WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 2e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap) Nadin: 1e ivf, voor 2e kindje WANNEER STARTEN Kaaat: pil 15-11, deca 22-11 Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching - 19/11 start mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week Youtan: 31/10 start deca Nadin: pil 12-11, start deca 25-11 ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 21/11 vijfde FM Youtan: 13/11 4e echo cd 14 Julia1984: 30/11 2e FM Kaaat: 30-11 bloedprikken adhd start gonal bepalen Dreamer29: 4-12 PUNCTIE Youtan: 16/11 Willeke: 23/11 Terugplaatsing Youtan: 19 nov tp 2 embryo's (morula en 10-cellig) TESTEN Youtan: 3 dec (officieel dan ) ZWANGER NIET ZWANGER[/B
Ik heb mezelf er weer opnieuw ingezet voor volgende cryo... Het kopje 'niet zwanger' te confronterend hoor @Julia: hoe ver is het rijden voor jullie naar DD? Lange dag voor een echo! Of maken jullie er nog iets 'leuks' van?
Hier vanochtend eerste FM gehad. Er zaten 17 eitjes van boven de 12 mm en 6 waren er al groter dan 15 mm. En dat op dag 8. Mijn gevoel klopte dus aardig. Er is bloed geprikt en mijn bloedwaardes waren gelukkig zeer goed, geen overstimulatie. Ik mag dus nog 1 dagje doorspuiten en morgen weer een echo. Dan hopelijk nog wat meer eitjes boven die 15 mm zodat ik dinsdag de punctie krijg. @Dreamer29: balen zeg meid. Dikke knuf!! Wel fijn dat je meteen verder kunt maar ik snap jouw gevoel ook wel. @Popie: ik snap je helemaal. Ik heb paar dagen geleden ook gehoord dat een collega weer vader wordt. Blijft erg moeilijk aangezien wij ook al 2,5 jaar bezig zijn. @Julia1984: waarom moet je voor de volgende echo wel naar DD? Omdat de punctie dan dichterbij komt? Heb je eigenlijk zelf de keus om meer dan 1 embryo teruggeplaatst te krijgen? Wij willen er dolgraag 2 terug laten plaatsen maar ik ben pas 27 en het is de eerste poging. Volgens mij ligt het wettelijk vast dat je er dan maar 1 teruggeplaatst krijgt.
WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 2e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap) Nadin: 1e ivf, voor 2e kindje WANNEER STARTEN Kaaat: pil 15-11, deca 22-11 Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching - 19/11 start mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week Youtan: 31/10 start deca Nadin: pil 12-11, start deca 25-11 ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 21/11 vijfde FM Youtan: 13/11 4e echo cd 14 Julia1984: 30/11 2e FM Kaaat: 30-11 bloedprikken adhd start gonal bepalen Dreamer29: 4-12 Mz25: 29-11 2de FM PUNCTIE Youtan: 16/11 Willeke: 23/11 MZ25: waarschijnlijk 01/12 Terugplaatsing Youtan: 19 nov tp 2 embryo's (morula en 10-cellig) TESTEN Youtan: 3 dec (officieel dan ) ZWANGER NIET ZWANGER[/B
Dreamer, idd omdat de punctie dichterbij komt en de arts het zelf wil beoordelen. Ga samen met mn moeder dus dat is wel gezellig. Enkele reis zonder file is 2,5 u. Mz25 wat een mooi aantal. Klopt bij poging 1 en 2 mag je maar 1 embryo. Wij zitten op ivf 4 dus laten er 2 terugplaatsen
Hier morgen dus definitief de punctie. Er zitten nu 10 eitjes van 15 mm of groter. 4 van 14 mm en nog een hele berg van tussen de 11 en 13 mm. Bij elkaar zullen ze zo'n 35-50 eiblaasjes moet aanprikken. Dat wordt dus best een zware punctie. Zie er ook wel tegenop. Gisteravond 5.000 Pregnyl gespoten. De bloedwaardes zijn nog steeds uitstekend dus nog geen tekenen van overstimulatie gelukkig. Ik moet mijzelf wel goed in de gaten houden. Ze verwachten op zo'n 10-14 bruikbare eicellen uit te komen. @Julia: wij hadden er anders ook wel 2 laten terug plaatsen. Jammer dat dat nog niet mag. Bij de derde poging wel maar hopelijk hebben we die niet nodig.
