Omdat ik door de Pcos in elke eierstok wel rond de 20 follikels heb zitten. De kans op overstimulatie is dus erg groot. Tijdens IUI heb ik ook een aantal x overstimulatie gehad. Nou is het dan wel zo dat je dat snel hebt omdat er maar maximaal 3 eitjes mogen zitten. Ik ben vooral bang dat het voor niks is en de punctie bijvoorbeeld niet doorgaat.
Maar bedoel jij dan gewoon teveel eitjes of de ziekte ohss? Bij iui lees ik het vaker nl en dan begrijp ik dat meestal niet? Maar dan wordt er toch meestal bedoelt dat er teveel eitjes zijn voor de doorgang van iui? Bij ivf krijg je meestal verl meer mecicijnen en dus meer eitjes, bij jou is dat wel erg veel dan! Zo'n 40? Maar ik bedoel echt ohss. Dat is een gevaarlijke ziekte/gevolg van ivf.
Klopt dan heb je te veel eitjes voor de doorgang van IUI. Dat is al bij meer dan 3. Ik bedoel echt de ziekte ohss ja. Maar volgens mij krijg je dat nou ook weer niet zo snel. De gynaecoloog zei dat ze streven naar zo'n 10 eitjes. Dat is natuurlijk veel meer dan bij IUI. Om die reden slik ik ook geen pil en krijg ik het ultra korte protocol (orgalutran en Gonal F). Ook spuit ik 125 eh ipv de gebruikelijke 150. Er zijn dus al voorzorgsmaatregelen genomen.
Youtan ik heb een laag AMH en zit dus in de vervroegde overgang gemiddeld heb ik 5-9 follikels (eitjes). Nu spuit ik meer en heb een kort protocol dus benieuwd hoe mn lijf erop reageert Bij overstimulatie als het te vroeg is stoppen ze meer richting punctie doorgaan maar geen verse TP. Ik heb nooit overstimulatie eerder te weinig Mz25 ik zit op cd 8 en dag 5 hormonen spuiten.
Mz25, wat is dan het ultra korte protocol? Beter voor jou dat je niet zo eel spuit inderdaad. Die 28 die ik toen had was echt geen pretje! In mijn buik niet, de punctie niet en de nasleep ook niet.... Had e ht een dikke beurse buik. Julia, ik vind 5 tot 9 heel mooi! Ik heb zelf wel gemerkt dat ik bij minder follikels/eitjes meer kwaliteit heb. Bij N. had ik maar 5 follikels. Bij L. had ik er wel meer 15 ofzo, maar waren ze eerder gesprongen (tijdens de punctie) en had ik maar 3 bevruchtingen, waarvan 2 tp en zwanger van een tweeling. Helaas niet goed afgelopen.
Helaas... Game-over hier! @ mz25: bij mij is 1e icsi na1e echo afgebroken, omdat er teveel follikels groeiden. Ik spoot al minder eenheden dan 'gemiddeld'. Tweede keer daarom nog minder eenheden. Toen was t op t randje, maar ging t wel goed en mocht tp ook door gaan.
Youtan dat is zeker waar dat de kwaliteit dan beter is. De eerste ivf had ik maar 2 eitjes. Heb nooit cryo s gehad dus dan G je ook snel Door je pogingen heen helaas. Het is dus altijd weer afwachten wat mn lijf doet. Stiekem hoop ik op 7-8 follikels. Dreamer ahh nee toch, dikke knuffel! Heb je nog cryo s of moet je weer opnieuw starten?
Dreamer, dat is wel fijn zeg nog 8 in de vriezer wow. Je kan nog even doorgaan dus op deze poging. Ondanks dat is het natuurlijk wel een teleurstelling, sterkte! Net FM gehad, links 4 follikels, rechts 5 maar die zijn nog erg klein. Heb DD gemaild, benieuwd wanneer de volgende echo moet. Ben erg tevreden moet ik zeggen.
Thanks meiden! @Julia: we kunnen inderdaad nog even door op deze poging inderdaad, dat is wel fijn hoor! Maar ja, een teleurstelling is het wel! @popie: we kunnen komende maand alweer een cryo laten terugplaatsen. Gaat in mijn eigen cyclus allemaal, zonder hormonen, dus erg fijn. Wel bizar hoor... Gister eindelijk besloten dat we zouden gaan testen, en toen bleek ik net ongesteld te zijn geworden. Het voelde zo dichtbij! Nu volgende week alweer een afspraak voor 1e fm voor nieuwe poging. Het gaat gelijk weer door, weet nog niet zo goed wat ik daar van vind.
dreamer dat is wel fijn dat je weer verder kan. hopelijk is de volgende tp een succes en is het positief Youtan wat lekker dat jou weekend al inmiddels begonnen is. ik moet helaas morgen nog een heel dag pfff. Ik heb trouwens besloten om morgen ziekenhuis te bellen dat ik graag wilt beginnen. Ik word gek van alle zwangere om me heen gisteren weer gehoord dat iemand zwanger is van de 2de
Dreamer wat balen ! hopelijk is de volgende terugplaatsing meer succes gaat leveren. Popie het gevoel dat je nog niet bezig bent met een poging is moeilijk. Hopelijk mag je zo starten
WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 1e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap) Nadin: 1e ivf, voor 2e kindje WANNEER STARTEN Kaaat: pil 15-11, deca 22-11 Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching - 19/11 start mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week Youtan: 31/10 start deca Nadin: pil 12-11, start deca 25-11 ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 21/11 vijfde FM Youtan: 13/11 4e echo cd 14 Julia1984: 30/11 2e FM Kaaat: 30-11 bloedprikken adhd start gonal bepalen PUNCTIE Youtan: 16/11 Willeke: 23/11 Terugplaatsing Dreamer29: 16 nov cryo-tp Youtan: 19 nov tp 2 embryo's (morula en 10-cellig) TESTEN Dreamer29: 26 nov Youtan: 3 dec (officieel dan ) ZWANGER NIET ZWANGER[/B
Dreamer, idd wel dubbel, maar fijn om gelijk weer door te gaan. Poppie, hopelijk mag je snel starten, weet je al wat meer van het ziekenhuis? Ik moet maandag weer voor echo, maar dan wel DD word een lange dag met veel in de auto zitten! Ik verwacht pas eind volgende week een punctie te hebben.
Ik heb vandaag gebeld maar helaas was de behandelde arts niet aanwezig Ik hoop dat ze me snel terug belt zodat ik ook kan beginnen