? Ik voel vandaag ook van alles. Dit is dag 5 voor mij. Zaterdag eerste echo.
    @Nadin: ik heb nog nooit gehoord van de link tussen avocado's en zwangerschap.
    @Willeke: plaatsen ze bij jou pas op dag 5 terug? Bij mij op dag 3. Wel vriezen ze de overige embryo's pas op dag 5 in sinds een jaartje.

Hier vandaag dag 5 al weer. Begin nu echt wel wat te voelen in mijn eierstokken. Weet niet of dat normaal is op dag 5. Ben erg bang voor overstimulatie. Het liefst zou ik morgen al voor een echo gaan:). Gaat de punctie wel door bij overstimulatie? Ik weet wel dat een mogelijke terugplaatsing niet door kan gaan bij overstimulatie.

20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Als je overstimulatie hebt, zo vroeg al, dan weet ik het niet. Later dan gaat de punctie wel door, maar de tp meestal niet. Iverstimulatie heeft niet altijd te maken met het aantal follikels hoor. Je kan het ook krijgen bij 5 follikels.
    Ik had er een keer 28 en geen overstimulatie, wel bloed geprikt en controle gehad en natuurlijk een dikke buik met zoveel ballen in mijn buik.
    Zelf merk ik meestal pas wat tussen dag 8 en 12.

Waarom ben je er zo bang voor?

Deel Deze Pagina