Spannend mz. Julia hoe was het in dd Ik mag vanavond starten met de gonal volgende week maandag eerste echo. Zal morgen het lijstje even aanpassen.
@Kaaat: heel spannend. Morgen nu om 08.45 de punctie i.p.v. 10.45. Hebben jullie ook zo'n last van een drukkend gevoel op de blaas en darmen door het groter worden van de eierstokken? Ik heb de hele dag het gevoel dat ik naar de wc moet
Ja op zou best kunnen mz. Zit genoeg in je buik nu. Zal zeker vol voelen!! Spannend morgen!! Ook ivm overstimulatie. Goed rusten na de punctie en veel drinken Ik aan wachten op ongesteldheid kan elk moment gebeuren nu. En dan mag gaan spuiten. Zo spannend weer ☺️ Lijkt me heftig ok zo ver rijden enkele reis. Moet je er vaak heen? Heb je andere controles dan in eigen ziekenhuis of hoe werkt dat dan?
@MZ25: succes morgen met de punctie! Tjonge, veel eiblaasjes dus die ze moeten gaan aanprikken. Hopelijk een mooi aantal wat bruikbaar is! Bij mijn punctie hebben ze er totaal toen 26 aangeprikt en ik vond dat best heftig. Wat krijg je qua pijnstilling? Dat drukkende gevoel herken ik trouwens wel, je eierstokken zijn echt flink vergroot door al die eiblaasjes, dus op zich logisch natuurlijk. @Kaat: fijn dat je mag beginnen met gonal, succes! @rabbit: welke cyclusdag mag jij beginnen met spuiten dan? Heb je het korte protocol? Spannend weer hoor! Hopelijk kan je gauw van start. @hier: vrijdag eerste fm weer voor volgende cryo, dus een rustig weekje nog.
Mz succes morgen met de punctie Hoe komt het dat er zoveel zijn? Is er dan geen sprake van overstimulatie? Bij willen ze niet eens starten omdat ze bang zijn voor overstimulatie. Blijkbaar hebben ziekenhuizen andere voorwaarden Kaat spannend dat je mag beginnen Julia Hoe is het gegaan Rabbit wat fijn dat je ook kan beginnen Ik heb vandaag de gynaecoloog gesproken en ze wilt niet dat ik begint. ik voel me zo rot. Vandaag weer 2 collega's die dood leuk komen vertellen dat ze zwanger zijn. mijn week begint goed en continue ermee geconfronteerd te worden. Waarom is het leven toch oneerlijk
MZ, succes morgen!! Hopelijk valt het mee en heb je niet te veel last! Dreamer, beetje over de eerste teleurstelling heen? Wel fijn dat je snel weer door kunt! Popie, waarom mag je niet starten dan? Rabbit, bijna beginnen dus! Spannend! Kaaat, hoeveel gonal ga je spuiten? Julia, wanneer heb jij weer een echo? Hier afgelopen zaterdag de tp gehad! Heb een mooie blastocyste teruggeplaatst gekregen 😊 8 december mag ik testen. Echt super spannend! En ze hebben nog 2 blastocystes kunnen invriezen dus dat is wel een fijn idee. Uiteraard voor een brusje tzt
Kaat, jij ook weer van start spannend! Succes met prikken. Rabbit, wachten op je ongi....duurd lang hihi! Hopelijk mag je snel starten. Mz wow dat zijn veel follikels, heel veel succes vandaag met de punctie. Ik duim voor een mooi aantal. Goed drinken na de punctie hoor, want met zo'n aantal ligt een overstimulatie op de loer. Krijg je wel gewoon een verse tp? Ik merk ook dat ik nu vaker moet plassen, word toch allemaal wat voller in je buik. Dreamer, fijn nog even een rustige week voordat je weer start. Wat heerlijk dat je zoveel cryo's hebt, nog genoeg kansen. Welk ziekenhuis zit jij? Poppie, waarom mag je niet starten met de behandeling? Niet leuk idd al die zwangeren om je heen. Willeke, wat goed zeg een mooie TP gehad, nu goed broeden En dan ook nog 2 cryo's, moet helemaal goedkomen! Ik ben gisteren naar DD geweest voor een echo, er zijn 7 grote en 3 kleine follikels te zien. Ik moest gisteravond en vanmorgen nog menopur spuiten en dan vanavond de pregnyl. De punctie staat gepland voor donderdagochtend, word weer spannend. Ik ben gistermiddag op gesprek geweest bij mijn oude gyn en zij schrijft een verwijsbrief voor DD. Toch belachelijk dat mijn fertiliteitsarts dit weigert om te doen. Gelukkig weet ik nu wel dat mn poging vergoed word door mn verzekering, wat een opluchting zeg.
WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 2e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap) Nadin: 1e ivf, voor 2e kindje WANNEER STARTEN Kaaat: pil 15-11, deca 22-11 Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching - 19/11 start mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week Youtan: 31/10 start deca Nadin: pil 12-11, start deca 25-11 ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 21/11 vijfde FM Youtan: 13/11 4e echo cd 14 Julia1984: 30/11 2e FM Kaaat: 30-11 bloedprikken adhd start gonal bepalen Dreamer29: 4-12 Mz25: 29-11 2de FM PUNCTIE Youtan: 16/11 Willeke: 23/11 MZ25: 1/12 Julia1984: 3/12 Terugplaatsing Youtan: 19 nov tp 2 embryo's (morula en 10-cellig) TESTEN Youtan: 3 dec (officieel dan ) ZWANGER NIET ZWANGER
Ik mag niet beginnen vanwege mijn 4 kilo overgewicht kan je dat voorstellen Ze zijn bang voor overstimulatie. Ik ben ten einde raad weet niet wat ik moet doen. Ik moet zo snel mogelijk 4 kilo kwijt raken Er zijn Denk ik zoveel vrouwen met nog meer overgewicht dan mij en die zijn ook gewoon zwanger dus ik snap het niet meer
Popie, meen je dit nu serieus, word je daar tegenwoordig op gekeurd? Wat een vreemde situatie. Je zou een second opinion kunnen aanvragen in een ander ziekenhuis. En anders een maand lang alleen gezond eten en veel water drinken, dan moet het lukken. Vind het echt heel erg voor je
Hier weer thuis na de punctie. Het viel erg mee. Heb maar een kwart morfine nodig gehad terwijl ze er wel 35 ofzo aangeprikt hebben. Wat wel een tegenvaller is, is dat er maar 5 eicellen gevonden zijn. Daar balen we wel van. De rest van de eiblaasjes waren alleen gevuld met vocht. Dat verklaarde ook mijn lage hormoonwaardes. Ze zijn dus ook niet bang voor overstimulatie en heb gewoon een verse TP mits er bevruchtingen zijn. Ik ben zelf een beetje bang dat ervaring cryo's zijn omdat je met 5 eicellen minder jams hebt. Nu lekker thuis met een kruik op de bank. Heb nog behoorlijk wat napijn. Donderdag hoor ik of er bevruchtingen zijn en dan vrijdag de TP. De kans is ook groot dat er bij de OI en de IUI een aantal keer gewoon lege eiblaasjes zaten en dat ik daardoor ook nog niet zwanger ben geworden. Mocht een 2de ivf nodig zijn dan gaan ze ook kijken hoe ze er voor kunnen zorgen dat er meer eicellen komen. @Popie:4 kilo is toch niks. Wat raar dat ze daar zo moeilijk over doen. Hopelijk lukt het je om snel due kilo's kwijt te raken. Dan kun je starten! Je kunt het!! @ Julia: spannend zeg!! Wij willen misschien bij een derde poging ook naar DD. Ik zal gied blijven drinken @ Willeke: wat een goed nieuws zeg!! Een vers embryo en cryo's. Hopelijk kunnen wij dat ook zeggen. Spannend 8 december!! Ik duim!! De punctie viel mee. Veel aan moeten prikken maar heb een hoge pijngrens. Na 3 kwartier stonden we al weer buiten. Nu wel behoorlijke napijn. @dreamer: ik kreeg Rapifen. Prima spul, soort morfine. Heb maar een kwart nodig gehad. Hoeveel bruikbare eicellen had jij van die 26? @Rabbit: hopelijk wordt je snel ongi en kun je snel beginnen!! Spannend!!
Mz fijn dat de punctie mee viel, ik kreeg ook altijd rapifen heerlijk spul. Deze keer ga ik voor narcose. Ik snap dat 5 een tegenvaller is met zoveel follikels, maar je hebt echt genoeg kansen nu. Vergeet niet dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Je hebt maar 1 goede eicel nodig. Rust lekker uit en ik duim voor je